LOT 3a leaderboard

Dvanáct tratí bez vlaků nebo s velkými škrty. Středočeští radní schválili omezení lokálek

Motorák řady 810 KŽC Doprava. Autor: KŽC DopravaMotorák řady 810 KŽC Doprava. Autor: KŽC Doprava

Kraj chce škrtem vlaků a nahrazení autobusy ušetřit 52 milionů korun ročně.

Zpět na článek
816 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
mocanita

Není tady v té tabulce tratí nějaká chyba ?? Jinde se totiž objevují navíc i tyto tratě :
110 – úsek Slaný-Louny (zastavení provozu bez náhrady)
124 – úsek Lužná-Žatec (pouze víkend)
220 – úsek Votice-Tábor (zastavení provozu)

František

Nejsou uz ted casto silnice nekdy preplnene? Nekdy staci uzaverka casti dalnice a hned se preplni okolni silnice. V teto situaci presouvat provoz z koleji na silnice mi pripada velke blaznovstvi…

Svojšín

V případé lokálek ze seznamu, by došloo spíše k poklesu aut.
Každopádně vzhledem k mizernému využití těchto tratí , to nepoznáte v žádném případě.
Pěkný den do světalokálkových fanatiků

zuzana

Dobrá, ale jestli máme přejít na elektromobilní auta, tak většina lidí na to nemá. Jak se budeme dostávat do práce to nikoho nezajímá. Na nová mít nebudeme a stará nám zrušíte. Fakt myslitelé.

zdeněk

Tyjo, to jsou úsory. Tady 2 miliony na celou linku! Tady 5 milionů.. wow v dnešní době.! Jaký že má rozpočet ten kraj? Kolik desítek miliard?

svojsin

Jistě, za celý úsek Slaný – Louny, či komplet kladiva na Mšence by byla ješte větší částka.
A co teprve většina Os Tábor – Benešov a sejmout celý KŽC.
Ale u KŽC nevím, jaké jsou právně nenapadnutelné možnosti.
Mohla by je „odškodnit“ ….Jermanová a její lidi

svojsin

U Loun si uvědomuji, ke kterému kraji patří, pro některé….

Pavel Bláha

Toto je teprve začátek optimalizace nákladů na veřejnou dopravu.

zdeněk

No. Jeden úředník by byl taky tak milion ročně.. To je téměř jak jedna ta trať.

Leinad

Ne, tohle jsou nekoncepční škrty, zatímco skutečné plýtvání zůstává.
1) Smlouvy s ČD a dalšími dopravci bez výběrka. Středočeský kraj platí netto za kilometr šukafonu víc, než Ustečáci brutto za kilometr rychlejšího nízkopodlažního motoráku. Řešení není šukafon zrušit, ale vysoutěžit.
2) Platba dopravcům za nedodanou službu (malé smluvní pokuty)
3) Zastavování v Mokropsech i v protišpičkovém směru každou čtvrthodinu, pro jednoho až dva cestující.
4) Proplácení Sv (Ukončení S3 ve Vršovicích místo na Hlavním.)

Dopravak

Ta (domnělá) úspora je velice legrační …. Když to člověk srovna s tím, kolik stojí jeden nove zabezpečeny přejezd…. tak je mi i těch několika (případně ) no cestujících fakt líto…. A zrovna ve středočeském kraji mluvit o funkčním systému autobusu, je více než absurdní….

xyz

Ano, i za nové zabezpečování přejezdů by se tímto dalo ušetřit – že po zastavení osobní dopravy se na příslušných úsecích již nebude nic zabezpečovat (pro případnou nákladku to postačí bez zabezpečení).

Tzn. tyto částky lze patří k sečtení, nikoliv k vzájemnému porovnávání.

svojsin

Přesně, náklad 8x do roka může projet i bez toho….

svojsin

Ano, šlo by víc hrábnout do Mšena , nebo Slanýho směrem Louny. Rovněž omezit Os Benešov – Tábor
Neznám to moc kolem Křince nebo Kouřimi, třeba by se hodila větší změna i tam (??)
To už by byla úspora asi i pro Dopraváka.

A taky zkusit nebagrovat vše ČD a neplatit nic KŽC, tam by se našly další prachy, ale není důvod provozovat např. Lužec po kolejích.

Autobusy se na mnoha relacích zlepšily, ale je pořád dost míst vhodných na úpravu.

Jarek

Potvrzuju, autobusy výrazné zlepšení, ale docela často jsou v tom podivnosti a tradiční přístup „pokaždý jinak“.

Ondra L.

U toho spojeni benesov – tabor jsem si kolikrat rikal, proc to objednavatel nezkusi zadat tak, aby na tom jela nejaka mensi elektricka jednotka zastavkove z tabora do benesova a z benesova zrychlene treba jen se zastavenim cercany-strancice-ricany do prahy. Kazdopadne me to pred casem, kdyz jsem tam jel, prekvapilo, jak malo lidi jede.

svojsin

Díky zaintegrování busů Benešov – Votice apd. je to ještě horši.
Po vzniku Ex na ČB nevidím důvod, proč by „obyč. R“
nemohl zastavit u Votic, kam se sjíždí dost bus linek z okolí.
Bystřice stejné většinově jede busem a ten končí v Benešově u nádru, kde se dá přestoupit jak na R , tak Os.
Olbramovice mají R a ostatní zastávky Os vlaku jsou „do počtu“.

Jarek

Protože je tam změna napájecích soustav a takové jednotky Ten správný dopravce nemá.
U Os Benešov-Tábor navíc hraje větší prioritu taktová hodina v Táboře než smysluplné spojení na Prahu.
Celé je to padlé na hlavu, prostě někde se vozí za státní prachy semo tamo vzduch.

Leinad

Elektriku bych vysloveně nevyžadoval, ale jaksi chtít rychlost a další věci ve výběrku neuškodí. Os Praha – Tábor (do Benešova zrychleně) neuškodí.

Josef Nový

A to jsem ani netušil že se najde ještě větší kopyto než Kolovratník. Proboha. Nu což budou volby.

xyz

Krajské volby byly loni.

-TR-

Budou volby do parlamentu, a už jsem zachytil politickou konkurenci, jak začíná ostřelovat STAN. A sbírá body.

xyz

Zejména u ODS, která je (spolu ještě s Piráty) v radě Středočeského kraje taky, by to byl zajímavý postup.

Nemluvě o tom, že pořád platí otázka, jakže by se snažilo tvořit úspory např. „hodné“ ANO, které předtím jednak objednalo „nadoraz“ + také „nabagrovalo“ výkony napřímo Českým dráhám (resp. malou část výkonů směrem ke KŽC, taktéž napřímo bez soutěže/poptávání) beze snahy vybrat nejnižší nabídku.

svojsin

Ano, zrovna Havlíček by měl zalézt hluboko do lesa.
Jeho podíl na přešlapech v době covidové a tragická úloha v podpoře estébáka….. úplně stačí……

zdeněk

No právě:-)

jan

A jako řidič s platem za 50 litrů se vyplatí? Aby vozil 3 důchodce v soru? To je efektivní? Trochu drahý taxík ne,

Jarek

http://www.icomtransport.cz/nabidka-prace/ridic-autobusove-dopravy
50 tisic to neni a dost se bojim, ze do toho pocitaji i prescasy a nocni.

Stapor72

Pokud má ten řidič 38.000,- hrubého, tak náklady na něj jsou právě cca těch 50.000,-

bkv

A ta 810 asi jezdí sama….

Láďa

Zdražili jsme vhd včetně kupónů o 25%, omezili jsme busy o 10%, teď zrušíme vlaky. Vaše pravice

xyz

Levice by to za stejných rozpočtových podmínek vyřešila jak?

(Mimochodem ta samá levice, která předtím učinila objednávku „na doraz“, tzn. odpovídající finančním možnostem vrcholného ekonomického růstu.)

Ondra L.

No kazdopadne kdyz ANO s ODS bez pripravy a varovani schvalili to danove harakiri, mohly by se uz konecne venkovske obce rozhoupat a zacit pouzivat nasobici koeficienty u dane z nemovitosti, jak to koneckoncu doporucuji i ekonomove, tim by meli vic penez treba i na verejnou dopravu. Ale vzhledem k tomu, ze starosta na vesnici je obvykle i velky pozemkovy vlastnik, tak predpokladam, ze raci donuti stat usporit se k smrti, nez vyuzit situace k nejake spravedlivejsi zmene ve vyberu dani.

Jarek

Kdo omezil busy? Nám se nabídka po integraci zlepšila 2-3 násobně a kupodivu se to nikdo rušit nechystá.

Láďa

Busy byly omezeny při Covidu a už to tak v tichosti zůstalo.

Macek

Omezení by mělo platit do 12/2022, ale cestující budou rádi, když to tak vůbec zůstane, takže se dá říct že to je už na stálo.

Bert

Alespoň, že není tak drastické omezení na trati 014 a 064/076, jak to ze začátku vypadalo.

Ale rušit po velkou část roku provoz na trati, kde jezdí jednotky o kapacitě 140 míst, někdy i s cyklovozem, mi přijde docela zvláštní (Dobříš).

To samé trať Plaňany – Kouřim, kde Zalešany ani nemají autobusovou zastávku a pro velkou část obyvatel Žabonos je autobusová zastávka vzdálenější než vlaková.

Jarek

A máte někde potvrzeno, že někdo ze Zalešan a Žabonos skutečně tím vlakem jezdí, v počtu aspoň 20 pax denně?

Vojtěch Suchan

V obci máme patnáct dětí dojíždějících vlakem do školy.

Jan Hájek

Ve které obci, do jaké školy???

Pavel Bláha

Pro autobus, na rozdíl od lokálky, není žádný problém, aby zajížděl do Žabonos až na náves, je to pouze organizační záležitost.

Vojtěch Suchan

Už několikrát bylo řečeno, že to bez masivní investice do silnice není možný. Minulé vedení kraje se tak samo vyjádřilo.

svojsin

Ale projelo by tam něco, jako Stratos LE.
pro 10 – 15 dětí ideáln vozítko

Jirka Žatec

Ano. to slibovaly v Ústeckém kraji také. CHACHACHA. Dnes, pokud na vesnici nemají všichni auto, tak nemohou do práce. Narvaná města parkujícími zaměstnanci z vesnic. Zákazník nemá kde zaparkovat a tak nenakoupí. Centra měst se ještě více vylidní a zákazníci se přesunou do supermarketů na okraji.Obchody v centru zavírají. Díky panu Šulcovi to už máme u nás odskoušeno. Tak nechápu, proč to nějaký ………..chce zkoušet jinde.

