Dva měsíce do ukončení podnikání? Leo Express čelí koronavirové krizi, píše IRJ

Jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express v Pardubicích. Foto: Jan SůraJednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express v Pardubicích. Foto: Jan Sůra

Dopravce Leo Express čeká složitá budoucnost po dramatickém poklesu příjmů v důsledku omezení služeb kvůli pandemii koronaviru. Píše to International Railway

Dopravce Leo Express čeká složitá budoucnost po dramatickém poklesu příjmů v důsledku omezení služeb kvůli pandemii koronaviru. Píše to International Railway Journal, kterému poskytl rozhovor člen představenstva Leo Expressu Peter Köhler.

Titulek článku přitom původně zněl, že firma čelí bankrotu, což podle mluvčího LE Emila Sedlaříka není pravda. Magazín titulek po zásahu Leo Expressu opravil a ponechal obsah. Později doznal změn i obsah prvního odstavce. Ten původně zněl, že dopravce je jen „jeden nebo dva měsíce“ od ukončení podnikání. „Informace o ukončení podnikání byly způsobeny nepochopením,“ sdělil Sedlařík. Redakce Zdopravy.cz článek upravila v 15:30, podrobnější informace jsou na konci.

Köhler magazínu sdělil, že Leo Express nyní využívá deset procent své obvyklé kapacity a vozí pouhých pět procent předkrizového počtu cestujících.

Leo Express loni přepravil 2,5 milionu cestujících a pro letošek si stanovil cíl 3 miliony. Mimo jiné plánuje nasazení nových čínských jednotek Sirius. Köhler IRJ řekl, že Leo Express v loňském roce zaznamenal svůj první čistý zisk kolem dvou milionů eur.

„Ve druhé polovině března a v dubnu budeme asi na pěti procentech toho, co jsme očekávali,“ řekl Köhler. „Samozřejmě to můžeme vydržet měsíc nebo dva, ale ne déle,“ dodal. Leo Express se podle něj snaží čelit krizi snížením nákladů a využitím takzvaného kurzarbeitu.

„Samozřejmě aktivně hovoříme s ministerstvem dopravy, abychom zjistili, zda můžeme získat nějakou přímou podporu, ale zatím není na obzoru nic nad rámec toho, co je dostupné obecně pro všechny firmy,“ říká Köhler.

„Už předtím jsme byli na hranicích našich možností a toto je situace, která by nás mohla vystavit vážnému riziku odchodu z podnikání,“ dodal manažer pro IRJ. To se podle něj týká i ostatních open-access dopravců, jejichž byznys závisí na výnosech z prodeje jízdenek.

Magazín chce přinést rozhovor v příštích dnech.

Doplněno 15:30: IRJ text upravil podruhé, když vyměnil první odstavec. 

Ten původně zněl: Český soukromý dopravce je jen „jeden nebo dva měsíce“ od ukončení podnikání kvůli dramatickému poklesu tržeb. Ten je dán omezením služeb kvůli koronavirové pandemii, sdělil člen představenstva Leo Expressu Peter Köhler. 

Nové znění je toto: Český soukromý dopravce Leo Express čelí složité budoucnosti poté, co mu dramaticky klesly výnosy. To je dáno omezením služeb kvůli koronavirové pandemii sdělil člen představenstva Leo Expressu Pete Köhler.

Původní znění článku IRJ o Leo Expressu. Printscreen.

Původní znění článku IRJ o Leo Expressu. Printscreen.

 

Tagy Koronavirus LEO Express Top
143 komentářů