Doprava ve městě Metro

DPP v pondělí posílí provoz metra, poslední spoje pojedou ve 22:15

Stanice metra. Pramen: Ropid
Stanice metra. Pramen: Ropid
Pražskou MHD využívá jen necelých 40 procent cestujících ve srovnání s listopadem loňského roku.

Pražská MHD v pondělí zareaguje na mírné uvolňování protiepidemických opatření a posílí metro na úroveň před vyhlášením nouzového stavu. Intervaly se ve špičkách zkrátí na všech linkách metra. Oznámil to dnes večer organizátor dopravy Ropid.

Na lince A se intervaly zkrátí o 30 až 45 sekund (na 180 až 210 s), na lince B o 20 až 30 sekund (na 160 až 180 s) a na lince C o 10 až 20 sekund (na 130 až 155 s). Oproti současnému stavu bude provoz metra také mírně prodloužen. Poslední spoje metra budou vyjíždět z konečných stanic ve 22:15 (nyní ve 22:00).

To pomůže především Pražanům, kteří bydlí v okolí stanic metra. Na tyto dodatečné spoje totiž nebudou navazovat poslední spoje denních linek tramvají a autobusů, u kterých zůstávají v platnosti stávající jízdní řády s ukončením provozu kolem 22:30. Noční povrchová doprava bude nadále fungovat už od 22:00.

„I když aktuálně nepředpokládáme nijak zásadní vývoj v počtu cestujících zejména ve večerních a nočních hodinách, jsme v souvislosti s nadcházejícím adventem připraveni pružně reagovat na případný nárůst poptávky,“ doplnil mluvčí Ropidu Filip Drápal.

Podzimní vlna nákazy koronaviru se (obdobně jako ta jarní) výrazně podepsala na počtu cestujících, kteří každý den využívají pražskou MHD. V současné době cestuje veřejnou dopravou v Praze jen necelých 40 procent cestujících ve srovnání s listopadem loňského roku. Stále ale jezdí zhruba 80 procent všech spojů v metru a na tramvajových linkách, u autobusů je to více než 80 procent.

5 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
A. Mikulka

V pondělí nebo od pondělí?

Havel

tvl těch 15 minut, to je snad nějakej joke ne?? 😀

Radius

To je totiž blbost. V DPP nám přišel e-mail, že o tu, někým požadovanou, čtvrthodinu se prodlužovat nebude. Z důvodu, že by to, bez návazných spojů, udělalo víc škody, než užitku…

Petr

Docela by mě zajímaly nějaké podrobnější oficiální statistiky. Osobně mi připadá, že je teď to vytížení MHD strašně nerovnoměrné v různých částech města. Ráno občas jezdím céčkem z centra směr Háje, tam je to obsazené prakticky jako před koronou (s tím, že teď jsou tedy delší intervaly). Naproti tomu béčko směr Zličín vídám skoro prázdné. Devítka od Hlaváku na Žižkov nacpaná, tramvaje od Bílé labutě do Karlína prakticky prázdné. Ale řešit teď linky individuálně a upustit od prokladů a návazností, to by asi ještě snížilo atraktivitu MHD jako celku…

Dave

Protože do Karlína jezdili 1 až 2 zastávky z Florence zaměstanci z okolních kancelářských komplexů (často daleko od metra), které teď zejí prázdnotou. Dřív někdy zcela narvané tramvaje 3, 8, 24 tak teď vozí vzduch.

Partneři


Czechtoll

pst
podcast