Oldřich Sládek

Tato diskuse je slušná legrace. Přesto si myslím, že je dobré už asi potřetí napsat, že ty tratě nikdo neruší, @Spravazeleznic má v gesci udržovat tratě i mimo objednávku a že na řadě z nich i nadále budou jezdit členové @zesnad_cz. Jsou skutečně lokalky na prodej nebo zrušení a jsou tratě s perspektivou a někdy až netusenou. Nic nezůstává neměnné, ani přepravní proudy obyvatel a zdroje přepravy zboží. Kolega Petr Šimral se tady snaží něco racionálně vysvětlit, tak by bylo dobré ho vnímat.

Petr

Když dost diskutujících, ani netuší, kolik tratí bylo postaveno původně pro nákladní dopravu a osobní doprava na nich zprvu ani nebyla, nebo minimální.

Leinad

I taková Ferdinandka se původně stavěla pro sůl. A dneska tam jezdí hodně lidí.

Petr Šimral

Však taky na tratích podobných Ferdinandce ve Středočeském kraji nikdo osobní dopravu neruší a spíše se jí snaží posilovat 🙂

Petr

Ferdinandka je lokálka?? Takto jí urazit. 😀 A když, tak krmní voli a sůl.

Petr Šimral

Nicméně tato diskuze Oldo je perfektní přípravou na různá jednání, kde padají argumenty ještě pitomější, než jsou začasto zde 🙂

Josef Nový

No vidíte, vaš koment zde je názorný příklad arogance moci. Zeptal jsem se vašeho lídra do podzimních voleb jak to teda ze STAN je. No řečí kolem, ale finále je že bude od vás a vaší demagogie na rok klid. A to třeba i díky zde veřejně vedené debatě. Po prázdninách o vás nebude ani vidu ,ani slechu.

Jarek

Arogance moci? Petr Šimral se živí slušně prací, nikoliv politikou.
Arogantní mi přijde životní postoj různých šotoprimitivů, kteří si myslí, že rozumí dopravě a jejich geniální nápady musí někdo povinně financovat, jinak je třídní nepřítel.

Josef Nový

Nádherně představuje to proti čemu se zde v roce 89 bojovalo .Přesně takto se vyjadřovalo na vedení KSČ. A to : jenom jeho názor je ten jediný dobře, zesměšňovat ostatní kvůli jiným názorům, jít přes mrtvoly. Reálným dotazům se vyhýbat a zevšeobecňovat, centrálně řídit, vyhýbat se osobní zodpovědnosti.

PRG-CDG

Dovolim si povazovat se za milovnika zeleznice – vlakem jezdim nejen tam, kam ostatni jezdej autama, ale i tam, kam litaj. Presto souhlasim s tim, ze tam, kde je mozne jeden vlak nahradit jednim autobusem pri zachovani stejne dopravni obsluznosti, ma se to udelat a usetrene penize investovat do perspektivnich trati. Koneckoncu,vlakove velmoci jako Francie delaji totez.

Jarek

Z Francie se na šotofóra nosí jen příběhy o VRT. Nic o nevalném stavu sítě nebo historii opravdu masivního rušení tamních – většinou úzkorozchodných – lokálek sem nepatří.

Tomáš

Pak se Piráti se STAN diví, proč jim klesají preference. S takovým panem Boreckým ty volby nemají šanci vyhrát a dobře jim tak. Chtěl jsem je volit, ale už nebudu.

Jarek

Tak založte stranu podporující nesmyslné plýtvání. Třeba by vás pár šotoušů a režijkářů zvollo…

Jaaaa

Jojo, z vašeho pohledu je nesmyslné plýtvání 53 milionů veřejné dopravy, z mého pohledu jsou to stále další a další silniční stavby za miliardy, které nebude za co udržovat.

xyz

Tím máte na mysli které konkrétní silniční stavby ve Středočeském kraji?

Jarek

Hm, nevím jak jste to spočítal – asi nikak – nicméně ty „další a další“ silniční stavby mají aspoň reálné využití.

svojsin

U nás chybí dodélat takové zákl. silni. stavby, jako je D35, která měla fungovat tak 20 let v celé délce, vy stavbo.

bkv

Jasně, železniční stavby není potřeba udfžovat…

Petr Šimral

Je potřeba je udržovat. Existuje k tomu organizace, která to má zákonem určeno a jmenuje se Správa železnic.
Nicméně s tímto nemá v principu Středočeský kraj nic společného…

-TR-

Dnešní průzkum od CVVM: Piráti a STAN jsou až třetí, před nimi je ANO a koalice SPOLU.

xyz

Následovala analýza, jaký vliv na to má mírné omezení železniční dopravy na lokálkách okrajového významu v jednom ze 14 krajů?

-TR-

Přesně se to odhadnout nedá. Ovšem nejvíc preferencí měli Piráti a STAN je právě ve středních Čechách, takže malý vliv by to mít mohlo.

Petr Šimral

Tyto průzkumy se dělají z cca 1000 – 1200 respondentů. Myslet si, že nějaké rušení vlaků ve Středočeském kraji má na tyto průzkumy vliv je jemně řečeno pošetilé…

K.S.

Navíc když vezme průzkumy z poslední doby, tak tento je v případě ČSSD a KSČM uskočený proti těm ostatním. Reálně by spíš bylo třeba aby ten průzkum byl dělaný co čtrnáct dní na mnohem větším vzorku.

ondra

To patrně ale nebude ten důvod,tím je že si někteří Piráti na svých netových forech otevřeli pusu na špacír

Dopravní odborník

Smazáno pro vulgárnost.

K.S.

Neměl jste náhodou ban?

-TR-

Lidé s jiným názorem jsou teroristé? To jste ale úžasný demokrat. Demokrat osmanského typu.

Jeden novodobý sultán označuje všechny své názorové odpůrce za teroristy a zavírá je do vězení. A to je, prosím, náš spojenec v NATO!

Tom

Jo. Auto… Hlavne že Green deal a podobné blbiny. Ale ano. Auto nebude stát kraj nic. Teda aspoň v kolonce verejná doprava.

Jarek

Zoufalci odkázáni na využití těchto spojů se přesunou do autobusu, ne do auta.
Kdo mohl, už v autě dávno je…

Petr Mates

Zajímavé je, že většina rušených spojů jsou kasičky, kde odbavuje pouze fóra, nebude to hlavní důvod pro ty tratě jsou papírově nejméně vytížené?

Petr Mates

*odbavuje pouze fíra

xyz

ČD provádějí na takovém počtu tratí takový sociální dumping? Podle nádražáckých vyjádření to vypadá, že tohle (by) dělali jenom soukromníci. 😀

Mag

Tak spolu se zdražením je tohle jasný signál: nejvyšší čas si koupit auto.

Původní Pražák

Zkuste nejdřív udělat řidičák. Aby to auto nebyl zbytečný výdaj.

Mag

Nebojte, ten už mám, protože řidičák je u nás na vesnici jediná záruka, že se někam dostaneme, kdy chceme a jak chceme.

Původní Pražák

Výborně, takže co se pro vás tedy vlastně mění?

Mag

To, ze ani tehdy, kdyz by to slo, uz vlak nevyuziju.. Ale to se z Prahy tezko chape..

Původní Pražák

Asi to tedy nešlo dost částo a zřejmě jste byl u vás na vsi jeden z mála. Co se dá dělat. Vítejte do světa drtivé většiny vesnic, měst jako Kladno či Příbram a, což vás asi překvapí, velké části Prahy, které se taky musí obejít bez vlaku nebo obecně kolejí. V lepším případě pár stovek vám podobných v záchraně planety nebo českého venkova nehraje roli.

Jarek

Autobus využít nelze, bo tam neberou režijku, nebo o co tu jde?
Tušíte, že do většiny obcí v ČR žádný vlak nejezdí? Jak to tam dělají?

Lada

Chcete auto?
Tak ho taky zdražíme…

zdeněk

Komunisti měli taky představy, že tramvaje jsou drahé. Třeba příměstská Ostrava Hlučín.. Nahradil to autobus? Nenahradil. Ani náhodou. Zácpy. Disel. Smrad. Drncání. A níkdo to dnes neobnoví.. Protože by to stálo 10 krát tolik. A pozemky jsou rozebrané. Takže by se musely dělat tunely.

xyz

Jedním z důvodů pro zrušení Ostrava – Hlučín bylo uvolnění prostoru tělesa tratě pro novou silnici, díky které jsou ty zácpy o poznání menší než jaké by byly bez té silnice.

Kamui

A co třeba tramvaj do Klimkovic (zrušena pro dezolátní stav)? Jak by se dnes hodila.

Jaaa

Jako kdyby nemohli soudruzi tu silnici postavit vedle…

Dneska by se tam trať hodila víc než ta silnice, která opravdu mohla vést kousek jinudy.

Tohle prostě byla kolovratníkovina a doplácejí na to všichni.

Frantisek

To je ovšem pustá teorie, která pracuje pouze s polohami auto v koloně nebo autobus v koloně, nikoli šikovně vedená kolejová trasa s dobře vyřešenými vazbami.

Svojsin

Ty vaše šikovně vedené tratě by nezaplatila ani Sau. Ar. S Čínou dohromady, fanatický Františku.

Jaaa

Ale zaplatila, údržba silnic pro autobusy je ve výsledku 2x až 3x dražší.

Jarek

Nesmysl vycucaný z prstu.

svojsin

Jednak nesmysl v reálnem světě,
navíc se silnice neudržují jen pro autobus.

zdeněk

Hmm. velká úspora 52 milionů. Kolik metrů silnice za to tak běžně opraví. Hlavně že poškodí infrastrukturu, kterou postavili naši předci a stála by miliardy, desítky.
Mě se líbí, jak zanedbali obecně v ČR úředníci a politici opravy mostů a bourá se jeden za druhým. B) jednou příjde dotace na opravy cest.. Udělá se nový asfalt.. (ps: který někde nevydrží ani 3 roky bez dír, déláno na rychlo v zimě atd, komunistům občas vydržel desítky let.) A pak nyní příjde dotace na kanalizace evidentně.. A řežou se tam díry na kanalizaci a bude to látané… Banánistán.

