Holky jedou. Doprava není jen pro kluky, tvrdí nová kampaň dopravních podniků

Kampaň Holky jedou. Zdroj: SDP ČRKampaň Holky jedou. Zdroj: SDP ČR

V podílu žen mezi zaměstnanci vede Ostrava následovaná Mostem a Litvínovem.

41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mišbus

Kampaň se mi líbí, třeba konečně získám také kolegyni. Jsem jediná ve výběžku. A musím říct, že jste mě pánové docela pobavili……. Děkuji

MHD

ČD se určitě taky přidají a budou lákat ženy do pozic jako posunovačka, nebo výměnářka brzdových zdrží, tam je ta diskriminace šílená a dokud nebude alespoň 60% zastoupení žen (stejně jako třeba u popelářek, tankistek, nebo hornic) západ nedoženeme. Pak teprve zavládne feminismus.

M19

Kde jsou ty časy, kdy chlap byl pán, i když byl totální blb, že? 😉

Michal Bartoníček

Jsem rád, že ty časy jsou pryč. Tyhle macho kecy jsou fakt protivné. 😄

Michal

Taky jste si všimli, co za křupanky jsou ty ostravské řidičky? Chuťovka poslouchat ty dlaždičky, jak se spolu baví při přestávce u hlavního nádraží.

Dascher

To samé je u nás, jedno jelito za druhým…..Mistrině světa a nikdo nic neumí ! To je normální pohroma….když je posloucháš jak blábolí a plno z nich jak jsou jazykově na úrovni pětiletých dětí……Plno z nich mluví jak dlaždiči, přitom v hlavách vylízáno…..prostě pohroma ! Samozřejmě že máme i slušné normální holky, ale je jich minimum……

Jaroslav

Ovplyvňuje vás nejako to ako sa rozprávajú v čase prestávky? Ja riešim skôr prístup k cestujúcim a tam sa stretávam s problémom len u mužov, vodičov, ktorí asi vnútorne nenávidia svoju prácu a potrebujú to dať všetkým najavo. Dámy odbavovali cestujúcich vždy príkladne s úsmevom na tvári (aspoň z mojich skúseností). Dokonca najväčšie prekvapenie som zažil 2 roky dozadu, kedy som stretol mladú slečnu za volantom trojnápravovej Setry na zájazdovej doprave. Tá sa dokonca aj ponúkla s pomocou s batožinou.

Jeňýk

To kdyby si slyšel jak se baví chlapi o pauze tak dostaneš kopřivku.

panda

V počátcích zdejšího kapitalismu se jeho příznivci pohrdavě vyjadřovali o předrevoluční době, že ženy musely pracovat na mužských pozicích (soustružnice, jeřábnice atd.)
Dneska by jim určitě sklaplo…

frank

Tak ono je podle období. Třeba výsledek státní výzvy “ Administrativa do výroby“ v padesátých letech ani nemohl být jiný. Otázkou je jen, kolik z těch soudružek šlo k soustruhu v těch letech skutečně dobrovolně a kolik z nich bylo nějakou formou donuceno “ splnit vládní plán“ změny úřednice v dělnici. Moje máma šla jinou cestou, po té co z ní tehdejší gymnasistky režim ,po uvěznění dědy, jako dcery „zrádce“ šmahem udělal učnici a jako vyučená tvrdě manuálně pracovala si potom, v době kdy jsem se narodil já a moji sourozenci , udělala večerně maturitu a šla z “ výroby… Číst vice »

Peeetr

No a dnes se donucuje přez peníze.
A světově rekordní zaměstnanost žen v průmyslu a na směnách tu máme pořád i v tom kapitalismu, jen porodnost dnes už tragicky upadla dokonce pod míru prosté obnovy.

