FlixBus CZ slaví v Česku pět let provozu, RegioJet za tu dobu nedohnal
Autobus v barvách FlixBusu v Praze. Autor: FlixBus
Firma má dnes podle svého vyjádření největší síť komerčních autobusových linek v Česku.
Firma má dnes podle svého vyjádření největší síť komerčních autobusových linek v Česku.
ukradli mi batoh a řidiči absolutní ignore, jakoby se to tam stávalo běžně, trasa Praha – Berlín, už nikdy víc… zlatý student agency nebo příště vlakem
Student Agency je žlutý ne zlatý :)))))
Flixbus je desnej, za me to nefunguje. 🙁
Na trase Liberec – Praha upřednostňuju právě Flixbus. Je pro mě pohodlnější. I frekvence se zlepšila.
Hodně štěstí, doufám, že jste jej upředňostňoval i v době pandemie když zbaběle zmizel z trhu.
Tak je to dost rozdíl oproti Regiojetu. Zkusil jsem si tenhle víkend oba a Flixbus o dost příjemnější. Akorát na mém místě seděla 200kilová ženská, která mě odmítla na místo pustit. Prostě se mi vysmála do ksichtu, že vstávat nebude. Mimochodem, jak řešíte tyto situace Vy? Začnete dělat rozruch, hádat se atd.? Ale za to samozřejmě nemůže Flixbus. Ale stala se mi tam situace dost vážná. Objednal jsem si na noční spoj Ostrava – Praha dvojsedačku (systém mi jí sám za maličko levnější plnou cenu nabídl), a když jsem v jednu v noci nastoupil, celý autobus byl obsazen a polští… Číst vice »
Jsem upřímně rád, že se FlixBusu nepodařilo RegioJet převálcovat a donutit stát se součástí jeho sítě. Vítězem ostrého konkurenčního boje je zákazník. A zjevně je na trhu místo i pro další inovativní dopravce, jak dokazují např. United Buses.
Zbytečně si kopírují trasy, soutěži mezi sebou, přitom si myslím, že v ČR je dost oblasti s větším potenciálem, které dopravci ignorují. Ku příkladu západní část MS kraje je neobsloužena. Trasa Krnov-Opava-Ostrava-Brno, kde by bylo možnost navázat na další trasy, za mě dává smysl. Před pár lety jsem psal na RJ stejnou myšlenku, jen byla cílená na železnici, jsem rád, že RJ tyto žádosti vyslyšel, snad se i autobusoví dopravci zamyslí.
Byl by asi nesmysl tam dělat autobusovou linku, když tam jezdí vlak ne???? Proč myslíte, že RJ seškrtal tímto směrem autobusové linky, poté co tam nasadil vlaky????
No pane Prouzo, Regiojet ani nikdy dohnat nemůžete, za prvé protože to vedete v CZ vy, možná pro sdílenej blabla jste stačil, ale toto musí opravdu dělat odborníci no a potom tu řadu změn co jste přinesli, to byla vlastně řada věcí k horšímu. Ty vaše dynamické ceny, které přinesl i RJ nepatří do vnitrostátní dopravy, je to hrozná šaškárna, člověk, který denně nebo pravidelně cestuje by měl vědět, kolik stojí cesta a měla by stát pořád stejně, tato šaškárna patří do letecké dopravy a maximálně na zahraniční linky, ale to už Vám Radim Jančura říkal. Další změnou je, že… Číst vice »
Tak dynamické ceny používají už 3,5 roku i ČD. A nejsem si jistý, zda je nepoužíval RGJ v komerčních vlacích již před příchodem Flixu do autobusové dopravy?
Dynamické ceny zavedl RJ až s příchodem Flixhnusu, protože ani Radim Jančura není jejich zastáncem ve vnitrostátní dopravě.
Tak nějak tuším, že toto vaše přání nebude vyslyšeno…
Škoda, bylo by to pro zákazníky krásné
To je nějaký vtip? Cestuji dost často a v Regiojetech mi opravdu nepřijdou o moc slušnější lidi, spíš velice naopak. Vždycky i na hlaváku v Praze se dá odhadnout, který dav čeká na Regiojet. Mladý drzí fousatý patnáctiletý mlaďoši nebo cestující hledající nejlevnější spoj nebo zoufalci, co naletěli reklamám a lžím Jančury.
Jezdím regiojetem již několik let a nejsem si vědom že by sním cestovali převážně lidé věkové kategorie co jste napsal. Na cenu se zas až tak nedívám jezdím v relaxu nebo business třída.
S nima už nikdy! Jela jsem dvakrát. Před dvěma lety z Prahy do Berlína na letiště. Ridič se v Berlíně tak zamotal i když měl navigaci, že jsme museli vystoupit a dojet na letiště taxíkem, jinak bychom nestihly letadlo. A to jsme měli původně ještě 1,5 hodiny k dobru. Druhá zkušenost z června tohoto roku, jízdenka kupovaná už v březnu jela jsem z koncertu v Praze, poslední noční spoj, který končil až v Polsku. Autobus vůbec nepřijel. Nejdřív hlásili zpoždění a pak spoj zmizel z tabule úplně. Na infu jsme se dozvěděli, že je zrušený a jede až ráno. Naštěstí… Číst vice »
Flix má výhodu v trošku větším místě na nohy ve většině autobusů a možnosti posunout sedačku i směrem do uličky. Jelikož u RJ již stewardky nejsou a pochybuju, že ještě někdy budou, rád vyměním více prostoru za občas fungující samoobslužnej kávovar. Ve všem ostatním si jsou rovni. Nicméně minimálně u nás ve Varech pozoruju, že díky proškrtanýmu jízdnímu řádu jezdí plnej jak žlutej, tak zelenej, ale velkej rozdíl je ve věku většiny cestujících, se zelenejma jezdí o hodně mladší cestující.
Jsou si rovni? Tak to fakt ne. Jo a jinak v RJ jdou taky sedačky posunout do uličky. Jinak jste asi zapomněl kromě spolehlivosti a mnohem lepších autobusů na to, že RJ má ještě zábavní portál a noviny a časopisy a ten kávovar.
Kávovar funguje tak jednou ze tří cest. Zábavní portál? Promiňte ale to je dcery už trošku zbytečné, budete asi jeden z mála co to používá. A noviny má leda stranickou Frontu, tak si nechte vymývat mozek…
S tím posunem do uličky asi ale ne na všech linkách.
Spíš ne ve všech Irizarech, zcela jistě lze v Irizarech iá (všechny autobusy s číslem od 262 a víc).
U RJ mi stevardi nechybí, ale když po několikáté nešel kávovar, začal jsem jezdit levnějším Flixem. U Flixu je zase problém ten počáteční „chaos“, kdy lidé s místenkou přesazují lidi bez místenky, co zasednou sedačku bez upozornění, že na ni už je místenka. Prostě řidiči nestíhají dávat označení. Díky tomu, že místenka je u RJ zdarma, člověk ví na čem je, resp. nebojí se, že ho někdo vyhodí.
Kde to jde tak kupuju flix nebo něco jiného, Jančura je Babišova onuce..
Dohnal nedohnal, zajimavější by byla změna počtu cestujících (osobkom?) za rok, než absolutní počet.
Kterému dopravci stoupá a klesá?
Když je možnost výběru mezi Flixbusem a RegioJet, volím Flixbus, protože má 2x větší rozteč mezi sedačkami. Vejdu se tam a nejedu jako sardinka.
Jel jsem v půlce července Flixbus Salzburg – Praha a za mě spokojenost, velmi oceňuji možnost převážet na nosiči za autobusem kola, bus jel na čas a v Linci byla krátká pauza s možností dokoupit si v benzince občerstvení.
Chtěl jsem původně jet vlakem s přestupem v Linci, ale Linz – Summerau byla na trati náhradní doprava bez zajištěné přepravy kol. Přímý spoj Flixbusu se nakonec proti vlaku ukázal jako dobrá alternativa.
Linky super defacto jediná pozemí dálková doprava v čr ale přistup 5 hod čekate v antwerpách a nikdo nic neví , infolika nexistuje , aplikace mlčí …
Na Brno – Praha většinou spokojenost a pro mě důležitý, že jsou většinou větší rozteče mezi sedačkama (v porovnání se žlutým) a vozidlo je dobře „vychlazený“.
Co se týká zákaznického servisu, tak jdeu zelených o velkou bídu, škoda….
Jakože Rj není vychlazený
Uvnitř odporně až příliš často a to i v zimě.
Nezažil jsem žádný ze žlutých autobusů, kterýmu by nefungovala klimatizace
Flixbus je loterie… Někdy perfektní a profesionální a hlavně na vytížených spojích peklo na zemi. Ignorace rezervací, vystresovaní nepříjemní řidiči atd.