Jan Svoboda

Myslim, že to musí být vyvážené. Ani jeden extrém není dobře. Tratě jako Bakov – Dolní Bousov nebo Čelákovice – Mochov, už v dnešní době konkurenceschopné prostě nejsou. Místo toho stavět nové tratě odpovídající dnešku. Tunel Praha-Beroun, nová trať Praha-Benešov, Praha – MB podél dálnice, nádraží Praha-Smíchov, Vrt Praha-Ústi a nezapomenout na nákladní dopravu a postupně zvyšovat kapacitu a přesunout náklad na železnici. Na některých ,,starých tratích,, by měl zůstat turistický víkendový provoz patek-nedele.

Jaaa

Nedá se než souhlasit.

Kubík

Nesouhlasím. Bakov-Bousov byl poškozen, že byla zrušena objednávka před lety Hradeckým krajem v úseku D. Bousov-Kopidlno, ta trať měla smysl jako celek a s dopravou osm párů vlaků, když tam jezdí tři páry v pracovní dny, tak ta frekvence nemůže být větší. A Mochov neměli obnovovat dokud není dokončena rekonstrukce hlavní tratě Praha Vysočany-Lysá, ujížděly tam přípoje, pak se tam nedalo jezdit, někdy prý stál vlak KŽC u vjezdu a na Prahu ujel přípoj, opačně zase přijel vlak od Prahy a ujel vlak KŽC. Sám jsem to zažil.

idk123

Až na to, že 3 páry v PD už tam letos nejezdí 😀
Místo toho 3 a půl páru v sone+ v sezóně.

Svojsin

HK tenkrát peníze logicky použil na posílení alespoň trochu nadejnych relací.

fabec

Tenhle úsek je tam opravdu na zrušení oprávněně. Podle mého má paradoxně větší potenciál pro pravidelný provoz Kopidlno – Bousov s následným přestupem na Boleslav.

fabec

Tenhle názor opravdu tesat! 🙂 🙂 Za poslední desetiletí se do výstavby nové železniční infrastruktury opravdu skoro nic neinvestovalo, jediná výraznější nová stavba je na letiště v Mošnově, jinak nic…
Ještě tam chybí masivní přeložky Česká Lípa – Liberec – Turnov…
A kdyby byla vůla taková, jako je u stavby dálnic, tak by se toho dalo najít mnohem více 🙂 I některé z těch tratí tady by se formou větších přeložek, nebo napojení na další tratě stali mnohem více atraktivní.

zdeněk

Proč Čelakovice Mochov. Čelakovice jsou zrovna uzel na koridoru. Proč by tam nemohl být autonomní vlak jezdící na začátek třeba 20kou..

O. M.

Trať do Mochova byla primárně kvůli mrazírnám. Ty, pokud vím, shořely. Zastávka je kvůli nim na samém krajíčku obce, kdežto autobus jede hezky doprostředka na náměstí. I kdyby se kvůli tomu měly přidat dva autobusové spoje denně, furt to bude levnější.

Josef Nový

A ještě jedna věc, jak proběhlo transparentní výběrové řízení na provozovatele těch autobusů co nahradí vlaky? Toto neproběhnutí zavání velice silně korupcí A vůbec nikdo se nad tím nepodivuje. Korupce je u nás tak silně zakořeněná že jí zde berou všichni jako normální věc. Máme všichni požadovat transparentní výběrová řízení a pak teprve něco zavádět.

-TR-

Dobrá poznámka. Na nutnost výběrového řízení poukazuji dlouhodobě u železniční dopravy, a podivuji se nad neochotou Boreckého ani jen uvažovat o jiných dopravcích než ČD.

Ovšem očekávám, že co se týče autobusů, tak se to zahrne do nějakých smluv s místními dopravci, kteří už tam jezdí jiné výkony. Stávající smlouvy na autobusovou dopravu skončí v roce 2024.

Petr Šimral

Současná smlouva s ČD byla uzavřena v roce 2019 bez výběrového řízení s platností do roku 2029…

-TR-

O tom tady píšu celou dobu, Mlho! Žasnu, že jste si toho všiml až teď.

Alexandr Mikulka

Smlouva na vlaky bez výběrového řízení a podle možnosti na věčnost je dobrá, pokud je ten zvolený doprace Národní. Smlouva na autobusy bez výběrového řízení (byť by šlo jen o rozšíření stávající smlouvy) je špatně, protože autobus je Zlo®.

Josef Nový

Tím zahrnutím pod jiné smlouvy, ale je přímo porušen zákon o zadávání veřejných zakázek. Protože se jedná o větší částku, jak 100 000.- a různé salámové metody zadávání (rozepisování zakázky na různé podzakázky) již je soudy řešeno a zakázáno. Borecký se chová protizákonně a samozřejmě se skrytá pod kolektivní komunistickou vinu a bude ve finále potrestán kraj, nikoliv konkrétní lidé . Ať žije socialismus.

bkv

To je solidní bizár…

Pavel Bláha

Smlouvy s dosavadními provozovateli v dané oblasti téměř jistě umožňují flexibilně upravovat přepravní výkony podle potřeby v určitém rozsahu. Bylo by naprosto nesmyslné a prakticky nereálné s každou takovou změnou vypisovat „výběrové řízení“.

Josef Nový

Podle tohoto názoru ,jsou výběrová řízení na nic- no tak je zrušme. Smlouvu navýšit zákony umožňují, ale né jako trvalý stav jako v tomto případě . Zákonodárce tím myslel pomoc při mimořádných situacích (nikoli vyjímečném stavu) a různých slavnostech. Že to u nás úřední moc (kraje) porušují a výkonná moc (soudy a policie ) tolerují a dělají mrtvé brouky je druhá věc. Ona korupce se nějak podpořit musí.

Jarek

Kdybyste nebyl líný osel, tak si ty smlouvy najdete a zjistíte jak to je.

bkv

A v roce 2019 ti to u železnice také vadilo?

Josef Nový

Ano a velice.

Josef Nový

Zrušit úřad soudruha Magistra Boreckého pro neschopnost a je po problému. Jeho úřad stojí o mnoho více, než tato vylhaná úspora. Hlavně na tyto strany co v kraji vládnou pro naše blaho a cpou nám vše na silnice myšleme u voleb.

Pavel Bláha

Naopak, dosavadní stav, kdy poptávka po cestování lokálkami je naprosto tristní je nadále neudržitelný. Omezení provozu bylo naprosto logicky argumentováno. Výkřiky zdejších železničních fanoušků a drážních zaměstnanců na tom fakticky nic nemění.

Kubík

A víte proč, protože od doby co objednávají dopravu kraje, tak není zajištěn přípoj a jistota, že vám přestup vyjde, komu ujede dvakrát přípoj příště jede autem. A o to asi jde od začátku, poškodit frekvenci a pak napsat „poptávka je tristní.“ Jedině, kde vám neujede přípoj je hlavní trať bez přestupu, tam vám zase třeba nepojede z různých důvodů vlak vůbec- viz trať 171. nikde není zajištěn zaručený přestup na autobusy PID, autobus ujede na čas a zpožděný vlak na hlavní trati (až na vzácné výjimky) ho nezajímá. A k tomu všemu rozdělená železnice na nespolupracující podniky, do toho… Číst vice »

David

Zrušit krajské úřady – proč ne. Nebo je přeměnit na úřady územně – správní – opět proč ne. Ale to nic nemění na faktu, že velká část lokálek přežila do současné doby díky motorům řady 810, které nemají reálnou náhradu. A za dobu provozu těhto motorů M 152.0/810 se mezitím zásadně změnila mobilita obyvatel.

xyz

A kdo by podle vás měl dopravu ve středních Čechách namísto toho objednávat? (ze STÁVAJÍCÍCH úřadů + bez navýšení počtu úředníků na onom stávajícím úřadě)

Petr

Neříkal jsem, že Dobříšanda bude problém, ať dopadne, jak dopadne? Pan Borecký i když ho chápu z pohledu ekonomiky, se bohužel zachoval nepoliticky. Pokud ovšem není jeho záměr takto „sehnat“ peníze od vlády. https://youtu.be/sbjsBDxQO3w

-TR-

Havlíček dělá to, co v jeho postavení je logické. Volební kampaň. Teď může útočit na STAN, aby získal hlasy na venkově, který je těmito redukcemi poškozován. ANO má šanci venkovské hlasy získat.

Přesně, jak jsem očekával.

svojsin

Přitom jde o redukce, které v reálu poškodí jen režijkáře a lokálkošotouše….

-TR-

Nemáte pravdu, ale zrovna vám to nemá cenu vysvětlovat.

Jaaaa

Výborně, co přežilo Klause, nepřežije Babiše, Boreckého a ETCS.

Bezpečnost a ekologie především! Kolik vás budou stát rozbitější silnice, to je jedno! A škody na zdraví a majetku obyvatel bydlících těsně u trasy autobusu neexistují!

Zavřete to všecko, neumětelové. 53 milionů. Kolik jsou personální náklady na váš veleúřad, hm? Tam škrty nebudou, co?

Sporak

jo, nechtěli jste Klause, tak máte ETCS 🙂

Pavel Bláha

Argumenty s ekologií a bezpečností spolu se 40 let starým motoráčkem, který navíc převážně přepravuje vzduch, jsou dětsky naivní.

Jaaa

Ten provoz opravdu nelze modernizovat, žejo? To by vyžadovalo něco dělat…

David

Ten provoz lze modernizovat, ale náklady na tuto modernizaci budou skokově vyšší než provoz motorů řady 810 na odepsané lokálce. A ty náklady půjdou jak za státem přes Správu železnic, tak za státem prostřednictvím kraje. A má to smysl ?

Jaaa

Samozřejmě, že nemá. Zácpy na silnicích a neúnosná životní situace podél prakticky jakékoli silnice vedoucí dál než jen k prvnímu buku jsou naprosto cajk a žádné náklady nikomu nezpůsobují…

Svojsin

Těch lokálek , které v tomto skutečně
pomůžou, v ČR moc nebude. Občas spíš naopak.