Frantík

Ano, ale to už je problém toho že musí v rodině pracovat oba, ne konkrétní profese.

frank

Neřekl bych, pořád znám dost rodin kde peníze nevládnou , nemluvě o tom, že zjevně stále ještě platí ono odvěké “ chudá rodina dětí jako smetí, bohatá děti aby jsi pohledal“. Nebál bych se to přenést i na současnou společnost. Porodnost klesá všude tam, kde se lidé mají lépe než dřív…

MHD

Kolik máme v ČR popelářek?

Pája

Tak ono řízení RTO a nebo třeba soudobé Setra, Volvo, Daimler – Benz, Iveco atd je ve fyzické námaze, hluku, otřesech a pohodlí fakt rozdíl zásadní.

noerf

Ještě jsem neviděl popelářku a instalatérku/topenářku jinak už pracuji ženy na téměř všech pozicích a některé velmi úspěšné.
Co se týče autobusů i nakladnicj vozidel, tak jsou to obvykle buď mladé holky bez rodiny, nebo ženy, které mají jíž děti větší. MHD díky možnosti směn může být pro ženy přijatelnější kvůli dětem, ale je to také o jejich partnerovi.

vjkm

Některé profese už dnes nevyžadují tolik fyzické síly, a tak se ženy objevují leckde.

Honza

A právě o tom řízení je, dříve bez posilovačů by to prostě holky neutahaly. Dneska jo. Tak ať jim to jezdí a ať je to baví.

MHD

A ještě hlavně aby se nezapomělo na armádu. Jednou jsem slyšel jako vzor prpgresivní země Finsko, že prý ve vládě většinu ženských, akorát už se neřeklo B, že naopak tyto slepice ve vládě teroristicky diskriminují muže, kteří do armády musí a ženy ne, když rovnoprávnost tak ve všem. Stejně mají ženské větší cit na rajóny.

M19

Tak jste si tu ulevil od své frustrace a teď nám povězte, která dáma vás profesně předčila a po jejímž místě toužíte.

Pája

😃👏👏👏

Radek

Vy jste prosím vylezl odkud? Ze středověku?

frank

Spíš z Frustrátova nad Vohlou…

Jaroslav

Stále viac sa stretávam s propagačnými videami, kde sa snažia za volant nalákať ženy. Myslíte si, že dámy budú robiť lacnejšie alebo že ich opijú rožkom? Dámy za volantom napríklad autobusu sú veľmi milým spestrením a určite za volant patria. Tu sa však jedná o niečo iné. Na trhu práce je nedostatok vodičov a dopravcovia sa snažia zaujať ako to ide. A úprimne si povedzme, pre koho je vhodná práca napríklad na MHD? Pre mamu detí? Keď je v práci od 4 do 23? Na konečných zastávkach nie sú toalety, nemáte poriadnu stravu, ste vystavený agresivite cestujúcich a keď si… Číst vice »

Pája

Jsem rád za ženy za volantem nejen MHD. Na konečných WC samozřejmě jsou už léta (Zlín a Otrokovice), směny můžou mít podle potřeb a osobně mám pocit, že řídí opatrněji. Ze začátku mně spíš překvapila dáma za volantem linkového meziměstského busu, ale nemůžu říct, že by to překvapení bylo nemilé. Absolutní špičku v překvapení zatím představuje dáma za volantem mohutného osmikolového sklápěče, kterou z okna trolejbusu jako první zaregistroval syn. (Chtěl zamávat šoférovi, no tak překvapeně zamával paní řidičce)
Holky, já vám fandím a nejsem jediný.

Jaroslav

Ja im držím palce tiež a mám rád ich štýl jazdy. Sú opatrnejšie, jazdia jemnejšie. Nič o tom, že by som ich vnímal ako niečo negatívne som nepísal, práve naopak. Kritizujem skôr prístup zamestnávateľov, že pre ne nerobia viac. Česko je o 20 rokov dopredu oproti Slovensku, poďte sa pozrieť sem a to niečo uvidíte….Toalety či flexibilná pracovná doba ? To sú pojmy, ktoré manažéri karpatského typu neradi počujú.

