Experiment s lokálkou do Mochova končí příští týden, kraj přesune KŽC na trať z Neratovic do Kralup

Motorák řady 810 KŽC Doprava. Autor: KŽC DopravaMotorák řady 810 KŽC Doprava. Autor: KŽC Doprava

KŽC bude na trati z Neratovic do Kralup provozovat dva páry vlaků ve školní špičce, o víkendech v sezóně prodlouží Rakovnický rychlík do Kralovic.

157 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Joe

Jsem se musel podívat do mapy, kde to vlastně je. Vážně na tom 4,5 km dlouhém kousku zahradní železnice vč. jedné vlečky a celých 2 zastávek jezdil každý den extra šukafon? Nezlobte se na mne ale jestli někde zavádět bus, tak tady je to bez diskuze.

svojsin

On tam autobus už je a to ve velké míře.

Lukáš David

Super, Neratovice-Kralupy 30 minut takt, trat 074 (skoro 3x vytizenejsi) stale max. hodinovy takt.. kdo tohle vymysli?

Bram

Až bude provedena obnova žst. Toušeň a provedeny další úpravy (bude většina přejezdů dovybavena PZS), bude možné bez problémů jezdit z Čelákovic do Brandýsa každou půlhodinu. Už se to plánovalo, mělo to být provedeno cca v roce 2015, ale asi objednatel negarantoval, že půlhodinu objedná, tak SŽDC nic v tomto směru neudělala…

babilon

To byla zřejmě nějaká rychlá hurá akce. IDOS o ukončení dopravy do Mochova ještě neví.

babilon

A ten přesun na Neratovice je hned od pondělka nebo až od začátku nového GVD?

Kosmik

Tak jak je to s tím soutěžením?Nějaká česká cesta? Tak snad mu platí náklady a zisk a ne že co ušetří je někomu do kapsy.

Vladislav Píša

Myslím si, že v první řadě by bylo potřeba ukončení experimentu KŽC. Nevypověditelná smlouva, to je pro Langustu pořádná trafika. Vozit vzduch za naše daně. S tím nemá dopravní obslužnost nic společného. To je prostě malá domů.

Tomáš V.

Je to tak. A ještě za naprosto ubohou kvalitu služeb. Všimněte si, že se běžně nadává na Regionovu, na vraky ČD atd. I když mě stupidní debaty o tom, který dopravce je ten zlý a který ne nebaví, přece jen je zvláštní, že jak jde o vláčky, tzn. lokálky, najednou nikomu nevadí, že KŽC jezdí s tím svým odpadem všude bez výběrka: přitom jezdí za dost vysoké ceny. Nevěřím tomu, že by se na některé nepřihlásila třeba Arriva s Desirem nebo jiným ojetým škopkem – pořád by nabídli cestujícímu (nikoliv šotouškům) daleko více než Langusta se svou sbírkou rozpadajícího se… Číst vice »

Leinad

Bez výběrka a za hodně vysokou cenu za kilometr šukafonu, to mají i ČD.
KŽC mají aspoň záminku – prostoje delší než jízdní doby.

MartinS.

Jen si tak v souvislosti s náhradou výkonů pro KŽC Doprava říkám, komu a k čemu poslouží prodloužení Rakovnického rychlíku do Kralovic? Pravda na trati 162 a lince S53 neexistuje nic, co by připomínalo takt, takže ten to nerozhodí. Ale rychlík přijede do Kralovic v cca 12.00 a odjíždět bude asi ve 14.30. Na jednodenní výlet to není, to by člověk strávil víc času ve vlaku než na výletě. Nedělní odjezd ve 14.30 je zase příliš časný. Nedává mi to úplně smysl. Proti tomu víkendové prodloužení 3 spojů linky PID 404 ze Zličína přes Lány a Rakovník do Kralovic (jako… Číst vice »

libor

já bych v tom logiku nehledat, ta se na české železnici hledá těžko 😉

121065

To by měli dát Ropidu k úhradě.

Gwann

jak přesně si to představujete?

MartinS.

Proč Ropidu? Smlouvu s KŽC Doprava uzavřel Středočeský kraj zastoupený IDSK. Ropid s tím nemá nic společného.

121065

Všichni víme, kdo na Ropidu sekunduje a proč.

Tommy

Já to nevím. Prosím o vysvětlení.

Miky

Pokud bych já s dodavatelem podepsal nevypověditelnou smlouvu, tak další, co bych podepisoval, by byla moje výpověď. Inu quod licet Iovi, non licet bovi.

Ondra L.

Kdyby vy jste byl ten dodavatel a nejaky zakaznik by po vas chtel, abyste si pro realizaci 10 leteho kontraktu poridil techniku, zazemi a zamestnance v hodnote nekolika milionu s tim, ze vam ten kontrakt muze zakaznik kdykoliv vypovedet, tak pokud byste mel vsech 5 pohromade, tak byste ten kontrakt nepodepsal. O to vetsi je ted pouceni pro statni spravu takove kontrakty delat s rozmyslem. Napriklad nedavat takove mikrozakazky jako je celakovice-mochov, kde se da tezko stanovit nejaka rezerva ve vykonech pro pripadnou redukci nebo navyseni.

