Hradec Králové varuje před novým inteligentním systémem a jízdou po paměti. Semafory mají jinou frekvenci
Křižovatka v Hradci Králové. Foto: Cross Zlín
Úpravy křižovatek mají plynulejší provoz, změny se ale ještě plně neprojevují.
Snad to pomůže. Jet od Třebechovic k Teleflexu znamená 10 semaforů, z toho ve špičce většinou 7 červených.
Jízda po paměti v Hradci. Já jsem lepší vtip neslyšel. : ) Hradec byl vždy jedna velká červená vlna. Na každém semaforu byla vždy červená, bez ohledu na to, jakou rychlostí jste jeli.
Nebyl, např. kdysi se dalo třeba od cedule HK na I/35 na příjezdu projet na zelenou až na kruhák u kolejí. to samé platilo od Lipek až po ten samý kruhák apod. Dnes už je to opravdu červená vlna – jako Hradečák to vím z denní zkušenosti.
Tu galerii hlášek na FB skupině, o tom, že mají zelenou chodci a auta zároveň (do odbočky), to je bolest číst. Kolik lidí nezná pravidla silničního provozu. Zabavoval bych řidičský průkazy za ty hlouposti co padají.
A nejlepší jsou ti, co hodnotí „ynteligentni“ systém teď jako celek, že je nanic, když je hotových tak 10%.
Hlupáci jsou bohužel vždy slyšet nejvíc.
Jen by se mohli vyvarovat užívání zkratky IDS, pod ní se v dopravní češtině rozumí něco jiného. Pro inteligentní dopravní systémy tu máme ITS z angličtiny. Důkazem užívání u nás budiž třeba samotné ministerstvo a jeden z jeho odborů.
Ten kruhak na fotce vypadá jako by to bylo někde v Turecku. Tam si na takový vopicarny potrpí…
Autobusák jako cirkus, kruhák jako kašpárek. Ale prej je to důležitej kruhák.
Kotasovina. Obojí.
Rukopis nezatajíš.
Na to, že to je Kotas, je to nádraží ještě snesitelné.
Dokonce si na internetu můžete za 10 Euro koupit obrázek tohoto „veledíla“.
https://www.alamy.com/aupark-shopping-center-kruhov-objezd-koruna-arch-patrik-kotas-town-hradec-kralove-east-bohemia-czech-republic-europe-image185330673.html
V roce cca 2010, kvůli vizualizacím a animacím obchodní domu AUPARK jsme museli ve firmě vytvořit i 3d model náměstí.
Jako kreativní stožáry jsem byl schopen akceptovat, ale k čemu je vybudovaná ta fontána uprostřed kruhového objezdu jsem fakt nechápal a ani nikdo ve firmě.
Ale dnes jako 3dčkář s 17 letou praxí to naprosto chápu.
PRACHY 🙂
Každá voda ve městě je dobrá, i když k ní lidi nemůžou…
Třeba proto že to osvěžuje okolí a je to příjemné? Prakticky denně okolo chodim. Chodil jsem mnoho let i před rekonstrukcí. Situace pro chodde/cyklistu je skoro nesrovnatelně lepší nyní.
Jo, inteligentní semafory máme druhým rokem ve Varech taky. Dřív byla zelená vlna a člověk většinou stihl projet 4 světelné křižovatky bez zastavení, které jsou na cca 500m. A nyní? V jednom směru na první křižovatce zelená, druhá červená, třetí zelená, čtvrtá červená. A v opačném směru je to ještě horší, první zelená, druhá červená, třetí červená a když to blbě vyjde, tak i čtvrtá červená. Takže člověk se furt jak blbec rozjíždí a zastavuje skoro každých 100 metrů. Sice je fajn, že autobusy mají preferenci, ale k čemu to je, když to neumí nastavit a dává to prioritu praktický… Číst vice »
Když dva dělají totéž, výsledek nemusí být shodny 🙂
„Doplňkovou funkční IDS je také penalizační modul.“
Může mi prosím někdo znalý věci, popsat, o co konkrétně jde?
Penalizovat se dá různě…..
https://www.youtube.com/watch?v=yJGUhVrS-Gs
Co jsem tak vyčetl z předchozích článků tak by mělo přibýt usekové měření na vybraných místech ( mimojiné co si pamatuju tak v ul. Koutníkova) a dále by snad měli kontrolovat SPZky, jestlibje vozidlo kradené, propadlé technické aj.
Prostě napojení na centrální analytiku, jak se dnes říká :).
Tak to, co jste popsal, to je spíš špionážní modul. 🙂
8 stacionárních radarů (z toho vždy 3 budou měřit) a 2 úsekové měření. Každopádně s inteligentním systémem, co by reguloval intervaly podle intenzit (jak zástupci města slibovali do medií) to nemá nic společného. Jediná funkce navíc proti stávajícímu stavu je preference MHD a IZS. Teď se např. uvedlo do provozu SSZ na Koutníkova x P. Jilemnického, kde doteď už třetí auto projíždělo na oranžovou a je tam často problém odbočit. Naopak často tam nestojí nikdo a dochází ke zbytečnému zastavení Koutníkovky. Tady by se přímo nabízelo umístit na vedlejší nějakou smyčku/kameru, co by upravovala interval podle počtu stojících a prd.… Číst vice »