Dva měsíce do ukončení podnikání? Leo Express čelí koronavirové krizi, píše IRJ
Jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express v Pardubicích. Foto: Jan Sůra
Dopravce Leo Express čeká složitá budoucnost po dramatickém poklesu příjmů v důsledku omezení služeb kvůli pandemii koronaviru. Píše to International Railway
Leo expres si nikdy mé sympatie nezískal. Jízdné mi přijde předražené. Vlaky se tváří jako luxusní restaurace na kolečkách, ovšem jezdíte jen jakousi příměstskou tramvají. Tak snad jen, že to jezdí vcelku potichu 🙂
Pro pravidelné cestování (tj nákup lístků i půl roku dopředu) byli rozhodně nejlevnější a to včetně JEDNIČKY. 180km za 135kč v bussines na sedadle po jednoho v oddílu pro 19 lidi. Občerstvení v řádu minut a ne 30+minut jako u RJ. Proč by mi mělo vadit že je to tramvaj? Ano ve 160km/h to už lehce drnca ale tak rychle jede stejně pár desítek km. Oproti RJ mi ten komfort přijde o parník v plusu. Pendolino u nás na „vesnici“ nestojí a cenově taky žádná sláva. Ano Já na tom těžce šetřil asi rok a půl. Teď sice pravděpodobně přijdu… Číst vice »
Minulý vákend jsem se byl podívat na Železničním zkušebním okruhu, 2 jednotky SIRIUS jsou tam odstaveny, jedna z nich je již polepena a nalakována v barvách LE.
Njn, snad jim třeba vyjdou vstříc s posunutím splátek na Flirty, život ani bussines nekončí, akorát měsíc (dva tři) nefunguje nic… Za „normálních“ okolností by to tu banku (nebo kdo to financuje) zajímat nemuselo, o ty vlaky by určitě zájem byl i jinde, ale kdo si je vezme teď když nikde nebudou prachy…
A co bude s firmou Leo Express Tenders ?
Kde se ve vás bere tolik nenávisti? Tatínek vám nekoupil vláčky? 😂
Poukázání na vrcholný diletantismus není nenávist. Dělá to špatně a kromě něj si to uvědomují všichni.
Jo to je zivot. 2019 miliardy od statu za vozeni duchodcu sem a tam a ted prazdny vlaky a natazena ruka.
Jsem si vzpomněl na Chorvatsko…aby to tak u nás nedopadlo. To že vláda nemá už teď peníze ví snad všichni, tak se docela obávám, že nebudou peníze na dálkovou dopravu. Kolik lidí bude jezdit až to všechno skončí? Kolik spojů (linek) půjde ko kopru?
Ukončení objednávky != Zastavení dopravy.
Několik Sp by se v přípraze uživilo i bez objednávky. Míň suplování mhd (zastávky jako Mokropsy-Chuchle,…), větší zájem dopravce na pořádných P+R.
Všude se mluví o tom, že lidi nejsou finančně připraveni na horší časy. Říkají tomu finanční gramotnost. Každý by měl mít rezervu na minimálně 3 měsíce. Řekl bych, že by to mělo platit i na majitele firem. A nebo ty mohou být finančně negramotni? S pozdravem
Majitelé? Mohou, co by ne. Někdy si až říkám, že někdy by si firmu založil jen blázen. Vím o jedné, kde jim přežití zajišťuje „ostrá“ účetní, která nenechá majitele moc rozhazovat. A podobných případů bude víc 😀
V tu chvíli tě bude za takovéto ležící finance chtít přerazit ekonom. Ten nechápe smysl rezerv.
Nejen ekonom, ale i odbory a financak…
Problem je v tom ze kouzlo slev pro studenty objevil nedavno.
No, zajímalo by mne, co myslí větou: „Už předtím jsme byli na hranicích našich možností“? Tzn ze už před koronakrizi měli problémy s financemi??? Tam je asi něco špatně ne?
Do švestek!!!
švestky nebudou, pomrzlo to u nás všecko
Fascinují mě železniční „příznivci“, kteří se radují z problémů železničního dopravce a tleskají jeho bankrotu. Inu, asi to jsou příznivci jen jednoho Českého Dopravce…
Se komentuje nějaký článek, ještě blbě přeložený. O žádném bankrotu není ani slovo, to si dosadilo místní osazenstvo, jako už x-krát.
Jestli to LE udělá škodu 40 mil. no tak za rok to má zpátky. ČD to mají tak za 10 miliard, při jejich průměrném zisku 500 mil. (a první rok ani zisk nebude), to daleko dřív bude privatizace, než by na to vydělali. Tam se budou škrtat všechny položky.
Asi nejlépe to má RJ, tam fakt věřím, že to dotáhne do konce roku celé eliminovat. Pak má dveře k novým výběrkám otevřené, konkurenti budou rádi, že jsou rádi.
Je to pravděpodobné. Ústecký kraj dopravci RJ-UK neomezil žádné vlaky i když „vozí vzduch“.
„ČD to mají tak za 10 miliard“
———-
Na to jste přišel jak? Celkové roční roční třžby z osobní dopravy jsou cca 9 mld. z jízdného a 15 mld. od objednatelů. I kdyby byly tři měsíce tržby od cestujících zcela nulové (což nejsou, protože někteří lidi stále jezdí, někteří nezrušili časov jízdenky), a objednavatelé snížíli obejdnávku na polovinu, tak vám vyjdou jen 4 mld.
To si nemyslím, že jsou to jen příznivci ČD… Spíš jde o to jak zneužíval slevy a že by chtěl nějaké speciální injekce narozdíl od dalších zasažených lidí, osvc, a firem v ČR. Byť dřív tvrdil, jak dokáže být nejziskovější z trojice ČD, Leo, RegioJet. Minimálně že dokáže mít nejmenší náklady a na hlavnich tratí komerční není problém a přitom celé roky bylo a teď je to problém….U Leoše tedy.. plus další jeho různé ,, vzdušné zámky,,
Železniční příznivci se neradují z problémů dopravce,ale pseudo podnikatele co chtěl příměstskou tramvají dobít Evropu, předražoval služby a dojil stát na kompenzacích jízdného ,přičem nebyl vlastně nikdy (jako) v černých číslech a neplatil daně ,z toho se radují ,že na něj konečně došlo.Jo a dnes ráno jsem koukal na IDOS ,premium třída na jediném páru jejich vlaku se prodávala za 1249kč.(Praha-Bohumín)no co dodat ,to je jako ,když KŽC -Doprava nyní prodává víkend s motoráčkem s ubytováním ,ale jinak bez služeb starou rachotinou za až 8500kč za 2 dny.Prostě tyto a jiné firmy jako dopravci ,přitom zloději by měli z trhu… Číst vice »
A opět tady máme ty hloupé cestující, kteří jsou,fňuk,fňuk,ochotni zaplatit za lístek víc než poctivý nádražák považuje za slušné.. A sprostého dopravce, který se nestydí si o ty peníze říct. To musí být každému bolševikovi jasné,že nic takového na naše koleje nepatří,a teď je konečně šance,že tvrdá dělnická pěst,ech či to táram,neviditelná ruka trhu tyhle rejdy smete do propadliště dějin.
Když je někdo ochoten mu to zaplatit, tak prosím, ale zde jde spíš o to, že ceny nadsadil, po zavedení slev, aby natom co nejvíc vytřískal (možná ty nebylo protizákonné, ale o morální určitě ne).
pokud jední v mezéch zákona a cestující jsou ochotni si připlatit za vlak se stewardkou a jídlem – a aby nemuseli sedět dohromady právě s dělnickou třídou (to dá rozum) tak proč ne?? To že na to nemáš je tvůj problém…
Přečtěte si můj příspěvek ještě jednou, mě nevadí, že si ceny takto nadsadil, i píšu, že pokud mu to je někdo ochoten zaplatit, tak prosím, já se dělnické třídy neštítím, ale vadilo mi, že zvedl ceny ve všech třídách, po zavedení státních slev (aby natom evidentně co nejvíc vytřískal). Pravda, pak tedy ustoupil a zastropoval ceny takových jízdenek, ale až po nějakém čase.
To ale musite dupnout na vladu, aby nedelala takove koniny…
A mate na to nejaky dokaz? Aka bola priemerna cena pred zlavami a po zlavach???
