Expresy z Prahy do Mnichova mají zajišťovat ČD s dcerou ÖBB, Alex skončí
Starý a nový vagon alex, foto: Netinera
Allegra získá přechodný kontrakt, chystá se soutěž na dopravce na 15 let s novými vlaky.
Allegra získá přechodný kontrakt, chystá se soutěž na dopravce na 15 let s novými vlaky.
Nebyly by na prodej ty ex-Alex vozy? Ony jsou aktuálně olezlé, ale s trochou snahy by zase pár béček zabily.
dvoupatrové vagonky možná, možná bude chtít odkoupit DB Regio, bo je bude potřebovat na linku Hof-München
K souběžnému výběru na vláčky Hof-München (ALEX Nord)… Firma NETINERA (značka Die Ländernbahn, linka ALEX) by měla být nahrazena firmou DB Regio s dvoupatrovými vagonky… Spolu s koncem linky ALEX Süd Praha-Plzeň-München se firmě NETINERA uvolní cca 70 vagonků na rychlost 160 až 200 km/h… Plus cca 7 dvoupodlažních vagonků na rychlost 160 km/h. Plus pár lokotek Tož to su zvědavý, co z teho vzejde. Bych řekl, že v Domě pánů z Lipé zavládla další vlna nákupního apetitu … a taky místní odborářžští nádražáci budou mít další důvod ke lkaní o konci světa a k apelu jak se všichni spikli… Číst vice »
ALEX SÜD už nejezdí. Ta linka jezdila z Mnichova do Lindau a Oberstdorfu, tedy do JIŽNÍHO části Bavorska. Linka do Prahy/Hofu ke ALEX NORD.
Tak to se omlouvám za omyl…. Cílem bylo odlišit, že krom vagonků fy NETUNERA z Prahy do München jezdí ještě další vagonky na jiné lince (Hof-München)… a že z obou linek budou vagonky bez „práce“, neboť z Hofu mají jezdit dvoupatrové (nyní jezdí v naprosté většině jednopatrové)
Ten mylný název ALEX Süd – díky za opravu – byl myšlen k této lince – viz počet vláčků za den pro odhad jak moc/málo jsou vagonky využity nyní. https://www.laenderbahn.com/media/laenderbahn/downloads/alex/01-Fahrplan/ALX_RE225_Muenchen-Hof-Muenchen_web_122021.pdf
Řazení vláčků z Hofu je i na VagonWebu
Alex končí – oslava začína!
Takže ještě dva roky toho děsu??? V létě jsem to jel a v ALEX vozech bylo asi 50 stupnu. ČD nasadilo 3 Honekery, to byla taky lahůdka.
Honeckery na ZEx?? to jako vážně??
12.4. na Ex 350 (ale to byl asi převoz z dílen),3.7. na Ex 565 a 11.9. na Ex 567. Takže ano, honeckery se na ZEx už podívaly. 😀
No a taky 25.7. Ex 356. Tím jsem právě jel.
co to meleš za blbosti jaké 2 roky děsu kde je to
to, že na této trati bude nový dopravce na německé straně dedikovaný čistě na trať P-M je jedině dobře. Jízdní doba 5:35 je sice dlouhá, ale použitelnost těchto vlaků ale zhoršuje jejich nespolehlivost, kdy je zázrak, když to přijede načas. A způsobeno je to především dívným spojováním ve Schwandorfu. Osobní zkušenost se spolehlivostí a přístupem ALEX mám ze září, kdy jsem po víkendu v Mnichově chtěl jet do Prahy posledním nedělním vlakem. Na trati u Mnichova ale došlo k sebevraždě, takže jsme z nádraží ani nevyjeli. Ale: -ve vlaku nebylo žádné hlášení v anglickém jazyce ohledně toho co se děje.… Číst vice »
Kolik stála jízdenka. A jak jste to řešili? Neboť nelze vyloučit, že jste byl v situaci, že Vám měl dopravce zajistit nocleh (a občerstvení)… krom dokončení jízdy ráno do Prahy a krom vyplacení asi 50% z ceny jízdenky. Stručně (výjimky atd. jsem vynechal, ale jsou k přečtení na níže uvedeném odkazu): „(…)U zpoždění přesahujícího 120 minut činí výše kompenzace 50 % ceny jízdenky. Ani v jednom případě neztrácíte nárok na přepravu. Odškodnění vám musí dopravce vyplatit do jednoho měsíce od podání žádosti, a to ve formě poukázek nebo jiných služeb. Na vaši žádost jej musí vyplatit v penězích. (…) Je-li… Číst vice »
Řešil jsem to tak, že jsem v devět večer jel do Prahy Flixbusem, kde jsem ještě ulovil místo a přijel tak, že jsem v pondělí mohl normálně do práce.