Netušíte někdo, jestli má K.D.E. Reisen taky p. Steiner? Tam jsem z Paříže pár let zpátky zažil excelentního zm*da 🤬
je jednatelem ceske pobocky.
Pamatuji si jak Jančura zase tvrdil, že je hlavním dopravcem na trase Praha – Ostrava. A i přes to, že se flixbusu dařilo na silnici mnohem lépe, než RegioJetu na železnici, tak tohle vypouštění vlhkých snů jen snižuje značku firmy u lidí, co jsou trochu v obraze.
Zajímalo by mě, na koho chtějí tímhle udělat dojem, protože to je prostá sebechvála.
Loni RGJ na Praha-Ostrava-Košice najel 639 tisíc osobokilometrů
To číslo se mi nezdá a to hlavně protože je šíleně nízké.
zdroj: Výroční zpráva Regiojet a.s. za rok 2021
Počet osobokilometrů za České dráhy v 2021:
5,407 milionu osobokm
Máte pravdu. Přehlédnul jsem se. Nejsou to tisíce, ale miliony
průměrného zákazníka, který o vlaku ví tak akorát, že odjíždí z nádraží, těmhle kecům věří a papouškuje je dál…..
osobní opakovaná zkušenost
A kolik osobokilometrů vykázali ostatní dopravci na lince Praha-Ostrava (-Košice)?
Mě připadá uvěřitelné, že RGJ je největší, když na této jedné lince loni ujel cca 12% osobokilometrů ve srovnání s osobokilometry za celou ČD.
Vy budete nějakej zapřísáhlej odpůrce RJ viďte. Nemáte rád modrou???
Myslím si, že je hlavním dopravcem takže nic vlhkýho nevypouští
ČD na linku do Ostravy už kašlou, vagony, které se hodí tak na spěšný vlak, jídelňáky už nejezdí. Pendolíno nepočítám, je to vlak smrti, a do Ostravy ho posílají jen proto, že nikde jinde ho nechtějí.
O nočních spojích na Ostravu ani nemluvně, to RJ chce rozvíjet, to mu fandím.
Já konceptu Flixbusu rozumím, asi to někomu vyhovuje a je to „levné“, ale ty jejich sáhodlouhé více než 12hodinové linky ve mně nebudí důvěru. Potřeboval jsem jet v noci z Prahy do Brna a být tam ráno ve stanovený čas. Jedna linka Hamburk – Praha – Brno – Vídeň, druhá Mnichov – Zličín – Brno – Krakow. Ani jedné jsem neveřil, že ten autobus nenabere někde cestou zpoždění. Navíc najít celý aktuální jízdní řád té linky je nemožné. Jako když někdo chce jet bez ohledu na to, kdy odjede a kdy přijede, tak asi OK. Ale než sedět takovou dobu… Číst vice »
Raději podpořím ryze české dopravce než naplaveninu
Problem ne, ze ti “ryze cesti dopravci” jezdi pod hlavickou Flixu
Fakt? On myslel třeba RJ
Jasně! Seš Čech tak buď hrdej!! Landa by tě za to pochválil
Český šlendrián?
Zajimave by bylo porovnani podle kompenzaci narozenych slev. Da se z toho vycist slusne celkovy obrat prodeju jizdenek, protoze
– prumerne 2/3 cestujicich jezdi se statnimi slevami
– deti pod 6, pruvodci ZTP, rodice do ustavu se plus minus rovnaji
Takze (ROCNI KOMPENZACE / 3 * 4) * 1,5 = trzby dopravce
Myslim, ze za 2021 FB nebude na 2. pozici, i kdyz zanedbame dopravce jezdici v IDS.
Flixbus je firma, ktorá sa hrá na super firmu. Ak som u nich platila za listok 36,99, v konkurenčnej firme mi za tú istú trasu vypýtali 17€. Tým istým spôsobom kúpy listka. Asi preto, že po celom Slovensku jazdili s tabuľkou Mníchov. A divili sa, keď sa ľudia pýtali, či idú do Bardejova. Aj cas odchodu na nástupišti, iný, ako v cestovnom poriadku. Rozdiel 10 minút.
No, s nimi nikdy viac!
Linka Praha Split má taky kolem 1100 km ….
Nejede tam na velkou část cesty vlak?
