Emisní povolenky drží ČSA nad vodou. I přes ztrátu dopravci přibývají peníze na účtě
Airbus A320 Českých aerolinií registrace OK-HEU. Foto: ČSA
ČSA měly na konci září na účtech přes čtvrt miliardy, aniž by si musely půjčit.
Eurowings to rozjede a ať už tohle trapne období ČSA skončí. Dvě linky do Kyjeva a Moskvy vážně Češi nepotřebují
No možná byste měl vědět, že lety EW z PRG mimo letů do Německa jsou poloprazdné až prázdné (vyjma prázdninových termínů a prodloužených víkendů). V podstatě lety do Německa feedují EW na síť pokráček “za Německo,” ale point2point jim zatím vůbec nejde. Do jaké míry se to změní je věštění z křišťálové koule. Nicméně místní zastoupení DLHG navzdory pozitivní PR začíná být nervózní, protože všichni tuší, že pokud knihovaní nepůjde prudce nahoru, tak se “něco musí stát” protože donekonečna do nikdo dotovat nebude. A low cost model létání je založen na obsazenosti 90% + a teď to není ani 50%
Zajímavé, že mám úplně jiné zprávy hovořící často o 70-80% lf.
Zřejmě jiný zdroj 🙂
point to point bude v této době samozřejmě nižší.
Ale lepší než ta česká ostuda s kridlami.
Tak jsem myslel ze jsem to napsal jasně… lety do Německa (tedy tam, kde má EW základny a tedy pokráčka po Evropě i dálkovky) jsou téměř plné, velká část PAX pokračuje takto dál buď po Evropě nebo i za oceán. To jsou ale lety z Německa sem (jen operované aktuálně v opačném gardu). To bylo ale i před otevřením “báze.” Malá resp. velmi malá obsazenost je na letech PRG-XXX-PRG, tedy lety point-to-point, které se “bází” PRG pokouší rozlétat (za XXX si dosaďte třeba TLV). Jak to bude s ochotou cestovat na jaře se uvidí, otvírat bázi na zimu se zpětné… Číst vice »
Pane, Pozorovatel od handlingu,
Nejsem úplně hloupý člověk, kterého ze mě zde děláte.
Chápu co je point to point a co je feed do Německa.
Takže děkuji za vysvětlení a školení. V této době by to měl plný asi kde kdo, po necelém měsíci po otevření se není ani divit.
Hovořit o nervozitě v managementu Eurowings z vaší pozice handlingu je neopodstatněné.
Ocividne jste nepochopil vubec nic… Pan z handlingu ma dost mozna lepsi informace, nez Vy. Kde delate Vy? Vedeni Letiste Praha?
To bude velkej pruser asi. Ale porad opakuji, ze kdo by v dnesni dobe letal. Blbost. Eurowings fandim, ale maji vse rozjet od jara nejdriv. Nevhapu, kam se vsichni zenou
Tak zvaný zelený komunismus v praxi 💸💸💸
Mám ztrátu, ale na účtě mi přibývají peníze. To si půjčím, to je tak blbé, že je to pěkné.
a nebudou mít další roky problém, když budou chtít létat více, ale dostanou povolenky podle provozu za tento rok? To by zase museli dokupovat? Nebo jak to funguje?
To by chtelo koment od odborniku tady. Bohuzel jsou zticha
Aktuálně má ČSA přiklepnuto 240 tis. povolenek na rok 2021, 234 tis. povolenek na rok 2022 a 229 tis. na rok 2023. Jak to bude dál, zatím není rozhodnuto, ale podle aktuální návrhu se v roce 2024 má příděl počítat podle roku 2023, s tím že 25 % bude draženo, v roce 2025 50 % draženo, v roce 2026 75 % draženo a v roce 2027 už všechno, teda žádné povolenky zdarma pro nikoho.
Aha, nevěděl jsem, že je již rozhodnuto takhle dost dopředu, takže by se dalo říct, že do roku 2023 můžou ČSA přežívat na prodeji povolenek..smutné 🙁 ikdyž pokud by jim to mělo pomoci přečkat Covid a poté to rozlétají, tak proč ne..díky za odpověď.
Diky za koment
Hmm, pravděpodobně nejbohatší aeroklub na světě.
tak hezká komedie, ale proč ne.
jen nevím, co budou dělat po 2023? pokud bude bezplatná alokace, tak jsou v kyblu
To je doběhne už dříve. Letos moc nelétají tak příští rok moc nedostanou.
Povolenky jsou alokovány do konce roku 2022, něco si o tom zjistěte
Buď aerolinku do té doby finančně stabilizují a zase pojede a nebo konec. Co jiného.
Takže jestli tomu dobře rozumím, do roku 2023 je to dobré. Buď se létat nebude a ČSA podrží emisní povolenky, nebo se létat bude a budou tedy i peníze z letenek.
Mě přišlo, že právě ta snaha o vydělávání z letenek způsobila ztrátu 105 mio, ale nevím jaké jsou podmínky pro ty povolenky, jestli třeba musí létat apod.
podivný svět kdy nepřímo platíme v vysokých cenách energií obskurního pididopravce který podniká se ztrátou (/nic proti čsa 🙂 )
Jako né že by celej ten systém neměl mouchy, ale co že je principielně špatnýho na snaze chovat se tak, abychom neotrávili sami sebe? Je zcela v pořádku znevýhodňovat špinavé zdroje tím, že jejich provozovatelům naúčtujeme i externality (byť samozřejmě můžeme debatovat o rychlosti a technikáliích), protože pokud by jediným kritériem u výroby energie měla být cena, pak můžeme rovnou začít propagovat topení petflaškama.
Kdyby se jen platily externality, tak by ČSA nic nedostaly, jen by platily méně díky menšímu množství letů.
A co se týče neotrávení sami sebe – to by se muselo platit podle vypouštěných jedovatých látek (třeba oxidy síry, …), a podle toho, kde se vypouští (takže platit hlavně ve městech a v údolích), ale platí se výhradně za téměř neškodný CO2. A ještě se třeba u spalovacích automobilů posuzuje při výrobě, a u elektro až při provozu (povolenky pro elektrárnu), takže to ani z hlediska ochrany prostředí nedává vždy smysluplné výsledky.
co2 je neskodny? aha 😀
To je zajímavá teorie s neškodností CO2? Jsem vždycky myslel, že se jím dá otrávit. To že se nedá otrávit 0,004 % koncentrací v atmosféře ještě neznamená, že nemůže dělat neplechu jinde.
„Neotravili sami sebe“ neskodnym CO2?!
Tim prikladem s petflaskama jste to korunoval. :o)
Současný nárůst cen není tvořen primárně emisními povolenkami.