Vzhledem k tomu, že na německé straně to provozuje právě ALEX, tak šance s nimi cokoliv dohodnout byla mizivá.
Jízdenku jsem pak následně reklamoval u ČD, které mi vrátily její celou cenu. Náhradní dopravu nepropláceli.
Chápu to řešení … být načas ráno v práci.
Nicméně legislativa platí jak pro NETINERA (Alex), tak pro ČD… A vzhledem k tomu, že se prý takto nechovají výjimečně, tak patrně není nemožné najít advokáta, který to už řešil (alternativně takové ty „vymáhací služby na odškodnění“ primárně sloužící cestujícím leteckou přepravou)
Ačkoliv je 5:35 velice dlouhá jízdní doba, tak jako větší problém vidím značnou náchylnost těchto spojů ke zpoždění, které je do značné míry ale způsobeno právě společností ALEX a spojováním s vlaky od Hofu. Nehledě na nekomfortnost současných vagónů. To, že i v roce 2021 je stav tratě mezi Plzní a Regensburgem takový, jaký je, je škoda, tyhle vlaky na západ mají nesmírný potenciál. Osobně se ale domnívám, že v otázce této trati je míč spíše na německé straně, u nás se konečně začíná něco dít a novostavby na trati do Domažlic se mají začít brzy stavět. Bez návazné akce… Číst vice »
Používám dost často německou linku RE25 mezi Mnichovem a Hofem a čekání ve Schwandorfu na „pražskou“ půlku je zcela běžné. Opačnou situaci – zpoždění soupravy od Hofu – si vybavuji všehovšudy jednou..
Takže místo herkulesů bude jezdit co? Brejlovci?
A ještě to nazvat retro linkou a mohlo by to přitáhnout Němce
Já neříkám že tam budou jezdit jen nevím co jiného. Jestli se tam nasadí öbb herkule tak úplně vpoho.
Osobně si myslím, že Allegra se bude snažit odkoupit/si pronajmout část lokotek a vagonků od současného dopravce NETINERA (značka Die LändernBahn)
bardotky.
čmelák nebo dva kocouři. a topit se bude kamnama.
Žádáme cestující, aby si přinesli vlastní
uhlí, totiž dřevěné pelety. Je to zodpovědnot cestujících, aby byl vlak CO2 neutrální.eventuálně se cestující nají luštěnin a bude se spalovat bioplyn.
Spotřeba bioplynu na železnici si pak vymůže ve statistických ročenkách svou extra kolonku.
Řada 555 schválená a jezdící na obou sítích.
a jako vagony osmidveraky
A může to jezdit 2x měsíčně a bude to narvané pořád. Turisté to budou mít z mnichovského letiště nadosah. Něco jako Dampfbahn Furka.
Zajímavou změnou se stává skutečnost, že vlaky budou jezdit v hodinovém taktu München – Schwandorf, kde buď a) obrací zpět do Mnichova nebo za b) pokračují do Hofu (jednou za dvě hodiny) nebo za c) pokračují do Prahy (jednou za opačné dvě hodiny), čímž se bude ve Schwandorfu už jen úvraťovat, ale už ne spojovat/rozdělovat. Důvodem je snaha o eliminaci případného zpoždění.
