Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zítra poprvé nasadí do provozu nové autobusy Solaris Urbino 10,5 Midibus1. Do konce roku by mělo vyjet do běžného provozu všech dvacet nových vozidel od polského výrobce.
DPP oznámil nasazení prvních čtyř midibusů na Twitteru. Objevit se mají na linkách 138 (Ústav Akademie věd – Sídliště Spořilov – Skalka – Sídliště Skalka) a 101 (Tolstého – Skalka – Zentiva), kde navýší kapacitu oproti stávajícím dvoudveřovým midibusům.
Solaris se stal jedním z vítězů soutěže na dodávku celkem 60 midibusů pro DPP. V obou případech jde o rámcové smlouvy. V případě Solarisu se jedná o kontrakt na až 40 vozů za 5,5 milionu korun za kus, se SOR Libchavy na 20 midibusů SOR BN 9,5 s cenou 5,15 milionu korun za kus. Nové vozy jsou vybaveny zařízením pro počítání přepravených cestujících, kamerovým systémem a automatickým hasicím systémem v motorovém prostoru. Autobusy kategorie midibus plus jsou v případě DPP premiérou, dosud takový typ dopravce neprovozoval.
Solaris Urbino 10,5 – základní technické údaje
Typ: Urbino 10
Výrobce: Solaris Bus & Coach S.A.
Délka: 10 500 mm
Šířka: 2 550 mm
Výška: 3 050 mm
Počet dveří: 3
Obsaditelnost: 86 osob
Motor: Cummins ISB6.7 E6 280B, vznětový šestiválec
Emisní norma: EURO VI
Objem válců: 6 692 cm3
Převodovka: VOITH DIWA 6, automatická čtyřstupňová
Ta zastávka se nejmenuje „Ústav Akademie věd“, ale „Ústavy akademie věd“. Ono tam totiž tech ústavů je trochu víc…
A ono jich tam trochu víc bylo už v době, kdy se ta zastávka jmenovala jen „Mikrobiologický ústav“…
Papírově bude proti urbinum 8,9 kapacita zvýšena, reálně proti sorkám NB12 snížena, supr
A v čem je problém?
Problém je v tom, že 138 je často na hraně i v Sd.
Kdepak to má Brno-nátěr?
Tohle právě ještě je Brno-nátěr 😀
Nátěr PID to nemá, protože smlouva na busy se podepsala v únoru a grafiku dodělali v srpnu.
Tak a ještě udelat vyberko na nove busy a tramvaje. Než se to vysouteží budou třeba jako sůl.
Nechci být zlý ale zbavit se T3 v Praze? To současné vedení DPP nedovolí
Ještě aby to dovolilo. To by byla snad největší chyba …
DPP už začal. Objednal si tolik 15T, že neměl místo ve vozovnách.
No tak hlavně si objeenal tolik 15T protože podepsal nevýhodnou smlouvu se Škodovkou že pokud budou chtít využít opci tak musí objednat všech 250. A jako bonus kdyby se TOPce nepovedlo vyškemrat aby druhá polovina měla klimatizací tak v Praze dneska nemá ani jednu trambvaj s klimatizací
jj, sláva Hudečkovi, díky aspoň za těch 125 klimatramvají, asi budou na dlouho jediné :-/
Hlavně to skoro nebyly opce, čerpalo se rychle.
DPP ještě ani nesplatil předchozí dodávku 15T. A je obrovský finanční propad.
Přesně tak, myslím, že dodávky čehokoliv novějšího než 15T se dlouho konat nebudou, což je škoda (opravdu s malým š :-), protože třena na trať Vozovna Kobylisy – Zdiby se hodily stroje s vyšší rychlostí. 15 T ji mají sw omezenu na 60 km/h, ale myslím, že víc jak 70 km/h stejně konstrukčně nemůžou. Praha by dále potřebovala jako doplněk pro méně vytížené tratě něco jako Stadlery pro Ostravu (a za stejné peníze 🙂
Novější ne, ale pokud se vážně budou dělat konečné bez smyček (nejen Pankrác) tak se budou hodit nějaké obousměrné vozy, třeba KT s Miškolce
Na těch se už pracuje ale bylo by fajn přemýšlet kde sehnat další. Nabízí se Plzeň a teoreticky Brno (ale Plzeň zatím nedostala ani jednu 40T a Brně se pořád neví jak dopadlo výběrové řízení).