Axel

Souhlas, 10 let …Nerozumím Vašemu řešení… IMHO právě to je budoucnost, že si kraj/svazek obcí bude najímat starší ojeté vagony od dopravce na ranní/odpolední posily a to jako součást smlouvy, kdy tentýž dopravce bude kraji dodávat řidiče vagonů, kteří budou jezdit (krajskými) zbrusu novými vagony kupovanými pomocí peněz z dotačního programu Doprava II… Čili je klidně možné, že v rámci jednoho kraje budou menší party řidičů vagonů v samostatné firmě, kteří najmou/koupí pár ojetých vagonů na uvedené posily a budou jezdit na pár linkách… Vždyť je to zvrácené, tím, že dominantní dopravce zneužívá dotační program Doprava II, takže dominantní pozice… Číst vice »

Ondra L.

Tak myslim, ze nejake smysluplne soubory regionalnich trati jsou preci jen vhodne pro firmu s vlastnimi vozidly. Treba v tomhle pripade kdyby dal kraj do jednoho souboru celou trasu mochov – celakovice – neratovice – kralupy – Kladno + kralupy – velvary, tak by to pro soukrome firmy mohlo byt zajimave, ovsem musely by jednotlive kraje trochu koordinovat mezi sebou a nesoutezit v jednu chvili pulku zeleznicni site. U nejakych skutecne velkych a investicne narocnych souboru, treba dnesni linky S v PID, co na nich jezdi cityelefanty, tam myslim, by to realne bez nejaky formy statniho nebo krajskeho vlastnictvi souprav… Číst vice »

Axel

Nejsem ze Středních Čech, neumím se konkrétně vyjádřit.

Pro mě je podstatné, aby veřejná hromadná doprava byla co nejvíc využívána. Co se děje jen na některých linkách … a to je velká chyba/ekonomický nesmysl vzhledem k nákladům…

Není důležité jakou barvu má kočka. důležité je, aby chytala myši… a pokud ne, tak aby šance zapojit i jinou kočku, která bude mít větší chuť chytat myši. … Kočku myslím hromadnou dopravu v busu, vlaku, automobilovou spolujízdu, UBER, …

Ondra L.

Tak ona verejna doprava vzdycky bude mit spoje, ktere jsou minimalne vyuzivane, ale jsou dulezite pro zakladni dopravni obsluznost. Ale takove spoje jsou na kolejich akceptovatelne, jen pokud se jedna o nejaky dopnkovy vykon na trati, ktera je jinak vyuzivana, nebo napr. pokud jde o navrat soupravy od jineho spoje. Nic takoveho pochopitelne lokalka do mochova nesplnuje. Pro trasy s minimalni obsazenosti, ale potrebne pro zakladni dopravni obsluznost je pak samozrejme lepsi reseni nejaky minibus. Jinak bych rekl, ze pokud jde o regionalni dopravu, tam je hlavnim „lovcem mysi“ prislusny kraj prostrednictvim sveho IDS a stat prostrednictvim spravy zeleznic. Nedelal… Číst vice »

Axel

Dovolím si nesouhlasit. Jakou veřejnou dopravu dotovat, to ať si rozhodnou lidi, kteří platí daně, ze kterých část jde na dotace… Tj. je právem voličů, aby si zvolili politiky, kteří hospodaří stylem „Pánem na jeden den, pak na žebrotu“ nebo stylem „nalijem pivo do vyschlého potoka abysme mohli pít dosyta plus klobásky na každé větvi“… Akorát jednoho dne dojdou peníze ve státní kase na takové rozhazování… Čehož jsme svědky díky „zpanštělé“ Babišově vládě. Ještě generace našich potomků bude splácet ten mejdan, byť leckdy bylo jen slibováno – viz např. pro Martinu Sáblíkovou cca 6x rychlo (kraso)bruslařských hal. Já jsem pro… Číst vice »

Ondra L.

To si nemyslim, ze dopravni obsluznost je vec nejakeho pomyslneho hlasovani. Proto se to taky jmenuje „zakladni dopravni obsluznost“. Rikat, ze je vec obcanu platicich dane, kam bude verejna doprava jezdit, je jako byste dal k verejnemu hlasovani, kterou obec pripojit k elektrine. Je to zkratka soucast nejake zakladni infrastrultury. Je ale samozrejme vec politickeho rozhodnuti, co si pod zakladni dopravni obsluznosti predstavit, ale nerekl bych, ze odriznuti nejake obce kvuli tomu, ze prislusnym autobusem jezdi jen par babicek, je automaticky uplne demokraticke a odpovedne rozhodnuti. Samozrejme je problem, kdyz by statni sprava v tehle veci oscilovala ode zdi ke… Číst vice »

Axel

Je věcí voličů, aby zvolili priority, kam dávat peníze z daní… Ve Středních Čechách už minulosti dávali voliči důvěru politikům, kteří IMHO nefungovali optimálně (a tím nemyslím jen „sběratele vína“)… No a loni se tamní voliči rozhodli pro změnu politiků, neboť mj. chtěli i změnu priorit. Konkrétně řečeno, proč platit provoz vlaku, který v drtivé většině vozí vzduch, nikoliv cestující? Vzhledem k tomu, že na jiných tratí je asi výrazně větší poptávka po veřejné dopravdě. Z mého pohledu je ještě potřeba další krok – uspokojit dodatečnou poptávku do veřejné dopravy… což nastane už brzy vzhledem k prudkému zdražení cenově dostupných… Číst vice »

Ondra L.