Hurá, ta úvrať v SAD je už teď dost pekelná – rozpojování/spojování s větví do Hofu, provázání s protijedoucí soupravou… optimalizace až za hranu spolehlivosti…
Současná linka München-Regensburg by měla být prodloužena do Hofu a to se stejným typem vagonků, které do Regensburg jezdí dnes (=dvoupatrové, patrně ještě z produkce DeutscheWaggonbau, než je koupil Bombardier Transportation)
Celkem by mě zaujímalo jaké řešení by mělo pro tuhle trasu skutečně smysl – tři napěťové systémy, obrovský kus bez drátů úplně, dvě úvratě… co IC3 od bombardieru? Sice to je určitě s dieselem pod dráty zločin proti Grétě, ale dokud se konečně nedotáhne nová trať tak by to mohlo být řešení… dočasně 😉
RGJ v rámci spousty různých (leckdy fantaskních) plánů zvažuje na linku Mnichov-Plzeň-Praha nějaký dieslvagonek. Desiro nebo Lint41. Pokud je to myšleno vážně, tak předběžný termn je od 12/2022
https://www.updi.cz/images/Dokumenty/uredni_deska/nova_sluzba/2021/EET011-21_RJ_Praha-Mnichov.pdf
Vážený pane Axel, prosím sem už nic nepište. Nemá to hlavu ani patu. Vagonky si kupte modelářské, ale skutečné železnici nerozumíte, což ukazuje neznalost účelu motorových jednotek (ne dieselvagonku) typu Desiro a Lint. Sorry, ale někdo Vám to musel říct.
Také bych se připojil. Na webech o vojenství nikdo nenazývá dělo kanónkem, útočné pušky flintičkami a pistole bambitkami.
Pane Karel Jirásek, Vaše přirovnání je nepřesné. Neboť terminologie, kterou používám míří na oněch cca 8 milionů lidí v ČR kteří (téměř) vůbec nepoužívají vláčky (a kteří by mohli využít některé z oněch prázdných sedaček ve vagoncích, které nyní vozí vzduch). a) Jednak jde o srozumitelnost vláčků pro uživatele dopravy po silnici. b) A dále jde o reakci na určitou deformaci pojmu „sloužit“, neboť pro řadu odborníků šlo o nežádoucí formu poskytování služby. Prostě dlouho žili ve stylu, že cestujícím rozkazují a chovají se k nim jako kdyby místo cestujících vozili uhlí či dřevo. Což je škoda, neboť lidi mají… Číst vice »
Ne. Vaši terminologii nepoužívá vůbec nikdo a je nesrozumitelná.
Já citoval že RGJ zvažuje Desiro či Linty 41 na linku svoji zvažovanou linku Praha-München… tj. nerozumím proč někdo tvrdí, že jde o můj názor.. a zdroj citace jsem uvedl = dokument z Úřední desky Úřadu pro Přístup k Dopravní Infrastruktuře – viz webovka updi (tecka) cz
Vážený pane Rese16, zde se nenacházíte na odborném workshopu, ale ve veřejných komentářích. Pan Axel napsal, co si myslí a nikoho u toho neurážel. K tomu přesně jsou komentáře určeny. A LE taky jezdí „dálky“ s nevhodnými soupravami. Arriva taky jezdila z Prahy do Trenčína. Pokud máte z nějakého důvodu frustraci nebo špatnou náladu, tak za to Axel nemůže. Hezký den!
s panem axelem se nenachazime ve verejnych komentarich, ale v otevrenem oddeleni psychiatricke lecebny.
Mělo by smysl leda, jestli by vyšetření mého duševního zdraví, znamenalo na oplátku, že pasažérští nádražáci si jako SVOJI HLAVNÍ PRIORITU dají cestující.
Viz např. ostudný, naprosto nepřijatelný postup, kdy namísto 3 obvyklých vagonků byly z ničeho nič cestujícím nabídnuty pouze 2 vagonky a posléze jen jeden (jde o lidi na lince Ústí n. L – Litoměřice – Kolín, ke kterým se tak zachovala pasažérská firma ČD… ve zdejších diskuzích téměř absentoval pohled, jak tahle křivárna poškodila cestující).
A doplňuji, že s názory Axela vůbec nesouhlasím.
Ale já v tomto konkrétním případě neměl názor, neboť jsem POUZE citoval … z dokumentu, který zveřenil Úřad pro Přístup k Dopravní Infrastruktuře (ÚPDI), a to ze strany 2 tohoto dokumentu
Nemyslím, že by LE měl nevhodná vozidla.
K Vašemu „bystrému úsudku“ o mé osobě, kdy jste dospěl k pozoruhodné myšlence o mé osobě: „skutečné železnici nerozumíte,, což ukazuje neznalost účelu motorových jednotek (…) typu Desiro a Lint. “ Pane Reese16, já POUZE citoval z dokumentu, který zveřenil Úřad pro Přístup k Dopravní Infrastruktuře (ÚPDI), a to ze strany 2 tohoto dokumentu … dokument přesně uvádí toto: „(….) typu Diemens Desiro nebo Alstom LINT41 nebo obdobného typu“ Račte se přesvědčit sám, odkaz na dokument je výše. Nicméně máte pravdu, že jsem pouhý cestující, tj. nepatřím mezi pasažérské nádražáky, kdy u dominantního dopravce za rok 2019 se tito „duševní… Číst vice »
Souboj o parkovací místa probíhá především proto, že jsou auta využívána extrémně neefektivně. 97% času někde bez užitku parkují a reznou. Když se rozjedou, na jejich 5 míst připadá necelých 1,5 osob. O nějakých 30% využití si mohou nechat jen zdát, vozí hlavně vzduch.
O to zvláštnější je, že lidi si furt autíčka platí z vlastní kapsy = že nevyužívají aspoň část z většinou málou využité kapacity veřejné hromadné dopravy, která je vesměs velmi dotována z kapes nás všech… např. u dominantního dopravce na železnici za rok 2019 činily dotace pro vláčky v ČR cca 76% z celkových tržeb tohoto dopravce (=pouze 24% tržeb dopravce bylo z jízdného od cestujících).
Ten návrh JŘ je zatím trochu divný protože někdy chce RJ jezdit v polohách aktuálních vlaků ALX/EC…..
Proč ne ? Zmizeli by přepřahy a bylo by to svezeníčko. IC 3 není vůbec špatný vlak, pominuli design, tak se v tom jede příjemně. Vyzkoušeno do Kodaně a i když už je to ve Skandinávii, Greta tam také neprotestovala … 🙂
Moc nechápu co by vaše souprava IC3 vyřešila. ČD už zam dnes nasazují vagony, které jsou OK, takže z pohledu vozů je problém ledatak u Alexu. Souprava IC3 opravdu nezachrání ty tristní jízdní doby.
Hledaná souprava umí optimálně až 200km/h je vratná, komerčně dostupná (tj. schválitelná a nasaditelná, ne jen na papíře) a pokud možno flexibilně rozšířitelná… vyšlo mi to jediné
a kde těch 200 chcete využít?? max mezi Sch-Mu
Hybridnì 3 systémové pětivozové ICE4 nebo něco podobného.
A nebo přesvědčit Správu železnic, že elektrická trakce do Německa je opravdu potřeba i od Plzně.
Tam je přesvědčeno, probíhá usilovná příprava jednotlivých staveb.
Řešení je jednoduché, ale bude to chtít významně do toho investovat. Potřeba jsou nové vozy. Tahat to duálními jednotkami je jedno z možných řešení CAF Coradia Polyvalent. Ovšem netuším jestli se na střechu těchto jednotek vejde tolik trakční výzbroje, tři napájecí soustavy a ještě motorgenerátory, Coradie mají veškerou trakční výzbroj na střeše včetně dieselgenerátorů. Druhou možností jak to vyřešit je koupit soupravy na styl Railjet/Interjet a tahat to lokomotivami Stadler Eurodual, jsou sice šestinápravové, ale svršek opotřebovávají stejně jako jejich čtyřnápravové kolegyně. Opravdu se dnes nemusíme šestinápravových strojů bát.
Chce se mi říci hurá!
Vzpomínám na ten divný vagón, co ho Alex řadil do soupravy a který byl, s prominutím, k ničemu. Měl jen dvě kupé ( jedno pro invalidy, druhé dětský oddíl) zbytek plochy do poloviny nějaké gastronomické zařízení, které se nikdy nepoužívalo a jen zabíralo prostor. A druhá půlka vozu byl velký prostor se sklopkama. Asi na kola, ale místo kol tam zůstávali bezradní cestující, co pro ně nebylo jinde místo. Sezení nehodné mezinárodního vlaku.
