Dopravci Železnice

RegioJet zapojil své vlaky do jihomoravského integrovaného systému

První dva Traxxy RegioJetu. Autor: RegioJet
První dva Traxxy RegioJetu. Autor: RegioJet

Společnost RegioJet se dohodla s dalším krajem na uznávání jízdenek integrovaného tarifu ve svých vlacích. Od pondělí platí jízdenky ve žlutých vlacích mezi Brnem a Břeclaví.

Vlaky mají nově v Integrovaném dopravním systému Jihomoravského kraje (IDS JMK) označení R50, zahrnuty jsou všechny spoje z Brna do Vídně a Bratislavy a zpět. Celkem jde o osm párů spojů denně.  Cestujícím se tak na trase rozšíří možnost cestovat na integrované jízdné přímými vlaky bez zastávky, vlaky RegioJetu doplní 12 párů rychlíků Českých drah linky R13 (Olomouc – Hodonín – Břeclav – Brno) objednávaných ministerstvem dopravy, v nichž jsou jízdní doklady IDS JMK standardně uznávány. „Nově integrované vlaky vhodně doplní stávající spojení a obě města tak nově budou mít spojení rychlými vlaky IDS JMK v pracovní dny i o víkendech prakticky každou hodinu,“ řekl Květoslav Havlík z Kordis JMK.

Oproti cestování s vlaky Českých drah ale čeká cestující jedna zásadní změna. Součástí jízdenky je i rezervace místa. „Jízdenky IDS JMK platné ve vlacích RegioJet je proto možné koupit výhradně prostřednictvím aplikace IDS JMK POSEIDON, která automaticky provede rezervaci a cestujícímu sdělí číslo vozu a místa k sezení. V případě, že bude kapacita vlaku vyčerpána, nebude možné jízdenku IDS JMK pro daný vlak koupit,“ řekl Havlík.

Cena jízdného mezi Brnem a Břeclaví je v případě vlaků R50 shodná s ostatními vlaky jezdícími v tarifu IDS JMK mezi těmito stanicemi, pro dospělou osobu je 65 Kč. Nejlevnější jízdenka RegioJetu ve třídě lowcost začíná na 39 Kč, ve standardu obvykle stojí 59 Kč. S integrovanou jízdenkou ale může cestují cestovat i městskou dopravou v Brně a Břeclavi. „Rezervace místa ve vlacích RegioJet je zdarma. Aby byla rezervace možná, musí si cestující vždy prostřednictvím aplikace POSEIDON koupit jednorázovou jízdenku nenulové hodnoty,“ dodal Havlík.

Kordis zatím nepočítá, že by rozšířil spolupráci s RegioJetem i na úsek od Brna na sever. „V úseku Brno – Letovice v současné době zastavuje jen minimum vlaků společnosti RegioJet, v rámci systémového přístupu však nevylučujeme, že budeme mít zájem i o prodej jízdenek do těchto vlaků,“ dodal Havlík.

Spolupráce s RegioJem podle něj začala kvůli zahájení Velké vlakové výluky v Brně. RegioJet chtěl nabídnout cestujícím během vlakové výluky možnost dojezdu na brněnské hlavní nádraží libovolným vlakem i ze stanice Brno – Židenice. Touto trasou cestující proti cestě přes Dolní nádraží při cestě do centra Brna ušetří až 20 minut. „Po vzájemné dohodě jsme proto upravili rozhraní naší mobilní aplikace pro prodej jízdenek IDS JMK POSEIDON a umožnili prodej jízdenek IDS JMK přímo prostřednictvím e-shopu RegioJetu pro trasy Brno hl. n. – Brno – Židenice a pro trasu Boskovice – Skalice nad Svitavou. Druhá z tras byla zavedena kvůli návaznostem vlaků S21 od Boskovic na vlaky RegioJet ve směru do Prahy a z Prahy. Cestující obě jízdenky obdrží současně na jednom jízdním dokladu,“ dodal Havlík.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Libor
Host
Libor

Vyzkoušel jsem rezervaci místa na lince R50, protože jako stejně někteří jsem úplně nechápal tvrzení „musí si cestující vždy prostřednictvím aplikace POSEIDON koupit jednorázovou jízdenku nenulové hodnoty“. Mám předplatní jízdenku na všechny zóny, což nastal problém už v aplikaci poseidon, kde není možné toto zadat jsou vyžadována čísla konkrétních zón (dává to smysl, protože doteď cestující s předplatní jízdenkou na všechny zóny nepotřeboval tuto aplikaci), vyřešil jsem to tím, že jsem vypsal všechny zóny Břeclav – Brno. Poté jsem provedl rezervaci místa na konkrétní spoj R50 v ceně 0 Kč. Při potvrzení rezervace není aplikace úplně uživatelsky přívětivá, protože napíše… Číst vice »

Petr N
Host
Petr N

Není to kvůli slevám pro studenty a důchodce? Není podmínkou ždímání státu na jízdném (dotace pro studenty a důchodce) být součástí nějakého IDS?

babilon
Host
babilon

Není.