Zkus někdy jet v tý tramvaji v premium třídě z Prahy do Košic, třeba pak uvidíš proč. Dokud nezkusíš, nepochopíš. Mimochodem, když jsem jel Praha – Košice, až do Košic dojelo vždycky tak +- 40 lidí a při cestě zpět tam podobné množství nastupovalo, a pokud se nepletu, ČD nemají z Prahy do Košic něco jen z lehátek a lůžek, takže i s nima jezdí nepochopitelně někdo v sedě
Zkusil jsem tu příměstskou tramvaj, ale teda mě tak neuchvátila, jako Vás? Můžete mi říci, co je, podle Vás, na ní tak skvělého?
Na těch 45 minut Pardubice hl n – Praha Libeň super S-Bahn souprava, každopádně trasu do Žiliny nebo nedejbože do Košic si představit nedokážu
Co myslíte si myslíte o lyžařských resortech co si vydělají na celý rok provozu za tři měsíce a mají v sezoně plno to jsou také pseudo podnikatelé.Cena je taková jakou je ochotný zákazník zaplatit ,problém je že u nás je zlodějsky zdaněná práce a vůbec v tomto podnikatelském prostředí se rezerva obtížně vytváří.
Lepší to je přece v tom pane kolego, že to nejsou nenáviděné státní ČD.
Jo a prý dostanete „zdarma“ kafe a bagetu…
Ten masochismus jet tramvají 500 km na tvrde nepolohovatelne sedačce ve velkoprostoru taky nechápu.
Já nadávám, když cestou z Konepůlek do Brna natrefim na InterPanter, to jedu raději osobakem, pokud nejede normální rychlík
1. Jaký „pseudopodnikatel“?
2. Prosím, neplést si Stadler Flirt se Siemens Combino.
3. Premium třída nemá konkurenci
O ono je co mu přát, když si business plán udělal na dojení státu ze slev a ještě vyžírá kapacitu přeplněného koridoru nekapacitními soupravami? Ať skončí, žádná škoda.
Jo vyžírá kapacitu. Když výpravčí jsou rádi, že jim ten bazmek vypadne jakmile mu postaví, nerozjíždí se líně jako Polské škopky na EC ČD.
Tak jak bohužel nepřežijí tuto krizi někteří naši spoluobčané, stejně tak nepřežijí ani některé nezdravé firmy. Zdravé firmy totiž v době hojnosti vytvářejí rezervy pro horší časy. Přece není povinností státu zachraňovat všechny.
Celkem i souhlasím, jen s drobnou korekcí. Teď zahučí i řada zdravých zodpovědných firem, třeba restaurací nebo napojených na (zahraniční) turismus. Takové firmy se mohly připravovat na pokles ekonomiky zodpovědně, ale třeba čtvrtletní výpadek příjmu by položil i vola.
Ale to se nebavíme o Leo Expres, že 🙂
Tak u tech restauraci je to presne naopak, ten kdo sidi na surovinach obvykle usetri vic nez poctivec, ktery zaplati za kvalitni, stejne tak naklady na vybaveni a mzdy personalu… poctivec ma smulu…
Jinak u zeleznice, co myslite, kdyz krachnou soukromi dopravci a CD bude take postizena velkym propadem trzeb, necha je stat padnout nebo je zadotuje, pac nikdo jiny nebude?
Pokud je Vaše úvaha správná, tak to znamená, že nepřežije ani naše vláda, která v době hojnosti vytvářela dluhy místo rezerv.
dal bych tam množné číslo… vlády. Páč rezervy něrobila žádná.
říká se tomu investice do budoucna a cpala prachy do lidí aby právě tu ekonomiku nakopla a aby se lidi měli líp…
Tak v první řadě by měl zkrachovat stát že.
Tak pokud vezmu vážně informace z tiskových informací společnosti Leo Express, tak: – v ČR se nacházejí dve jednotky CRRC Sirius, – ty mají být do běžného provozu nasazeny už letos od prosince, od června mají být ve zkušebním provozu, – jejich testování finišovalo před dobrým čtvrt rokem, takže bych čekal, že v těchto dnech se už vybírá design desek, v jakých se dokumentace bude předávat na DÚ. Jinými slovy, LE má k dispozici dvě takřka provozuschopné jednotky v ČR, jednu ještě u výrobce o opci na 30 dalších. Chápu, že to sice neřeší aktuální cash-flow, ale jistou záruku do… Číst vice »
ty jednotky měli jezdit už v roce 2019… teď to vidím na 2022, ale spíš nikdy
LE neřeklo kolem Siria nic kromě proklamací (o tom, jak je vše skvělé a jaké mají veliké plány), takže soudím, že kromě fyzické přítomnosti dvou jednotek na okruhu se nic jiného neděje.
No, a co takhle nějaký jednotky postoupit jinému dopravci, za nejakej keš abych přežil? Nebo třeba opci, co já vím.
To se nám to podniká že státními slévárna to leoškovi vyhovovalo a teď state neměli sme rezervy tak nám pomoz.kdyz přijdu o práci taky mi stát nepomůže a na pracáku se ke mně chovají jak k nechtěnému.chteli stě kapitalismus tady ho máte…
Není divu. Kouzlo objevil až teď.
Však před nedávnou dobou chtěl vlaky prodat teď je to hrdý dopravce co kupuje nové vlaky a jezdí na osobních dopravách. Stačí šmelit a jde to hned. Černá můra nás snad brzy opustí.
Hold podniká na vlastní riziko. Ten má štěstí že je černý alespoň není vidět jak je špinavý. Když si člověk musí vyčistit aby alespoň trochu viděl.
Ano. Chtěli jsme a chceme kapitalismus i nadále. Pokud možno jen bez přívlastků a také bez blbců všeho druhu a typu. Asi jen zbožné přání…
Zdá se, že většina lidí tady v diskuzi zapomíná, že Leo Express prodělává od samého začátku. Pokud je současná pandemie položí, tak jenom ukončí jejich trápení.
Nejsem podnikatel, podnikání nerozumím, jsem „jen“ zaměstnanec rozpočtové sféry, a to už víc jak čtvrtstoletí, ale pokud tolik – pro mě tzv. podnikatelů – po třech týdnech, kdy byl zaveden nouzový stav chce dojit stát jen aby přežili, aby měli na výplatu zaměstnanců apod., je něco špatně. Podle mě by slušný podnikatel měl mít vytvořenou rezervu právě na dobu, kdy dojde ke krizi, jinými slovy s tím počítat, že se něco může stát a pak dobu minimálně 3 – 6 měsíců přežít v poklidu, což jak je vidět LE na rozdíl od RJ nemá. Přeci každý normální člověk si má… Číst vice »
Takhle to nefunguje. Je nutné mít připravené rezervy pro případ poklesu poptávky. Ale při tvorbě rezerv se počítá třeba s 40% poklesem poptávky, ale rozhodně nikdo nemohl dopředu počítat s poklesem o 95%. To jsou situace jaké nenastávají ani za nejhlubší hospodářské krize. Velké firmy jako Škoda samozřejmě takový cash také nedrží, ale mají snadný přístup k externímu financování.
To asi taky půjde do háje flixtrain(locomore) v Německu..
Fascinuje mne, že svět čelí největšímu maléru od hospodářské krize započaté v r. 1929 a zde se malí čeští diskutéři radují z problémů tuzemského podniku, který se začal pomalu stavět na vlastní nohy. Je mi z toho smutno!
Nebuďte smutnej, závistivců i v ČR není tolik, aby měli převahu, proto se realizují na internetu. mnozí nemůžou překousnout, že tady nejezdí jen ČD. Já bych si vsadil, že to ustojí. Možností je ještě x, teprve jsme začli. Článek vnímám tak, že pokud se stát bude chovat jako dosud, postoupí se do další fáze a to není podle mě zájem nikoho, jít tamtím směrem. Babiš slevy zachovává, takže ten bussines je daleko více udržitelnější než jiné. Navíc dnes to není krize, pouze přerušení ekonomických procesů díky dočasnému faktoru, který odeznívá každým dnem. Návrat v počáteční fázi bude celkem rychlý za… Číst vice »
@Hezky česky: Já nemám obavy z toho, že se hospodářství nezotaví. Dokonce věřím, že se poučí v tom smyslu, že asijská levná pracovní síla nemusí být nejvýhodnější. Mně je smutno z toho, co tady zamindrákovaní jedinci píší.
Zotaví, finanční trhy jsou zastabilizované prozatím, výhled je opatrně pozitivní. Covid je ve stále větší defenzívě v Evropě. Asie má najeté hospodářství – průmysl je opět v expanzi v Číně za březen, takže je vidět jak rychle se zotavuje, tohle není ani fin. krize, ani válka, kdy jsou pobořené budovy atd. Navíc PBoC dále nepumpuje prachy, není třeba.. Rezervy jsou. Otázka pár týdnů, kdy se navrátí i Evropa, kdy skončí omezení karantén. Pravda budeme muset zaplatit cenu v dalších letech slabým růstem, ale skepse není na místě. Globálně se to zvládne, to je jasné už nyní. Katastrofici si budou muset… Číst vice »
Krize je většinou v hlavách lidí. Že ekonomika se může kdykoliv později rozjet je hezké, ale pokud budou lidé opatrní, tak opětovné rozjetí ekonomiky je pouze teoretická možnost.
Lidi jsou poměrně nemyslící zvířátka, když maj cash či možnost si pučit, tak utrácejí, jedno za co.
Část lidí možná ano, ale zdaleka ne tolik a v takové míře, aby se ekonomika vrátila do situace před. Po odeznění všech opatření se ekonomika nerozjede jak mávnutí proutkem, ale bude to trvat podstatně delší dobu.
Z toho si nic nedělejte. Tady to je ze 3/4 banda zamindrákovaných režistů, kteří v životě nic nedokázali a na starý kolena objevili kouzlo diskusních komentářů. Hlavu vzhůru! Svět je mnohem hezčí, než ho tady ti škarohlídi virtuálně vytvářejí.
Doufejme. Ale jinak je to teda na hlavu postavené, když odborář jásá nad rušením pracovních míst a propouštěním.
Tak, když jako první začal řvát, že chce kompenzace od státu, teď se v článku dozvídáme, že by mu snad stát měl poskytnout víc než poskytuje ostatním firmám.
To se to staví na nohy když si nechává od státu kompenzovat jízdenky za několik set až tisíc a ještě studentům dává cashback z peněz daňových poplatníků. Takovému dopravci(smejdovi) nic než krach přát nelze.
No, ať se stane cokoli, bylo by fajn, aby Stadler jednotky zůstaly v ČR. Nemusí to fakt nutně bejt na IC, ale nějakej ten rychlík nebo spěšňák to snad zvládne. Vzhledem k napájecí soustavě je to myslim pravděpodobnej scénář…
Je to vlak pro příměstskou dopravu.
asi jako Interpanter?
InterPanter jezdí zastávkové rychlíky a Spěšné vlaky.
No to je nápad. To budou ty příměsto jednotky pro Ostravsko, aby sloni šli do Prahy.
Vždyť ČD jsou v tom za deset, tam se budou nákupy rušit i rozsah jejich dopravy se jistě sníží. Vagonu bude nadbytek minimálně první roky.
Pro vás tedy více než 5 roků pravidelného provozu na lince Praha – Ostrava ještě není dostatečně průkazných, že vozidlo zvládne jezdit jako spěšňák v rámci jednoho kraje?
Nebudete jeden z těch, kteří syna nepustí za volant, dokud nenajezdí aspoň 10 tisíc kilometrů?
ČD je koupí a budou jezdit jako rychlíky LABE.
😂😂 to jste si jist, že LE zkrachuje?, Podle mě se v nejhorším zbaví Lokotrainu a má prachy na další 2 měsíce minimalně
Jen ať zkrachuje.
Stejne je to jen takovy maly Krejcir.
Proda jizdenku za 500 ty studentovi pak v cilovce vrati a ze zakona mu stat vyplati 75 % castky a tim si vydela 1500 kc.
To se nikdy nestalo
Ne? Tak proč teda ctěl vlaky prodat ale najednou po uzákonění slev má na nákupy dalších vozů i když má dlluhy v miliardách ? Půjčkama to asi nebude, těch bych řekl že už jich má dost.
No to právě bude, ale o to nejde. Jde o to, že jízdenka se slevou nikdy nestála 500 a nikdy nedostal 1500 za 1 jízdenku
Takový hoax….
Ukončení podnikání má různé formy. Nemusí to bÿt jen zrušení firmy, propuštění zaměstnanců a prodej mašinek (nebo jejich návrat leasingovým společnostem). Vůbec bych se nedivil, kdyby se objevil čínský investor. Rozhodně se netřeba obávat, že současní majitelé přijdou zkrátka.
Investor z Číny sleduje jiné zájmy, pro něj je důležité homologovat tu černou hrůzu, co si Leošek v Číně objednal…Tím získá přístup k tomuto trhu a exitus LEO Expresu ho nebude zajímat…
Proč hrůzu?
Vy už jste měl šanci tím jet???
To neměl, já jezdím na kvalitních strojích z produkce Vagónka Studénka/Pars a ČKD…Přičemž hrůzou jsem to nazval protože se mi to prostě nelíbí a to ani koncepcí…
A vy znáte dobře koncepci těchto jednotek?
Koncepce a detaily z výroby byly popsány například v ŽM 2/19. A to, že se mi nakonec ani desing nelíbí je věc vkusu každého z nás…
tom: modrá guma bez špetky nadhledu a přehledu, jinak se to nazvat nedá
David : Než jsem se stal modrou gumou, pracoval jsem léta na dost slušném postu v nadnárodní společnosti mimo železnici..A věřte mi pane Davide, že nadhled i přehled mám slušný…A to co předvádí LE je hodně diskutabilní.Ať klidně zkrachují…
Myslím,že se nepoloží. Jen zkouší vytlouct ze státu,co se dá. Nebudou jediní,jak už jsem zmínil v jiné zdejší diskuzi,těch vykuků a „podnikavců“,co natáhnou ruku k eráru,se objeví mraky,a ta plošnost finančních opatření této vlády tomu nahrává.
Já osobně tvrdím, že znám koncepci, až ten vlak pořádně prolezu, kouknu do dokumentace a projedu se s ním. Tvridt, že znáte koncepci přečtením nějakýho článku opravdu vyjadřuje pouze Vaši povrchnost. „koncepci“ Vectronu jsem poznával týden v kuse každej den vkuse. O tom pak mohu říkat, že znám koncepci. Například SW od něho znám jen povrchně, páč to Siemens nepustí z ruky.
Tak jestli myslíte vážně větu, že jezdíte kvalitními stroji z produkce PARS a ČKD, tak už asi není o čem dále diskutovat, když jste navíc viděl Flirt (480) jen na obrázku.
O kvalitních strojích z Parsu a ČKD tak to byla nadsázka a z části velká ironie…A Flitr jsem skutečně viděl nejen na obrázku…Nicméně o Flirtu tady řeč nebyla, šlo o koncepci Siria……
A je dost možné, že ho nakonec v tom spojenectví kamarádi z Číny zachrání, pohltí a dobrá licence na provozování drážní dopravy a firma se bude jmenovat China Expres…
Možné to je, ale spíše bych věřil, že by této šance využilo třeba PPF, nebo jiné skupiny. DB ,možná skrz Arrivu by v ČR určitě vidělo slušný prostor na expanzi v zahraničí.
Já bych sázel na ty číňany. Nikomu nemůže na té firmě více záležet. Nákup polozkrachovalé garážovky jsou pro čínského výrobce jen drobné a ta rozběhnutá homologace slibuje číňanům v Evropě velký kšeft. Tohle si nenechají utéct.
Proto jsem to zmínil, že pro Čínu to může být za minimální investici velmi solidní zisk…
Jedni krachujou a u druhych je vyluka a berou 60% platu a je jim to jedno… To jsou firmy ty blaho…
Já to říkám pořád. Když tatínek dával Leoškovi peníze na vláčky, tak mu zapomenul říct kam a do kterého modelářství má zajít. A chlapec si koupil skutečné vlaky, se kterými je v průšvihu od začátku, co je provozuje…Ty Stadlery banka určitě prodá někomu na regionální dopravu, beztak se k ničemu jinému nehodí, dálkovou dopravu s tím nikdo nejezdí a těch několik spojů ve východních Čechách zajistí jiní, záměrně nepíši, že ČD…
Nakonec ty Flirty skončí na R z Prahy do Děčína, kde budou ideální. 🙂
A nemáte pocit, že by kapacitně poněkud nedostačovaly?
Když už, tak bych je spíš viděl na R Ústí – Kolín.