Za ten budu rád, když zmizí.
Když ještě mnichovské expresy jezdili v režii DB, byl to celkem slušný vlak – revitalizované Bamy, chvíli tam bylo i bistro, zkrátka spoj se stálým řazením a neměnnou kvalitou. Lendrbáno italiáno z toho udělali pojízdnou výstavu železničního surrialismu – v týdnu i 3x jiné řazení. Často chyběla první třída, nebo něco nefungovalo.Na vůz co zmiňuje MHD vzpomínám s odporem a otázkou – co to ku..va je ?
Snad se v režii nového dopravce, vrátí kvalita na patřičnou úroveň, když budou nově EC ?!
A nejlepší je ta 1. třída v podání ALEX. Několik dvojkových kupátek se žlutým pruhem nad okny.
Ještě lepší bylo, když jezdil EC Albert Einstein, tedy souprava švýcaráků, co donedávna válela v Allgäu na Mnichov-Curych.
On ten vůz v principu nebyl koncepčně marný, myšlenka zřejmě byla pokrýt všechny speicality: první třídu, bistro, vozíčkáře (včetně WC), dětské kupé, cyklisty. Pak můžete zbytek soupravy už sestavit z obyčejných Bmz (nebo spíš Bm, haha). Ale nebylo to pořádně dotažené do konce. Já s ním jezdil rád, to dětské kupé bylo chronicky nevyužité (cestující to nepochopili), a pro Bmz sedačky mám slabost.
Jo, zpocení cyklisté a řvoucí děti, to je přesně to po čem každý cestující v 1. třídě touží.
Já kvůli tomu (a technickému stavu vozů ČD) začal jezdit přes Cheb a Nürnberg, i když o hodinu delší, v Amz/DB612/ICE je to pohodlnější i s přestupy..
Takže červený Herkules z Regensburgu do Plzně.
Na München Lindau by se hodila BR 248.
Asi nee.
https://zdopravy.cz/zrychleni-spojeni-curychu-a-mnichova-nabira-zpozdeni-ceka-se-na-schvaleni-etcs-do-svycarskych-vlaku-89604/
Asi jo. Alex jezdí přes Kempten.
Už od 12/20 je ta linka zrušena a jezdí výjimečně 612 DB.
Já bych chtěl Ludmilu…
Pomeranč!
Z Mnichova do Lindau jezdí výjimečně 612 (přímé vlaky). S přestupem v Kemptenu jsou spoje zajištěné 633.
Uvolní se 5x 183. Po upgrade na MS a dodělání ETCS to může být zajímavé pro ČD.
TIpnu si … FlixTrain nebude mít zájem?
Flix jedině na pronájem a stačí jen 182 nebo 193 Vmax160.
ok
Podívají se v rámci těchto spojů do Mnichova i vagony intejet, nebo jich bude na zajištění tohoto spojení málo?
Do Mnichova se s nimi nepočítá
OeBB na Slovensku nijak nepodnikajú. To má redakcia odkiaľ? ZSSK si na linku do Komárna normálne prenajíma vagóny aj 2016. OeBB na Slovensku ani nie sú dopravcom.
https://zdopravy.cz/regiojet-mezi-bratislavou-a-komarnem-vystridaji-rakouske-obb-se-slovenskou-zssk-60992/
zdroj: tisková zpráva MDSR Dopravu na frekventovanej trati Bratislava – Komárno od decembra 2020 nasledujúce dva roky zabezpečí rakúsky národný dopravca ÖBB a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK).
JS: A je ÖBB osobním dopravcem na kolejích ŽSR? „Má papír“ na dopravu cestujících, což rozporuje pan BRKS?
Já bych si tipnul (nevím to), že ÖBB má papír – viz linka Blava-Machegg-WIen = ŽSSK+ÖBB
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=ZSSK&kategorie=REX&cislo=2507&nazev=REX8&rok=2021
Asi jako že ČD spolupracují a jezdí do Hamburku, že.
Porovnáváte mezinárodní a vnitrostátní linku.
V podstatě plus mínus protažení linky Wien Hbf-Bratislava hl.st.
MDaV si robilo PR kampaň kedy namiesto zlého, zlého Regiojetu mali prísť super Rakušáci.