Jiri H
Host
Jiri H

Pokud máte šalinkartu a správně nastaveny e-shop, tak Vám ji to uzná, není nic jednoduššího než to nakliknout do Poseidonu a vyzkoušet. Ono RJ jezdí z Brna na jih poměrně málo obsazený a každá zaplněná sedačka se počítá. Samozřejmě mi to nabídlo automaticky lowcost

Marek Janík
Host
Marek Janík

pokud si tam dáte všechny zony BV-Brno, tak to chce 65 Kč; pokud jednu uberete, chcete to 13 Kč :o) Celkem čudné…. prostě „nenulová hodnota“ a nic menšího než 13Kč jídenka není

Jaromír Pěnčík
Host
Jaromír Pěnčík

První nepovinný krok RJ do IDS JMK. Jsem zvědavý na prosinec a ostrý strat linky Brno – Bohumín. Doufám, že se zapojení do IDS JMK v úseku Brno – Nezamyslice a do ODIS v Moravskoslezském kraji obejde bez takovéto rezervace. Byl jsem svědkem toho, že i nyní nechává RJ jezdit cestují na stojáka.

Pavel
Host
Pavel

Není nad to si to hned vyzkoušet. Cena místenky, pokud máte šalinkartu (časovou jízdenku) na všechny zóny Brno – Břeclav je nula (0) Kč. Teď jsem si koupil jízdenku / místenku a všechno funguje. A protože ve zvoleném čase mám i „žlutý“ vlak , je dole v Detailu-jízdenky poznámka o rezervovaném místě. Např. vůz 1, sedadlo 68. Takže za mne, palec pro KORDIS nahoru.

Domis
Host
Domis

Jediná zmínka o této lince na webu IDS JMK je její jízdní řád:
https://www.idsjmk.cz/jrady/R50.pdf?date=08.01.2019
Ale nesedí mi ta podmínka „nenudové“ jízdenky při kombinaci. Pokud nulová zakoupit jde, tak buď někdo kecá nebo neví, jak systém prodeje v POSEIDONu nastavili.

Bylo by vhodné toto ještě prověřit, protože trvdit, že lze využívat pouze jednorázové jízdenky je přímo v rozporu s tím, co aplikace reálně umí.

fensterglaser
Host
fensterglaser

Jestli to opravdu funguje přesně jak popisujete, tak pan Havlík potom nemá v Kordisu co pohledávat. Můžete se ho pane Sůro zeptat na správné informace?

jan
Host
jan

Takže EC českých drah v tom nejsou..

Patrik
Host
Patrik

ČD to nechtějí, chtějí dojit svých 91 Kč za cestu z Brna do Břeclavi.

jan
Host
jan

No s IN 50 tak 45..

Anonym
Host
Anonym

Takže lidi s časovkou mají smůlu? To bych od IDS JMK nečekal.

Nekdo
Host
Nekdo

takze nemuzu prijit na nadrazi, stipnout lupen a nastoupit? OK, pak nejsou integrovani…

Tomáš Záruba
Host
Tomáš Záruba

No hezký PR tah, ale vzhledem k trvání povinné rezervace (a dokonce bez možnosti „jen místenky za nula“) prakticky úplně k ničemu.

petr.r
Host
petr.r

s.záruba- jestli je to k ničemu, to si nechejte na pokec v hospodě, i kdyby RJ měl jen třeba deset míst za hodinu, tak je to ku prospěchu cestujících a nevím co je na tom PR, vy jako ve straně chcete všechno ututlat nebo se zlobíte, že tam neplatí režijka. Podle Vás by jste aji zrušil jízdní řád, to je vlastně taky reklama…….

Marek Janík
Host
Marek Janík

Radost z titulku vystřídalo vystřízlivění. Tohle je bohužel celkem k ničemu. Teď jezdím za 34 + 20.
Kdo má měsíční, má smůlu. Nějakou formu „jen rezervace“ kdyby to umělo….

petr.r
Host
petr.r

a jak dlouho jedete z brna do břeclavi, stejně rychle jak RJ?

Martin z Moravy
Host
Martin z Moravy

Situace pro člověka denně dojíždějícího, mající např měsíční šalinkartu na úsek Brno – Břeclav se v podstatě nezlepší nebo ano? Může cestovat na tento měsíční kupón aniž by musel doplácet za rezervaci? 🙂

pony
Host
pony

Stejně tak zřejmě nejde koupit jízdenku u pokladny, ale výhradně v mobilní aplikaci? (Ani ne na webu RJ nebo IDS?)

