Druhý přejezd začne automaticky posílat přestupky policii, další budou následovat
Nehoda lineckého expresu na přejezdu jižně od Českých Budějovic. Pramen: Policie ČR
Správa železnic rozjíždí dlouho slibovanou akci na dovybavení vybraných přejezdů automatickou detekcí přestupků. Vylepšený kamerový systém začne fungovat 18. května
Represe (udělení sankce za určité jednání) není represivní krok? To je stejně retardovaný výrok, jako „dal jsem mu ránu, aby se nepral“.
Je opravdu nezbytně nutné obsazovat vedení státních podniků výhradně retardovanými nevzdělanci, kteří ani netuší, jaký význam mají slova, která používají?
Nejde o represivní, ale preventivní krok, > Preventivní krok je jenom newspeak pro opatření, jejichž přínos nelze nijak prokázat. Stát to používá jako výmluvu pro výběr dodatečného výpalného, jehož účinnost nejde nijak ověřit. ke kterému nás vede stále vysoký počet velmi neukázněných řidičů, > Žádný takový vysoký počet neexistuje. Jsou to jednotky případů ročně a jedná se často o řidiče, kteří jsou zahraniční a na nějaké automatizované pokuty vůbec hledět nebudou. kteří se na přejezdech chovají riskantně. > Riskantní chování není samo o sobě nelegální. Celé tohle vyjádření je totální blábol. O tom, že nejde o skrytou šikanu řidičů, svědčí… Číst vice »
Takže až se další pendolíno rozřízne o kamion plechů, tak ty mrtvé může hřát že pokuta letěla automaticky…
Kamera sice softwarově detekuje přestupek, ale proč by brzdila vlak.
Jj, na postih je přesná dost, ale přece nebude zachraňovat životy když už se to celé zapojilo…. 😀 To je realita 21. století na dráze, no, prostě další fírové umřou, ale na on-line pokuty budeme machři….
A jak si to teda představujete? Kde má třeba SŽ nějakou oporu v zákoně (legislativa a peníze), aby mohla stavět nadjezdy a podjezdy?
…no s tou oporou v zákoně bych tak nespěchal. Musí ten kamerový systém celé provozovat buďto obec nebo PČR, pak to ale nezjistí přímo řidiče ale jen auto a jeho provozovatele. Takže pak nebudou potrestáni konkrétní řidiči, ale jen provozovatelé těch vozidel (pravda někdy totožní s řidičem). Jestli to bude provozovat soukromá firma, nemá to právní šanci projít….
Nějak nechápu vaši reakci? Jak ten systém by měl být nastavený a měl by fungovat, aby zachraňoval životy? Byla to moje reakce na předchozí text.
Co bude provozovat soukromá firma?
Když už jsou u toho, tak by tam mohli dát aspoň nějakou základní detekci megapřekážky. Typu kamion. A posílat to strojvedoucím třeba na mobilní aplikaci.
Proč aplikaci? Stačí prostě obsadit obvod a vyslat general stop. Pokud si s tím chceš hrát, tak pošli (třeba přes gsmr) adresný stop.
Podle mě nelze zatím vysílat generální stop. Nebo adresný stop, protože, co kdyby došlo falešnému poplachu.. Stačil by jeden semafor navíc třeba.. Do oblouku. Nejhorší jsou přejezdy, kde není vidět..
Na většině přejezdů vám spadnou závory 10 – 15 vteřin před nosem a co s tím např. ve 160 km/h naděláte?
Zazvoní vám vysílačka? Telefon?
Opravdu víte,jak jsou závory do obvodů zapojeny….
No co, vysílačka která chytla pokyn zastavit(ať už obecný nebo adresný) třeba začne brzdit o vteřinu dříve než strojvedoucí uvidí auto na vlastní oči.
1) Auto má více času vypadnout.
2) pokud to stejně nestihne, bude menší rychlost nárazu.
A pokusil jste se to nějak logicky a časově nafázovat? (teď šlápne vlak, teď se zavře závora, teď se spustí radar, …) Pokud řidič neignoruje červená světla když se blíží k přejezdu předepsanou rychlostí (max 50), tak buď před světlama zastaví, nebo má vždy čas projet, pokud červená světla zaznamená v okamžiku průjezdu okolo nich. Pokud by se mělo něco kontrolovat, zda se něco neuzavřelo mezi závorama, tak musíte mít k dispozici další čas na vyhodnocení, protože falešné signály od tohoto zařízení budou na úkor plynulosti železniční dopravy. A jak bude přesně a spolehlivě toto vyhodnocování fungovat jste taky nepopsal.… Číst vice »
Přejezdy, přes které jezdím se uzavírají většinou minimálně 2 minuty přes průjezdem vlaku. To mi připadá poměrně dost na vyhodnocení a informování.