Toto je ale odborný magazín, od ktorého som očakával, že nebude hltať každé jedno slovo v TS bez toho aby to kriticky overil.
OT: Proč Blava-Komárno je „zlý, zlý RGJ, zatímco je OK Žilina-Blava (-Praha) provozovaný taky firmou RGJ?
https://zdopravy.cz/regiojet-vraci-spoj-z-prahy-do-ziliny-pres-bratislavu-93172/
Pretože linku do Žiliny nedotuje štát. Linku do Komárna áno. No a MDaV prezentovalo celú zmenu tak, že za to môže RGJ (požadoval vyššie ceny, nechcel kývnuť na lehoty a neviem čo všetko ešte tvrdili) a preto do tlačoviek všade pchali, že tu budú jazdiť Rakúske súpravy. RGJ mali ľudia (relatívne) radi, tak potrebovali to marketingovo zvládnuť. Ale to nemení nič na tom, že ten posledný odsek je na úrovni nedopravcáckeho webu. OeBB sa nijak v doprave na Slovensku neangažujú. A keď už áno, tak rovnako ako MÁV v Rakúsku, kde od nového GVD budú poskytovať súpravy na IC Wien… Číst vice »
Díky.
Výraz Blava používají rodilý lidi z Bratislavy. Tož nevím jestli fakt jsem napsal něco proti slovenskému jazyku.
Rodený Bratislavčan NIKDY nepoužíva Blava (to je naozaj potok pri Trnave).
„Blava“ používajú prisťahovalci do Bratislavy, väčšinou Východniari. Zrejme majú pocit, že už prišli do veľkého mesta…
Tak doufám, že OBB nasadí na linku railjety.
Ne
Prosím? Co by je asi na neelektrifikovaném úseku tahalo? A myslíte, že by se všude vlezly?
Ale něco ve stylu interjetů se mi už zas nezdá tak nereálně. Ale spíš až na tu 15 letou zakázku.
Vlezly. Za DB jezdilo i 9 vozů do Švajcu. A jezdil by s tím Herkules. Až na to, to RJ nebude.
A Plzeň-Praha Vectron nebo Taurus.
Takový to přesvědčení, že každá umrněná dceřinka má, nejlépe zadarmo, k dispozici jakékoli vybavení od matky. Ostatně je to v šotokruzích taková pěkná tradice, stačí si vzpomenout na divoké představy sešlapanejch prestižek o vztazích Arriva – DB.
Důvod ?
Dokud trat do Mnichova bude vypada jak vypada, tak i kdyby byla sedadla a vagony zlate, tak mezinarodnich cestujicich bude jako safranu. Trat Praha-Mnichov je naprosta ostuda, zejmena v kontextu tlachani o nejake unijni ekologii. Nejen z pohledu osob, ale i nakladni dopravy.
no ono kdyz mate notebook a knihu, tak se zabavite…
Ale číst tři hodiny v kuse, nebo dělat něco na laptopu ve vlaku taky není to pravé ořechové.
ja jsem to letos – s ex ante odporem – absolvoval a prezil jsem 🙂
ceny velmi rozumne, wifi, v ceskem useku catering…
No jo, ale když třeba aspoň trochu pospícháte?
Tak znáte jízdní řád a víte, že ten vlak z Prahy za 3 hodiny v Mnichově nebude.
:)))
Tak v tom případě asi vlastní vozidlo a nečekat až 2 hodiny na další spoj.
A nebo vycestovat včas.
to je dost špatný argument, bohužel bus ani letecká konkurence vlaku se tímto heslem neřídí….
Nebo bohudík?
jedine, co tim rikam je, ze se to pro obcasnou jizdu da prezit…
A ono překvapivě ta obsazenost není vůbec špatná (min. po Domažlice) na ten stav trati…
V Domažlicích to vše vystoupí a dál to veze vzduch. To je drahej rychlík do Domažlic..
I kdyby to byl rychlík jen pro Domažlice (přičemž zvlášť v létě to dál skutečně vzduch neveze), co je na tom tak zbytečně drahého jezdit tam po 2 hodinách, když třeba Cheb a Klatovy mají spojení po 1 hodině?