Těch „ale“ je u téhle integrace nějak moc na to, aby se takovou dohodou zástupci kordisu mohli chválit teda.

fensterglaser
Host
fensterglaser

Ta opatření (přesná evidence jízdenek) jsou nutná i k tomu, aby se vědělo, kolik Kordis musí RJ zaplatit. Jančura není žádná charita, ta místa jsou z Brna do Břeclavi stejně prázdné, tak dobrá každá (deseti) koruna za ně.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Co bylo cílem KORDISu, nevím, ale cílem Jančury určitě bylo zaplnění aspoň nějakých nevyužitých míst + PR využití toho všeho, a je-li k tomu navíc třeba od KORDISu i nějaký „přísyp“, byl by hlupák, aby do toho nešel (resp. to neinicioval) – a tím on určitě není.

pony
Host
pony

Tak já se ale neptám Jančury, jestli se mu to vyplatí, to není docela moje starost. Já bych spíš chtěl vědět od kordisu proč jsou ty podmínky jaké jsou, kolik za to platí a jestli tato polovičatost je finální produkt, nebo do budoucna to odbavení hodlají zlepšit. Ostaně, měl bych třeba i jednodušší otázku, konkrétně kde je smlouva. Mají na to sice 30 dní, ale…

petr.r
Host
petr.r

kordis musí hledat i sám levnější přepravce, je to jeho náplň práce aby ušetřil a zvětšil kapacitu.

Patrik
Host
Patrik

Za to ČD tam jezdí čistě pro dobro národa a neberou na to z veřejné kasy ani kačku.

T.H.
Host
T.H.

Bureš, PeBe a další: Koukám, že když fujfuj soukromník není v IDS, je to špatně, zatímco když fujfuj soukromník je v IDS, je to taky špatně… u Žlutozla zejména je pro určitý typ lidí špatně prostě všechno, že.

Gremli
Host
Gremli

Cokoliv, co není „Mám libovolný platný doklad IDS, může libovolně vlézt do vlaku“, není pravá integrace, ale jakýsi kočkopes. Navíc nutnost aplikace = každý člověk opravdu nemá chytrý telefon… Pro člověka cestujícího občas je to jen a pouze nepřehledné a zmatky vytvářející, pro pravidelné cestující starost navíc s místenkou, ale tak někteří si zvyknou… Takže ano, toto je špatně.

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Čili aspoň zatím podstatně omezené zapojení do integrovaného systému – jen jednotlivé jízdenky přes určitou aplikaci s rezervací předem. Jen první krůček, nebo zároveň i poslední?

Bureš
Host
Bureš

Skvělý marketingový tah – low cost zaplní jízdenkami za 65 místo za 39 + doplatek od kraje ve výši ???

babilon
Host
babilon

Těch 65 Kč nedostává RJ, ale Kordis.

Pedro72
Host
Pedro72

Těch 65 není konečná částka, protože se ještě dělí mezi vlak a MHD.

Patrik
Host
Patrik

To ale modrogumní úderka nechápe.

petr.r
Host
petr.r

je to ten bureš od čd jak byl odvolán, že totálně neuměl nic?

Krokous
Host
Krokous

Spíš bych řekl, že JMK zahrnul do IDS vlaky Regiojet než obráceně. No nevím, jestli je úplně dobrá volba mezinárodní spoje zahrnovat do IDS. Pokud na to však spoje mají kapacitu, tak proč asi ne.

Ten_z_Bíliny
Host
Ten_z_Bíliny

Četl jste vůbec ten článek?

PeBe
Host
PeBe

zajímavé, takže RegioJet na něco takového přistoupil, až se mu to samo hodilo 🙂

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

A možná za to od KORDISu i něco dostal, resp. dostává …

John
Host
John

Jezdí na komerční riziko. Nějaká integrace je zcela na něm, jestli to bude uznávat nebo ne.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Nesmysl: Jančura není žádný filantrop a altruista, ale podnikatel, takže se na uznávání jízdenek určitě „obchodně“ dohodl – a k dohodě musejí být vždy nejméně dva subjekty.

Ten_z_Bíliny
Host
Ten_z_Bíliny

Tak jako pokud většina substrátu vystoupí v Brně, tak je jasný, že se Regiojet snaží zaplnit soupravu i na cestu z Brna a opačně. Na tom není nic špatného.

Patrik
Host
Patrik

Dobrá zpráva, každá další integrace je prospěšná.

BoH
Host
BoH

A do které třídy to vlastně platí?

Filip Chocholatý
Host
Filip Chocholatý

Také by mě to zajímalo. Když Regiojet prezentuje deuhou třídu jako Lowcost, Standart i Relax, tak by měl mít cestující přece logicky přístup do všech tří. Tedy by si měl mít možnost vybrat.

bkp
Host
bkp

Platí to tam, kam rezervační systém pustí.

BoH
Host
BoH

Super, a to je kam? 🙂

Juraj
Host
Juraj

Podľa pravidiel IDS JMK je to do „dvojky“, a to je u RJ všetko od Low Costu až po Relax. Tipujem, že rezervačný systém interne má nastavené priority Low Cost > Standard > Relax.

petr.r
Host
petr.r

já si myslím, že na vše se to vztahuje, to by mohl ale povědět ten, co má ten poseidon, já si ho instalovat nebudu a bude tam vidět ceny a třídy.

Partneři



CSCARGO