Ja tou zakladni obsluznosti urcite nemyslel, ze to ma byt nutne vlak, to jste me spatne pochopil, ja to myslel obecne jako verejnou dopravu.

Vas predpoklad s prilakanim movitejsich zakazniku si myslim, ze neni uplne realny. Pokud ma regionalni doprava nejak vyrazne vyrust, obavam se, ze bude nutne nejen verejnou dopravu vylepsit, ale zaroven trochu do ni lidi tlacit napr. regulaci parkovani a vjezdu. Uziti auta pro cestovani neni jen veci racionalni uvahy nebo dokonce nejake ohleduplnosti. Podstatnou roli tam taky hraji zvyk, status nebo predsudky.

Axel

ad „regulací parkovánjí a vjezdu“… Copak se to neděje.

A copak nezdražují běžná „lidová“ auta… viz např. že nebude další generace Fabia Combi neboť by byla příliš drahá po započtení ceny všech nově vyvinutých agregátů?

Ve Světě Motorů nyní probíhá seriál jak vyřešit prorezlé brzdové trubky, které vedou zespod auta… a to kvůli Fiat Brava vyrobenému na konci 90.-tých let… Až tyhle „opakovaně důkladně opravené“ auta dojezdí, tak čím budem jezdit?

Pěšky, bosky?

Leinad

Proč ne, storno poplatek 95%. 😀

Miky

Já neříkám kdykoliv vypovědět, to jste napsal Vy, v tomto konkrétním případě nevím, že by po KŽD chtěl kraj nějaké mohutné investice. Ale v každé smlouvě musí být nějaký „exit“ scénář, který by ošetřil různé situace, které mohou nastat a které jsou by nebyly pro jednu stranu zjevně nevýhodné. Ale z krajských (veřejných) peněz krev neteče.

Miky

oprava KŽC

Ondra L.

Tak musite to brat umerne k zakazce. Pro zakazku na 9 nebo 10 paru vlaku s jizdni dobou 5 minut jen ve dnech skolniho vyucovani je porizeni jedne 810 porad jeste docela velka investice. Nechci rozhodne tvrdit, ze se jednalo o smysluplnou zakazku a samozrejme to trochu smrdi, ale kdyz si tohle odmyslime, je jasne, ze tenhle kontrakt i pri tom vsem asi firme KZC nejake horentni miliony neprinesl. Z toho taky plnyne, ze by jim to nikdy nevydelalo na to, aby si poridili nejaky lepsi vozidlo.

Axel

Myslím, že jádro nesouhlasu je trochu v něčem jiném, než v závisti ohledně smluvené dotace pro dopravce.

IMHO se prokázalo, že není dostatečná poptávka cestujících na této lince po vlakové dopravě… Chybou je, že s řešením se asi čekalo příliš, příliš dlouho.

Daniel Jablonecký

Hejtmanka je jiná, radní pro dopravu je jiný, ředitel IDSK je jiný. Tady už není potřeba žádnou výpověď nikomu podepisovat.

Axel

Bych řekl, že je to taková symbolická tečka za rozhazováním peněz z našich kapes (tím netvrdím, že regionální doprava musí být zrušena – nikoliv, podstatná část může fungovat i v budoucnu za jistých předpokladů). Čili myšlenka víceméně dobrá, ale provedení naprosto špatné. Podobně jako letiště v Pardubicích, kdy zdejší autor to pěkně shnul včetně veřejné připomenutí, že někteří politici rádi oblbují veřejnosti skrz tzv. „dlouhodobé trendy“ což chápu jako jednotku dočasnosti zavedenou do české terminologie v roce 1968 = jeden „furt“: Dotaz 1: (…) Až letiště skončí v zisku, dejte vědět. Tedy jestli víte, co to je. Dotaz 2: Já… Číst vice »

Beny

Trefné! Kéž by jste měl pravdu s tou tečkou 🙏

Axel

To ano, doufejme, že se vrátíme k moudrým praktikám našich předků…

A pro mě osobně je to velké zklamání (od onoho politika), neboť jsem doufal, že schopnější/nekorupční část partaje (jejímž je členem) bude součástí budoucí vlády. Ať přímo či nepřímo (např. ve Fondu dopravní infrastruktury, …)

Např. jsem doufal, že tento konkrétní pan politik dostane šanci a nezklame nás občany.

Takže jsem z toho smutný, jak neobstál…. v mých očích. Škoda.

libor

v roce 2021 má vlak smysl: 1) nákladní doprava hlavně objem nebo velké vzdálenosti, 2) dálková rychlá doprava, 3) příměstská doprava (větší města a aglomerace), 4) turistické atrakce . TEČKA

Jiří Kocurek

Ale notak, co je špatně na tom, že 14 vlakových spojů odveze v průměru 31 lidí? Vždyť je to jenom 7 tun na osobu!

ABC

českej národ je vyžranej no 🙂

Pája

😀👍👌👏

kakov

pan Winter asi nemá děti ve škole, jinak by věděl, že poslední den školního vyučování v říjnu je 26. 10., poté jsou podzimní prázdniny a státní svátek

kakov

mohl by mi nějaký mínusář prosím napsat, co je na mém příspěvku tak hrozného? V kontextu, kdy se koná vyučování, je totiž ta věta pana Wintera nepravdivá a pak je otázka, kdy tedy vlak jede naposled……

Ondra L.

No tak to abych se jednou priradil k tem kolejovejm projizdecum a svezl se jeste. Ciste z nostalgie, tata tam nekdy na zacatku 90. let s tim motorakem jezdil. Obnovovat provoz se tam uz asi nebude. Doufejme.

Frantisek

Ty sklady na konci nic? Další silnice a kamiony jsou OK, ale běda dávat něco na koleje? 🙂

Chronosphere

Nemáte tak náhodou pocit, že se diskutuje o osobní dopravě,o nákladku tu nejde. Ostatně s ní nemá St.Č. kraj nic společného. Trochu se soustřeďte.

Kubrt

Koleje do Mochova nikdo netrhá.
Myslím, že už by sis mohl založit logistickou firmu a konečně všem ukázat, jak ten náklad na železnici přetáhneš. Ceny energií rostou, takže železnice se svým oblíbeným kolo-kolejnice bude mít šanci 🙂

Jiří Kocurek

Ona snad ta 810 vozila 10 tun nákladu, že po jejím neobjednání to přejde na kamion?

Ondra L.

Nic se na silnice nepresune, kdyz temi vlaky nikdo nejezdi. Naopak se usetri nafta. Trat jako takovou bych zatim uplne neodepisoval, pro nejaky naklad by se v budoucnu skutecne jeste mohla hodit, ale zatim o to neni zajem. Tak co se da jinak delat. Vzdyt tam ten motorak v podstate cely den jen bezucelne stoji a zabira praci jednoho strojvedouciho, ktery kdyby misto toho jezdil nekde jinde, byl by urcite uzitecnejsi jak pro zeleznici, tak pro ekologii.

PvvS

Kolik palet se průměrně denně vozí v těch 810 ? Nebo do nich sypou okýnkama uhlí ?

dan Žatecký

To, co Středočeský kraj, potažmo RoPID předvádí, nemůže vést k ničemu jinému, než, že se cestující raději spolehne na osobní auto, a tím v Praze ještě víc přispěje k už tak kritické dopravní situaci, a kolonám, protože je líný udělat pár kroků navíc, provést přestup, zvlášť když Praha má v celé republice nejlepší MHD a nabídku spojů, ale v kolonách bohužel zůstane viset i tramvaj/autobus.

MRC

Nebylo by levnější platit pro těch 31 cestujícíh taxi? Nejsem zastánce rušení, mrzí mě to že se to ruší, ale jezdit pro 31 lidí denně opravdu smysl nemá

Frantisek

Taxi zůstane v těch samých kolonách, stejně jako bus. Asi není dost atraktivní nabídka spojení jako takového, jenže to by si někdo musel dát i jinou práci než malovat další silnice.

David

V kolonách mezi Mochovem a Čelákovicemi?

Tom

Kolony teď v Čelákovicích kupodivu bývají, a to právě na cestě od Mochova. Rekonstruuje se to tiž trať včetně mostu přes Labe a jsou zavřené některé podjezdy. Je to trať po které jezdí ve špičce přeplněné soupravy a posiluje se její kapacita.

PetrN

Jo, určitě, dopravní situaci v Praze zkomplikuje to, že zruší trať, po které jezdí 30,slocy třicet, lidi 🤦‍♀️

Frantisek

A ostatní v plných busech, které zůstanou viset v kolonách, pročež ten zbytek sedne do aut a kolony prodlouží. 🙂 A co z těch skladů, nejezdí nějaké kamiony? Jako jo, stávající stav s předraženou 810, zastávkou až na konci vesnice a přestupem dohromady udržovat smysl nemá, ale…

ABC

… ale kdyby se celá železniční síť postavila úplně znova ….

Jiří Kocurek

Co železniční sít, ale celé osídlení! … jenže pak by lidi bydleli v místě práce a nikdo by nedojížděl a tak by osobní vlaky nejezdily nikam.

ABC

a nejdýl tak jednou za deset let to zopakovat, protože mezitím přece jenom někdo může chtít začít pracovat někde jinde….

Axel

Ba ne, zavedem nevolnictví. A mílové právo. -:)

A nakonec se dopracujem k zavedení „práva první noci“ a „daní z krve“. Samé prima nápady. -:)

***** Petr

Ještě je otázkou kolik lidí z těch třiceti byli upravdu platící cestující .

Tom

V tomhle konkrétním případě ty kolony opravdu hrozí jenom teď, během rekonstrukce trati. Jinak to není směrem na Prahu, ale napříč. Nahradit to změnou trasy linky autobusu je to nejlepší řešení. A z těch skladů opravdu moc kamionů nejezdí.

Filip Jirsák

Změna trasy autobusu bude možná až po dostavbě obchvatu Čelákovic. Aktuálně nejde od Mochova jezdit na náměstí i nádraží zároveň (pokud to nemá být vyhlídková jízda po Čelákovicích). Navíc autobusy jsou vázané na vlaky na druhém konci v Českém Brodě, takže by to v Čelákovicích vycházelo náhodně jak který GVD a ne jako návaznost.
Všechno se samozřejmě dá nějak řešit, ale jednoduchá řešení „nahradit autobusy“ fungují jen v internetových diskusích, ne v reálném světě.

Jiří Kocurek

To je 15-16 automobilů, lidé totiž také jezdí zpátky. Plus existující bus, tam se 2 lidi navíc vejdou vždycky.

O. M.

Proč by museli stát v kolonách? Autobus z Mochova jede k čelákovickému nádraží, takže tam si cestující můžou přestoupit na Slona. Jestli na něj přestoupí z šukafonu, co skončil na kusé koleji, nebo z autobusu stojícího před nádražní budovou, už ve výsledku nehraje žádnou roli, to je rozdíl tak 20 m.
A když se kouknete do mapy, kde v Mochově staví autobus a kde vlak, možná vám dojde, proč v tom vlaku byla tak „silná“ frekvence.

Jiří Kocurek

A nebo pojedou z Mochova přímo na Černý Most na Metro. Ale 2 až 3 lidi za hodinu sotva způsobí dorpavní zácpu.

Jooo, Kladno, tam to smysl dává, to jsou tisíce lidí.

Filip Jirsák

Akorát že ta cesta „přímo na metro“ trvá běžně třeba 50 minut.

Filip Jirsák

Autobus z Mochova nejede k Čelákovickému nádraží. Jede na náměstí, odkud je to na nádraží pěšky 10 minut do kopce ostrou chůzí.

MartinS.

Vzhledem k tomu, že se má zastavit provoz na tratích, kde je minimální obsazenost, tak se dá předpokládat, že už teď většina cestujících jezdí jiným způsobem dopravy. Navíc u mnoha těch tratí je návaznost na Prahu nulová, takže vliv na provoz v Praze nebude žádný. A co má s rozhodnutím Středočeského kraje společného Ropid?

Iveta

No tak ve školní špičce to jede Neratovice-Kralupy co 30 mim.Jak se to vykřižuje plus Unipetrol ,no dá se .Jinak k číslům Neratovice Kralupy za vlaky zbytečné kraj zaplatí za den 11492kč ,za Mochov dal 8112kč .O 11 km méně na Posázaváku a o 27 km přidáno na Rakovnickém rychlíku se stejnou cenou je rozdíl za jeden vlak Týnec 8281kč Kralovice 19266kč,ano je trochu rozdíl jezdit řadou 262 ,nebo 749.Ale pořád mě to nedává to ušetření kraje ,naopak Augusta se směje a kraj platí dál

Kubrt

Ušetření kraje se nekoná, protože smlouva. Berme to jako poněkud zoufalý pokus kraje za své peníze dostat trochu víc muziky než dosud.

Radek Šindel

Téma ekonomiky dopravy jsem se snažil vysvětlit v příspěvku viz níže.
Problém těchto tratí je zejména příliš krátké rameno, kde vlak spíše stojí, než jede. Pokud nejde nějakými provozními úpravami rameno prodloužit, tak je provoz vlaků na takovýchto výkonech opravdu nesmysl. Pod odkazem jsou k tématu folie včetně streamu.

http://www.top-expo.cz/smart-city/smart-city-2021/cm-2021/prezentace/

Kubrt

Ani dlouhé rameno a vysoké proběhy nepomůžou ve chvíli, kdy to spojení není potřeba (v objemu rozumném pro vlak).

Radek Šindel

Tak samozřejmě, tak je to i v příspěvku řečeno – vlak se hodí tam, kde je vysoká poptávka a zároveň lze jezdit rychle. nejmenší vozidlo na trhu je dvouvozová jednotka pro cca. 120. Proto je potřeba dávat vlak zejména tam, kde se takové vozidlo spolehlivě naplní.

Leinad

Nejmenší vyrobitelné vozidlo (EVO1 s třiceti sedačkami nikdo neumí)
nebo nejmenší vozidlo splňující vymyšlené požadavky (tsi crash s čelem, které fíru ochrání při nárazu do něčeho, co fíra kvůli bočnímu sloupku neviděl. )

dan Žatecký

Příliš krátké rameno není hlavní problém. Na Pardubicku existuje trať Rudolticee v čechách – Lanškroun (1 stanice), a je vytížená, že tam klidně jezdí vlaky někdy i 30 minut. Je pravda, že některé vlaky jsou protaženy až do České Třebové. Skalice nad Svitavou – Boskovice, také dost frekventovaná trať. Studénka – Bílovec, Suchdol nad Odrou – Fulnek / Nový Jíčín, Mikulovice – Zlaté Hory, Petrov nad Desnou – Sobotín…, Tohle není o délce tratí, ale o zájmu cestujících. K tomu si přičtěte snahy středočeského kraje (v otázce trati Čelákovice – Mochov) ušetřit jednou všechno, a následně to roztočí na zbytečně… Číst vice »

Kubrt

Motorák do Lanškrouna najezdí denně 500 km, což je velmi slušné a samozřejmě pro všechny zúčastněné strany výhodné.

Radek Šindel

Do Lanškrouna se jezdí přímým vlakem z ČT na rameni dlouhém 18km, což je spojení 10 000 tísícového města na koridor. Proto je tam zájem cestujících a vlak zde dává jednoznačně smysl. To ale opravdu není případ Mochova.

Frantisek

A to tam jsou (nebo byly) ještě těsné nepřípoje na Brno. A dokud se jezdilo jen do Rudoltic s dalším přelézáním, také to vytížení asi nebylo tak slavné. Jenže 1) připřahovat na Prahu neumíme, 2) spojit s ramenem od Neratovic, tím odstranit prostoje a vytvořit oboustranné přípoje na Prahu nechceme, 3) obecně vyčíslit ceny podle rozdílných nákladů jednotlivých spojů také není vůle.

Jiří Kocurek

Františku, Mochov nemá 10.000 obyvatel aby vygeneroval tolik cestujících. V Mochově bydlí 1300 lidí. Chápeš? 10x méně obyvatel!

Radek Šindel

Hlavně v případě zadrátování kousku z Rudoltic by šlo prodloužit vlaky z Pardubic až do Lanškrouna, což by znamenalo více přímých spojení v oblasti a větší efektivitu spojů celkově.

PvvS

To aby se celej Mochov šel každej den povinně projet vláčkem sem a tam ne ? Aby ty čísla vyšly ..

Dotaz

Kraj nemůže smlouvu vypovědět? Není to na trestní stíhání toho, kdo to za kraj podepsal?

Marty

To hovoří za vše

libor

Jermanová, od roku 2021 nově zvolená poslankyně (imunita). To jsme národ, že jí tam někdo dostane…

none

Vidite. Nadavalo se ji, ze rozhazuje penize a pritom ji tolik lidi melo rado 😀 Asi to tedy delala spravne.
Dobre nam tak.

ABC

no, ty prognózy jak rušené lokálky budou leitmotivem voleb a STAN na tom shoří…. taky úplně nevyšly

Martin Liška

Té zmínce o omezení provozu na dny školního vyučování moc nerozumím – od středy 27. října mají děti pokud vím podzimní prázdniny, takže bych podle této formulace čekal, že poslední provozní den bude v úterý 26. října…

xyz

Ta zmínka je nepřesná – omezení od roku 2020 bylo na pracovní dny vyjma letních a vánočních prázdnin (ne však vyjma podzimních, „jarních“ či velikonočních prázdnin).

Martin Liška

Aha, děkuji za vysvětlení.

Hans

By mě teda zajímalo jakými vlaky jsou ty dva ranní páry pro školáky, protože jeden z těch vlaků, který vypadá jakoby měl být on je vlak který aktuálně jezdí úsek Velvary – Kralupy – Neratovice

Svojsin

Kdoví, kdy se omezí kompletně kladiva na MB – Mšeno a Louny – Slaný, aby úspora stála víc za řeč. Samozřejmě ještě Os Benešov – Tábor. Nynější omezení je nakonec pro železniční nadšence velice přívětivé…

axon

Os Benešov – Tábor ? a čím bude muj syn jezdit do práce ty hlavo!

svojsin

Odkud kam hlavo??

xyz

Z Benešova do Tábora ty hlavo.

xyz

Dovolím si upozornit na duplicitu nicků; výše uvedený komentář jsem nepsal já.

xyz

… a mám-li napsat něco věcného, tak dodám, že z Benešova do Tábora se jezdí rychlíkem.