Bych to vrátil na původní 4 hodinový takt. Případně to proložit na 2 h desirem Schwandorf-Plzeň.
Je to stejné jako Praha – Vídeň, mimo turistickou sezónu, jezdí z Břeclavi vlak skoro prázdný.
Ona hlavně vypadá dost různorodě. Pomalejší úseky jsou:
– Praha – Beroun: tam měl dávno být tunel, ale není
– Plzeň – Domažlice: to je lokálka, ale bude se zřejmě koridorizovat
– Domažlice – Cham: tam asi lokálka zůstane, evtl elektrifikovaná
– Regensburg – Landshut: pomalejší dvojkolejka, asi jí zůstane
…jinak to docela frčí.
Tak tam asi budou Xmz ex. OeBB, ne? Nic proti tomu, i to je pokrok. Spíš by mě zajímalo, jak chtějí pořešit vůz s půl napůl 1. a 2. třídou. OeBB snad už všechny ABmz prodaly, ne? Mají jedině ty AD…mz
xmz ex-oebb zas takova vyhra neni, nemaji v tom ani wifi a neni to v nejak extra stavu {napr. jako velmi povedeny repas vozu jezdicich na rychliku berounka).
tuším tam ty superjídelňáky od Čd Ar…nevím jak dál, aktuálně jezdí do Lince. Jen by mě zajímalo zda nepřibude další přepřah na hranicích. 🙂 ne že by jich bylo málo. nejdříve 3kV, pak 25kV, nafta a na konec 15 kV a k tomu dvě úvratě.
3-25kV se taky přepřahá? Nejezdily to Esa až do Prahy? Jo souhlasím že na těch pár km Praha – Mnichov je přepřahů dost.
jasně že jezdily. a k tem uvratim by mne jarous psát na DB Netz.
cože? jako za berounem preprah? není tam styk soustav na sire tratí?
o jakém přepřahu 3kV/25kV mluvíte? vlaky do Mnichova táhne až do Plzně Eso(362)
Ano do Plzně Eso, z Plzně do Schwandorfu diesel s úvrati a v Regensburgu další jen nevím kde se mění diesel za elektriku protože do Mnichova dorazil v mém případě Taurus. A ten další preprah
by byl na hranicich netusim zda OeBB bude posílat diesel do Plzně nebo si to převezme na čáře CZ/DE
Elektrika/diesel v rámci úvratě v Regensburgu.
porad to zustane v nemecku jako spesnak. za jidelni vuz by musel objednatel zaplatit a to se mu asi nebude chtit.
Všechny určitě ne.
Kolem Innsbrucku se stále pohybují.
Dokonce někdy zavítají i do Verony.
A kdy se do podnikání v zahraničí pustí ČD?
Ti by mají co dělat aby jim do 10 Let zůstala aspoň půlka výkonu
A to je důvod proč nemohou expandovat do zahraničí? Jak se to jako vylučuje?
to se jako nevylucuje, ale zbytecne to tristi sily a pozornost. obojiho cd nemaji nazbyt.
To je ale nezlobte se na mě pitomost.
To je jako nepřekonatelný problém mít lidi na domácí trh a lidi na zahraniční trh jo? Jako že prostě každý musí za každou cenu dělat na to, aby se dařilo na domácím trhu?
Není to nepřekonatelný problém. Je to problém, který může a nemusí stát za to řešit. Záleží na mnoha věcech, mimo jiné na tom, jestli má firma pro expanzi do zahraničí volnej kapitál nebo ho může snadno a levně získat, pokud ano, jestli není výhodnější ten kapitál uplatnit na domácím trhu. Což zase závisí na tom, na jaký úrovni jsou služby doma. Dál třeba jestli má k dispozici stroje, který doma nevyužije, ale v zahraničí by se uplatnily, jestli má lidi schopný se na tom zahraničním trhu zorientovat a smysluplně tam fungovat (nebo jestli ej může snadno nabrat)…
Jinymi slovy: spousta obecnych frazi a relevantní informace žádná. Tak proc hned psat ze to tristi sily atd když realne o tom nikdo nic neví?
realne nikdo (asi krome vas) nevidi zadnou konkurencni vyhodu, kterou by cd mohly nekde v zahranici uplatnit.
prirozeny kandidat je nemecko, kde se soutezi velke obemy v primestu a regionalce, to cd neumi ani doma. k tomu v nemecku nebude chti nasrat db, se kterymi ma jisty a celkem velky pronajem souprav na eurocity do hamburku… rakousko je nabagrovany oebb a zavreny, na slovensku maji bratry kokoty v zssk a proti tem taky do tendru nepujdou… co tam zbyva, nejaka polska regionalka?
