DPP připravuje soutěž na další úsek metra D, vypsal předběžné tržní konzultace
Pro stavbu tunelů druhého úseku metra D Olbrachtova – Nové Dvory se DPP rozhodl použít metodu TBM (Tunnel Boring Machine).
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) chce během letošního prvního pololetí vypsat soutěž na další úsek metra D, konkrétně mezi stanicemi Olbrachtova – Nové Dvory. Odhadovaná cena zakázky je 24 miliard korun.
Samotnému vyhlášení soutěže budou předcházet takzvané předběžné tržní konzultace. Ty vypisuje DPP v těchto dnech. Jejich cílem je od dodavatelů získat zpětnou vazbu pro nastavení zadávacích podmínek.
Pro stavbu tunelů druhého úseku metra D Olbrachtova – Nové Dvory se DPP rozhodl použít metodu TBM (Tunnel Boring Machine). „Kromě efektivity a rychlosti je ve srovnání s jinými vrtacími nebo trhacími metodami pro okolí, zejména pro povrch, nejšetrnějším způsobem ražeb. Vzhledem k využití této metody se DPP rozhodl ověřit pomocí předběžných tržních konzultací své požadavky na dodavatele,“ vysvětlil vedoucí oddělení komunikace DPP Daniel Šabík.
DPP chce nastavit podmínky tak, aby umožnily co nejširší možnou účast kvalitních dodavatelů. Předběžné tržní konzultace potrvají zhruba měsíc a jsou otevřeny pro všechny potenciální dodavatele.
„Pracujeme na dalšímu postupu a děláme veškeré kroky, aby Pražané měli co nejdříve čtvrtou linku metra. Stavba prvního úseku metra D se loni zbavila všech smýšlených obstrukcí odpůrců stavby. Ministr dopravy finálně rozhodl, že pražský stavební úřad není podjatý při rozhodování o metru D. Předseda antimonopolního úřadu potvrdil, že jsme s DPP postupovali správně při výběru zhotovitele stavby první etapy Pankrác – Olbrachtova. Chybí už ‚jen‘ pravomocné stavební povolení. Věřím, že letos už stavbu zahájíme,“ říká Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.
Samotnou veřejnou zakázku DPP plánuje vyhlásit v průběhu prvního pololetí letošního roku.