ETCS do RegioSharků dodá AŽD Praha, jednotka vyjde na 12,65 milionu korun
Motorová jednotka Pesa Regioshark řady 844. Foto: České dráhy
Rámcová smlouva se týká třiceti jednotek.
Rámcová smlouva se týká třiceti jednotek.
Vozidlo stálo kolik 50, 60? A tento nesmysl 15? Nějaká čtečka balíz a modem?
Nechcete si o ETCS nejdřív něco nastudovat? Takhle mlátite jen prázdnou slamou a ještě mimo misu.
A to je dobře, ne? Taková slámou ucpaná mísa, nic moc…
Koupil is noťas. Divil se, že tam má holé Windows bez AutoCADu. V Malování se kreslí blblě. Plná verze CADu se do 14990.- Kč nevešla.
Nejvíc stály papíry a razítka. Bohužel. U nově dodávaných jednotek se to rozpustí ve větších sériích. Malosériové jednotky/lokomotivy to odstraní z trhu.
No u toho starého Šarka,který stál asi 65 milionů je to pořád dohromady méně, než u nového s ETCS, který byl vysoutěžen za 90 mil.
U dvouvozového Pantera se cena nezměnila 117 milionů bez i s ETCS.
Takže tam za 12,65 milionů bude většinu času svítit kontrolka, že se to nenachází v úseku zapezpečeném ETCS, takže se jede pod ETCS level 0 a tedy podle národního zabezpočovače MIREL, tedy jako doposud. Celkem úlet.
No, řekl bych, že velká část regionálních tratí, kde jezdí RegioSharky, je zaústěná do tratí, které budou do r. 2025 vybaveny ETCS. Mj. v Praze. Takže nutnost. Kromě toho, jakmile pojedou do dílen na údržbu, tak se většinou jízdě po vybavené tratí nevyhnou, ne? Tedy samozřejmě, může je odtáhnout další loko, vybavená ETCS – ale těmi ČD, počítám, zrovna neoplývá.
Aspoň z koridoru vypadne tohle: https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CD&cislo=14208&rok=2021
Zlín – Kroměříž, z Otrokovic do Hlunína po koridoru a řazená je Regionova. Nutit cestující do 2 přestupů mezi největším a 3. největším městem v kraji je nesmysl.
No to je ten český papežismus.
Proto jsem tam explicitně psal „většinu času“
ETCS úroveň 0 – mód nevybavená trať nikoli národní zabezpečovač to je úroveň NTC. Pokud je mi známo tak národní stacionárka je LS06, Mirel pouze kompatiblní vozidlovka. Ještě nějaká moudra?
>národní stacionárka je LS06,
Sice s vámi souhlasím, ale račte si ujasnit, co je stacionárka a co mobilka. 🙂
Máte pravdu stacionárkou byla myšlena pochopitelně jen LS
AŽD? To bych nečekal ………..
Mobilní část ETCS= počítač, displeje na stanovištích, snímače dole, antény nahoře+kabeláž, to celé i s montáží a tučným ziskem by se bohatě muselo vejít do půl milionu, takže jestli za to někdo naúčtuje téměř třináct melounů tak si pěkně namastí kapsu ze státní kasy, a ta prý je bezedná!
Vývoj se zaplatí sám, certifikace se zaplatí sama…? Je to zařízení, které musí fungovat na 100%. Výroba je v podstatě kusová. V ceně je jistě i projekt a schválení změny na vozidle.
Ale pokud myslíte že se vejdete do 500 000 korun, proč už nemáte otevřenou dílnu a nenabízíte dopravcům instalaci ETCS?
A že jste si už nezaříditl firmu. Naprogramuje se to samo, nebo se to stáhne z warezu, žejo?
Hodně naivní představa….
Tak si to zkuste sestavit z desek z Aliexpressu a nabídnout za půl mega v průmyslovém provedení. Asi byste si dost brzy drbal hlavu, protože jen špičkoví programátoři co implementují všechny standardy GSM-R a ERTMS, což bude na dva roky práce pro tým, vás budou stát majlant, pak certifikát na každou desku, každou funkci, nekonečné testování a ladění chyb toho komplexu a jestli budete mít profit z jedné instalace 100 000 kč, tak jste prvotřídní bankrotér, protože s daněma to není ani pro dva lidi na měsíc.
Fajn, beru vás a dám vám za každý kus celý milion, abyste měl 100% zisk. Dejte mi na sebe kontakt a zítra můžeme podepsat smlouvu.
Ten, který to vymyslel, měl zajistit montáž zařízení. Místo toho řekli jenom datum, odkdy to bude platit. Tím vzniká velký prostor pro korupci a nehorázné ceny. Prostě tunel pro určité firmy a možno i někoho kapsy.
Nevěřím tomu, že by byly ceny výrazně nižší, kdyby ty mobilky soutěžila Správa Železnic.
On je rozdíl v ceně pokud se bude místo pěti vozidel od jedné řady dělat padesát, protože bude jenom jeden prototyp. Ale to se mezi sebou mohli domluvit dopravci a udělat např. na 753.7 jedno velké výběrové řízení.