Jaaa

Mne už to nebaví. Jaká si myslíte, že bude v ČR dalších 20 let demografická situace, zvláště co se přesunů obyvatel týče?

Opravdu si myslíte, že dalších 100 000 – 200 000 obyvatel v zázemí Prahy vyřeší silnice, auta a autobusy?

Nebavíme se o jakýchkoli lokálkách, ale o železnici ve Středočeském kraji.

O. M.

No právě, aby byly peníze na železnici ve Středočeském kraji, je nutno přestat je rozfrcávat na lokálky, po kterých nikdo nejezdí (ty 4 lidi za dopoledne tam a za odpoledne zpátky nic neznamenají). Sice to člověku trhá srdce, taková trať Kopidlno – Dolní Bousov je neskutečná romantika, ale když s tím nikdo nejezdí… Těch pár turistů o víkendu to nevytrhne, přes týden tím jel někdo leda o prázdninách, a i tak to bylo pár kusů. A zrovna tady – povětšinou je to od vlaku do vsi půl kiláku až kilák. Před sto lety, když nejezdily autobusy, to lidi klidně chodili,… Číst vice »

ZdendaP

Jak přesně omezuje zácpy na silnicích vlak, ve kterém jede 10 lidí?

Jarek

Nijak. Šotoušek Jááá má asi vizi, že se to všechno má s obrovskými náklady přestavět.
Jednou tam ty koleje v roce 1885 přišly, tak tam musí být navěky, to dá rozum…

Jaaa

Autošotoušek Jarek netuší, proč je na většině lokálek 50, a proto si hloupě myslí, že se všechno musí „s obrovskými náklady“ přestavět.

I hloupé náklady na novou trať včetně provozu na 40 let jsou ve výsledku méně než poloviční oproti silnici, ale to pan autošotoušek netuší a je mu to putna. Ale bude vykřikovat, jak jsou ostatní hloupí.

Jarek

Ale vy opravdu hloupý jste, kromě jiného zjevně finančně negramotný.
Bavit se s vámi o možnostech revitalizace lokálky Pečky-Kouřim nebudu, takové věci mě bavily v patnácti.

O. M.

Ale prosím vás, podívejte se, o jaké lokálky se jedná. Zrovna ten Mochov nebo třeba Lužec jsou 3 – 4km cancoury, které měly význam kvůli nákladce, která už tam NENÍ. A ty ostatní lokálky (zejména těsně v okolí Prahy) mají souběh s autobusama na okrtesce o pár stovek metrů vedle. Tudíž má smysl lokálky zrušit, a ty prachy, co do jejich infrastruktury stát zbytečně sype, dát do těch okresek, kde to využijou lidi nejen v těch autobusech.

ušatá

A ty tratě mají sloužit jen pro pár osobních vlaků denně? A ne třeba pro tu okolní nákladní dopravu, která jezdí přes ty obce, která zatěžuje okolní půdu, krajinu a přitom u těchto tratí jsou stále i objekty a plochy k využití a často i s kolejemi nebo nevyužívanými vlečkami? Asi by pak ta ekonomika vypadala jinak a náklady na silniční síť by také rychle poklesly, stejně jako dopady na zdraví a životy lidí. To nestačí?

Grula

K čemu sezónní provoz Křinec – Městec Kr.? Zrušit a ušetřenými penězi z části zaplatit sezónní Kouřim. Jinak souhlas.

fabec

To je jen přechodná fáze dlouhodobého plánu. Příští rok řeknou že se to neosvědčilo, tak že to zruší komplet, takhle to akorát vypadá líp… že jakoby maj snahu o nějaké zachování provozu.

-TR-

Žije tam senátor Tomáš Czernin (TOP 09), který tlačí na zachování provozu. Patří mu zámek Dymokury. To je ten důvod.

xyz

Zámek vzdálený cca 1,5 km od nádraží, kdy další zastávky dokonce jsou umístěny zcela mimo zástavbu…

ušatá

A jak mají spočítané u autobusů náklady na opotřebení silnic? Hned by ta úspora šla do mínusu. prostě odborníci. Asi jsou všichni závislí nějakým způsobem na silniční dopravě a na neznalostech v oboru. A to by nemělo zůstat bez odezvy.

svojsin

Ono se bude nékde nahrazovat 1:1??
Předpokládám jen doplnění stávajících linek, popř. ani to ne.
Sám jsem zvědavý.

Jaaaa

Zredukovat dopravu veřejnosti ano, ale zredukovat náklady na úřad, to ne!

Jen dobrá polovina z toho se dá ušetřit tam. Druhá polovina ze skutečně nepotřebných vlaků.

Ale to ne, z cizího krev neteče.

Pavel Bláha

O osudu lokálek fakticky rozhodla právě veřejnost svým nezájmem lokálky používat, nikoli pan Borecký.

Leinad

U Mochovky dejme tomu. U S7 rozhoduje neschopnost Spržel. Taky mají vliv nenávaznosti, časové polohy tak aby nevycházely přestupy.

bkv

A tvoje definice „skutečně nepotřebných vlaků“ je jaká?

Jaaa

Taková, která vychází ze solidně zpracované dopravní analýzy včetně návazných spojů rozšiřujících zázemí cílů dojížďky a investičních příležitostí dopravních cest, a včetně dopadové studie na životní prostředí člověka a ochranu přírody.

bkv

A v té dopravní analýze bude tedy definice „skutečně nepotřebných vlaků“ stanovena jak?

Jaaa

Vyjde z vyhledaných magnitud potenciálních dopravních proudů nebo přepravní poptávky.

Jarek

Konečně se na to jde vědecky, s magnitudou…

Jaaa

Aha, takže metody soudobého vědeckého poznání stojí za pět mínusů.

Ano, pak se nelze divit, že žijeme v banánistánu.

Leinad

Nemáš tam definici.
Něco jako „jakýmkoli jízdním řádem nelze dosáhnout více než X lidí za hodinu“, pokud do toho motáš ekologii tak „auta s potenciálními cestujícími na souběžné silnici vygenerují A splodin….“

Jarek

Možná budete doceněn až posmrtně, gigante.

ušatá

A vy???

Martin

Když jedou autobusy stejnou trasu tak boreď by ne. Proč autobusy nesváží k vlakům.

Petr Šimral

To je správně. Ale k vlakům, které mají rozumnou rychlost pro dovoz lidí tam, kam potřebují…

Jaaaa

Místo tlaku na změnu předpisů a nákup vlakotramvají s dostatečnou akcelerací a lepším koeficientem rychlosti průjezdu oblouky rušit.

Rušit, rušit, rušit. Nic jiného tihle sčotálisti neumí.

Petr Šimral

Nemá smysl investovat někam, kde jsou tři lidi ve vlaku (+ další dva jsou personál) a nemáte možnost, jak počet lidí ve vlaku zvýšit na nějakou rozumnou úroveň…

Jaaa

„a nemáte možnost, jak počet lidí ve vlaku zvýšit na nějakou rozumnou úroveň…“

A o tom se bavíme. Ty možnosti totiž jsou a není jich málo. Jen by to znamenalo opustit komfortní zónu.

Petr Šimral

Ty možnosti v oblastech, o kterých je řeč nejsou (myšleno ty železniční).

Jaaa

Ale jsou. Jenom soudruzi na MD, SŽ a kraji se tváří, že nejsou.

Petr Šimral

Tak povídejte, přehánějte. Jak, kdy, za kolik…

Jaaa

Už jsem to tady psal desetkrát…

Jarek

Petře, tyhle dotazy jsou fakt podpásovka, nechte ho už.

Leinad

S7 – předepsané 4 spoje za hodinu docela stačí. Věc Spržel, aby opravdu jely trošku spolehlivěji než gumokol na ucpaných příjezdech do Prahy.
Dobříš – použitelný takt a jízdní doby.

ušatá

Ale jsou.

ZdendaP

Aby tu komfortní zónu náhodou neopustili i cestující.

Jarek

Kecy, které by se člověk s minimem soudnosti styděl vypustit z huby…

O. M.

A jak chcete cestující donutit, aby opustili svou komfortní zónu a sednout do vlaku?

Dominik

Nejsem z daného kraje, takže neznám úplně dotčené trati, ale to, že teď jezdí 3 lidé, automaticky neznamená, že trať je bez potenciálu, co třeba přeložky, či modernizace pro zrychlení?
Například na 016 z Moravan do Chrudimi je zastávka Vejvanovice, která je cca 500 metrů za vesnicí, jenže toto umístění už ztratilo význam, ale dodneska nikoho nenapadlo zastávku posunout nad vesnici, jelikož trať kolem ní vede, takže by se mohla přiblížit lidem.

ušatá

Kapacita a využití dopravy musí vycházet z rozboru počtu obyvatel, množství nákladní dopravy, dojížděk v dané oblasti. Na základě toho pak zjistit aspoň pravděpodobné přepravní proudy a jejich sílu a podle toho udělat dopravní koncepci – model. A to je to, co s v podstatě nedělá. A pokud se to udělá, tak tam, kde je slušná obydlenost, počet obcí apod., pak vychází jedna trasa jako páteř (a to většinou vyhovuje na železnici a nelze tam uvažovat jen osobní dopravu) a k tomu jsou pak vhodně nastavené přípoje autobusů s prolnutím jejich funkce místní plošné obsluhy. Toto vše ale schází, zejména… Číst vice »

MartinS.

Protože, když ten autobus pojede souběžně s tratí, tak bude rychlejší, než když bude svážet lidi k vlaku, kterým budou pokračovat šnečí rychlostí… nemluvě o tom, kolik byste potřeboval řidičů a vozidel. A nebyly by to autobusy, ale mnohdy jen mini-/mikro-busy a někde by stačil i taxík.

Jaaa

Dogma, že autobus je rychlejší než vlak, neplatí.

Zvláště ne na vesnici.

Petr Šimral

Tam je hlavní otázkou, jak je to na vlak daleko…

Jaaa

Jak kde.

Svojsin

Skoro všude.

Joseph

Jo, krajům se železnice neměla vydávat v rozhodování.

