Autobusy Doprava ve městě Paliva Zprávy

Rekordní flotila na bioplyn: Společnost Ile-de-France Mobilités objednala 409 autobusů Iveco

Iveco Urbanway Natural Power. Pramen: Iveco
Iveco Urbanway Natural Power. Pramen: Iveco

Výrobce autobusů Iveco získal ve Francii rekordní zakázku na dodávku autobusů na bioplyn. Společnosti Ile-de-France Mobilités dodá v příštích letech 409 dvanáctimetrových autobusů Urbanway Natural Power. Výrobce to oznámil v tiskové zprávě.

Autobusy v novém designu budou dodávány v letech 2020 a 2021 a postupně budou nasazovány na pařížských předměstích. Jejich akvizice je součástí plánu Francouzů na ukončení provozu dieselových strojů v hustě obydlených oblastech.

Palivo se vyrábí recyklací organického odpadu. Výrobce uvádí, že emise jemných částic se blíží nule a u emisí oxidů dusíku je zaznamenáno snížení o více než třetinu ve srovnání s naftou. Hladina hluku dosahuje polovičních hodnot, tudíž jde o výrazně tišší provoz.

„To vše aniž by došlo ke snížení výkonu. Navíc díky prodlouženému dojezdu do vzdálenosti 400 kilometrů představují autobusy Urbanway NP ideální prostředek pro veřejnou dopravu v širší oblasti Paříže,“ doplnila firma v tiskové zprávě. Vozidla byla navržena a budou vyrobena ve Francii.

Iveco Bus zaměstnává ve dvou výrobních závodech, ve francouzském Annonay a českém Vysokém Mýtě, přes 5000 pracovníků.

V tuzemsku je bioplyn (biometan) jako palivo v MHD stále raritou. Od loňského října jej testoval (zřejmě) jako první Dopravní podnik města Brna, rovněž s autobusem Iveco Urbanway. Palivo tankoval v čistírně odpadních vod v Modřicích. Podnik byl s novým palivem spokojen, řeší proto vydatnější zdroj.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Arimatejsky
Host
Arimatejsky

Biometan není bioplyn, ale chemický ekvivalent zemního plynu vyrobený upgradem bioplynu. Jde tedy o normální CNG busy.

Rajče
Host
Rajče

Tohle je funkční cesta a nikoliv eletromobilita.

Anonym ze severu
Host
Anonym ze severu

Obojí je cesta, ale Bioplyn je spíše náhrada dieslu na spojích s nižší frekvencí (kde nejsou dráty…, ale elektromobilita na páteřní dopravu je opravdu výhodnější (další věc jsou samozřejmě emise…).
A rozhodńě (v současné době) je to lepší řešení než elektromobily…

TPal.
Host
TPal.

Budou po roce 2021 v Paříži vůbec nějaké MHD autobusy na diesel?

Timo Koehler
Host
Timo Koehler

Proč, bude se vám stýskat?

Gremli
Host
Gremli

Jakékoliv energetické využití odpadu je jednoznačně smysluplné – tedy i „splaškobusy“. Možná by nebylo od věci z nich ještě udělat hybridy…aby se neztrácela energie při deceleraci. Akorát to musí zůstat jen u odpadu a ne rozjet nějaký třeba kukuřičný bioplynkový dotační byznys.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Hmm, jen jednu poznámku: A ne že se ten bioodpad bude svážet z okolí až 50 km vzdáleného a generovat tak další dopravu jako v jené vzorové obci, která je energeticky „soběstačná“ díky bioplynce. Až na tu dopravu zdrojů ze 3 až 4 okresů.
Budoucnost je v Heliu, ale tam ještě nejsme. Škoda, kdyby šly na ITER tytéž peníze, co na OZE…

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce