Holky jedou. Doprava není jen pro kluky, tvrdí nová kampaň dopravních podniků

Kampaň Holky jedou. Zdroj: SDP ČRKampaň Holky jedou. Zdroj: SDP ČR

V podílu žen mezi zaměstnanci vede Ostrava následovaná Mostem a Litvínovem.

Sdružení dopravních podniků (SDP ČR) připravilo projekt Holky jedou, který představuje konkrétní zaměstnankyně dopravních podniků. SDP uvádí, že zájem žen o práci v hromadné dopravě stále roste, tvoří tam již zhruba 18 % ze všech zaměstnanců.

Přesto se kampaň bude snažit odbourat předsudky ohledně žen v dopravě a chce přilákat nové budoucí dopravačky.

Veřejnosti nejvíc na očích jsou řidičky nebo revizorky, ale v dopravních podnicích je celá řada dalších profesí, kde byste ženu možná nečekali, a přesto je tam najdete,“ říká předseda SDP ČR Tomáš Pelikán.

Dopravní podniky dnes podle něj nabízí i více flexibilní rozvržení práce, tak aby bylo přívětivější třeba pro rodiče dětí. Kampaň má kromě toho představit i další profese, které jsou s dopravou spojené.

Dělá se ti vzadu blbě? V Brně zkouší nalákat nové řidiče MHD neotřelou kampaní

Ukáže tak i dispečerky nebo projektantky z dopravních podniků z celé republiky.

Kampaň zamíří na LED panely na základních a středních školách a také do vozů MHD v některých městech.

Jako první se v kampani představí paní Radka, která v Dopravním podniku města Ústí nad Labem šéfuje středisku údržby pevného trakčního zařízení. „Obory jsem nikdy moc nerozlišovala na mužské a ženské. Bude to asi i tím, že již od střední školy se pohybuji spíše v mužských kolektivech, přeci jenom na průmyslové škole moc holek nenajdete,“ říká ve svém medailonku.

Dodává, že pro ženu může být těžké si na nadřízené pozici u svých mužských podřízených vybudovat autoritu. „Já osobně ale mohu říct, že i toto se dá zvládnout, jen to s muži občas chce mít opravdu pevné nervy,“ dodává Radka.

Jak nalákat

Personalisté dopravních podniků podle SDP potvrzují, že například o pozici řidiček vozů MHD má zájem stále více žen. Nejvíce jich je v tramvajové trakci. Například v Plzeňských městských dopravních podnicích tvoří ženy mezi řidiči tramvají 35 procent.

Celkově (za tramvaje, trolejbusy i autobusy) je největší podíl žen mezi řidiči v Dopravním podniku Ostrava (25 %) a Dopravním podniku měst Mostu a Litvínova (23 %).

Kampaně dopravních podniků se většinou v Česku zaměřují na nalákání nových zaměstnanců. Zejména o řidiče je totiž dlouhodobě nouze. Například Brno loni vsadilo na neotřelý slogan „Dělá se ti vzadu blbě?“, kterým hledalo nové řidiče pro tramvaje i autobusy prostřednictvím letáků. Do ideálního stavu dopravci chybělo přibližně pět desítek řidičů, zejména těch autobusových.

Předchozí kampaň SDP ČR se zase snažila propagovat MHD jako takovou. Pod názvem „Věřte – Nevěřte v MHD“ se do ní zapojily známé osobnosti z různých odvětví, které v seriálu videospotů sdíleli své postoje a zkušenosti s MHD.

MHD není jen pro ekonomicky slabé. Kampaň s influencery má přesvědčit o vyspělosti dopravy

Tagy kampaň nedostatek řidičů Sdružení dopravních podniků ČR
41 komentářů