Letecké společnosti Letectví

Emirates přidají druhý let v Praze, nasadí na něj 777-300ER

Boeing 777-300ER společnosti Emirates. Foto: Emirates
Boeing 777-300ER společnosti Emirates. Foto: Emirates

Letecká společnost Emirates dnes potvrdila, že od 1. července bude mezi Prahou a Dubají létat dvakrát denně. K dosavadnímu spoji obsluhovaném Airbusem A380 přidá ještě druhý spoj, na který nasadí Boeing 777-300ER s kapacitou 360 cestujících. Ročně tak navýší kapacitu o 262 tisíc míst.

Let EK138 poletí z Prahy ve 21:35 a v Dubaji přistane v 5:30 následujícího dne, kde budou mít cestující možnost strávit den v Dubaji a využít možnosti, které město nabízí. Zpáteční let EK137 poletí z Dubaje v 15:30 a do Prahy přiletí v 19:55.

Druhý let zlepší spojení Prahy s dalšími destinacemi v síti Emirates – Ho Či Minovo město ve Vietnamu, Phuket v Thajsku, Yangon v Myanmaru, Guangzhou v Číně a Phnom Penh v Kambodži. Africké destinace Durban, Dar-Es-Salaam, Harare, Lusaka, Entebbe a Nairobi, stejně tak Auckland a Christchurch na Novém Zélandu a Brisbane v Austrálii budou dostupnější.

Určitě neexistuje lepší způsob, jak oslavit osmileté výročí trasy Praha-Dubaj, než uvedením dalšího letu,“ řekl Bořivoj Trejbal, Country Manager Emirates pro Českou republiku. „Od startu našeho prvního letu na této trase se setkáváme s neustále rostoucí poptávkou, která demonstruje, že Češi oceňují cestovní zážitky s Emirates. Jsem si jistý, že další možnosti plynoucí z přidání druhého letu se na trhu setkají s úspěchem,“ dodal.

Boeing 777-300ER bude létat v konfiguraci s osmi místy v první třídě s privátními kabinami, 42 sedačkami v byznysu a 310 místy v ekonomické třídě.

Nový let doplňuje již existující linku EK139 provozovanou letounem Emirates A380, která denně odlétá z Dubaje v 8:35 a přistává v Praze v 13:00, následně odlétá z Prahy jako EK140 v 15:55 a přistává v Dubaji v 23:50.

Kvůli nové lince změní svůj letový řád i flydubai, který s Emirates sdílí kódy letů. Dosud z Prahy létá ve 21.50, ten už dříve změní letový řád tak, že bude létat z Prahy v 8.40. Mezi Prahou a Dubají operují ještě lety SmartWings. Dubaj je dlouhodobě mezi pěticí destinací, kam se z Prahy létá nejvíce, i díky velkému zájmu českých turistů.

Nasazení druhého letadla může přilákat ke změně typu letadla i Qatar Airways, největšího rivala Emirates z oblasti Perského zálivu. Podle zdrojů deníku Zdopravy.cz Katarci zvažují nasazení většího typu s ohledem na krok Emirates.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
petr jiny
Host
petr jiny

asi nemelo byt, ze navysi kapacitu o 260 tisic lidi rocne, ale na 260 tisic.

Ondřej
Host
Ondřej

Asi máš rozbitou kalkulačku…. 130000 tam, 130000 zpet

petr jiny
Host
petr jiny

ok, pokud se berou oba smery. Ale nejak to nevidim jako kapacitu dopravy mezi dvema misty.

Nicky
Host
Nicky

Nechápu, kde se ti lidé berou, že se uživí tolik velkých letadel.
Zejména za cenu Dubai 10k (za kterou se dá dostat při promo akcích až do JV Asie).

Tomas
Host
Tomas

Nesmíte brát jen Čechy cestující ven. V Praze jsem nikdy nepozoroval tolik turistů z Indie jako v poslední době.

Nicky
Host
Nicky

Nemyslím si, že by Praha byl nějaký významnější hub do Dubaje.
Zejména při těch cenách. Sám tam letím raději s přestupem (za 30% ceny Emirates).
Ta poptávka je převážně místní.

Vojta
Host
Vojta

chapu to dobre tak, ze ta 777 bude v konfiguraci se tremi tridami?

Vojta
Host
Vojta

omlouvam se, nejak jsem prehledl, ze to je v clanku psane..:)

mikiqex
Host
mikiqex

Tak snad popularita vydrží, protože soudím, že jinak bude prvním krokem rozprostření cestující mezi dva „triple-seven“. Jinak pro zajímavost, kódy těchto letů patřily v roce 2013 lince Dubaj – Benátky (Marco Polo Int’l), obsluhovanou Airbusem A340-500.

Vlastně možnost využití programu Dubai Connect u letů v economy už bude minimální, protože nároky na destinaci, splňující příslušné podmínky, jsou již hodně specifické (lety jen odpoledne, letenka > $1000).

Partneři