Já bych konečně pořešil úsek Ostrava Žilina tedy 320/127.
Mohlo by to častěji zastavovat a jezdit v dvou hodině.
Současný stav je tristní a pro příhraničí nepoužitelný…
Akční Leovy tramvajky by se prostě na to hodily…
Až na to, že Slováci za cca 2 roky přepnou Žilinu na střídavinu…
Za 2 roky to rozhodně nebude
Kolín Ústí jsem jel rychlíkem ve vagónu Bdtee a opravdu bych to za tuto tramvaj nevyměnil
Třeba PKP má také Flirty v dálkové úpravě a popravdě nevidím důvod, proč by v dálkové dopravě jezdit nemohli. U Lea mi přijde jako problém jen neoddělení nástupních prostorů od zbytku vozu, ale to není neřešitelné.
Hlavní problém u LE je místo pro nohy, kterýho je tak zoufale málo, že když jsem tím jednou zkusil jet do Ostravy, už z vlaku tam jsem si na cestu zpět objednal místo v Jančuráku a zpáteční lístek u LE nechal propadnout. Poslední část cesty jsem seděl radši na zemi v tom nástupním prostoru, protože v tý sedačce se nedalo vydržet. Reálně to bylo o dost horší, než v autobusech a to se mi zatím v žádným jiným vlaku nestalo.
Cože? Jel jsem s tím z Prahy do Košic a zpátky, mám 192 cm a v pohodě. Asi neumíš sedět na židli.
V low cost?
V economy
Spoje ve východních Čechách má Leo express Tenders, nikoliv Leo express
mě osobně by docela zajímalo, jak je na tom RJ, podle mě to pro ně musí být taky těžké a divím se, že od nich tu zatím nikdo nebrečí
ono doléhá to na všecky dopravce. ČD má výhodu, že vlaků kteráý provozují na svá komerční riziko je malé % celkového objemu, dále že v JMkraji mají smlouvu bez tržeb, tj nyní výhoda – jezdí vzduch a platí se z kraje 100%….
Me jako zamestnance by to zajimalo též…..Snad se p. Sůra zeptá 🙏
Viděl jsem rozhovor s Jančurou, a byl docela v poho, že se nic neděje, že se to jen na pár měsíců sníží….
Tak on je to už ostřílený podnikatel, ne jako ti amatéři z Leo, co se šíleně u bank zadlužili a teď pláčou a chtějí od státu zadotovat…
Ale bude to snad jako v přírodě, nejslabší padne nebo bude sežrán supy 🙂
Kakov: část splátek dluhu z úvěru si může posunout, většinu tvoří dluhopisy, které bude platit až za cca čtyři roky a úroky se platí ročně. Navíc chystá emisí dluhopisů, které má pro rozvoj.
Problém je, mzdové náklady a leasing na Vectrony, jejichž počet možná redukoval. Traxxy, perschingy a vagóny má v majetku, takže jej to tolik neohrožuje skrz náklady na leasing.
Otázka je, zda-li je schopen například volné lokomotivy pronajímat nákladním dopravcům.
Je schopen a už je nabízel
Však jo, dorovnat jim ztráty na vlaky v závazku, tj. na pokrytí mezd, splátek na vozidla… ale na komerční provoz určitě ne, jedou na svoje triko a je to prostě riziko…
To je pravda aj o živnostníkoch a fakticky všetkých podnikateľoch.
V čom je železničný dopravca iný ako kvetinárstvo, elektrikár alebo ľubovoľný podnik, že si nezaslúži rovnaký prístup?
Rozlišoval bych provozy:
– které musely pozastavit činnost ze státního nařízení (uzavřená většina provozoven), těm bezpochyby náleží příslušná kompenzace
– které mohou nadále vyvíjet činnost bez vládních omezení.
Železniční doprava patří do druhé kategorie.
(A stejně tak do té druhé kategorie patří i květinářství vyjma 14. + 15. 3.; bez výjimky pak pro elektrikáře či výrobní podniky, kterých se žádné vládní nařízení o omezení činnosti netýká.)
xyz: jenže se také stane, že máte naplánovanou nějakou práci a odběratel řekne, že práce v objektu nelze provést, neboť se bojí nákazy.
Tak v tom případě jim náleží, jakožto všem dopravcům, ušlé tržby za přeshraniční spojení, které vláda nařízením prakticky zakázala.
Bez omezení? Firmy nechají lidi doma, kultura zavřená, na výlet taky nikdo nepojede. Já v tom vidím hodně omezení, které se na osobní dopravě hodně projevilo.
Tak o víkendu bylo 80% Brna na vejletech v okolních lesích….
Jsem nevěděl, že leo jezdí do Brna a přepravuje lidi do blízkých lesů
to byl pokus o sarkasmus, očivodně nepochopený.
Bez VLÁDNÍCH omezení (např. firmy nechají lidi doma dle svého uvážení; ne proto, že jim to stanovila vláda).
Za jediné vládní omezení týkající se provozu LeoEx lze považovat uzavření hranic CZ s PL a SK, čímž pádem tento dopravce reálně nemůže provozovat mezistátní spoje. Ale pozor – obě jmenované hranice byly uzavřeny z vůle druhého státu (PL + SK). Tzn. ve věci kompenzace u přeshraničních spojů by se takový dopravce měl obrátit na tyto dvě země.
Usnesení vlády ČR č. 200, které vyšlo ve Sbírce zákonů pod číslem 73/2020, zakazuje všem dopravcům v mezinárodní drážní osobní dopravě přepravu cestujících přes hranice České republiky od 14.3.2020 0:00. Přes všechny včetně slovenských a polských. Takže z vůle pouze druhého státu byla omezení před tímto datem.
Pokud máte opačné informace, uveďte, prosím, zdroj.
Slováci zakázali provoz přes státní hranici už 13.3. od půlnoci s tím, že ráno ještě jelo pár vlaků do ČR. https://ct24.ceskatelevize.cz/specialy/koronavirus/3061384-sledujte-slovensko-zavre-skoly-letiste-a-restaurace-v-rakousku-a-recku
Ano, to jsou ta zmiňovaná omezení před tímto 14.3.
Třeba v tom, že květináři ani elektrikáři nemají část zákazníků s dotací od státu na nákup služeb, čehož by oni zneužívali tím, že by své ceny zečtyřnásobili a lidem dávali cashback, ať to mají úplně zdarma?
Ono to nebude sranda nejen pro LE. mnohým firmám tato „rýmička“ dost krutě zařízla zakázky. Škody budou nemalé a těch „pádů“ zažijeme víc.
Situace je nyní velmi komplikovaná a v žádném business plánu jí management 100% nemohl predikovat. V podobné situaci bude i spousta jiných podnikatelů napříč obory.
Problémem pro LE budou i pošramocené vztahy se státem vzhledem k využití 75% slev na hranici etiky.
Můj odhad je, že od léta už bude jezdit vše, co LE má, ve veřejném závazku.
Můj odhad je, že pokud v závazku, tak rozhodně ne mezi Prahou a Ostravou.
Firma musí růst pomalu ale jistě, a při tom si vytvářet fin. polštář…
Když firma roste moc rychle, tak to není zdravé.
Vše to je ivo zkušenostech managementu.
Nemyslím si, že vláda bude stále nesmyslně dotovat důchodce.
Ty jsou teď z toho viru tak vyklepaní, že ani radši nechodí ven.
A když to vláda nechá, ty dotace, tak bude jezdit max. 30 % těch co jezdili dosud.
Svět bude poté úplně jiný, snad i více poučen a lidi si konečně nebodou kupovat nepotřebné věci, za peníze které ani nemají 🙂
„Už předtím jsme byli na hranicích našich možností, “ – tím myslí před příchodem koronaviru? V době končící hospodářské expanze, před očekávanou korekcí? Mno..
Já bych řekl že celkově všichni dopravci jedou dost na krev, pač cena je tak nějak hlavní kritérium.
Jejich podnikatelský plán měl jednu vadu – dálkovou dopravu příměstskými jednotkami.
Dálkovou dopravu Praha-Pardubice jednotkami, které většinu trasy(kromě pár míst s klopením) projedou rychleji než 680.
Tak jen o rychlosti to není. Ale i kdyby, tak pár minut jízdy na 3 hodinách je zcela neznatelných.
škoda jenom, že se jima jezdilo 100x líp než Ostravanem