-TR-

Ale ano. Borecký takto škodí jen ve středních Čechách, a ne po celé ČR.

xyz

A jakýpak rozsah dopravy by podle vás např. na trati přes Kmetiněves či 3 km od obce Kněžmost objednalo ministerstvo dopravy? 🙂

-TR-

Tak to jsou vyloženě mrtvé úseky, tam to smysl nemá. Upozorním však, že úsek Bakov nad Jizerou – Dolní Bousov je důležitý pro nákladní dopravu. Osobní doprava zde nemá význam.

ušatá

Má, pokud bude JŘ respektovat místní podmínky. Už jen třeba lidé do podniků v Kněžmostě (zde pravděpodobný i rozvoj), napojeny jsou Litkovice přímo na obec, chce to rovněž posun zastávky Obrubce k osídlení, nové v Rohatsku, Bechově. A také opět obnovit od Bousova na Kopidlno a tím zase na tehdy využívané směry na JC, HK, NB atd. Opět vím z vlastních zkušeností, pokud by někdo chtěl tvrdit, že ta nikdo nejezdil a nejezdí (obsazenost bývala od cca 1é do 25 lidí, při akcích v Dětenicích a o So a Ne i 70 lidí. A zase spoje podle potřeb lidí a… Číst vice »

ušatá

A co tam jinak situovat zastávky a udělat nové a udělat pořádný, použitelný JŘ?

svojsin

A na kolik lidí v průměru se po nákladných úpravách dostanete??
Na 3, nebo to budou desítky na spoj?

Jaaaa

To závisí na celé řadě faktorů. Kde se dneska s těžkým vlakem jezdí 55, múže se zítra s lehkou vlakotramvají jezdit 70 s malými náklady na údržbu svršku a relativně ekologicky.

Jenže to by muselo existovat něco jako koncepce, jenže to znamená risk. Toho, co podnikatel podstupuje každý den, úředníček Borecký není schopen. Vývoj záporný.

smasska

Nezlobte se, ale z toho, co píšete, je vidět, že o vlakotramvajích nevíte vůbec nic. Nejsou to lehká vozidla – resp. jsou, ale v porovnání s příměstskou železniční jednotkou, ne v porovnání s vozidly 810/814. Nejsou to levná vozidla (musí zkombinovat technologie a normy pro železnici i tramvajový provoz, včetně pevnosti pro železnici). Nejsou ani tak kapacitní jako běžná železniční příměstská vozidla. Z toho vyplývá poměrně úzký pás použití na méně vytížených vedlejších tratích v aglomeracích střední velikosti s tramvajovým provozem, kde dokáží využít existující infra, dát jí smysl (třeba tramvajovými přeložkami do obcí) a hlavně zkrátit cestovní dobu dovezením… Číst vice »

Jaaa

Nevím nic? A co třeba: https://de.wikipedia.org/wiki/GT8-100D/2S-M Jsou stejně těžké jako 810 + 010 a mají stejnou kapacitu. Mají lepší zrychlení a jízdní dynamiku, vyšší nejvyšší dovolenou rychost. S bateriovým provozem není nutno stavět všude dráty, čímž tedy investice dost zlevní. (Tím netvrdím, že chci zrovna tyhle, dávám příklad.) — Přesně tak, jde o použití na méně vytížených lokálkách jakožto napaječích na větší dopravu do Kolína nebo Prahy. Vhodné právě na tratě typu Pečky – Kouřim. Pokud je tam v tuto chvíli traťová rychlost 30 km/h, tak je evidentní, že vlak je v podstatě pro denní dojížďku nepoužitelný. Pokud by se… Číst vice »

bkv

Jasně výroba do roku 2005 a pořizovací cena jedné jednotky 2,7 mil EUR….

Jaaa

Ano, pěkně ignorujeme závorku. Tady máte příklad, že TO JDE a že SE TO REÁLNĚ PROVOZUJE. Ale furt budete mektat, jen abyste „měl pravdu“.

Kolik stojí nový autobus o stejné kapacitě, hm? A kolik nová tramvaj, hm? „Se dneska nedělá“ je krásné klišé. Není poptávka, není nabídka.

Jarek

A ta traťová rychlost se nákupem tramvaje zvýší jak?

O. M.

Jednak je to 2x těžší než 810+010, jednak autobus, když bych potřeboval navýšit kapacitu, je asi 8x levnější

ušatá

Jenže tato rychlost tam není proto, že by ta trať vyšší neumožňovala, ale proto, že od počátku se to vylepšovat nechtělo a chtělo se to za každou cenu zrušit. A o to jde i nyní. Hledání řešení je pro někoho nežádoucí. A p. Borecký na jednáních na řadu věcí není schopen odpovědět a to mluví dostatečně.

Jarek

Jak zvýšíte TR Pečky-Kouřim? Desítkami přeložek, třemi tunely?
Hrajte si s háóčkama, to je váš mentální horizont…

ušatá

Úplně jednoduše, ale 160 to nebude. Ale v celé trase lez mít minimálně 50 – 70.

ušatá

Ty nákladné úpravy jsou jaké? Zastávky za 5 milionů? To je spíš na trestní oznámení. A co máte ještě jiného?

ušatá

Viz nový příspěvek výše. Opět musím konstatovat, že zde píše řada lidí, kteří o daném místě nemají ponětí, ani o tom, jak tam lidé jezdí a co potřebují. A to právě pak vytváří neustálý tlak na jízdy auty a lidi už nemají na výběr. A do těch autobusů jdou skutečně, jen když musí. Vím, jsou divní, protože někteří diskutující to nemohou pochopit – ani tomu nevěří – a oni denně neustále jezdí autobusy sem a tam a mají z toho neskutečný zážitek.

Svojšín

Pište konkrétně kde. Vaše poučky reálnému světu neodpovídají.
Je mnoho relací pane Tužín, kde se veř. dop. vzkřísila až po převedení z kolejí.

MartinS.

Jasně… investujeme další miliony, aby tím šukafonem jelo místo 6 lidí 9. To se opravdu vyplatí.

Jaaa

Takže radši místo toho, abychom budovali kvalitní VHD v širším zázemí Prahy, aby měli lidi dojíždějící do Prahy kde bydlet a nemuseli jezdit autem, budeme stále tvrdohlavě tvrdit, jak se to nevyplatí a lepší bude stavět další dálnice a parkoviště.

Pavel Bláha

Přepravu zajistí autobusové linky, které beztak už zajišťují v daných oblastech většinu přepravních výkonů.

Jaaa

Tyv*le, vy jste jak tesilovej strejc z roku 1970, vy se mi snad zdáte!

Na autobusy není prostor, jejich reálné společenské náklady jsou vyšší a nikdo tím nechce jezdit.

Opakovaně se ukazuje, jak náhrada kolejové dopravy autobusy byla zcela chybná, ale tenhle pan Bláha bude furt tvrdit opak. On prostě nevidí dál, než k příští výplatě.

Pavel Bláha

V roce 1970 žijete zjevně vy sám, v té době možná těmi motoráčky i 15 lidí jezdívalo. Ale konec železniční nostalgie, doba je jinde a lidi se svobodně rozhodli, který způsob dopravy je pro ně výhodnější. A vypínání bude pokračovat, s tím počítejte!

Jaaa

Jistě pane slaměný panáku, jedinej kdo tady touží po nostalgii 70. let, tedy dostat se autem a autobusem bez zácp a rozbitejch silnic kamkoli, jste vy. Doba značně pokročila a svět se změnil. Tepelné ostrovy měst budou sílit k nežití, bude potřeba 3x tolik zeleně, ale vy budete všude cpát smradlavý nepohodlný plechovky co jen zabírají prostor, lidi tlačit do krámskejch busů co nepřevezou ani vozík a kočárek dohromady, natož 4 kola. Moderní mobilita hadr. Jj, vypínání bude pokračovat, evidentně vypínání rozumu ve vaší hlavě. Jste typickej normalizační dědek, myslíte zcela stejně a moderní způsoby hromadné dopravy po roce 2000… Číst vice »

bkv

A standardní 810 místo na 4 kola má?

ušatá

Já jich tam zažil dokonce 12

Sporak

Ve vašem normalizačním světě ale já žít nebudu, zapomeňte!

Tak sbohem a šáteček. Za trest si večer nedám viržínko!

Jarek

Ježiš, to jsou kecy.

ušatá

Nerozhodli, byl jim vnucen a cílenými opatřeními dokonce úmyslně rozložen.

ZdendaP

To řekně te těm lidem co žijí podél rušených tratí a preferují autobusy před vlaky, že tím nikdo nechce jezdit. Oni to, zdá se, nevědí a jezdit tím chtějí.

ušatá

Bohužel, nejen on. hlavně však nezná realitu a skutečná čísla.

Svojšín

Realitu evidentně neznáte vy.

Jaaa

Blbá otázka: Dojíždíte někam denně autobusem? Dojížděl jste před tím vlakem? Víte vůbec, co srovnáváte?

Jarek

Ano, a srovnávat šukafonovou lokálku a moderní autobus je úplně mimo.

xyz

Přičemž takové MD, pokud by tam dopravu objednávalo, by se o něco takového snažilo? 🙂

Jarek

Zářný příklad je slovenské MD a tamní bující síť lokálních tratí…

Joseph

Nemáte pocit, že každý nemá auto? Nebo třeba to, že autobus do některých obcí zajíždí přes víkend velmi málo? Víte, že 3 km jsou pro někoho fyzicky (či zdravotně) nemožná vzdálenost? Ony 3 km v Liberci jsou jiné, než 3 km v Nymburku. V okolí Prahy jede spoj či přípoj po pár minutách, jinde po několika hodinách. Chápu, že vše je o penězích, ale doprava je služba veřejnosti a u dopravy je nutné zohlednit i jiné aspekty, než pouze dopravu. Mohu se Vás zeptat, kolik je Vám let?

Jakub P

To, že autobus o víkendu jezdí málo není fyzická vlastnost autobusu. Je to jen o objednávce. Která se může změnit. I kdyby v těch obcích nahradili víkendové vlakové spoje autobusovými 1:1, ušetří se tím nemalé peníze. Jo, je potřeba myslet na lidi, kteří nemají auto nebo třeba řídit nemůžou. Naopak by bylo skvělé, aby čím dál tím víc lidí i v menších obcích auto nepotřebovalo. Zajistit rozumnou dopravní obslužnost veřejnou dopravou je z těchto důvodů samozřejmě potřeba. I když se z jízdného samozřejmě všude neuživí a musí se dotovat – to, co tím společnost ušetří a získá nepřímo, za to… Číst vice »

ZdendaP

Souhlasím s Vámi. Jen doplním:
1) Z jízdného se to neuživí prakticky nikde. 2) Mnohde to ten autobus obstará nejen levněji, ale dokonce lépe.

Rušení vlaků je mi líto, ale nemůžeme se chovat jak ožralí milionáři.

ušatá

A co tak třeba stanici Tmaň přesunout do centra Břešťan, které zastávka obsluhuje, co tak nová zastávka Hospozín v centru, co tak napojení okolí od severu autobusy na nádraží Kmetiněves, co tak podnik v Kmetiněvsi s vlečkou motivovat k tomu, aby něco dělal a namísto podniků v polích, zvlášť když je napojený vlečkou, obnovení zastávky Bříza? Atd. A také by musel být počet spojů a možnost dojížděk podle přání a potřeb obyvatel. Já tam dokonce ještě z dob dávných pamatuji za běžného provozu,, že motory 810 zde měly počet osob na této trase ze Zlonic do Straškova kolem 30 svezených… Číst vice »

Svojšín

30 na každý vlak tam nebylo nikdy!
Kecáte tady neskutečně.

Roman Svačina

Polsko v 90tých letech. Tam rušili co viděli no a teď to horko těžko chtějí vrátit zpět…a těch peněz co do té obnovy dávají… No ušetříme ten milion ať to stojí třeba dva miliony. No čas ukáže

Petr Šimral

A co vlastně víte o Polsku? A co o ČR například v letech 1995 – 1998?

xyz

V Česku byla řádově nižší inflace. Plus lokálky byly „pořešeny“ šukafonií, což v Polsku vůbec neměli. A jejich měřítko pro „odstřel“ tratí bylo o dost vyšší než nynější středočeské měřítko pro (někde jen částečný, někde úplný) odstřel osobní dopravy (nikoliv tratí jako takových jak tomu bylo povětšinou v Polsku) na několika tratích.

Petr Šimral

A co roky 1995 – 1998 v ČR? Kde se rušily tratě nikoliv pro nezájem, ale pro neschopnost údržby???

xyz

Ach tak – jo, Trojany, Horní Slavkov; namále měly JHMD a Kořenov; už tehdy byl pár měsíců mimo provoz úsek Mělník – Mšeno…

jal

Něco to mělo společné. Zbytečný „Relikt 19.století“ se řešil v obou zemích. Však má každý auto a kdo ne, sveze se Fordem Tranzitem místo velkého busu.
V Polsku to dotáhli dál, i mnohatisícová města odstřihli od železnice. Do zbytku se jezdilo 20 km/h.

Dnes obnovují jak diví.

Arnošt

Zajímavé měřítko „jak diví“…Nic takového se tam neděje, k obnovování provozu na tratích typu Dolní Bousov – Bakov nad Jizerou v Polsku fakt nedochází.

Svojsin

Přesně tak. Až na výjimky, které casem stejně pojdou, se v Evropě neobnovují tratě jako jsou Mladotice – Rakovník apd.

ušatá

Až na to, že toto by měla být do budoucna opět spojovací trať, kde by se zajišťovala i nákladní doprava (nakonec zde bývala ve slušném rozsahu) z dnešních souběžných silnic. Jen v úseku Kralovice – Rakovník by tak mohlo jít denně min. o 200 ušetřených nákladních aut (kamionů) na silnicích + místní obsluha podniků. Co vy na to? Nebo raději sem dáme ty miliardy na požadované úpravy a rozšíření silnice (zejména Plzeň – Kralovice) a zvýšení nákladní silniční dopravy?? Přitom ny ty nejdůležitější úpravy tratě a její obnovení do Mladotic by stačilo cca 400 mil. Kč, což je určitě rozdíl… Číst vice »

Svojšín

Kterých 200 nákl. aut vám přejde na koleje?
Odkaz prosím.

MartinS.

Na trati Mladotice – Kralovice – Rakovník byla někdy nákladní doprava ve slušném rozsahu? Tak to leda před více než 50 lety. Protože v posledních 50 letech to byly max. 1-2 vlaky denně v každém směru o 5-10 vagónech. Jak tím ušetříte těch 200 nákladních aut? Tolik kamionů každý den v místní frekvenci Kralovice – Rakovník ani nejede, jak byste dostával na koleje tranzit? Na 30 km, to by se opravdu vyplatilo, nákladově i časově…

Jarek

Na základě informací o obnově vlakové dopravy na jednotkách tratí někde v Dolním Slezsku máte tu odvahu tvrdit, že se obnovuje všechno a v celém Polsku? Nebuďte línej a vemte si mapu 1989 a dnešní…

Jarek

Najděte si někde, kolik kilometrů tratí bylo v Polsku bez vlakové obsluhy (a došlo do nesjízdného stavu) a jakou část mají ambici obnovit. Jednotky procent?

nasranejsotous

Proč raději nezruší všechny tratě ? Budeme všichni jezdit autama a páni nahoře ušetří penízky a budou si moct koupit nějaky hezky baracek a nove auto. Zrušit všechno a bude to fajn budem jezdit do Brna po naší slavné dalnici ktera uz ted je tak narvana ze nevim co se bude dit az se tam narve dalsich tisice aut a takhle muzu pokracovat dale jak se dostanu do Dobříše ? Po dalnici zase. Ale kdo má na auto a k tomu nervy sedět v koloně ? Hlavně že se ušetří a pánové si koupí nové věci. Děkuji

K.S.

Nasranej šoutouš možná jste, ale nejspíš jenom protože jste zamrzl mentálně v 90., někde mezi komunismem a dravým kapitalismem. Stát, kraje, města to nejsou údělná léna na 4 roky, nejsou na to aby si tam papaláši stavěli z veřejných peněz vilky. Jenom se to musí hlídat a nesmí se jim to dovolit.

Původní Pražák

Když chcete někoho ovlivnit nebo dokonce přesvědčit, nesmíte na to jít přes úplně absurdní a histerické výkřiky. To si vás lidi hned zaskatulkuji a pak už vás nebudou brát vážně, i kdyby z vás vypadlo něco rozumnejsiho.

Jarek

Což není moc pravděpodobný.

ušatá

Bylo by zajímavé, aby kraj zveřejnil náklady na služební vozidla a zdůvodnil, proč jejich politici, zaměstnanci nemohou i na služební cesty a pochůzky používat veřejnou dopravu. Pak by měli i přehled o tom, jak má ta doprava vypadat a zjistili by, i co lidi chtějí.

Původní Pražák

Vidím to spíš tak, že právě jen fanatičtí šotouši vůbec netuší, co „lidi“ chtějí.

Jaaa

„Lidi“ chtějí jezdit všude autem. Na delší trasy letadlem.

Chtěli by vrtulník nebo soukromé letadlo, kdyby na něj měli.

Jestli takhle chcete vytvářet udržitelnou dopravu, tak to potěš koště.

Pavel Bláha

Drncající motoráček přepravující 0-5 cestujících nemá s udržitelnou dopravou nic společného, ba naopak.

Jaaa

Linky s přepravním potenciálem 5 cestujících tady taky nikdo soudný neobhajuje.

ušatá

Jenže takové ve své podstatě neexistují. Ty jsou jen cíleně vytvářeny, aby byly falešné argumenty. A opatření, která by to změnila se nezavádějí a nechce se o nich slyšet. Takže jak praví klasik, všechno je jinak.

Jarek

A ta vaše „opatření“ se jmenuje Všeobecná železniční povinnost, že?

ušatá

A vaše? Silnici a autobus do každé rodiny???

ušatá

A co jste vymyslel, aby tím jezdilo lidí víc, aby to bylo dle vašich představ? Nebo vám jde jen o zrušení vlaku a o zvýšení významu silniční dopravy?

K.S.

Proč mi přijde že Jaaa a hromada dalších podobných lidí projektuje do ostatních své představy a až Freudovsky skryté touhy? V životě jsem neslyšel od kohokoliv že by si chtěl pořídit eroplán i kdyby na to měl.

P.S. Svět se nedá rozsekat na kousíčky a každý z nich řešit samostatně, tak aby byl udržitelný, musíte to řešit komplexně, jinak se může stát že kvůli tomu rozsekání to nebude ve finále tak dobře fungovat.

Jaaa

Jj, a v 19. století byste od nikoho neslyšel, že si chce pořídit auto, i kdyby na to měl. Protože to nezná, nikdy k tomu nečuchl a neví, jaké to má reálné výhody

Letadlo vám neskutečně zkrátí cestování. Dálnice? Cože? Pilotovat soukromý UL navíc opravdu není nic extra složitého. Jen je třeba vyřešit problémy s počasím, ale IFR jde dopředu i na těchto strojích.

K P.S.: Přesně tak, musíte to řešit komplexně. Vybudovat funkční veřejnou dopravu vám ve výsledku ušetří spoustu peněz i starostí.

Jarek

Jo, ona mimo koleje je doprava v principu nefunkční.
A hodně se jí pomůže, když stojí 3x tolik + údžba vlastní dopravní cesty…
Tyhle názory vám někdo radí, nebo jste k nim přišel např. úrazem v dětství?

ušatá

Ty náklady jste spočítal sám a jste ochoten je předložit a nechat je zoponovat?????

Jarek

Cenu za 1 km jízdy autobusu a vlaku ve Středočeském kraji si můžete najít i sám, ne?

ušatá

Mne zajímá skutečná cena, ne to, co se platí. To skutečným nákladům neodpovídá. A rozbor těch cen a co v nich vše je a není by pak vypadal jinak? Co kdybyste konečně vyskočil ze své bubliny a začal uvažovat logicky a chtěl znát podstatu problémů? Nepodával jen demagogické názory a nezanalyzované údaje?

Svojšín

Skutečnost je taková, že oprava např. mšenky se z poplatků nezaplatí nikdy, pane fanatiku.

