LOT 3a leaderboard

Hradec Králové varuje před novým inteligentním systémem a jízdou po paměti. Semafory mají jinou frekvenci

Křižovatka v Hradci Králové. Foto: Cross ZlínKřižovatka v Hradci Králové. Foto: Cross Zlín

Úpravy křižovatek mají plynulejší provoz, změny se ale ještě plně neprojevují.

Královéhradecká radnice doporučila řidičům, chodcům a cyklistům, aby věnovali větší pozornost pohybu po městě než v minulosti. Důvodem je zahájení stavby inteligentního dopravního systému za 229 milionů korun, který přináší i velké úpravy světelné signalizace na hlavních křižovatkách.

Na vybraných křižovatkách dochází k výměně starých semaforů za nové moderní, které budou schopné zajistit plynulejší dopravu. V průběhu prací se mění také frekvence světelné signalizace, řidiči i chodci proto musí na dotčených křižovatkách dbát zvýšené opatrnosti.

„Řidiči v Hradci Králové jezdí často po paměti a jiná frekvence světelné signalizace je může překvapit. Obzvláště s příchodem nového školního roku proto chceme požádat řidiče, aby měli trpělivost, pozorně sledovali dopravní značení a semafory a jezdili se zvýšenou opatrností,“ vyzval řidiče primátor Alexandr Hrabálek (ODS). Jako příklad označil situaci, kdy řidiči odbočují vpravo na zelenou a musejí počítat s pohybem chodců na přechodu.

Křižovatky spolu zatím nemluví

Dodavatelem nového inteligentního dopravního systému je Cross Zlín. Letos má v plánu rekonstrukci 18 křižovatek včetně přechodů pro chodce. První etapa začala v červenci a měla by být hotová do konce září. Semafory pak již budou spuštěny v novém režimu, ale křižovatky spolu prozatím nebudou komunikovat v plném rozsahu. To nastane až po dokončení všech prací.

Zatím byly vyměněny semafory na křižovatce Pražské třídy s ulicí Za Škodovkou, na křižovatce ulic Koutníkovy a Petra Jilemnického v Plotištích, dále u vily Aničky a na křižovatce Rašínovy třídy a ulice Na Rybárně. Jedna křižovatka v Hradci, která sama tvoří druhou etapu, bude dočasně odlišná od ostatních. Jde o křižovatku v místě křížení ulic Střelecká a V Lipkách, která je již téměř dokončená, zkušební provoz začne na konci září.

Koncem prázdnin zahájila stavební společnost práce na třetí etapě, ve které se vymění semafory na čtyřech místech. Jedná se o světelné signalizace na Gočárově třídě v místě křížení s Břetislavovou ulicí, dále na křižovatce Rašínovy třídy a Veverkovy ulice, na křižovatce ulic Antonína Dvořáka a Na Okrouhlíku a na přechodu na Pražské třídě u kuklenské základní školy.

Inteligentní dopravní systém zajistí ve městě plynulejší dopravu s důrazem na rychlejší průjezd MHD, větší bezpečnost a přehlednost na silnicích. Celkem 38 křižovatek po Hradci Králové bude mít zabudováno chytré zařízení, které řízením světelné signalizace dokáže zajistit průjezdnost upřednostněných vozidel. Doplňkovou funkční IDS je také penalizační modul. Za celý systém město zaplatí 229,3 milionu korun bez DPH, většinu by měla zaplatit evropská dotace. Kompletně je celý projekt představen zde. https://www.hradeckralove.org/assets/File.ashx?id_org=4687&id_dokumenty=75905

Tagy Hradec Králové inteligentní dopravní systém seznam
22 komentářů