Letecké společnosti Letectví

Emirates ruší dočasně druhou linku z Prahy do Dubaje, vrátí ji v červnu

Boeing 777-300ER společnosti Emirates. Foto: Emirates
Boeing 777-300ER společnosti Emirates. Foto: Emirates

Zostřená konkurence na linkách mezi Prahou a Perským zálivem má první oběť. Letecká společnost Emirates zruší od 6. listopadu linky EK 137/138, které spustil letos v červenci. Jde o druhou rotaci mezi Prahou a Dubají, na kterou nasazuje firma Boeing 777-300ER.

Vyplývá to z informací, které dnes Emirates rozeslaly prodejcům letenek i z rezervačního systému aerolinky. Firma rušení vysvětlila optimalizací sítě linek.

„Toto rozhodnutí vychází z posledního vyhodnocení našich aktivit, které bylo provedeno za účelem zajištění optimálního komerčního využití naší letecké flotily,“ uvedly Emirates v prohlášení. 

Linku nebude provozovat až do 31. května, 1. června by se měla vrátit k dvěma letům denně. „Můžeme potvrdit, že nás dopravce informoval o dočasném omezení provozu večerní linky Emirates z Prahy do Dubaje od 6. listopadu. Linka by se měla během jara obnovit,“ řekla Kateřina Pavlíková z Letiště Praha.

Linka EK139/140, na kterou nasazují Emirates Airbus A380 s odletem v 15:30, zůstane bez omezení. Dál Emirates nabízejí i let v 8 hodin ráno s flydubai.

Otevření nové linky přineslo velký nárůst počtu cestujících mezi Prahou a Dubají, jak ukázaly letištní statistiky. V nich se Dubaj dostala za srpen na páté místo v žebříčku letišť, kam z Prahy létá nejvíce lidí.  „Čeští klienti mají stále větší zájem o lety s A380, je to pro ně větší tahák, než Boeing 777,“ říká Josef Trejbal, ředitel portálu Letuška.cz

Cestující z letů, které budou zrušeny, si mohou bezplatně změnit lety na +/- 7 dní od data původního odletu, případně mohou požádat o vrácení ceny letenek. 

Konkurence na letech mezi Prahou a Perským zálivem letos v závěru roku výrazně vzroste. Qatar Airways začnou od konce října nasazovat na druhou frekvenci Boeing 787 Dreamliner, nabídnou tak větší kapacitu, než dosud nabízí dvěma airbusy A320. V prosinci na trh navíc vstupuje Air Arabia s lety do Šardžá, které je jen pár kilometrů od Dubaje.

Emirates už zveřejnily i letový řád pro duben a květen, kdy provoz v Dubaji omezí uzavírka jižní ranveje a musí dojít ke značnému omezení letů. Z něj vyplývá, že část letů nebude v tyto dny provozovat s A380, ale s Boeingem 777, změní se i časy odletů.

16.04.2019 – 30.05.2019 (období uzavření jižní ranveje v Dubaji)

LetOdDoFrekvenceOdletČas odletuPříletČas odletuTyp letadla
EK13716.04.201930.05.201912_456_DXB15:30PRG19:55B777
EK13816.04.201930.05.201912_456_PRG21:35DXB05:30B777
EK13917.04.201929.05.2019__3_5__DXB08:35PRG13:00A380
EK14017.04.201929.05.2019__3_5__PRG15:00DXB22:55A380
EK13921.04.201926.05.2019______7DXB09:00PRG13:25A380
EK14021.04.201926.05.2019______7PRG15:15DXB23:15A380

10 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Konkurence je neúprosná.
    Emirates maji drahé letenky (Air Arabia je o 1/2 levnější) a přestup v DBX je opruz, ja se vůbec nedivím.
    Už s nimi nelitam, nemají žádné moderní letadlo např. B787 nebo A350.
    Na A380 ani B777 neni nic mimořádného.

  • Překvapilo mě, že to utnuli tak drsně a nesnížili kapacitu večerní linky jenom tím, že by místo ní poslali druhou 738 Flydubai. A nebo to ještě přijde, až skončí hluchý říjen.. ?

  • Tak ono to zrušení druhé rotace souvisí také s rekonstrukci dráhy v DXB, během které dojde ke značnému omezení kapacity letiště. I když je fakt, že rekonstrukce má proběhnout až na jaře 2019.

  • Je fakt že do Bangkoku jsem dali přednost Dubaji a A380 i když to bylo o něco dražší ale byl tam A380 na obou letech tam i zpět. Ale za ten zážitek to stálo.

  • Škoda.
    Trochu mě udivily ty měsíce. Já tím směrem letěl v létě naopak jen 2x, ale v zimně násobně častěji

Newsletter

Partneři


Výběr editora