DPP připravuje soutěž na další úsek metra D, vypsal předběžné tržní konzultace
Stanice Olbrachtova. Pramen: IPR Praha
Pro stavbu tunelů druhého úseku metra D Olbrachtova – Nové Dvory se DPP rozhodl použít metodu TBM (Tunnel Boring Machine).
Stavba již reálně je zahájená. Práce na průzkumné štole byly „rozšířeny“ o podrobnější v místě stanice Pankrác. Reálně už rubají stanici, ale muselo se to nacpat do kontraktu na průzkum, dyž výběrko ani SP ještě nebylo dokončeno. Fakturují se pak staré dobré vícepráce.
Pankrác-Olbrachtova je jinej úsek. A byl o tom i článek tady, poloviční průzkumné štoly vyžadovaly další zajištění (pokyn báňského úřadu). A zajišťovat štolu o polovičním průměru a potom to zajištění vybourávat a štolu rozšiřovat by bylo silně neefektivní, takže je rozšiřujou na plnej a ten zajistěj už definitivně.
Jo, nepochybně to přišlo i vhod vzhledem k termínům a nezdržování. Ale pokud ta nutnost zajištění byla realita, je to jednoznačně dobře.
Tunnel Boring Machine = Nudný Tunelový Stroj 😁
Můžou oslovit Muska a jeho Nudnou společnost
problém nudné společnosti je že používají podprůměrné průměry na svých nudných tunelových strojích. Takže celkem nuda, tedy alespoň do doby než nastane nějaká mimořádnost….
Nudná Tunelová Machinace 😀
Já to čtu jako „Stroj na nudění tunelů“ 😉
Olbracht uz me irituje… Dofam, ze to zustane u Rysanky…
Snad se to uz konecne zacne stavet…
Akorát, že Ryšánka je odtud ještě asi kilometr západojihozápadně. Název stávající zastávky Ryšánka je pozůstatkem někdejší tramvajové konečné, od níž se k Ryšánce kdysi docházelo již pěšky. Po přejmenování zastávky U statku došlo k paradoxu, kdy jsou od západu nejprve usedlost Ryšánka, hned za ní zastávka Na planině, o kus dál ulice Na planině (se vstupem do stejnojmenné školy) a nakonec zastávka Ryšánka (v jednom směru nedávno posunutá ještě dále od usedlosti, kvůli vjezdu do předimenzované náhrady poměrně mladého věžáku Armabetonu). Přesnější by možná byla Strž, ale zase ulice Na strži vede už od Pankráce a končí nově až kus… Číst vice »
Skvěle, mám radost, že se tahle stavba konečně hýbe! 💙
Já teda takový optimista nejsem. Za posledních 30 let se metro rozšiřovalo aspoň jednou za pět let. Při správný konstelaci hvězd se možná letos začne stavět, takže otevření bude někdy 2030. To je patnáct let od otevření posledního úseků Bořislavka – Motol. Dost tristní bilance posledních třech volebních období v Praze, včetně té současné.
Pokud se stavela nova trasa, tak to vetsinou za 5 let nebylo…
Druha vec je, ze metro si Praha stavi sama, coz neni v metropolich ve Evrope bezne…
Nevím, proč nám s tím EU nepomůže 🙁
Především není jasné, proč s tím nechce pomoct stát, ne?
Že by Praze s metrem pomohli také občané pohraničních obcí, Bruntál nevyjímaje?
To by bylo super, bahna není na takové stavbě nikdy dost a nasazení zubatých žab proti anti-MHD lobby taky nezní marně.
Ti už to ale dělají přes RUD.
Třeba proto, že Praha má sama peněz dost, a stavěla poslední dobou více na politickou objednávku než racionálně. Zejména to A – bez pořádného výstupu do sídliště Červený Vrch, zatímco stanice ukradla název Bořislavka, i když má obsluhovat jen tak nesmyslně nazvaný komerční komplex; bez plošnější obsluhy Petřin kvůli severojižní orientaci stanice, a nakonec – když už si vlastní stanici žádala stráň nad Motolem – nedodělaný přístup k této stanici směrem od Bělohorské a tamního nákupního střediska. A navíc zbytečně vysává souběžné vlaky i tramvaje.
Důvod, proč s tím nepomůže EU je, jak jsem vyrozumněl, následující. V Praze je legálně zabydleno 1,3 mil. lidí, ale vzásadě tam je včetně dojíždějících atd. 1,6-1,8 mil. a ti vytvářejí HDP. Tím vzniká HDP na hlavu formálně mnohem vyšší než reálně a tak přeleze mez, kdy je region „bohatý“ a nedosáhne na dotace EU. Kdyby stát byl ochoten daný nereálný stav věcí napravit, jmenovitě okresy Praha východ a Praha západ převést ze Středočeského kraje pod Prahu (i se tak jmenují), ekonomická realita by se promítla i do papírů a Praha by mohla dotece EU dostat.
A co sídla a danění firem? Ne, že by nebylo fajn rozprostřít práci i její výdobytky rovnoměrněji po celé zemi, v tom jsem pro, ale dotovat bohaté je i tak na hlavu. Nakonec, pouhá obsluha okrajových části už není takovým státním zájmem, jako rozvoz po centrálních institucích (byť je jistý dopravně-urbanistický diletant chtěl nedávno soustředit všechny na jedno předměstí – a dále podpořit vnitřní periferizaci). 🙂
No, Nevím, jestli byste připojením zrovna okresů P-Z a P-V vytvořil chudej region.
Trocha pravdy na tom je. To je jako Lucembursko. Tam taky pracuje spousta cizinců. V okresech Praha-východ nebo Praha-západ se toho HDP tolik netvoří, to se tvoří opravdu v Praze.
Nicméně i tak je Praha přerostlá…. Se svými 1.3m obyvatel na 496 km2… Srovnejte třeba s Vídní (414 Km2, 2 mil obyvatel), Milánem (182 Km2, 1.4m) nebo Paříží (105 km2, 2.1m obyvatel) a vlastně i jakýmkoliv jiným hlavním městem Evropy.
Hallelujah
Je zajímavé nahlédnout do aktuálního harmonogramu.
Et 1, PA-OL, tedy 1 mezistaniční úsek, zahájení letos
Et 2, zmíněná OL-ND, zahájení 23
Et 3, ND – depo, zahájení 25
Et 1+3 společné zprovoznění 2029/6
.. jinými slovy Et 1, jakkoliv nepochybně nejnáročnější, tak 90 měsíců = 7,5 let!! výstavby.
Tak snad se aspoň začne.
Ještě oprava, zprovoznění vč. úseku Pankrác – Nám. Míru, zahájení 24, na konci 2029/12.
a vy si myslite, ze to fakt tech 7,5 roku budou stavet?
nebo to maj podle vas otevrit ten jeden usek bez depa, koleji na otoceni pod? jak by tam jezdili?
Tak mluvilo se o zprovoznění Pankrác-Nové dvory, vlaky se tam dostanou z C, koneckonců Scheinherr mluvil o možnosti že stejné vlaky co mají jezdit na D koupí i pro C a M1 nahradí část 81-71M na jiných linkách.
Shodit tam soupravu jeřábem přes velkou díru v zemi, jako Waterloo & City Line v Londýně 🙂
To i svýho času na Dejvický, ne?
to se stalo? proč by to dělali?
Ale ano, předpoklad výstavby první etapy je skutečně 7 let!!! Také nechápu proč tolik. Bylo to i tady v článku někdy dříve.
Asi by moc nepomohlo otevřít první etapu (2 zastávky) o několik let dřív než zbytek.