Plus že o to zajímavější by zrušení osobáků mezi Benešovem a Táborem (resp. hranicí kraje s JČk) bylo v situaci, kdy budou fungl nové zastávky na novém koridoru. 🙂

Frantisek

Ty se přeci dělají pro formu, ne pro lidi. Jako kdysi Tatenice – od vesnice doprostřed lesa, ale papírově jsme obsluhu zachovali. Nu, když se houbař zdrží, nemusí utíkat až do Krasíkova, byť přiblíženého. 🙂

původní Jakub P bez tečky

Takže kvůli vesnici o 870 (která ani tu původní zastávku na staré trati neměla nijak blízko, narozdíl od tří autobusových zastávek uprostřed obce a na obou koncích (klasický protáhlý tvar obce podél hlavní silnice)) jsme měli odpískat aspoň nějaké narovnání a zrychlení koridoru? Abychom se pak divili, že lidi nejezdí ani na těch dálkových spojích, na kterých mají vlaky oproti silnici daleko větší výhody, než na lokálkách? Ne, opravdu nemá smysl snažit se železnici vrátit její bývalou slávu tím, že ji vrátíte do dob Rakouska-Uherska, kdy konkurence silnice prakticky neexistovala. Takovými snahami naopak přibližujete její totální zánik. Pokud má železnice… Číst vice »

Kuba

Tohle ale nikdo nepsal, prostě tam ta zastávka nemusela být. A pokud by měl zůstat původní počet zastávek, tak se měla postavit v Hněvkově, aby tam nemusel jezdit autobus.

ušatá

Hněvkov chtěli lidé z obce i okolí, ale slavná správa to zamítla a nepovolila s dalšími i některými politiky.

Daniel Jablonecký

Je to ovšem vysoce pravděpodobné. Nové zastávky jsou daleko od obcí a už teď tam ty vlaky vozí jednotky cestujících. Kdo se chce svézt po novém koridoru motorákem, bude na to mít příští rok jeho druhou polovinu.

Jarda Š.

Z Benešova do Tábora jezdí rychlíky dle objednávky MD, tudíž krajskou dopravu Váš syn nepotřebuje.

svojsin

Hlavoune, Benešov – Tábor se jezdí s R

orky

Autobusem. 🙂

Jack

Nebo autem 🙂

Miroslav Zikmund

A kraj dodá auto i s řidičem ….. ?????

Jack

Mluví se tu o taxíkách, ne? I pan Borecký o tom mluvil, tak to navrhuji.

Frantisek

Samořiditelným autem po dálnici přeci. 🙂

Jack

Nejste náhodou příbuzný pana Šlajse, naštěstí již bývalého hejtmana Plzeňského kraje, který prosazoval jezdit vlakem jen mezi velkými městy a ve zbytku používat elektrobusy? Vaše názory k tomu nemají daleko.

Svojsin

Nejsem. Jen za hranici, kde má smysl tzv. lokálkova žel. doprava, považuji např. Slaný. Takže do Kralup určitě ano, směrem Louny ani omylem…

Jelen

U Mšenky není na místě jakékoli omezování. Kdo tvrdí, že ta trať nemá žádný smysl, tak lže, nemluví pravdu a nemá to ničím podložené.

orky

Má to podložené. Frekvence cestujících se dělá 3x do roka a výsledkem jsou mizerné počty.

aaabbb

No právě. A není 3x do roka, kdy to může být zrovna ovlivněno výlukou či počasím, málo?

Kubrt

Na potvrzení dlouholetého a zjevného stavu taková data stačí.

Jelen

Data ze tří náhodných dnů v roce na potvrzení rozhodně nestačí.

Kernteriér

Správně. Je potřeba vybrat takové dny, kdy lze očekávat velkou frekvenci lidí. Hezké počasí, školní výlety, exkurze a nejlépe ještě jízdné zdarma.

Miroslav Zikmund

Nikoli, z hlediska průkaznosti dat by se mělo provádět sčítání po souvislou dobu 7-14 dní aby se vyloučily nahodilosti a to sčítání provádět opakovaně každého 1/4 roku. Jak skupinové akce, tak počasí … a nemusí se TO dělat od pondělí do neděle, ale třeba od čtvrtka do středy následujícího týdne ….
Lze oprávněně předpokládat, že jiná frekvence bude v době hlavních prázdnin, jiná 24. nebo 31.12.
Jenomže na sčítání „podle pravidel statistiky“ nejsou peníze a tak se udělá 3x do roka jednorázová akce a ta se bere jako věrohodný „statistický“ vzorek pro další strategické rozhodnutí ….

Kernteriér

A ono se to snad sčítá ve čtvrtek v únoru, v úterý v září a v noci z neděle na pondělí v prosinci? Nebo uceleně v blocích, kde se pak dělá průměr, jak je zvykem?

Daniel Jablonecký

A k čemu taková vopičárna, když se obce na financování železničních spojů podílet nechtějí? A obce přece vědí dobře, kdo jim tam čím jezdí.

ušatá

Kde by na to obce braly???

Jiří Kocurek

Jistě, přece to nesmí být náhodné dny! To by pak statistika nevyšla.

Kernteriér

Taky nevěříš statistice, kterou sis sám nezfalšoval?

Axel

Předpokládám, že tyto statistiky jsou podkladem pro „test tržní vyváženosti“.

Což není vůbec žádná sranda pro „dopravce“, kterému hrozí „odkopnutí“ pokud neprojde tímto testem.

Leinad

Dnešní technologie umožňují nonstop sčítání. Scankód(dříve štíplístek) načte každou jízdenku (z papírových QR) a večer stáhnout data z popky.
Autobusy zaznamenávají kolik váží cestující.

smasska

Ten průzkum se ale nedělá tři nahodné dny. Sčítání probihá vždy cca týden a výsledkem jsou průměry, aby se eiminovaly mikroextrémy na obě strany. To, co jste napsal, odhaluje, že o průzkumech dopravce nic nevíte.

