Go-Ahead nakoupí pro provoz v Bavorsku vlaky u Siemensu za deset miliard korun
Pětivozová jednotka Siemens Desiro HC. Foto: Siemens
Britský dopravce Go-Ahead, který bude od roku 2022 provozovat vlaky v části Bavorska zejména v okolí Augsburgu, se dohodl se
A co s tim udělá Brexit?
Snad mi na to někdo tady odpoví, ale zajímalo by mě, proč se dnes všude dělají vlaky s „úzkým“ předním oknem strojvůdce a silnými postranními sloupky.
Protože musíte splnit crashovou normu – v tomto případě je rozhodující náraz do cisterny, který by nějaké subtilní sloupky nevydržely.
Není bez zajímavosti, že se i na tomto projektu bude významně podílet české vývojové centrum.
Šikovné kolegy stále nabíráme: https://siemens.jobs.cz/
Radek Šindel
No nevím jak zoufale personálně na tom jste, ale jeden expert by tady byl.
Co takhle ……. Petr.r
Jo,ten je dost dobrej.
Pro zájemce přidávám kontakt na veletrh pracovních příležitostí. Kolegové budou samozřejmě i v dalších městech.
http://www.karieraplus.cz/cz/
Pravděpodobně, kdyby nekoupily německé, tak by je sežrali 🙂
Je zcela pochopitelné, že nakupují od svého národního výrobce. Snad nikdo by neočekával, že Němci pro sebe pořídí výrobky ze států východního bloku, zejm. nic od Pšonků!
No od Pšonků kupují dízlové PESY(obdoba naších Žraloků).Takže i Němci kupují výrobky ze států východního bloku.Další jsou NIM Expresy od Škody.Vaše předpoklady jsou mylné.
Nemá taky DB objednanou nějakou Rumunskou Transmontanu?
Nějaké transmontany provozuje DB Cargo Romania, o objednávce přímo do Německa jsem neslyšel. Každopádně 2 transmontany už má švédeské GreenCargo a objednáno mají dalších 6. Palec nahoru pro výrobce.
Jak zní definice národního výrobce? Děkuji.
Kubrt Definicice národního výrobce. Těžko říct. Takže to zkusme. = Nic, moc, strojírna která občas vyrobí něco s nejširšíma dveřma. Oddělení prodeje a lobbyngu je silnější než oddělení konstrukce, produkce a kvality dohromady. Výrobky jsou více vhodné jako statické exponáty než pro denní použití. Smlouvy se podepisují jak s luciferem, neb jen pro něj jsou výhodné a není proti nim odvolání ani žádné obrany. Soustrast ani láska nezabírá. Jeden by řekl, že si lucifer pomalu zařezává dojnou krávu. Ale ona jako zázrakem, s novým pasáčkem vždycky vstane a jde opět jen a jen k němu. No a samozřejmě se lucifer… Číst vice »
Jelikož si je národní výrobce díky velikosti oddělení lobbyngu jistý svými zakázkami a jeho malinké oddělení konstrukce stejně nemá šanci nic pořádného vyvinout, tak se o to ani moc nesnaží. Výsledkem je skoro nulová úspěšnost v zahraničí (tedy alespoň ve vlacích a lokomotivách). A proto může tento výrobce zůstává jenom u toho národního výrobce ;-).
Máte opravdu mylné představy o VŘ v zahraničí. Tvrdě se soutěží jak o provozní soubory, tak o vozidla. Zároveň můžete na tomto příkladu vidět, že dopravce nemusí mít svá vozidla. Dopravce musí mít tak akorat know how, jak vozidla nakoupit a jak je provozovat. Všechno ostatní se dá zařídit.
Radek Šindel
Takovým zajímavým příkladem si myslím, je projekt RRX.
Možná by stálo za to, ho zdejším čtenářům trochu více přiblížit.
Jak z hlediska modernizace infrastruktury, soutěž dopravců, investorů (dopravního svazu několika spolkových zemí), jejich spolupráce ale hlavně i ze strany samotného Siemense. Nové depo. Prediktivní on-line full servis aj.
Také samotné vlaky Siemens Desiro HC představit.
Prostě představit nám jeden z největších Německých investičních projektů, hrazený z veřejných prostředků, kterého se prakticky státní dopravce Deutsche Bahn, neůčastní. (Vyjma DB System technik).
To je námět na rozhovor či reportáž, pro Honzíka a pro Vás pane Radku.
Jakmile se podaří rozjet Augsburg, určitě si můžu čas udělat. Ono jak Desiro HC, tak MIreo jsou velice zajímavé platformy, které se zpracovávají současně v jednom projektu. Na koncepční řešení projektu jako je RRX si asi budmee muset v našich podmínkách počkat. RRX ukazuje cestu, jak se mají vozidla vybírat. Samozřejmě, že je pro zadavatele nejdůležitější cena, ale ne jenom ta pořizovací. RRX se jako jeden z prvních projektů soutěžl formou nákladů celého životního cyklu, tzn. cena vozidel včetně servisu a spotřeby energie za 32 let provozu.