Jarek

Směny podle potřeb?Asi žijete v jiném světě, bo z řidičkou tramvaje žiju.Ano když byly děti malé, tak měla ranní turnus, ale směny kdy vstávala ve 2 ráno a odjezdila od tří do oběda.Jinač žádné výhody, vše byla jen reklama a PR.Nicméně baby chlapi tak 50/50 i bez gender ideologie.

Peeetr

Dnes je už tak málo lidí, že když pohrozíte výpovědí tak vám lepší směnu nebo poloviční úvazek určitě dají.

Pája

Ve Zlíně tramvaje nejezdí. Tudíž je to vždycky na domluvě se zaměstnavatelem. /jsem bývalý zaměstnanec

M19

Upřímně jsem doufal, že takové šovinické příspěvky už číst nebudu. Až někdy zjistíte, že i chlapi chodí na rodičovskou, tak se vám asi zhroutí svět. Spoustu řidiček pracuje na částečné úvazky, stejně jako třeba studenti. A furt se vyplatí dopravním podnikům jim ten řidičák zaplatit. Byl by váš příspěvek, kdyby jste nepotřeboval nenápadně zdůraznit, že ženy tu práci nemají dělat? Hádám, že ne. 😉

Pája

Kdyby jen na rodičovskou….Tenhle týden jsem byl svědkem, jak chlap doručil ženě jídlonosič přímo na linku i s malou dcerou. Nikdo ve voze za ty max 2 minuty zdržení ani nešpitl, spíš jsem zaregistroval úsměvy na „tak ahoj mami a nech si chutnat“ . Bylo to tak nádherně lidské.

Jaroslav

Nič také som zdôrazňovať nepotreboval, tak nefabulujte. Zdôrazňujem, narážam na zamestnávateľov. Aj u nás sme mali skvelé vodičky a kvôli pristúpu vedenia a aj mnohých kolegov odišli. Zamestnávateľ nedokázal pristúpiť na úpravu v pracovnom čase, kolegovia si nechceli meniť pracovný čas a prehadzovať služby. Ak to, čo som písal, vyznelo akokoľvek zle, tak sa ospravedlňujem. Poukazoval som na na snahu zamestnávateľov prilákať dámy za volant, no na druhej strane ich nie zrovna dobrý prístup k nim. To bolo všetko.

M19

To, že to začnete okecávat, na tom nic nemění. Přečtěte si to po sobě ještě jednou, bez zarudlých očí a pak tu přestaňte za svůj prešlap obviňovat jiné.

Peeetr

Hlavně MHD dokáží zaměstnávat ženy (zvláště když jich mají jak se píše max. čtvrtinu) na vhodné hodiny či půl úvazky.
Nucení zaměstnanců na směny, kam se jim nechce, je především problém primitivně nastaveného odměňování, jinak když se na nevděčné hodiny dá prostě víc peněz, tak se vždy najde dostatek zoufalců, mladých bez rodin či hypotečních otroků.

Frantík

To jo, nějaký půlšejdr (=špička) se hodí.

Michal Bartoníček

Paní Radku znám osobně, takže nebudu prozrazovat její celé jméno. Znám ji z jiné pozice, ale pravděpodobně se uvidíme za měsíc, až budu pro Ústí zpracovávat další projekt. Paní Radka je milá a zároveň dost rázná, takže tu autoritu mít bude. 🙂

Radek

Co vy vlastně děláte, jestli se můžu zeptat?

Michal Bartoníček

Jsem projektant trakce a dopravní inženýr.

Radek

To je vtipné. To si vždycky říkám, co tady dopravaci prožívají, když je kdekdo poučuje o dopravě.

Michal Bartoníček

Peklo. 😀
Vždycky se pak ptám: „Proč si myslíte, že čím jste menší odborník, tím větší máte pravdu než větší odborník?“
Já taky nejsem superman ani univerzitní knihovna a nevím všechno. Ale parafrázoval jsem Havlův citát ze hry Asanace „Jste dopravní inženýři. A není možné, aby vám do práce kecal někdo, kdo o tom nic neví.“