Nepisu nic o nějaké konkurencni vyhode. To jste si neco sam domyslel.
Psal jsem o tom, ze tvrdit ze se zabyvat i zahranicnim trhem by tristilo sily ve firmě je nesmysl. Resp nema to zadne realne opodstatnění pouze jde o nejake teoreticke duvody proč by to jit nemuselo.
Když budou mít ČD v kapse podepsanou smlouvu od Českého Min. Dopravy a Bavorského BEG, na 15 roků, tak jim na novou techniku půjčí každá banka. Ty výdělky v DE jsou o řád výš než u nás.
tak o tad teda opravdu ne…
Tak! Je to Národní dopravce. … vyzobávat rozinky v mezinárodní dopravě dovede každý. 😛
podnikaji – vozi pro db za mareny rychliky do hamburku… a maji to bez komercniho rizika…
Snaží se nebýt ve ztrátě, co by prachy od DB odmítly. Praha – Děčín mají stejně objednávku ministerstva, do Drážďan se taky jede. Nicméně moc se nedaří, ani před koronou dividendy nebyly.
Marly uz hodně dlouho nejsou
Je dobře že Alex šroty (hlavně ty modré které tady už čtyři roky vůbec neměly být) odejdou tam kam patří. Jen se obávám toho jednoho dopravce v celé trase, to se obávám bude docela oříšek.
Proč by měl?
Například RegioJet jezdi do Rakouska už téměř taky zcela sám, jediné co nemá svoje je licence, ale tu už od nového GVD mít bude
Externí firmy na firy se už zbavili
To je ale úplně jiný případ že …
to kazdopadne… v regiojetu neplati §1
No hlavně tam nejezdí na objednávku.
Vláčky RGJ z Brna směr Blava či Wien jsou integrovaný do IDS Jihomoravského kraje
https://zdopravy.cz/regiojet-zapojil-sve-vlaky-do-jihomoravskeho-integrovaneho-systemu-21894/
Jeden o voze druhy o koze.
Tam platí §666 ze do pekla se nemusí, i když je zapřazeny pěkný kůň..
V regiojetu se dělají věci jinak , prý se filtry od klimosky vyklepavaji jak koberec před Vánocemi a sup zpátky šedý firon do klece …
Paragraf jedna, na hranici se vždycky mění dopravce
A proč píšete, že se externí firmy na fíry zbavili?
To zní jako by to bylo nějaké zlo které museli přetrpět. Stačí říct, že už s nimi ukončili spolupráci, protože mají vlastních strojvedoucích dostatek.
Může být společná nabídka více dopravců, ale jde o to, že bude prostě jeden dodavatel a jedna smlouva na celý výkon.
co za modré sroty že tam jezdilo?
takže jsem pochopil, že se odpovědi nedočkáme…
aktuální dnešní řazení…z vozu CD 1ks ABmz 346 a 2ks Bdmpee 233.
o šrotu mám jinou představu.
asi, jak je tu zvykem, by pan chtěl jezdit orientexpresem za 1kc/km.
A nebyly náhodou myšleny tyrkysové vozy Alexu, ty původní staré německé „Bamy“ jemně rekonstruované?
co tam vozí alex netuším. jen jak slyším modrý, tak myslím jako modrý a ne modry-tyrkysovy. ale CD nasazují spíš to lepší, co mají. jakkoliv se občas nedaří…
Dle smlouvy mohou CD nasadit pouze vozy ,,Bdmpee233,, – jiná náhrada být nemůže, čety Alexu na ně nemaji seznání …
Za Bdmpee jezdí Bmz
Řekl bych, že řeč byla o těchto vozech: https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/D/RBG_Bm-2290.php