Korupce koho kým? Dopravci uplácejí dodavatele, aby jim dali nabídku? Nebo někdo uplatil MD, aby rozhodla o datech výhradního provozu?
Docela děs. A to to ani podle mě po koridoru na Ostravu ani Brno nejezdi
Když už jsme u tohoto tématu… Na dodání mobilní části ETCS do 842 a 954 se nikdo nepřihlásil, neví někdo?
Tam byla lhůta pro podání nabídek 20.4. a na profilu zadavatele svítí zakázka stále jako neukončená….
Ano, zřejmě se to stále řeší s tím, že dopadnout to může jakkoliv…
přihlásil
Nešlo by to bez toho počešťování názvu města Bydgoszcz? Není nic horšího než tyto obrozenecké snahy překládat jména zahraničních měst.
Asi je to snaha si ulehčit složitý polský pravopis…
Já zase neznám nic lepšího. 🙂
Buďte tolerantní, nechte se obrodit. Francouzi to také dělají a nemrskají se za to.
Tak Francouzi jsou známi svým zvláštním jazykovým nacionalismem, kdy mnozí odmítají mluvit anglicky i když umí a mají tendenci všechno překládat do francouzštiny místo používání anglických názvů jako zbytek světa… To bych zrovna jako pozitivní příklad neuváděl, kdyby to takhle dělal každý, tak si brzy neporozumí lidé napříč zeměmi ani v úplně základních věcech, jako jsou názvy měst.
Tak ono to má něco do sebe. Když například nějaká ženská řekne, že shání nový outfit, aby měla dobrý look, tak bych blil. A bohužel podobné nešvary se v češtině poslední roky šíří jako mor.
Protože v minulosti se v češtině žádné vlivy cizích jazyků neprojevovaly, což? Proto máme všichni nosočistopleny a koukáme na dalekovid.
důležité je, aby to čtenář pochopil, buďte tolerantní, kdyby se Vám vyhovělo, začne zase někdo prudit, že by se jména měla překládat…….
Dnes jsou spíš lidi líný tu češtinu použít a využít
Tomu říkám horký úchop! 🙂
V cizině to českým městům dělají také – viz. Praha – Pragu, Prague.
Šlo, ale proč nepoužít ten starý český název Bydhošt, když je starší a zazitejsi než ta polská zmatlanina spřežek.
Tato možnost se učí na druhém stupni základní školy, na SŠ se to opakuje … viz Pravidla českého pravopisu ….
Nešlo, je to moderna, bohužel. Zajímavý ale je, že se nikdo neobtěžuje s překladem třeba vesnic v Německu nebo Rakousku. Ale třeba se toho jednou dožijem.
Ale ano – Hohenau = Cahnov, Rabensburg = Havranohrad, Zittau = Žitava, Bautzen = Budyšín, Sebnitz = Sebnice, Görlitz = Zhořelec, Laa a.d. Thaya = Láva nad Dyjí, Bad Schandau = Žandava, Cottbus = Chotěbuz, Potsdam = Postupim
Zrovna obce v okolí Budyšina a spol. mají své oficiální slovanské názvy dané dnes už pomalu mizejícím lužickosrbským obyvatelstvem.
Najdete si co to znamena „pocestovani“.
Bydhost neni pocesteny nazev, ale cesky nazev.
Jestli mate nutkani nazyvat mesto originalne, pak bychom se bavili o Bromberg.
Ale no tak, tohle je území, kde se Slované a Germáni prostě smíchali, takže město prostě má i slovanský název, a opravdu k němu není potřeba obrozenecká verze polského pravopisu.
Na druhém stupni základní + střední škole se učí, že lze používat českého ekvivalentu, pokud jde o obecně používaný název – Vídeň, Drážďany, Paříž … Nelze používat při označování úředně stanovených názvů – například železniční stanice. Nelze Vídeň hlavní nádraží, ale Wien Hauptbahnhof … , v případě Bratislavy – nikoli Hlavní nádraží, ale Hlavná stanica …
Nejde o obrozenecké snahy, ale základní znalosti mateřského jazyka … podrobnosti v krásné knize „Pravidla českého pravopisu“.
A uci to spatne, stejne jako radu jinych nesmysl je v ucebnicich vetsinou zakladnich skol. Tyto nazvy si piste v soukromem textu, ale ofcialni text by mel uzivat jen takove ceske nazvy geografickych objektu, ktere jsou uvedeny ve slovniku exonym a ten je veden k tomu zakonem poverenym uradem. A ten slovnik zrovna dvakrat rozsahly neni. Tedy zadny prostor pro vlastni tvorbu.
Je hezké, že se oba shodnete a píšete jedno a to samé…
A jak bys to řešil třeba u Kyjeva, nechal bys to jako Київ nebo bys to jen přepsal na Kyjiv?
Paradoxní je, že vlastní dceřinná firma ČD Telematika se ani nepřihlásí do tendru.
Mě zase překvapuje, že se nepřihlásila PESA.
Pese se dle mého nechce to legislativního procesu v ČR.
