Autobusy Doprava ve městě

DPO ukázal další snímky nového doubledeckeru, dodávka má měsíc zpoždění

Výroba nového dvoupodlažního autobusu pro Ostravu. Foto: DPO
Výroba nového dvoupodlažního autobusu pro Ostravu. Foto: DPO

Zhruba měsíc zpoždění nabrala kvůli pandemii koronaviru výroba dvou nových dvoupodlažních autobusů na zemní plyn pro Dopravní podnik Ostrava. Namísto původního startu v červenci vyjedou o měsíc později.

Počítáme s dodáním v srpnu,“ potvrdila mluvčí DPO Karolína Rycková. DPO dnes na svém facebookovém profilu zveřejnil dva snímky z výroby, které ukazují autobusy již ve značně rozpracovaném stavu.

Kompletace autobusu probíhá ve společnosti Unvi ve španělském městě Ourense, kam Scania dodala podvozky ze Švédska. Autobusy mají jezdit na turistické lince 88 mezi Dolní oblastí Vítkovice a Zoologickou zahradou. Za každý autobus jezdící na zemní plyn zaplatí DPO 14,5 milionů korun. Doubledeckery budou zhruba 4 metry vysoké, klimatizované a s wi-fi připojením v obou patrech.

Ostrava se stala turistickou destinací. Dolní oblast Vítkovice patří mezi vůbec nejnavštěvovanější místa v Česku a neméně populární je i ostravská ZOO. V dopravním podniku chceme na tento trend zareagovat a věříme, že naše nové dvoupodlažní autobusy tato atraktivní místa nejen dobře propojí, ale že se samy vyhledávanou turistickou atrakcí stanou,“ vysvětlil při podpisu smlouvy předseda představenstva a generální ředitel DPO Daniel Morys. Původní plány počítaly s tím, že by se mezi oběma místy postavila lanovka.

Autobus o délce 12,3 metrů bude mít kapacitu 64 míst k sezení a 9 ke stání, střecha bude prosklená. DPO dvoupodlažní autobusy soutěžil třikrát, až při posledním pokusu se do zakázky někdo přihlásil. Původně očekával, že dva autobusy vyjdou dohromady na 18 milionů korun.

36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Radek558

Na fotografii, kde jsou karoserie ještě bílé, jsou nějaké jiné autobusy, ne ty pro DPO. Vrchní patro tam má sloupky mezi okny, a okno na boku nejvíce vpředu má spodní hranu zešikmenou. Na snímcích, kde jsou ty autobusy modré, nejsou nahoře žádné sloupky a přední okno na boku je malé a rovné…

Dopravak

Než vymýšlet shuttle ze záchytného (?) parkoviště, nebylo by prospěšnější nastavit veřejnou dopravu celkově tak, aby lidi neměli motivaci jet autem?
Aneb nemyslím, že někdo nasedne v Porubě/Frýdku do auta, aby dojel do Vítkovic a tam třeba 30 minut (nebo dýl) čekal na linku do ZOO….ten nepojede vůbec nebo pojede k ZOO rovnou i za cenu hledání místa na zaparkování….

Jiří Kocurek

Když seženete dostatek řidičů, dostatek autobusů, rozšíříte vesnické silničky, na všech zastávkách postavíte přístřešky… a lidi se nebudou děsit, když dřevorubec poveze motorovou pilu autobusem…

Jan

Je to kompromis, protoze v Ostrave se uvazovalo o lanovce z DOV nahoru na Slezskou k ZOO. Argumentovalo se, ze lanovka je i v Usti nad Labem, ze to bude pripominat hornickou minulost, kdy nad mestem take ve vzduchu jezdily „vuzky s uhlim“ (doporucuju historicke fotografie, kde to lze videt), ze to prilaka spoustu turistu. Snesla se na to z ruznych stran celkem ostra kritika, nejcasteji se prave argumentovalo obrovskymi naklady, ktere by, pokud by to provozovalo mesto v ramci MHD, byly nesmyslne velke. Mesto tedy nakonec udelalo tento kompromis. Turisticka atrakce tu bude, ale o dost levnejsi, snaz a… Číst vice »

Apollo

Já pořád tvrdím že Ostravaci a Frýdečaci jsou divnej flustrovanej národ….. Vím o čem mluvím když jsem se sem přiženil z Čech. Nejdřív DPO zruší papírové jízdenky, pak si objednají tuhle krávovinu a co to bude příště? Že by metro z Poruby na Hrabuvku 🤣🤣🤣🤣🤣hlavně že Baník pí.o 🤣

Halamus

V Hrabůvce u kostela už metro máme, i když jen asi 150 metrů dlouhé.

roman

Prostě jste neskutečný vidlák

Petr

Co to je flustrovany? Dá se brát vážně názor někoho, kdo ani není schopný mentálně pojmout základy rodného jazyka?

Od lesa

Daňový poplatník opět pláče, když vidí, jak jeho peníze mizí v kanále…
Jinak už vidím, jak ten zahraniční turista přemýšlí co je to DOV na boku a ta žlutá madla nahoře to pěkně hyzdí. Chápu potřebu je zvýraznit, ale to nejde jinak, nebo by dotyční museli zapojit víc tu věc co mají přišroubovanou na krku?

