FlixBus nasadí na dvě mezistátní linky autobusy na bioplyn

Autobus FlixBusu od výrobce Iveco na bioplyn. Pramen: Iveco BusAutobus FlixBusu od výrobce Iveco na bioplyn. Pramen: Iveco Bus

Plyn pochází z kalové stanice u Amsterdamu a švédské biomasy včetně hnoje.

Autobusová společnost FlixBus nasadí od čtvrtka 1. července na mezinárodní linky Amsterdam – Brusel a Stockholm – Oslo dva autobusy na bioplyn. Na první jmenovanou linku vyjede autobus Iveco (vyrobený v ČR) na stlačený bioplyn, druhou linku obslouží Scania na zkapalněný bioplyn.

FlixBus spolupracuje s dodavateli plynu OG OrangeGas a Gasum. Plyn pochází z kalové stanice u Amsterdamu a švédské biomasy včetně hnoje. FlixBus přitom mluví o tom, že jde o první autobusy na mezinárodních linkách na bioplyn.

„Usilujeme o to, aby obnova cestování přinášela řešení ohleduplná k životnímu prostředí. Bioplyn je již dnes určitě jednou z nejdůležitějších technologií k dosažení tohoto cíle,“ uvedl šéf FlixBusu André Schwämmlein. Podle něj předběžné výpočty ukazují, že na obou linkách dojde s nasazením bioplynu ke snížení emisí CO2 o 75 procent.

Firma ale nesází jen na plyn. Na konci roku 2019 oznámila spolupráci s německou technologickou společností Freudenberg a představila plány dálkového autobusu na vodík. Testuje i elektrobusy.

Autobusy na bioplyn postupně pronikají především do městské a příměstské dopravy. Zřejmě s rekordní zakázkou přišla společnost Ile-de-France Mobilités, která objednala u Iveca 409 dvanáctimetrových autobusů Urbanway Natural Power pro pařížská předměstí.

Biometan, který vzniká v čistírně odpadních vod, testoval na přelomu let 2018 a 2019 i Dopravní podnik města Brna. Nad provozem autobusu Iveco Urbanway 12M, který běžně jezdí na zemní plyn, vyjadřoval spokojenost, k rozšíření provozu na bioplyn ale v Brně zatím nedošlo.

Tagy bioplyn FlixBus
11 komentářů