Pesa bude své nové Sharky dodávat tak jako tak s ETCS. Spíše vidím důvod v tom, že VŘ mohlo být publikováno třeba jen v českém jazyce 🙂
A proč by mělo být publikováno v cizím jazyce … Vypisují zahraniční firmy VŘ také v češtině, resp. národních jazycích Evropy, např. irštině, maltštině …. ?
Ale nepochybuji, že tyto tendry stejně musí být zveřejněny na tendrovém portálu EU. Byť třeba ne v plném znění.
Proč by PESA řešila retrofity již prodaných jednotek? To ji tedy opravdu neživí… Ani nemá vlastní onboard ETCS, musí jí to dodávat výrobci ETCS.
Já jsem do teď myslel, že 844, 840/841 mají ETCS už z výroby…(že už byly dodány s tímto žertem)
Proč by to dělala, může být subdodavatelem AŽD …
Vyhozené peníze z vůle neschopného ministerstva. Nejsou to jejich prachy, takže CBA netřeba.
A bylo by to bez něj levnější? Kolik platí jiní dopravci za retrofit do podobných vozů?
Bez ETCS? Zcela jistě.
Kolik že je škoda z nehody u Světce? 50 milionů a jenom proto, že ty dvě zrušené lokomotivy byly dávno odepsané staré škopky. A díky hasičům, že neblafly vagony s propanbutanem. Pak by to šlo do miliard.
Bez CBA
Proti silnicícm protestujete, že jsou protěžované na úkor všeho ostatního. Všude prohlašujete, jak se do železnice neinvestuje.
A když přijde na lepší zabezpečení železničního provozu…
Takže jeden půjde na díly?
Ten jeden mohli slíbit v rámci nových nebo prodloužených smluv někam, kde to ETCS nebude vůbec potřebovat
V tom případě by trištili flotilu
Evidentně máme stále ještě moc peněz na rozhazování za naprosté fantasmagorie…
Otázka je, co je fantasmagorie.
Jestli vymýšlet zbytečně komplikované zab. zař., nebo ho vyžadovat i tam, kde jeho absence nikoho a nic neohrozí…
Nikoho a nic neohrozí: 2 mrtví a 24 zraněných
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_nehoda_u_Perninku
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_tra%C5%A5_Milotice_nad_Opavou_%E2%80%93_Vrbno_pod_Prad%C4%9Bdem
RegioShark? Myslíte ten vlak, kterým jsem jel pouze jednou a spočítal bych na prstech jedné ruky, kolikrát jsem ho viděl v reálu, ačkoliv je na úrovni 21. století a 2. třídy – ideální pro lokální tratě. Místo toho jezdí 20. století 4. třídy, ale člověk za ně stejně platí majlant.
Jste holt ze špatného kraje, např v Plzeňském jezdí hodně.
To Vám závidím. Na Moravě je to víceméně děs.
Na trati 303 jsou téměř na každém spoji, krom pár okrajových spojů.
Kéž by. 2x z 5 cest Regionova. Za bílého dne.
Tak organizačně:
Co je oblíbenější – Pesa Link nebo Alstom Coradia Lint?
Řady 844 je 31 kusů.
soutěž byla na 30 ks
Ve smlouvě je uvedeno 1 prototyp + 29 sériových vozidel jako tzv. garantované plnění, tzn. že toto musí AŽD udělat pod hrozbou sankcí a objednatel řádně zaplatit .
To jedno vozidlo do 31 ks je negarantované plnění, tzn., že ČD ho mohou, ale nemusí v rámci této zakázky objednat.
No. Na to, že by ten vlak měl být už z výroby připraven, tak to není úplně málo… :/
No to víte, AŽD nejsou z laciného kraje.
Naštěstí nemají konkurenci, tak si mohou říct o co chtějí.
Nebo to bude prostě tím, že příprava z výroby znamená jen to, že je tam prostě připravené místo na všechny komponenty + nějaký konzoly a průchodky. Což je proto aby se nemusely dělat zásahy do konstrukce vozidla, ale se samotným ETCS to nemá nic společného …
Bych řekl, že se i trochu projevuje malý počet podniků, co montovat ETCS umí.
Přitom je to takový nadějný kšeft…
Nadějný, ale relativně krátkodobý. Ty vstupní investice pro podnikání na tomto trhu určitě nebudou malé, spousta norem, certifikací, i technologická náročnost určitě nebude malá. A přitom jde jen o pár let, než se vybaví stávající vozové parky. Nové stroje to mají již z výroby. Holt se asi nevyplatí na ten trh vstupovat když víte, že za pár let přestane existovat.
Prostě ideální tunel.
Místo zvyšující se malifikace za non-ETCS předepsání tvrdého data výhradního provozu.
Jen tak pro informaci, pokud vím, tak AŽD byla proti předepsání tvrdého data výhradního provozu ETCS tak brzy.
a obzvláště na lokálkách. taky se snažili MD vysvětlit, že musí nějak řešit zaústění do stanic pod ETCS. vše marné…arogantně je odbili.
Nemají konkurenci? Třeba na peršinky, 842, 954, … se to montuje samo?