Sporak

dyť si je klidně vyzádejte podle stojedničky

švarc

Tak hlavně, že takto Středočeský kraj šetří, ale kdyby se podívali na výluku na trati 011 v úseku Č Brod – Pečky – Kolín, kde se denně vyhazují tisíce korun, tak by se nemuselo tolik rušit. V posledním měsíci jsem několikrát využil výlukové autobusy v trase Český Brod – Kolín a obsazenost byla max. 10 cestujících a když vezmu, že vždy jeli 2 busy, tak je to pěkně vyhazování peněz. Stačil by jeden vůz bohatě a těch spojů je 40 denně v jednom směru krát 30 km a krát cca 30 Kč/km. Takže denně se vyhazuje zhruba 72 tisíc zbytečně,… Číst vice »

Jiří Kocurek

Takže když jede NAD, tak náklady na vlak samotný zůstávají stejné, nesníží se ani o korunu?

švarc

Ano náklady na vlak se sníží, ale náklady na ty autobusy jsou min. stejné jako na ten vlak, 1 spoj nahrazuje 5 autobusů zhruba (jezdí se ve 2 trasách) , takže náklad je hodně podobný jako na ten vlak. Ale proč je nesnížit ještě více, když je možnost, když za každá vlak jezdí 4 až 5 vozů a 2 až 3 vozí vzduch, tak je něco špatně. Vyhazují se zbytečně peníze daňových poplatníků. Na výluce S2 Kolín – Velký Osek se za vlaky neušetří nic, jezdí 4 autobusy navíc denně v nějakém čase 5 až 20. Ta nahrádka, která staví… Číst vice »

ušatá

Ono je spíš smutné to, že se ty o něco větší počty vozí vysoce kapacitními – a tedy i drahými soupravami. Na tom by se mělo šetřit a ne na zastavování dopravy na kolejích v regionech. Prostě Elephanty pro 50 cestujících jsou nesmysl. To platí např. zejména pro tyto úseky- tedy jako Kolín – Osek – Poděbrady, Kralupy – Roudnice, Zadní Třebaň – Beroun atd. A tak se dá skutečně ušetřit. Jinak jak jsem psal, nahradit 810 autobusem není úspora a hlavně už vůbec nevhodné z důvodu, že ty autobusy kopírují trať , ale okolní obce bez vlaku nemají dopravu… Číst vice »

Rudolf Tuček

Padesát cestujících není na vlak to zvládne s menšími náklady autobus.

Jaaa

Jj, tak si vyzkoušejte tím denně dojíždět, vy chytrej. Jezdíte autem, co?

Rudolf Tuček

Každý den linka 139 dpp.

Jaaa

😀 Kolik zastávek? 😀

Srovnávat tangenciální městskou linku s příměstským autobusem může jenom někdo, kdo vůbec nic netuší. To je jako srovnávat trolejbus 25 DPMB s autobusem do Vyškova…

Rudolf Tuček

20 zastávek +ještě tram, 12km, 40 minut, časově to vychází jak bus z Brna do Vyškova.

ušatá

Takže zrušíme už i hlavní tratě. No, pokračuje to hezky. skutečně KSČ a ODS 70. a 90. let. Pak že se historie neopakuje.

Jarek

Chlastáte už takhle nad ránem?

Svojšín

On je demagog kdykoliv.

Rudolf Tuček

Naučte se číst a chápat souvislosti a ne reagovat v afektu.

-TR-

Opět se potvrzuje to, co znám z praxe jako organizátor výluk. Poptávka po NAD se během výluky snižuje, protože lidé na to nejsou zvědaví a raději použijí vlastní auto. Ale to nikdo z šotoušků nechce slyšet.

švarc

Tak když se o tom ví, tak proč se vytváří zbytečná kapacita autobusů, když by jich mohlo jezdit min. na S1 zhruba 50%, toho co teď jezdí.

ušatá

Přesně tak.

Jaaa

Řekl bych, že to je spíš argument proti autobusistům, ne?

Petr Šimral

Toto ovšem neorganizoval Středočeský kraj, ale Správa železnic…

Petr Šimral

Pro ty, kteří jsou od Správy železnic! NAD sice musí zajistit ČD, ale je vyvolaná výlukovou čiností Správy železnic… Stačí???

Simi

Tak jak jsem to četla níže tak potom by se mělo udělat následující. Busy minimálně z směru Poděbrady, Český Brod, Úvalsko, Říčansko nasměrovat dále do Prahy a vlaky které navazovali zrušit. Ušetří se za prvé miliony Kč na rozdílu v dotaci mezi vlakem a busem a za druhé uvolní se kapacita pro nákladní dopravu které zde volné sloty chybí. Na nákladní dopravě utrží správce více nebo minimálně stejně takže nebude SŽ tratná a stát ušetří na výdaji za vlak.

Simi

Takový expresní bus Úvaly-Újezd nad Lesy- Běchovice-Laktos-Za Horou-pod Táborem- Spojovací-Palmovka nebo Č.Brod-Újezd nad Lesy- Běchovice-černý Most. Interval 10 minut v kloubové verzi jistě dostačující pro obyvatele této lokality. Je to také levnější, pohodlnější, rychlejší.
V volných slotech by pak mohli jet i spěšné vlaky Praha hlavní- Libeň-Poříčany-Pečky-Kolín-Záboří nad Labem-Týnec nad Labem-Přelouč-Pardubice.
Nebo Benešov u Prahy a Čerčany vlak není potřeba autobus na Roztyly úplně stačí to samé z Říčan na Depo Hostivař.

Jan Neruda

Asi máte představu: 1 vlak = 1 autobus. Ano, dobrý nápad

Jaaaa

Ne, vlaky nejezdí každých 10 minut. Busy by mohly, tak jako do Jesenice.

Sice je to otřesné svezení, ale pro socky to zjevně stačí.

Jarek

Pro socky co si tam koupily satelitní domeček a chtějí si vyhalucinovat vlakotramvaj…

Sporak

Mezi Újezdem a Běchovicema expresní autobus? Leda že by lítal.

Jouda

Jen je vidět, jak politici používají dvojí metr. Vyhazují se nesmyslně peníze do větru pod rouškou bezpečnosti a vše se vysvětlí vždy tak, že vyšší bezpečnost je vykoupena vyšší cenou. Pak by tedy vyšší cena za kilometr vlakem proti autobusu měla být v pořádku , ne ? Jde přeci politikům o naší bezpečnost která je co ? No na prvním místě. Aha ??? A najednou rušíme vlaky, budeme zavírat tratě, vyženeme určitou skupinu , byť malou do autobusů a individuální dopravy, tedy na silnici, kdy tento druh dopravy je x násobně nebezpečnější a to je v pořádku jo ???? A… Číst vice »

richmond

stejně se mi nejvíc líbí ten konec obsluhy do Lužce, kde se za x desítek milionů postavil se slávou zdvihací železniční most. :DD

-TR-

To je holt riziko demokracie. Co 4 roky, to volby a změna vládnoucí garnitury a priorit. Po Boreckém to může být zase úplně jinak.

Ten most se musel postavit ze zákona, nedošlo totiž k úřednímu zrušení tratě.

Simi

A stejně super je Mšeno-Mělník rekonstrukce trati za kolik milionů Kč a Mšeno – Mělník se snad ještě rekonstruuje. To prostě nevymyslíš.
Co takhle zredukovat vlaky do Úval aspoň by se uvolnila kapacita na trati pro účelnější vlaky třeba nákladní a do Úval bude stačit prodloužit 250 z Újezda nad Lesy.

Jiří Kocurek

A když SŽ(DC) přestane udržovat Mšenku, jak jak to změní rozpočet Středočeského kraje? Ty vlaky totiž platí Kraj a ne SŽ(DC).
Že by se peníze ze vyvedly z jednoho subjetku, předaly jinému a ten by je „projezdil“? To zavání tunelováním.

-TR-

SŽ musí udržovat Mšenku, protože tak káže zákon.

ušatá

Ona ta Mšenka by byla využívaná, kdyby se opravdu udělala pořádná koncepce dopravy a dělali to lidi, co to umí. Jenže se nějak zase nechce. Vždyť kolik je v tom namočených lidí, co řadu let usilovali o rušení těchto tratí? O rušení nákladní dopravy na těchto tratích, kteří brání mýtnému na silniční síti atd. Konečně dosáhli svého? Ale pak by se na tom měli i podílet finančně, protože se dají spíš očekávat škody než úspory.

Jelen

No ona ta Mšenka je využívaná dost i teď. V pracovní den jsou to hlavně školáci z Mšenské školy a také obyvatelé obcí v úseku Mělník – Lhotka, o víkendu většinou turisté, kteří na Kokořínsko jezdí v létě i v zimě. Myslím že by stačilo zachovat stávající rozsah a zlepšit návaznost těch několika málo víkendových mikrobusů ve Mšeně na vlaky z/do Mělníka.

ušatá

Ale hlavně se tam ty spoje dají pro lidi vést výhodněji než bus, když budou jezdit Lužec – Kralupy a v úseku Kralupy – Vraňany nahradí vysokokapacitní jednotky, které zde až na pár spojů jezdí poloprázdné. A jako os na Roudnici pak volit opět jednotky levnější – jenže jaké, že? A pak se ušetří ještě za ty autobusy, které ten vlak nemohou rychlostí ani kvalitou zde nahradit. Už třeba jen přestup z autobusů na vlak atd.

David

Baví mě jak se teď rozčiluje nad tímto škrtáním Karel Havlíček. Vždyť kdyby vláda krajům „nesebrala“ peníze, pravděpodobně by k těmto redukcím nedocházelo. Ne každý chce žít na dluh tak jako tato vláda.

-TR-

Středočeský kraj mohl ušetřit vpuštěním alternativních dopravců. Borecký mohl vypsat tendr a snížit tak cenu, kterou Středočeský kraj platí za provoz na lokálkách. Že to neudělal a že naopak tvrdí o smlouvě s ČD, že „není špatná“, je čistě jeho problém.

Jakub P

Takže by omezili výkony ČD v tom rozsahu, ve kterým podle smlouvy můžou. Tím by ušetřili částku X (podle článku vyčíslenou na cca 50 milionů. A místo, aby ji ušetřili celou, by udělali na ty v dnešní době zbytečné tratě soutěž a jejímu výherci by zaplatili, podle výsledků soutěže, významnou část toho X? Proč by to dělali? I kdyby ty soutěže snížily cenu na daných tratích třeba o čtvrtinu, furt bude při úplným zrušení úspora čtyřnásobná… Samozřejmě, až dojede ta smlouva předchozího vedení kraje, která to nabagrovala ČD jako celek, bude třeba soutěž udělat. Ale to bohužel v tomto volebním… Číst vice »

Jakub P

Samozřejmě je tu pak ještě otázka, jestli smlouva s ČD umožňuje sebrat jim ještě víc výkonů, než toto. V takovém případě by mohlo stát za to nějakou trať, kde má být provoz zachován, vyčlenit a soutěž na ní udělat dřív, ale je otázka, jak velká úspora by to byla, a taky jim tohle nijak nebrání to v budoucnu nachystat.

ušatá

Ono jde o to, že jde o jednotnou cenu za km. Nikoli za trať či cenu použitého vozidla. Takže se ruší levné spoje a tím budou scházet peníze na ty dražší, které přesahují tu průměrnou cenu. Takže začne kolotoč. ČD budou chtít víc za km na zbývajících tratích a ty pak vezme kraj kde? Takže se začne škrtat dál a z veřejné dopravy zbyde co? To jen stručně popsaný princip toho, co se děje a není domyšleno.

ušatá

I když lidé a starostové nabízeli kompromisní řešení, jsou odmítána. To asi o něčem svědčí. Že by nebyla ochota to dělat jinak, ke spokojenosti lidí? Nebo o čí jde ve skutečnosti spokojenost? Komu to opravdu slouží?

Jarek

Důchodcům z Brna, sami mají perfektní IDS JMK a budou pindat do optimalizací jinde.

ušatá

O čem to píšete? Jste v pořádku? Jak je to k tématu?

medical_examiner

No to ne no…
Může taky přijít vláda, která bude mít rozpočet 100 miliard ročně. A z těch bude platit školství (mimo gym. a VŠ), zdravotnictví, veřejnou dopravu (nikoliv IAD), pár dalších věcí.
A ten hubený rozpočet bude doplňován různými pevně spojenými vazbami – např. výnos silniční daně (jiná sazba – 0,2 Kč x t/km) bude jediný příjem údržby silnic. Naopak výnos mýta (t²/km) bude určen pro rozvoj železniční infrastruktury.

ušatá

Ano, zájezdové autobusy dostaly skoro miliardu, ale veřejná železnice ve své podstatě nic. Čím to? Co je důležitější?

Vojtěch Suchan

Jednání v našich obcích je až 2.8, to o něčem vypovídá. Navíc dvě obce rozhodnutím kraje přichází kompletně o použitelnou dopravní obslužnost a Kouřim o většinu turistů, kteří nechtějí využít IAD. Snad je ještě šance rozhodnutí zvrátit.

Petr Šimral

Do Kouřimi nejezdí autobusy?

-TR-

Do Zalešan ne.

Vojtěch Suchan

Rodiny s dětmi nejezdí autobusy. Stačí použít oči a jet se podívat, jak vlaky v Kouřimi vypadají v době akcí ve skanzenu. Do Zalešan autobusy nejezdí a jezdit nemohou, zatímco zastávka je na návsi, a v Žabonosech je drážní doprava nejblíže lidem. Zavedení autobusů až dolů není kvůli trasování linky a stavu silnic možné.

ABC

Vidíte, já jsem se s dětma po Praze autobusy najezdil…

medical_examiner

Třeba vzdušnou linkou 380…

Jaaa

Vy jste totiž etalon rodiče. Statistika nevíme co je. 🙂

ABC

To co si sám vymyslím?

Jaaa

Jj, jako pokračovatel Goebbelse se snažíte hodně.

Jarek

Zato vy jste pokračovatel Josefa Švejka.

Thijs

aha, tak to mám pomalu při každé cestě autobusem nějaké halušky, když vidím cestovat rodiče s dětmi….

Vojtěch Suchan

Jízda do Kouřimi má potenciál hlavně pro turistickou dopravu. Na rovinu vám řeknu, že 90% rodin, co by jelo vlakem, se radši, než ve 20km/h jedoucím autobusu po cestě, kde se nevyhnou dvě auta, na výlet buďto vydá jinam, nebo pojede iad. Věřte mi, že oblast znám z tohohle pohledu velmi dobře.

ABC

Na turistickou dopravu si objednejte turistický vlak…. Třeba jako do pivovaru do Popovic

Jaaaa

Ale jistě, přehodit veřejnou službu na soukromníka, když se to nehodí, že? Co na tom, že to ve výsledku vyhde všechny dráž?
Takovejch jako vy jsem už zažil desítky. Kapitalizace zisku a socializace ztrát. Pogratulujte si s tuneldědkem.

Petr Šimral

Tedy sorry, ale kolikrát jste byl v Kouřimi hromadnou dopravou? A ještě v rozdělení VLAK/ AUTOBUS?

Jan Dobiáš

V tom případě by o trať měla začít projevovat zájem Kouřim. Bohužel se to ale neděje. Město například nestojí o prodloužení kolejí o pár set metrů blíže centru.

Thijs

i kdyby to tak bylo (předpokládám, že žijete v nějaké sociální bublině a lidi, se kterými se bavíte, jsou stejného smýšlení), tak fakt nevidím důvod, aby se házely peníze z okna pro vození vzduchu a sem tam nějakého cestujícího. V žádném dopravním prostředku. Borecký je BOREC!!!!

ušatá

Nespletl jste nějak písmenka? Navíc on je dopravní odborník, který by mohl argumentovat a počítat?

Petr Šimral

Tak to já v linkách 38X špatně vidím…

ušatá

A co to má společné s touto tratí? Tam souběžný autobus nepatří.

Kernteriér

Ne, tam souběžný vlak nepatří.

Jarek

V autobusech neplatí režijka.

ušatá

Ta Kouřim je naprostý nesmysl. Vlak prochází obcemi, takže není důvod ho rušit. Pokud ho zastaví někde v polovině trasy, tak budou prostoje a šetří se v podstatě jen nafta (Kdyby jel hned zpět, bude problém s přípoji a dále pro cestující nevýhoda přestupů, takže pokles cestujících a bude další ztráta). A v Kouřimi prostě schází už desetiletí návazný autobus. Proč není a nebyla ochota ho tam tam 1 km zavést? Tady hledejme důvody těch opatření. A na místo vlaku zavedeme ve stejné trase autobus, který celkově i se započítáním dopravní cesty a dalších dopadů nevytvoří žádnou úsporu, jen zvýší… Číst vice »

Kernteriér

Vlak prochází obcemi. Vidím ho v Pečkách, Radimi, Chotuticích a Zalešanech. Vrbčany – ne. Plaňany – ne, ani jednou. Žabonosy – ne. Bošice – ne. Kouřim – ne.

Ale abych se vrátil k té druhé větě. „Vlak prochází obcemi, není tedy důvod ho rušit.“ Z toho mi plyne, že důvod ke zrušení má docela dost tratí, kde trať obcemi neprochází. To bych od takového zastánce železnice nečekal.

Jaaa

Vrbčany – docházková vzdálenost 500 m. Jako ve velkoměstě na tramvaj.
Plaňany – to samé.
Žabonosy – opět.
Bošice – tam je to dost z ruky.
Kouřim – 700 m, to už je krapet za hranou.

Kernteriér

Vrbčany – 500 metrů k prvním domům. K velké zástavbě je min. kilometr

Plaňany – dtto

Žabonosy – ano, tam se jde od počátku kolem domů, nicméně do centra je to dost daleko. Ale z autobusu také, to souhlasím.

Jelen

A ono je opravdu nutné obsluhovat jen „centrum“? Kde mají to své centrum Žabonosy? U vlakové zastávky bydlí víc lidí, než u autobusové.

Kernteriér

Však jsem psal, že Žabonosy uznávám.
Akorát když si člověk spočítá, kolik lidí v těch obcích bydlí, kolik z nich potřebuje jezdit hromadnou dopravou, a pro kolik z nich je ten vlak výhodnější než autobus, podělíme to počtem současných spojů, dostaneme se na hodně nízká čísla obsazenosti.

Jaaa

Tak to mám asi před očima jinou mapu než vy.

ušatá

Já mám výhodu, že to mám prochozené, takže mohu o tom mluvit ještě zasvěceněji, což zde evidentně vadí. V té Kouřimi je hlavní problém, že z nádraží je to do centra do kopce a proto je tam ten autobus nutný. Stačí i malý, který pak obslouží i okolní obce a pomůže jim s plošnou dopravní obsluhou. Ne všichni tu jezdí jen na Prahu.

Jelen

Na Kouřimské trati jsou všechny zastávky kromě Bošic umístěny v obcích. Ve Vrbčanech vlak obsluhuje dolní část obce u Výrovky, odkud je to na autobus daleko. V Plaňanech je zastávka umístěna taktéž daleko od zastávek autobusů a dost lidí bydlí v její blízkosti. Žabonosy vlak obsluhuje lépe, než autobus na druhém konci obce. V Kouřimi je také několik domů, které to mají na vlak blíž, než na autobus, pro turisty není problém ujít jeden kilometr navíc.

Kernteriér

Několik domů. To je přesně ono.

Jochimstahl

Takže konec cyklotreků na Kokořínsko. Autobus je pro kolaře k hovnu.

svojsin

Do Mšena vlak zůstává…

Simi

Kde je psáno nějak jsem to nenašla.

Vít Jůza

Jestli čtyřhodinový interval, tak to je tak, aby se dokázalo, že tím jezdí málo lidí, a pod touto záminkou se to nakonec zrušilo zcela. I když kéž by všude vždycky vlak nebo autobus jezdil aspoň ve čtyřhodinovém intervalu, ale třeba pro cesty do práce a školy a obráceně to je málo … i když může ten interval být podle začátku šichet ve Škodovce, a školy mohou přizpůsobit začátek třeba v případě Mladé Boleslavi na šestou nebo desátou …. ale udělají to kvůli těm z venkova?

Svojsin

Souhlas, 4h. je v kladiva moc. Nechal bych víkend a kladiva na busu. Stačí malé doplnění.

Leinad

Modrogumáci a Kobliháři mají smlouvu bez výběrka, a se stejnou cenou za šukafon a Panter 😉

-TR-

Koblihu si občas dám k snídani, ale smlouvu s ČD opakovaně kritizuji.

sýr

A co ma Leinad? Lejno? 😃 😃 😃

medical_examiner

Asi…
Já měl Tiramisu…

Kernteriér

Zkus se zamyslet a ta písmenka číst odzadu.

Pavel