PvvS

Nj, co kdybu se náhodou našly dny i s menší poptávkou ?

Jiří Kocurek

Kolikrát do roka by se teda sčítat mělo, aby se potvrdilo, že do Mochova jezdí nesrovnatelně méně lidí než do Milovic?

Kernteriér

Každý den. A na konci roku udělat sumu a podělit počtem nasazených motorových vozů, čímž získáš roční zaplněnost. Víc znát nepotřebuješ.

Daniel Jablonecký

Můžete si tam udělat vlastní sčítání sám.

ušatá

Ale hlavně tam udělat nabídku, která bude lidem vyhovovat!!!!! A zajistit, aby z obcí, kde vlak není byly na vlaky přípoje. A hned bude vytížení. Zatím to spíš připomíná zlý záměr či sabotáž.

svojsin

Ty vaše přípojové nápady jsou většinou pro oblast dopravní, ekonom. a ekologická sebevražda.
Úplně stačí vaše návrhy na Konice – Šubířov -Chornice – MT.

Chraň veřejnost před lidmi jako je Ušatá…..

Jelen

V úseku Mšeno – Katusice možná ano, ale na zbytku trati ani náhodou. Nicméně i ten prostřední úsek by se dal zlepšit úpravou jízdního řádu. Zrušení dlouhých prostojů ve Mšeně, tj. použitelnost spojení Katusice – ME a/nebo vedení vlaků v MB nejdříve na město (kam je poptávka mnohem větší) a až pak teprve na hlavní nádraží. Roztržení linky Mělník – Lomnice n.P. v MB by nebyl problém, tranzitně přes MB jezdí zanedbatelné počty lidí.

orky

V celé trati a naprosto bez problémů.

Kernteriér

A kdo tvrdí, že trať má smysl, tak lže, nemluví pravdu a nemá to podložené. Kam jsme se tvým výkřikem dostali?

Jelen

A Slaný – Louny? To byl předpokládám jen špatný vtip.

Diesel

Tak Slaný-Louny je odepsáno již delší dobu. Navíc v době kdy se celá 1/7 předělává na D 7 a z Loun do Slaného to autem bude 15 minut a do Prahy 30. Takže kodrcat se vlakem bude možná tak rezijkar ty dvě hodiny z Loun.

svojsin

Ano, z větší části na stč. straně je nahrazeno. Rovněž Ústí má vymyšleno, jak dál.
Jen pro zajímavost, ze Slanýho do Zlonic jede v kladiva víc než 35!! atobus. párů spojů za den.

Václav

A co Peruc a další městečka a obce na trase, přes které hlavní silnice nevede?
A opravdu má veškerá dálková doprava z Prahy na severozápad jezdit jen pes Ústí n.L.?

svojsin

Ono stačí např. z Klobuk protáhnout nějaký spoje ze Slanýho.
Jinak to, co jsem psal výše a možná se tu ještě objeví (teď to zmizelo).

Celkově je v oblati spojů mezi Slaným a Louny tolik, že stačí mírná reorganizace linek a doplnění spíš jen o víkendu.

ušatá

Ano, takže plánovaný přesun dopravy na silnice a tím zlepšit stav krajiny, zdraví lidí a klimatu. Děkuji za takovou koncepci a nápady. Nelze se divit, že se dostáváme stále více do průšvihu. A to i ekonomického.

Frantisek

Jasně, vylepšovat je povoleno pouze silnice. Systém nesmí pracovat se železnicí jako základem a integrovat ji použitelně. Nu, ono po odsunu některých zastávek (i zbytečně) dále do polí v rámci „žehlení“ koridoru pro tranzit asi to zrušení místní obsluhy stejně nastane, budete se moci radovat a volat po dalších silnicích. 🙂

Diesel

Tak my po nich voláme, ale to tempo výstavby není zrovna oslnivé.

ušatá

A doufejme, že už to lepší nikdy nebude, pokud bude vítězit zdravý rozum a odborné poznatky.

Svojsin

To jsem nikde netvrdil.

Jiří Kocurek

Vždyť sám požaduješ, aby se železnice nevylepšovala! Pokud ti vadí narovnání oblouků, tak přece nemůžeš požadovat zrychlení trati!

Leinad

Vybudování nového tunelu nemusí znamenat zrušení staré trati. (Viz Ejpovice, kde mohly zastavovat Os Plzeň-Beroun, případně nechat na povedu jestli bude courat nebo zrychlovat)
Tunel Praha – Beroun taky doufám nebude jako záminka ke zrušení 171/S7.

PvvS

Na uvolněném místě po tratích budou krásný silnice..

svojsin

Chcete, aby Františka kleplo? 🙂

PvvS

To ne, to už by tu zbyl jen Jelen..

svojsin

Zapomínáte na Ušatou, už je tady.

PvvS

Díky, všiml jsem si.