Jede tam i autobus RJ
Malinko to klukům a holkám ve Flixbusu nepočítá. A nebo nepočítáte. Nechceme vám brát iluze, ale s počtem 107 vnitrostátních destinací jste stále TŘETÍ dopravce co do rozsahu sítě. Ačkoli jsme v posledních týdnech více redukovali některé vnitrostátní linky, stále UNITED BUSES nabízí spojení do 137 destinací komerčními linkami se začátkem a koncem linky v ČR.
To jen tak od cesty, když jsme u toho počítání.
Jakože nevím, jestli je úplně rozumné chválit se počtem a přitom započítávat zastávky typu „Pastviny,křižovatka“ 😀
Co vy víte kolik lidí chce na pastvu ke křižovatce?:)
Pro zvědavce: Najděte si to na mapě. … se v Pastvinách dá zaplavat.
Obdobně existuje zastávka Pustevny. Podle jména by tam mělo být pusto a ne hlava na hlavě.
Být váma kluci z UNITED BUSES, tak se moc nechvástám tím, že stavíte na každé mezi. Ostatně tenhle prapodivný model může fungovat jen díky rozsahu zaručených slev, to je ve světě velký unikát.
Pokud cestující nejsou, stavět se nemusí.
Porad porusujete licence na linkach tim, ze zastavujete mimo zastavky?
Uz jste srovnali svuj dluh vuci CSAD Brno-holding?
Stale mate fiktivni spoje, ktere nejezdi, i kdyz maji?
Igore a vy jste také nějakým věřitelem? Nebo proč to trápí vás?
Asi moc nevíte o bezpečnostních přestávkách pro řidiče.Myslim že tam nestál jen pro to že si chtěl dát cigárko
Já bych flixbusu hlavně přál trochu vyšší kvalitu. Třeba řidiče ovládající češtinu. Nebo aspoň angličtinu. Nebo třeba aby cestující při cestě z ČR do Vídně nemusel několik minut čekat, než si řidič na dálničním odpočívadle vykouří cigaretu (ano, zkušenost z minulého týdne).
Aby řidiči nemuseli mít bezpečnostní přestávky? Jestli na ní řidič kouří či ne, je jeho věc.
A bezpečnostní přestávka se nedá naplánovat v rámci jízdního řádu? A teda pochybuju, že trvá jen 5 minut, ale klidně mě poučte.
No a ona není ta přestávka součástí jízdní doby? To, že se v jízdním řádu nezveřejňuje, protože to není licencovaná zastávka pro nástup/výstup, neznamená, že se s ní v jízdním řádu nepočítá.
No i když není licencované, slušelo by se cesrujícím říct a brát to jako přestávku i pro ně. (Protažení, wc, obchod)
Minimum je deset, což asi odpovídalo realitě, ale dělat ramena je jednodušší, že?
Deset ceho , cigár za den? Žádná ani rozložená pauza není na deset minut.
Takže za 1. řidiči jeli vždy dva, tudíž si přestávku asi řeší střídáním se. 2. Součástí jízdní doby opravdu nebyla, neboť jsme díky tomu přijeli později. 3. I kdybych všechno výše pominul, tak je při nejmenším slušnost to cestujícím říct, protože se celkem divili (především cizinci), ale to jsem zpátky u těch kvalitních služeb. které je asi marné hledat u flixbusu.
A nebylo to spíše tak, že jste mu to cigaretu záviděl? Ná dálkových spojích vás těch 5 minut určitě vytrhlo.
Ale je. To je autobus dle vlastních předpisů ne vlakových.
Minimum je 15
Až od roku 2020. Přesně stejný příběh tu psal už několikrát a tenkrát platil předpis, minimálně 10. Jen teď upravil to o střídání řidičů, to mu totiž minule omlátili o hlavu…
„Po 4,5 hod. řízení musí mít řidič nepřerušenou přestávku nejméně 45 minut, pokud mu nezačíná doba odpočinku. Tato přestávka může být nahrazena přestávkou v délce nejméně 15 minut, po níž následuje přestávka v délce nejméně 30 minut.“ Takže žádné minimum 10 minut neexistuje, nýbrž 15. Ale Blzx píše, že byli dva řidiči, to musí být první (devítihodinová) pauza až po 21 hodinách, jinak nemusí být nic. Takže těch 5 minut bylo v každém případě jen na cigáro. To je jako když jsem jel před lety zpožděným spojem ČSAD Střední Čechy z Prahy do Krkonoš a řidič si zastavil v pekárně… Číst vice »
Dobrá pekárna za zastavení stojí.
Viz výše, furt opakuje stejnou věc už několik let, tenkrát platli jiné předpisy.
OK, on ale píše „ano, zkušenost z minulého týdne“
Já zažil na lince z Kokořína do Liběchova, že přijela asi 15 minut zpožděná dodávka, kterou řídila ženská a Želíz jí odlítla krytka na kolo a tak zastavila (v dodávce kouřila) a požádala jednoho z cestujících, jestli by tam nedošel. 🙂
A nebo na lince Praha – Rokytnice řidič busu zajel v Semilech do autobusového areálu s tím, že šel tankovat naftu. Již jsme i tak měli zpoždění. A řidič brutálně vynadal a vyhrožoval cestujícímu, který si dovolil v tom areálu vystoupit a odejít si domů (proč by měl taky čekat na nějakého nezodpovědného řidiče se zpožděným spojem, který jde na čtvrt hodiny tankovat). Neskutečné chování lidí. Fuj.
Zastavení uvést v jízdním řádě, v nějaké stanici mít třeba 10 minut mezi příjezdem a odjezdem.
Jenže to nesmíte odbavovací cestující
Nejste bývalý kuřák? Těm vadí okolo kouření cokoliv. Proč by si nemohl zastavit a zapálit si? Buď mají v jízdní době „vatu“ a nebo měl prostě náskok…
Nevím, co to s tím souvisí, ale nejsem bývalý kuřák. Ano, kouření mi vadí, pokud mě tím někdo obtěžuje. Proč by nemohl zastavit a zapálit si? Třeba proto, že přijel na nástupní zastávku se zpožděním, které díky této „pauze“ ještě narostlo.
Měl jsem podobnou zkušenost před pár lety při cestě Flixbusem z Vídně do Prahy. Řidič 2x na D1 zajel na zavřenou benzínku, až napotřetí trefil otevřenou, kopili si s druhým řidičem kafe a jeli jsme dál. Akorát netrefili správný výjezd zpět na dálnici a najednou jsme se ocitli na nějaké úzké okresce a začaly mlátit větve ze stromů do oken 😀 . Nešlo se otočit, takže jsme jeli několik kilometrů do nejbližší vesnice a tam jsme se na návsi ve 3 ráno za šíleně hlasitého pípání otáčeli a jeli zpět na D1..
Lepší 5 minut počkat, než mít nervózího řidiče se skolen k chybě. Řidičů je málo, a ať je to sebevíc blbý, nemalá část z nich prostě kouří. A každej kuřák ví, že když musí a přesto nemůže, není to vůbec dobrý
Lepší jsou bezpečnostní přestávky podle potřeb řidiče, než podle předpisu (byť se mu musí také vyhovět).
Myslim, ze porovnavat cislo „pocet prepravenych osob za poslednich 5 let“ u dvou dopravcu, kde jeden je dlouha leta etablovany a druhy zacina je VELMI zavadejici. Mnohem zajimavejsi by bylo porovnani poctu prepravenych osob obou dopravcu treba za prvni pololeti tohoto roku nebo aspon jen za minuly rok.
To je jediné číslo, které FlixBus vypustil.
A možná ví proč 😉
Poslední dobou ani Regiojet nijak extra nevydává čísla o počtu pasažérů, přitom do covidu 2020 se tím chlubil. Vcelku by mě zajímalo, jestli se u autobusu a vlaků mimo objednávku dostal na předcovidovou úroveň.
V dálkových vlacích RGJ
v 2019 jelo 6,5 milionu cestujících
v 2021 jelo 5,1 milionu cestujících
Děkuji za data. Je v číslech za rok 2021 zahrnuta i rychlíková linka Brno – Bohumín, či nikoliv?
Pravděpodobně ano.
Nemůžu vyloučit, že v tom je zahrnut i počet cestujících v Ústeckém kraji.
Přeji Flixbusu, ať se mu daří. Jančura potřeboval konkurenci jako sůl. Díky tomu se autobusová doprava zase posunula.
