Dopravci Železnice

Soukromníci vezmou DB další tratě v Bavorsku, získá je Transdev a Go-Ahead

Vizualizace jednotek Stadler Flirt pro provoz v okolí Stuttgartu. Pro trať k Bodamskému jezeru mají být vlaky v modro-bílém nátěru. Foto: Stadler
Vizualizace jednotek Stadler Flirt pro provoz v okolí Stuttgartu. Pro trať k Bodamskému jezeru mají být vlaky v modro-bílém nátěru. Foto: Stadler

Německý státní dopravce DB Regio přijde o provoz vlaků na dalších tratích v Bavorsku. Místo něj budou jezdit soukromí dopravci Go-Ahead a Bayerische Regiobahn, která patří pod Transdev.

Vítězství obou firem v soutěži  na provoz vlaků oznámil bavorský objednatel vlaků, společnost Bayerische Ei­sen­bahn­ge­sell­schaft (BEG). Běží ještě desetidenní lhůta na odvolání. Celkem jde o provoz více než deseti milionů vlakokilometrů ročně. 

Britský Go-Ahead vyhrál zakázku na provoz linek Ulm – Augsburg –Mnichov, Wüzburg – Ansbach – Treuchtlingen – Donauwörth – Augsburg a Aalen – Nördlingen – Donauwörth. Půjde o dvanáctiletý kontrakt , který začne v prosinci 2021.

Druhý provozní soubor vyhrála společnost Bayerische Regiobahn, patřící do francouzské skupiny Transdev. Té se týká provoz na trasách Schongau – Weilheim – Geltendorf – Mering – Augsburg Hbf –Gessertshausen – Langenneufnach; Augsburg-Oberhausen – Aichach –Ingolstadt Hbf a (Ingolstadt Hbf –) Eichstätt Bahnhof –Eichstätt Stadt.

Pro Go-Ahead jde o pátou zakázku na německé železnici, nedávno vyhrál provoz vlaků z Mnichova k Bodamskému jezeru. Transdev už v Bavorsku jezdí pod značkou Meridian. 

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
aldik

DB ztrácí v Německu, ale u nás přes svou Arrivu zas získává. Zajímavý přesun sil. To aby ČD šli někam dál taky 😀 (ostatně kdysi se o tom myslím už uvažovalo).

LiborV

Transfer jezdí od nového jízdního řádu v Bavorsku již pod 2 značkami. Tou druhou je BOB. Bayerisches Oberlandbahn. Stejně jako Meridián působí v okolí Mnichova. A

LiborV

Pro upřesnění. Soupravy Go Ahed budou jezdit vždy v barvách konkrétní spolkové země. Proto je na vizualizaci soupravy pro okolí Stuttgartu vlak žluto bílý (šedý) se lvem. V barvách Bádenska Wirtemberska. Proto i logo 3 Löven-takt. Což je komerční název regionální dopravy v BW. Začátek provozu v roce 2019. K Bodamskému jezeru bude jezdit Go-Ahed v závazku Bavorska jehož barvami je modrá a bílá.

Pibik

Všechno co není státní je dobrý. Doufám, že budou prostornější než DB.

Robert

Tak hlavně aby to nedopadlo jako s Netinerou na trase Praha – Mnichov kde taky u BEGu vyhrála a ke dni zahájení provozu měla jeden vagón…..

Pavel

Jak to maji v Nemecku s jizdenkami u soukromych dopravcu?

Vlastimil

Šotoušům se omlouvám, že to nevím z hlavy, ale doufám že někde jezdí zase nějaké 628, aby měly DB přes Arrivu uživit své stroje. Vypadá to, že DB bude více jezdit brzy u nás, než v Německu v regionálce.

Patrik

Tak třeba si ČD založí dceru ČD Karpatula a šroty 854 budou jezdit zase v Rumunsku.

Kubrt

V Rumunsku taky berou (mimo jiné) DB 628. 854 už fakt nikdo chtít nebude, ale takové regionovy by v Polsku a na Balkáně mohly být žádané zboží.

Kirschner

Regionovy v Polsku? Ale prd. V Polsku narozdíl od naší železnice jezdí většinou nová vozidla maršálkovských dopravců. Jen v našem stánu vyhraje dopravce i s třicet let starými ojetinami a ještě tomu lidi tleskají.

Pavel

Maršálek je v polštině poslanec. Pravděpodobně jste chtěl psát o vojvodstvích/krajích.

Kubrt

Maršálek je předseda sejmu, nikoliv řadový poslanec.

X 1

Kirschner
V Polsku vlaky/soupravy kupují jednotlivá Vojvodství. Nikoliv dopravce.