dpp

Nedobíhat, nejíst, nerušit. Brněnské cestující mají zkusit převychovat nové komiksy

Brněnský dopravní podnik spustil kampaň #jakodoma. Zdroj: DPMBBrněnský dopravní podnik spustil kampaň #jakodoma. Zdroj: DPMB

Kampaň upozorňuje na nevhodné chování v MHD. V terénu budou lidi napomínat i preventisté.

Brněnský dopravní podnik (DPMB) spustil kampaň #jakodoma, která upozorňuje na nevhodné chování v prostředcích MHD. Situace, které jsou podle autorů kampaně závadové, zpracoval kreslíř formou komiksů, které jsou k vidění ve vozech. Dopravní podnik si od kampaně podle tiskové zprávy slibuje, že nad svým chováním budou cestující „více přemýšlet“.

Kampaň pranýřuje například konzumaci jídla a pití, hlasité telefonování či dobíhání. „To jsou časté nešvary, se kterými se dennodenně setkáváme a které často ovlivňují kvalitu naší služby. Na nevhodné chování ostatních si stěžují i sami cestující. Je proto důležité o pravidlech cestování znovu informovat,“ uvedl ředitel DPMB Miloš Havránek.

Podle něj má kampaň vzdělat a pobavit. Komiksy přináší dvanáct příběhů a témat, která DPMB řeší nejčastěji. „Chceme, aby se cestující v MHD cítili jako doma, ale zároveň je prosíme, aby se také tak chovali,“ dodal ředitel.

Preventisté v terénu

Kampaň je k vidění ve vozech MHD ve formě letáků, na LCD monitorech, na sociálních sítích nebo v časopisu Šalina.

Témata jsme volili nejen na základě zpětné vazby od cestujících, ale také zkušenosti řidičů. Kampaň podpoříme nasazením našich preventistů, kteří budou ve vozech na nevhodné chování cestující upozorňovat,“ dodal Havránek.

S jejich aktivitou má podle nej podnik dobré zkušenosti.

V minulém roce jsme zorganizovali akci s pracovním názvem Stoupni a jeď, kdy naši preventisté vlídně vyzývali mladší cestující, aby pustili sednout starší osoby. Během týdne provedli kontrolu šesti set vozů a byli svědky 166 případů, kdy tak cestující učinili až po jejich žádosti, nikoli sami od sebe,“ uvedl Vít Prýgl, vedoucí tarifního odboru DPMB.

Brněnský dopravní podnik spustil kampaň #jakodoma. Zdroj: DPMBBrněnský dopravní podnik spustil kampaň #jakodoma. Zdroj: DPMBBrněnský dopravní podnik spustil kampaň #jakodoma. Zdroj: DPMBBrněnský dopravní podnik spustil kampaň #jakodoma. Zdroj: DPMBBrněnský dopravní podnik spustil kampaň #jakodoma. Zdroj: DPMBBrněnský dopravní podnik spustil kampaň #jakodoma. Zdroj: DPMBBrněnský dopravní podnik spustil kampaň #jakodoma. Zdroj: DPMB

Podnik tehdy akci podpořil i dvoutýdenním hlášením ve vozech. „Je to problém dnešní doby, kdy jsme všichni zahledění do telefonů a méně vnímáme, co se děje kolem nás. Snadno nám pak unikne, že vedle nás v MHD stojí starší člověk, který by si potřeboval sednout,“ vysvětlil Prýgl.

Další kapitolou je pak dobíhání spojů. Podle přepravních podmínek musí být cestující připraveni na zastávce a řidič nemá povinnost čekat. Dobíhající tak zdržuje dopravu a mnohdy ohrožuje své zdraví.

Lidé například běží přes silnici na červenou, vbíhají do tramvajové trati bez rozhlédnutí, dělají to i rodiče s dětmi nebo senioři. Je čas veřejnost učit, že se nedobíhá a je bezpečnější počkat na další spoj, vždyť jede za pár minut,“ dodal Havránek.

Brněnský dopravní podnik sází na neotřelé kampaně dlouhodobě. Loni se například ve vozech objevily letáky na nábor nových řidičů, na jejichž podobě se podíleli přímo zaměstnanci.

Dělá se ti vzadu blbě? V Brně zkouší nalákat nové řidiče MHD neotřelou kampaní

Tagy DPMB kampaň
103 komentářů