Podcast: Standard autobusové dopravy v Česku je hodně na výši, říká tuzemský šéf FlixBusu Prouza

Autobus FlixBusu v Kyjevě. Foto: FlixBusAutobus FlixBusu v Kyjevě. Foto: FlixBus

Pandemie přinesla podle Pavla Prouzy příležitost pro akvizice, FlixBus má chuť na další nákupy.

Pozvání do nového dílu podcastu Cesty Zdopravy.cz přijal ředitel tuzemské pobočky autobusové společnosti FlixBus Pavel Prouza.

Hovořil mimo jiné o tom, proč se FlixBusu nepodařilo jednoznačně ovládnout český trh dálkových autobusových linek, jako se to stalo v jiných zemích. „Český zákazník je specifický a jeho chuť je trošku odlišná. Je třeba se tomu přizpůsobit. Standard autobusové dopravy v Česku je hodně na výši,“ říká Prouza.

Vysvětluje také, jak fungují vztahy s dopravci, kteří jsou zapojeni do sítě FlixBusu. „Dáváme šanci menším dopravcům, kteří by si sami rozjet linku na triko nevzali,“ říká Prouza.

Řeč přišla i na pohony budoucnosti, FlixBus věří na vodík a elektrobusy. „Vodíkové autobusy přijdou, je to otázka několika málo let. Bude to velký a zásadní krok dopředu,“ dodal Prouza.

Jak ovlivnila ruská invaze autobusové spoje FlixBusu na Ukrajině a v Rusku? Jak přesně funguje podnikání FlixBusu a vztah s autobusovými dopravci, kteří pro něj jezdí? Kdo rozhoduje o tom, jaké značky autobusu se do zelené flotily nakoupí? Jak odpovídá ředitel Prouza na otázku, zda FlixBus v Česku vydělává? Jak se proniká evropské firmě na americký trh a jak se stalo, že FlixBus koupil legendárního amerického dopravce Greyhound?

Tyto a další otázky otevíráme v podcastu s Pavlem Prouzou, který také potvrdil, že se společnost chystá vstoupit na burzu. „Postupnými kroky se chystáme, že se z nás stane veřejně obchodovaná společnost. Ukázat ziskovost bude zásadní,“ řekl.

Celý rozhovor si můžete pustit zde na stránce, odebírat můžete naše dopravní rozhovory i na Spotify, Google Podcasts, Apple Podcasts a Podcast addict.

Tagy Doporučeno FlixBus Pavel Prouza
47 komentářů