A teď si uvědomte, v jaké vzdálenosti a s jakým předstihem by se to vše muselo dít, jak brzo před vlakem by se musel přejezd spolehlivě zavřít, aby vlak nemusel brzdit.
Jak dlouho bude přejezd zavřený, aby se pak přejezd na zatíženější trati vůbec otevřel?
Jak ošetříte falešná hlášení?
Když už umí přejezd ohlídat přestupky, nemohl by rovnou umět ohlídat i zaseklá auta a kamiony? S dnešní technologií to není nic težkého.
§1 Nikdy se to tak nedělalo
§4 Není na to předpis
§5 Bylo by to příliš složité
§10 Stejně to bude na hovno
Jako že by u takového přejezdu byl nějaký raketový tank(bagr), který by v případě uvíznutí vozidla ho urychleně vytlačil?
Technologie SpaceX na železnici, to je §1. 🙂 §4 se dá vyrobit, §5 platí, na §10 to musíte napřed vymyslet.
To prostě nejde. Třeba obraz z přejezdu přenášet online fírovi , protože tomu jde o život – ne, to nejde. Bylo by to nejspíš jednoduché a levné, SIL-nic , takže to nikoho nebude zajímat. Byť by to zachránilo životy.
Pokud nestačí infrastruktura, musí nastoupit represe. Nicméně lidé by se měli chovat ukázněně za jakýchkoliv okolností. Kořenová příčina spočívá ale ve voličích. Musíte si zvolit takové politiky, kteří budou schopni realizovat to, co potřebujete, abyste na těch přejezdech nevystáli důlek a tím si nezpůsobovali zbytečný stres, který vás ponouká k porušování pravidel. Stát se stejně zadlužuje. Ale když to hodně zjednoduším, proč mám podporovat nějakou neschopnou učitelku, která nyní v krizové době nedokáže efektivně vést výuku dětí na dálku (takže vše musí suplovat rodiče), místo abych ušetřené peníze za její celoživotní plat investoval do zrušení jednoho z frekvenotvých přejezdů na… Číst vice »
Psal to už Čapek: Za vše může vláda. Parafrázuji: I za mou blbost, že?
Fajn a pak přijdou šraňky typu Černošice, které jsou dole 45 minut z hodiny… Všichni okolo poděkují.
A od kdy opravňujey déle spuštěné PZZ k vjezdu na přejezd?
Myslím, že tyto nářky jsou irelevantní, prostě na červenou se na přejezd nejezdí.
Je to žádost o opakovanou destrukci takového bezpečnostně-buzeračního zařízení. Místo toho, aby tam vzniklo mimoúrovňové křížení. Na koridorech nemají přejezdy co dělat! A na vícekolejných tratích v širé jsou také dost na hraně.
Trať údolím Berounky je vůbec skvělý případ. Stačí se postavit k přejezdu v Radotíně a počítat. Mimochodem stejný flejm tu byl nedávno na téma šraňky Chuchle.
To sa spýtajte miestnych, Modernizácia, ktorá by to poslal k šípku naráža na neprejednateľnosť.
Já nerozporuji, že by se přejezdy nahrazovat neměly, ale obhajovat vjetí na přejezd ve výstraze kvůli tomu, že přejezd je dlouho bliká je zhovadilost a pokud dotyčný vlastní ŘP, tak by ho měl okamžitě vrátit, pro ohrožování provozu.
Jen dotaz, kde obhajuje vjetí na přejezd?
Formálně neopravňuje, ale je spouštěčem, příspívajícím faktorem. Stačí vám pojmenovat viníka nebo bude lepší taky omezit situace, které průšvihu předcházely?
Ano, asi mě bude štvát, že před tím přejezdem už čekám 3 minuty, ale proto na něj přeci nebudu vjíždět, analogie se silnicí, tam nikdo nerozporuje červenou déle svítící, když skoro nic nejede, přitom tam by to šlo jistě lépe řídit operativněji, třeba když se běžně semafor přepíná na blikání až v 9, ale v ten den je už v 8 klid, tak by ho někdo mohl přepnout už v 8 a nebo se rvou k přechodům semafory za každou cenu i tam, kde je zvýšený provoz jen nárazově, jen chci upozornit na ten fakt, že červenou na silnici nikdo… Číst vice »
Na silnici je taky hodně průjezdů/průchodů červené. Přechod mimo křižovatku a nízký provoz. Odbočení doprava (když ofiko šipka nesvítí). Chodec dojde na protější stranu (když mu červená padne v půlce a měl by zůstat na ostrůvku) .
Já neříkám, že se to neděje, ale je zajímavé, že zde nikdo chodce/řidiče neomlouvá a nevolá tak masivně po změně fungování semaforů (ano vím, jsou snahy zavést odbočování v pravo bez šipky, jako v cizině), a mimochodem mimo přechod (apod…) lze přecházet, pokud se nenachází v blízkosti. Chodci a ostrůvky to samé a nikdo nevolá po změně systému (třeba delším čase svícení zelené pro chodce, co si budem povídat, oproti autům je krátká). Ale dobře, tak mi navrhněte systém, tak aby tedy nebyl přejezd uzavřen dlouho a bylo dodrženo pravidlo o nejdelším a nejpomalejším vozidle, či jak teda upravit přejezdy… Číst vice »
Tak jedno z možných řešení existuje a je předpisem popsané – návěstidlo mezi nástupištěm a přejezdem. Os svítí stůj až do času odjezdu.
Vidite, dira na trhu, muzete tam prodavat obcerstveni ridicum do aut.
Proč je tak silná politická nechuť přitvrdit v pravidlech? Porušíš vědomě pravidla, bude trest. Jízda přes plnou čáru, předjíždění v zákazu, nerespektování stopky či jízda na červenou… Zákaz řízení na rok. Při porušení zabavení vozidla… Myslím, že by to pro mnohé individua byl velmi motivující krok jak přehodnotit své chování.
Půjdu-li sám noční ulicí,bez roušky, pak vyfasuji třeba desetitisícovou pokutu, pokud ohrozím životy svojí jízdou v autě, pak možná dostanu i celých 500 korun…
Zákazy řízení bych klidně dával i doživotní, řídit auto není nějakým základním právem člověka. I u nís jsou desetitisíce lidí, kteří řidičák nikdy neměli, nemají a mít nebudou a přesto bez problémů žijí plnohodnotným životem.
Akorát to je tím, že se drží u dolní hranice, jelikož za vjetí na přejezd může být klidně výši pokuta.
Četl jste vůbec ten článek? Tohle je žádoucí přitvrzení. Není to sice podle zásady „jednoho náhodně vylosovaného přestupce pravidel pro výstrahu za úsvitu zastřelit“, ale naopak podle zásady „pro KAŽDÉHO přestupce výchovný trest“. A jak se tam taky píše, až se to rozkřikne, tak to bude působit preventivně.
Represe v dopravě sice nefunguje, což lze statisticky dokázat (po KAŽDÉM zvýšení represe došlo VŽDY ke zvýšení skutků, proti nimž byla zaměřena – krásně to vidíte u nás po zavedení Šimonovského Silničního zákona, který měl za úkol všechny „silniční piráty“ „eliminovat“ a místo toho musí být každé dva roky zpřísňován, protože ani jednoho skutečně nebezpečného řidiče „neeliminoval“, pouze o 1000 % zvýšil korupci a zneužívání pravomoci; jako důkaz posluží „objektivní odpovědnost provozovaetele vozidla“, což je protiústavní svinstvo, které si vyžádala právě a jenom existence zákona 361 Sb. a jeho ještě šílenějších novel), ale vždycky se najde někdo, kdo naprosto přesně ví,… Číst vice »
Nebylo by mnohem lepší vybudovat mimoúrovňové křížení? Ale chápu, že kamera je podstatně levnější.
Velmi často nic takového udělat prostě nejde, místní podmínky to prostě neumožní. Bylo by třeba nutné zbourat řadu domů nebo i nějakou tu fabriku.
Tak zrušit a najdezd umístit o kousek jinde, to by taky šlo.
Jasně. Zrušit přejezd a uprostřed pole za městem/vesnicí postavit nadjezd…
I tam, kde trať není, se často staví obchvaty obcí, takže ANO. Uprostřed vesnice může místo přejezdu vzniknout podchod (a podjezd pro kola), což bourání okolních domů nevyžaduje.
Když bude dodržena podmínka, že náhradní trasa bude do x km dlouhá, tak kde je problém?
Že najedete o 4 km více?
:-))
No jistě, o kousek jinde posunout celou silnici. Pro někoho dobrý kšeft za něco málo milonů nebo miliard. Jen pro několik vymatlanců za volantem, jen pro neschopnost naší policie.
Ale některé vymatlance bohužel neodradí ani zákaz řízení.
A bohužel počty střetů na přejezdech ukazují, že to není jen pár řidičů.
Jo, kdyby se řidiči chovali, tak jak mají, tak by nebyla ani taková potřeba mimoúrovňových křížení.
Holt se udělá přeložka, stejně jako se dělají přeložky železničních tratí, kvůli rychlosti.
Současné tresty nikoho neodradí od páchání přestupků na silnici. Blbci na silnici se opravdu nemají čeho bát.
Kdyby signalizace fungovala jak má, tak by se „blbci“ báli třeba srážení vlakem.
Ale když je na přejezdu červená, protože os stojí v zastávce, chodit na červenou lze naprosto bezpečně(Řeporyje…)
To je totéž, jako by jste na křižovatkách jezdil na červenou s tím, že zrovna asi nic nejede. Tedy naprostá pitomost.
Přejezdy i u zastávek fungují přesně tak, jak fungovat mají. Jen nějací pomatení řidiči (nerbo dementní učitelky s dětmi), kteří mají pocit, že je 5 minut je zachrání, jsou schopni takové přejezdy přejíždět či přecházet. Přesně takoví by měli přijít o řidičák doživotně. A ty učitelky o práci.
Je vlak v približovacím úseku? Je, takže se zcela správně spustí výstraha, stejně jako v obvodu stanice, pro postavení VC a návěsti dovolující jízdu vlaku musí být PZZ ve výstraze, a nelze začít stavět VC 10 vteřin před odjezdem, to by ten vlak včas neodjel. Ne pane, PZZ funguje správně, holt řidiči jsou blbci, a doufám, že nejste vlastníkem ŘP, když obhajujete jízdu přes přejezd ve výstraze a snažíte se hodit vinu na dráhu.
A ta červená tam svítí z dobrého důvodu. Na silnici taky nejedete na červenou jen proto, že z ostatních směrů nic nejede (ano vím, i zde se najdou blbci) a nikdo neobviňuje semafory, že blbě fungují.
Bylo by, a mám dojem, že zrovna třeba v Uhersku má být zrušen, ale ve zbytku za to kolikrát může nechuť samospráv. Kdyby neměli právo do toho tolik kecat, tak by se jich třeba rušilo více a nahrazovalo.
Tak není nic jednoduššího než změnit zákon a všude, kde je to potřeba udělat mimoúrovňové křížení. Zabije se tím hned několik much jednou ranou. Lidé budou mít práci. Zrychlí se doprava a hlavně se zachrání životy lidí. Klidně i za cenu vyššího zadlužení. A to jsem proti zadlužování a moc mě mrzí, že jsme si v časech konjunktury nevytvořili potřebné finanční rezervy.
Já poukážu trochu na něco jiného. Za ty namaštěné ceny od AŽD, kdy břevno, tedy bílo červené prkno stojí 35 tis a celý přejezd jde do milionů, by v této ceně zabudovaná kamera měla být automaticky!!! Při dnešní ceně kamer, které jsou na každém rohu….. Jenže to by to nesměla být dráha že, kde musí mít všechno milion certifikací, aby to vše mohlo stát bambilion
Tak se pokuste tlačit na zákonodárce (zákony, vyhlášky, normy) aby mohl vyrábět přejezdy kdokoliv bez certifikací, a aby je mohla dráha používat…
Tady pomúže jedině jednotná evropská certifikace, která dovolí alespoň nějakou konkurenci. U tratí s ETCS si to dokážu představit. Možná i za našeho života 🙂
A on niekto niekomu bráni si tú certifikáciu urobiť? Keď sa to zariadenie pokazí a dôjde na to konto k nehode, pôjdete do tej basy Vy? K čomu Vám bude, že ste štátu ušetril pár miliónov, keď za to obratom skončíte v base?
Pokud by ho umístili na přejezd v Praze Uhříněvsi, tak se jim ty přestupky jenom pohrnou. Na druhou stranu stát běžně přes deset minut je o nervy.
Staci aby mistni neodmitali nadjezd…
Souhlasím, jen mám takový dojem, že v případě Uhříněvsi to měl být podjezd, ale to už je jen detail. Zásadní je, že je to práce pár místních pošuků, opravdu škoda..
Aspoň mají při čekání čas přemýšlet o podjezdu 😃
Dokud budou dostávat papíry na auto (motorku) idioti tak jsou kamery na nic. Nebo by se muselo brát řidičák o sto šest za kazdedy přestupek. Těch debilu co je to zabí mi líto není, ale těch lidí co jedou někam a chtějí tam bejt na čas mi líto je. A nemluvím o tom co je to pro mi kolegy.
Kdo vjíždí na přejezd na červenou je blb a nemá na silnici co dělat.
Kdo projede návěstidlo na Stůj, je blb a nemá na lokomotivě co dělat.
vždyť ano, vjíždí na přejezd aby nebyl na silnici 🙂
Krok určitě správným směrem, jen mě trochu překvapuje, že vybrali zrovna přejezd v Uhersku. Evidentně to je a řadu let ještě bude dost ojedinělá věc, tak proč vybrali zrovna přejezd, který by měl v relativně dohledné době zmizet (SŽ aktuálně počítá se začátkem stavby nadjezdu v roce 2022).
Kdysi v tom Uhersku vjel na přejezd kamion svážející mléko do mlékárny. Závory ho zavřely a rychlík mu „ustřelil“ cisternový přívěs, který odletěl skoro 100 m daleko a mlýko bylo po celý stanici cítit ještě týden. Tenkrát přednosta byl první, kdo mluvil s řidičem. „No, já jsem sem vždycky vjel a stačilo zatroubit a závorář ty závory ještě zvednul“, povídal. Ale před PČR to už neřekl a to co řekl přednostovi zapřel ……
Tak to je story. PČR v době ,kdy se zvedali závory …….. ….. a mlÝko , tak to je paráda .
…kdy se zvedali závory… tak to je paráda.
A co přejezdy v Jaroměři a okolí (P5223–P5227)? Tam kamery jsou také (letos instalované). Ty tedy nepůjdou využít stejně?
Tak tohle opravdu nelze kvitovat než s povděkem. Jen houšť a větší kapky…
Opravdu nejde o preventivní krok, ale právě o represivní krok. Preventivní by byla třeba edukace či výstavba mimoúrovňového křížení.
Každopádně je to krok správný, když dosavadní osvěta, prosby a domluvy se zjevně míjejí účinkem.
Ano, je to represe. Ale působí i preventivně. Obojí je dobře.
Vsaďte se, že po pár měsících počet pokud velmi výrazně klesne, a o to jde.
co chcete furt dokola edukovat(učit, poučovat?) Každej byl v autoškole, minimálně po větší MU je toho plná televize, ale je to marný, je to marný, je to MARNÝ!
Jen aby bylo jasno, nemám problém s tímto opatřením (pokud to bude seřízeno opravdu tak, že bude pokutovat závažné prohřešky a ne vjezd do přejezdu půl sekundy po spuštění signalizace), jen se mi nelíbí argumentace pana Svobody, že se nejedná o represivní krok. Nazývejme věci pravými jmény.
Prevenci by měli dělat samotní řidiči. A když to není možné, musí nastoupit represe.
Je to represe, ale sami jsme si to zavinili.
Za trest si večer nedám viržinko!
Represe je jen vůči tomu, kdo přestupek opravdu spáchá, a tam je to snad v pořádku, nebo ne…?
A to, že nějaký hrdina, který dřív statečně jezdil na červené, při konfrontaci s kamerou stáhne ocas a zůstane stát, čímž utrpí jeho ego, to přece žádná represe není.
V daném případě nejsou „preventivní“ a „represivní“ antonyma, tudíž nelze z jednoho vyvozovat vyloučení druhého. Určitá část potenciálních přestupců od svého jednání ustoupí, takže vůči ní jde o krok preventivní, určitá neustoupí a vůči ní přijde represe.
Jak prosté, milý Watsone.
A ona je „represe“ sprosté slovo?
Pro ty, kteří nechtějí čekat kvůli závorám, ano.
Kamery na přejezdech přitom nejsou novinkou, nicméně dosud záznamy z nich neumožňovaly přímo pokutovat nesprávné chování řidičů. To se nyní změní.
…. ona se nějak změnila legislativa? Kdy?
Nevim, ale nebude to třeba tím komu ty kamery patří?
jako že předtím patřily SŽDC a teď patří SŽ?
A nejde třeba o kvalitu obrazu? Na základě mizerné fotky s nečitelnou značkou těžko můžete hledat vlastníka auta.
To asi jediný možný rozdíl. Na druhou stranu, pokud doteď nebyly schopné čitelně vyfotit značku, k čemu tam teda byly.
K overeniu situácie na priecestí napr. v prípade nehody.
Technické vlastnosti záznamu jsou jinde?
teď bude zcela jasně poznat že přestupce měl roušku!