Hrát si s mašinkami a rozdávat radost. Do podcastu přijde Ladislav Antalec ze Slezského železničního spolku
Vlaky spolku pravidelně oživují hornické vlečky i trať z Bruntálu do Malé Morávky. Dotazy můžete pokládat i vy.
Hostem nového dílu podcastu Cesty Zdopravy.cz bude strojvedoucí Ladislav Antalec, který se stará se svou rodinou o chod Slezského železničního spolku (SŽS). Jeho maminka má na starost přepravní záležitosti a tatínek zastává roli dílenského mistra, který vede renovaci a opravy historických vozidel. Spolek vznikl v roce 2016 a podle Ladislava Antalce měl na začátku jediný cíl – hrát si s mašinkami a rozdávat radost.
Vlaky Slezského železničního spolku pravidelně oživují hornické vlečky v Ostravsko-karvinském revíru a i o letošních letních prázdninách budou vozit turisty a železniční nadšence na trati z Bruntálu do Malé Morávky. Ta je bez pravidelného každodenního povozu osobních vlaků už od 90. let. Řadu let zde fungoval víkendový provoz, nakonec ale i ten skončil. O návrat turistických vlaků do Malé Morávky v objednávce kraje spolek před několika lety bojoval a podařilo se mu turistickou letní dopravu v roce 2018 opět rozjet.
Prvním vozidlem, které si spolek pořídil byla malá vlečková lokomotiva 700.851, které přezdívají Šrotík. Ta vozila cestující na trati do Malé Morávky první sezonu, letos tu budou už vlaky spolku v režii opravené Rosničky 710.466 (T334.0966).
Jak vznikl nápad na zážitkové jízdy po důlních vlečkách na Ostravsku? Jak těžké bylo vybojovat provoz prázdninových vlaků do Malé Morávky? Kolik peněz stojí renovovat vlastními silami staré lokomotivy? Jaká je historie vozidel ze šrotiště a jak složité je vdechnout jim nový život? Jak dlouho se připravovala velká rekonstrukce Rosničky? A kde vozí vozidla spolku nákladní vlaky?
Své dotazy můžete Ladislavovi Antalcovi pokládat i vy. Pište je až do neděle do komentářů k tomuto článku.