Cestovní ruch Letecké společnosti Letectví

Další spojení do emirátů. Air Arabia spustí linku z Prahy do Šardžá

Airbus A320-200 společnosti Air Arabia. Foto: Air Arabia
Airbus A320-200 společnosti Air Arabia. Foto: Air Arabia

Spojení mezi Prahou a Spojenými arabskými emiráty od prosince ještě zhoustne. Na trasu vstupuje už čtvrtý dopravce. Air Arabia začne od prosince létat z Prahy do Šardžá pětkrát týdně. Jeden z emirátů, který je ve stínu Dubaje, je třetím největším městem Spojených arabských emirátů.

O vstupu Air Arabia se mluví několik měsíců, letos na jaře zde byli i zástupci aerolinek a jednali s místními cestovkami a prodejci letenek. Dnes firma zavedla lety do rezervačních systémů.

Létat začne od 11. prosince pětkrát týdně, nepoletí v pondělí a v pátek. V neděli a úterý letí z Prahy ve 12:35, v Šardžá přistává ve 21:40, ve středu, čtvrtek a sobotu pak letí 21:05 z Prahy a přistává v 6:10 v Perském zálivu.

Ceny zatím nejsou příliš oslnivé, zpáteční letenky začínají na zhruba devíti tisíci korunách. Dá se ale očekávat, že konkurenční boj stlačí ceny výrazně dolů. Pro české cestující může být navíc zajímavou alternativou i možnost přestupu na další lety, například do Nepálu. Server Cestujlevne.com upozornil například na letenky do Káthmándú za necelých dvanáct tisíc korun za zpáteční let.

Do Spojených arabských emirátů tak bude letos v zimě rekordní nabídka letů. Už od července létají Emirates dvakrát denně, k tomu ještě jednou denně flydubai. Od zimního letového řádu budou létat do Dubaje denně také SmartWings. V zimě tak bude po většinu týdne v nabídce až pět letů do Spojených arabských emirátů denně.

Air Arabia je první nízkonákladovou aerolinkou na Arabském poloostrově, létat začala v roce 2003. Kromě své základny v Šardžá má pobočky také v Maroku či Egyptě. Firma má ve flotile 52 airbusů A320-200, objednané také A321neo. Firma létá do více než 150 destinací. Firma nabízí pouze sedačky v ekonomické třídě, má v nich ale poměrně dost prostoru: v letadle je 162 míst, jiní dopravci do stejného letadla vtěsnali více sedaček. Například Wizz Air létá se stejným letadlem se 180 místy.

Šardžá je menší, než Dubaj, obě města jsou ale už víceméně propojená a tvoří jednu velkou aglomeraci u Perského zálivu.

17 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • spíše by mě zajímalo, proč emirates radši omezí lety při opravě dráhy v Dubaji , než nějaké neodkloní do Šardžá ???
    Možná tu mezeru na trhu částečně vyplní Air Arabia.

    • Protože letiště Sharjah není vůbec uzpůsobeno na velká letadla a už vůbec ne na provoz, který se omezí na hlavním letišti v Dubaji. Redukce leteckých linek se týká téměř všech, které Emirates provozují. Takové řešení není prostě vůbec možné.

      • letiště mělo v 2015 / odbaveno 12 mil. pasažérů, tzn. úplně stejně jako Praha, mají sice jednu dráhu o 4 km, tzn. by to mohli zvládnout, ale asi v tom bude politika.
        A létají tam velká cargo letadla, tzn. o velikosti letadel to nebude… jedině úzké hrdlo v terminálu při větším počtů A380 😉

        • To, ze to odbavuje nakladni letadla, je vcelku irelevantni. Například Frankfurt-Hahn je vcelku velke nakladni letiste, které taky odbavi leccos. ale A380 by neodbavilo.

          Zkuste do Prahy (když uz jste zvolil srovnani s Prahou) poslat denne třeba 30 A380. A pos-rou se z toho všichni. Letiste, cestujici, i všichni kolem. Draha to zvladne, ale zbytek letiste to nezvladne. Na velká letadla potrebujete stojánky, vybavení, kapacitu vseho dimenzovanou na takovou zátez. Praha ji nemá. Je klidne mozné, ze ani Sharjah.

          A mimochodem, ono to není jen tak jednoduche rict „tak a ted budeme litat do Sarjahu“. Ono to ma vcelku dalekosahle operativni dusledky , nejde jen o schopnosti letiste.

  • „přistává v 6:10 v Perském zálivu“
    Že by hydroplán? To tady ovšem ještě nebylo!

    • To je jasné, vždy když letíte někam k moři, tak letíte hydroplánem. Nedovedu si představit, že letíte třeba k Baltskému moři a přistanete někde na pevnině, třeba v Rize.

    • SOUHLASÍM ……..hlavní město, nelítá tam z ČR nic a je mnohem hezčí a příjemnější než zdivočelá Dubaj…..

  • V Šardžá platí absolutní prohibice, takže při plánování nějakého prodlouženého víkendu s tím počítejte.

    • Tak kdybych tam jel aspoň vystřízlivím úplně. Myslím to obrazně (budu abstinent a pít čaj, ten piju taky) . V Iránu je to podobné kromě několika oblastí,

    • Letiště Sharjah se nachází 16 km od letiště Dubai. Jedná se víceméně o druhé dubajské letiště, přestože se nachází již v jiném Emirátu.

  • Skutečně velice potěšitelná informace. V současnosti se skoro nedá najít v republice místo, kde by alespoň na chvíli nebyl slyšet letecký motor. A když už není slyšet, rozhodně lze současně alespoň několik letadel vidět. Určitě nejsem nějaký zelený fanatik, ale není toho už na prcka s deseti miliony obyvatel a několika málo turisticky zajímavými místy příliš?

    • Nejsem si jist, zda všechna ta letadla mají svou počáteční nebo cílovou destinaci v ČR. Pokud ale bydlíte v Horoměřicích, pak vás trochu chápu.

      • Samozřejmě si uvědomuju, že to je také řešení. Ale vy asi nebydlíte nikde u koridoru, tak nejspíš nevíte, že mimo hluku některá letadla i dost vydatně smrdí. Pokud byste bydlel v takových podmínkách, jistě byste z toho sklepa nevycházel ani na záchod, protože si umíte, jak je vidět, poradit. Doporučte mi třeba, abych se odtud odstěhoval a vzal svoje hodně staré rodiče s sebou.
        Byla by to úplně stejně užitečná rada, protože je do toho sklepa můžu vzít dost těžko.
        Nejspíš Vám unikla moje myšlenka, jestli na destinaci našeho formátu není už i ten SOUČASNÝ letecký provoz přehuštěný.

        Nemáte ještě nějakou podobně praktickou radu? Předem děkuji.

        • v roce 1985 když se stavěla přehrada Slezská Herta, tak zatopili několik vesnic a lidí se vůbec neptali, jestli s tím souhlasí, prostě potřebovali vodu pro většinu tj. pro Ostravu tak to takto provedli.
          Ale s hlukem je to lepší, když dříve létala 4 motorová ruská letadla tak to bylo horší, co ?

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora