Německý státní dopravce DB Regio přijde o provoz vlaků na dalších tratích v Bavorsku. Místo něj budou jezdit soukromí dopravci Go-Ahead a Bayerische Regiobahn, která patří pod Transdev.
Vítězství obou firem v soutěži na provoz vlaků oznámil bavorský objednatel vlaků, společnost Bayerische Eisenbahngesellschaft (BEG). Běží ještě desetidenní lhůta na odvolání. Celkem jde o provoz více než deseti milionů vlakokilometrů ročně.
Britský Go-Ahead vyhrál zakázku na provoz linek Ulm – Augsburg –Mnichov, Wüzburg – Ansbach – Treuchtlingen – Donauwörth – Augsburg a Aalen – Nördlingen – Donauwörth. Půjde o dvanáctiletý kontrakt , který začne v prosinci 2021.
Druhý provozní soubor vyhrála společnost Bayerische Regiobahn, patřící do francouzské skupiny Transdev. Té se týká provoz na trasách Schongau – Weilheim – Geltendorf – Mering – Augsburg Hbf –Gessertshausen – Langenneufnach; Augsburg-Oberhausen – Aichach –Ingolstadt Hbf a (Ingolstadt Hbf –) Eichstätt Bahnhof –Eichstätt Stadt.
Pro Go-Ahead jde o pátou zakázku na německé železnici, nedávno vyhrál provoz vlaků z Mnichova k Bodamskému jezeru. Transdev už v Bavorsku jezdí pod značkou Meridian.
DB ztrácí v Německu, ale u nás přes svou Arrivu zas získává. Zajímavý přesun sil. To aby ČD šli někam dál taky 😀 (ostatně kdysi se o tom myslím už uvažovalo).
Transfer jezdí od nového jízdního řádu v Bavorsku již pod 2 značkami. Tou druhou je BOB. Bayerisches Oberlandbahn. Stejně jako Meridián působí v okolí Mnichova. A
Pro upřesnění. Soupravy Go Ahed budou jezdit vždy v barvách konkrétní spolkové země. Proto je na vizualizaci soupravy pro okolí Stuttgartu vlak žluto bílý (šedý) se lvem. V barvách Bádenska Wirtemberska. Proto i logo 3 Löven-takt. Což je komerční název regionální dopravy v BW. Začátek provozu v roce 2019. K Bodamskému jezeru bude jezdit Go-Ahed v závazku Bavorska jehož barvami je modrá a bílá.
Všechno co není státní je dobrý. Doufám, že budou prostornější než DB.
Tak hlavně aby to nedopadlo jako s Netinerou na trase Praha – Mnichov kde taky u BEGu vyhrála a ke dni zahájení provozu měla jeden vagón…..
Jak to maji v Nemecku s jizdenkami u soukromych dopravcu?
Uznávají se.
Šotoušům se omlouvám, že to nevím z hlavy, ale doufám že někde jezdí zase nějaké 628, aby měly DB přes Arrivu uživit své stroje. Vypadá to, že DB bude více jezdit brzy u nás, než v Německu v regionálce.
Tak třeba si ČD založí dceru ČD Karpatula a šroty 854 budou jezdit zase v Rumunsku.
V Rumunsku taky berou (mimo jiné) DB 628. 854 už fakt nikdo chtít nebude, ale takové regionovy by v Polsku a na Balkáně mohly být žádané zboží.
Regionovy v Polsku? Ale prd. V Polsku narozdíl od naší železnice jezdí většinou nová vozidla maršálkovských dopravců. Jen v našem stánu vyhraje dopravce i s třicet let starými ojetinami a ještě tomu lidi tleskají.
Maršálek je v polštině poslanec. Pravděpodobně jste chtěl psát o vojvodstvích/krajích.
Maršálek je předseda sejmu, nikoliv řadový poslanec.
Kirschner
V Polsku vlaky/soupravy kupují jednotlivá Vojvodství. Nikoliv dopravce.