To je hodně diskutabilní. Za sebe bych řekl, že s příchodem Flixu RJ omezil počet slabých linek a z vnitra úplně vypustil stevardy. Takže vysledek je spíše strhnutí kvality níže. Ceny byli dobré , vždy měl konkurenci.Třeba z HK a PH je to teď bez RJ úplná bída. Flix nepoužitelný , ČD dvě hodiny tak to beru od Jaroměře do Pu a přestup nejlépe na RJ za stejnou dobu cesty. A kvalita cesty busem flixu je sázka do loterie kdo pojede, absolutně nevyzpytatelná kvalita.
Myslím, že pokles kvality bude nejen Flixem, ale hlavně hodně problematickou ekonomikou provozu vlivem Covidu (a i dodatečného odklonu od veřejné dopravy na nějakou dobu).
Covid tu je dva roky a FB pět. Covid měli oba stejný a to snižování kvality přišlo skoro hned sjeho vstupem
Jsem rád, že to taky vidíte a ještě bych podotknul jednu věc, s Covidem Flixhnus zbaběle zmizel úplně ale RJ aspoň na všech linkách zajišťoval nějaké páry spojů.
Proč mezi Hradcem a Prahou jezdit Flixem, když tam zůstali léty prověření dopravci – CDS, TAD a P-transport. Což byl taky důvod, proč si RJ na Hradci vylámal zuby – nezískal dostatek cestujících, protože tam nepřinesl žádnou novou kvalitu, jelikož na trase byla už dávno ostrá konkurence a dopravci tam nasazovali to nejlepší, co měli.
Tak proto asi RJ v neděli , pátek a pondělí posiloval Mrázkem a konkurence jela poloprázdná. Srovnávat kvalitu služeb nebo vozidel Irizaru RJ byť těch starších za hodinu deset na ČM s max croswayem nebo letitým renaultem ostatních zmiňovaných je až směšné a ještě třeba CDS na Florenc se zastávkama cestou. Aktualně ze soboty 13.8. P Transport irisbus ale borec dělal snad rekord ve spotřebě. Než ty kostitřasy tak to už raději ocením ty dvě hoďky modrým šmudlou.
Z této relace se prostě jezdí na Prahu autem
Napsal jste to naprosto výstižně
Tak jestli chcete to nejlepší Iveco Crossway srovnávat s luxusním Irizarem tak vtipný
Jeden za 18, druhý bez 2 za 20. Čekal bych, že Flix využije tristní situace na železnici a posílí spoje přesd D1. Realita je taková, že použitelné spoje ruší, resp. z nich závlekem do Jihlavy dělá spoje pro většinu cestujících nepoužitelné.
Flixbus prinesl tlak na cenu. Na kvalitu urcite ne.
jel jsem tim jednou – loni praha-mnichov a naprosto profesionalni ridici, prijezd vcas…
On je uspech, ze spoj vubec prijel. Tak budte rad.
mel jsem pocit, ze v praze zacinal.
Jel jsem touhle linkou za poslední rok asi dvacetkrát a jednou to též bylo zcela ok. Jinak (převážně polští) řidiči běžně míjejí Holledau, Regensburg i Oberpfalzer Wald, večerní spoj z Mnichova jednou vynechal i Prahu a vysadil mě ve tři ráno na D0 u Cholupického tunelu. Ale aspon si jeden procvičí polštinu, jinak se s řidiči domluvit nedá..
Posunula? Celkový (RJ+Flix) počet spojů mezi Zličínem a Plzní ani ne poloviční, než byl. Nebo od Grandu se dalo dostat do Prahy v různých pozdně večerních časech (tj. kdy vlaky nejedou), dalo se vybrat z více spojů. Dnes? Poptávané docela hodně bylo i třeba bezpřestupové spojení Prahy a Uherského Hradiště, resp. spojů vedených z Brna (byť nešlo o závratný počet spojů). Jezdí tam Žlutý vůbec ještě? Hlavně že před tím vyzobal (kafe – denní tisk – rafinovaně nastavená cena) cestující z linek provozované místním dopravcem. Vlaky na Plzeň sice postupně dostávají novou kvalitu, ale zeptejte se místních, zjistíte: že lidi… Číst vice »
v době, kdy došlo k omezování autobusů Plzeň-Praha byla trať kolem Berounky sice pomalá, ale spolehlivá, celková jízdní doba velmi slušná (díky novým úsekům Plzeň-Beroun), nějaké průsery byly max. občasné, ale spíše výjimečné, vlaky jezdily cca po půlhodině a docela se začaly plnit, do toho pak COVID a dílo bylo dokonáno……
Kam? Dozadu?? Asi o dvacet let to Flixhnus zk…..l