Petr

Kolik zahraničních turistů jezdí do Ostravy?

Od lesa

Neboj, i řada tuzemských bude chvíli přemýšlet… Mohlo by to tam být napsané klidně celé a nebo ještě lépe by mohl být celopolep, který by ta místa propagoval.
To však nic nemění na tom, že celá tahle šaškárna a peníze v kanále je jen důsledek zakomplexovanosti chacharů. Měli za to koupit další Tango a udělali by líp.

navratp

Nechte to na nich.

LiborV

Pokud počítáme za zahraničí příhraniční oblasti Slovenska a Polska, tak zahraničních turistů v Ostravě není málo. Jedná se hlavně o rodiny s dětmi. Právě na ně turistická autobusová linka míří. Je rozhodnutí města, že chtějí podporovat turismus právě takto.

Ic540

Petr : Divil by Jste se, ale čím dál tím více…

Excel

Mraky, převážně z Polska a Slovenska.

Vladimir

Pocty turistu v Ove jsou cim dal vetsi, to muze potvrdit kazdy clovek co ma trosku oci otevrene. DOV a Ostravska zoo patri mezi nejvice navstevovane mista CR a je vhodne a naprosto logicke tyto mista atraktivne propojit. Strasne se tesim, az dostavi galerii Jatka, protoze to pak prijede jeste vice lidi a verim, ze tento krasavec bude mit o jednu zastavku na ceste vice! Tahle diskuze nemuze byt preci o tom, jestli se ma prvni narodit slepise nebo vejce a nebo vubec nic! Takhle diskuze je o tom, co Ostrava ma za vize a plany v dalsich nasledujicich letech.… Číst vice »

dopravak

Jako vážně, kdyby tato „atrakce“ vznikla v roce 90-91…tak bych s nadšením zatleskal……ale v roce 2020? To jako vážně? To jsme opravdu tak po zpátku????

dopravak

juuuu bombaaaaa…..světový unikát…..ženo, děti, chtěli jste k moři, chtěli jste na památky, ale když ono v té Ostravě mají něco, čím jsme nikdy nikde nejeli (teda kromě dovolených v Berlíně, Londýně, …..) paaatroooovýýýýý autobuuussss….tam prostě musíme…….

A co takhle těch x vyhozených milionů dát raděj ve prospěch místních obyvatel, aby třeba jízdní řády nebyly ukrajinského střihu??

David

Nějaký mindrák?

dopravak

nikoliv, pouze nemusí být každý jako ovce a tleskat všemu co se mu podstrčí…..
Kdyby byla MHD v Ostravě skvěle fungující, tak třeba i kolotoč… ale k funkčnosti to má čím dál dál….

navratp

Nemusel jste třeba říkat nic, když už jste chytřejší než my, co jsme ovce.

Martin z Moravy

Do Brna bych jich taky pár koupil. Zejména na linky 44/84, krásná okružní a poznávací jízda po Brně 😀

Robert

Jojo, a třeba na Opuštěné by přes viadukt přeletěly.:-)

Jiří Kocurek

Vysoký 4 metry. Kolik jich bude potřeba, aby odvezly železniční most přes Svatoplukovu?
https://mapy.cz/s/fohujerefa

Liboros

Vypadá suprově, hodil by se i do Brna!

Eda

Docela pěkný, i krásný lak. Turismu by to mělo pomoci, uvítal bych „pár vlaštovek“ i v jiných městech/lokalitách.

Přeci jen do Londýna apod je to daleko (beru-li hlavně běžný provoz MHD a ne poměrně drahé HOP-ON HOP-OFF vyhlídkovky).

Kubrt

Do Berlína je to blíž. Jsem sice fanda MHD, ale nemyslím si, že by tyto busy nějak pozvedly turistický ruch.

LiborV

Když se Scania odvolávsla, že půjde o podobné vozy jako v Berlíně očekával jsem, že půjde o odvozeninu městských patrových Scanií pro BVG. Ve skutečnosti mysleli Unvi Urbis pro provozovatele berlínské obdoby h
Hop on hop off.

LiborV

Dvoupodlažní utobusy, kte budou jezdit v Ostravě nevycházejí jak původně Scania deklaroval, z patrových vozů pro Berlín, ale zvolila jiné řešení. V Ostravě nakonec nebudou jezdit plnohodnotné Scanie, ale vozy Envi Urbis na podvozku Scanie. Jedná se o oblíbený vůz provozovately turistických linek. Zde hotový na podvozku Volvo: https://commons.m.wikimedia.org/wiki/File:Volvo_UNVI_Urbis_sightseeing_bus_in_Munich.JPG

Big Fat Fabulous Woman

Aneb plýtvání veřejnými prostředky v praxi.

Jiří 3

Novinkou pro mne je, že horní patro má mít otevíratelnou střechu, navíc jak vidím, tak spodní část bude z poloviny motor.

Kubrt

Motor, klima, CNG láhve…

Martin

No nevím, tady čtu:

Autobus o délce 12,3 metrů bude mít kapacitu 64 míst k sezení a 9 ke stání, střecha bude prosklená.“

Předpokládám proto, že otevíratelná nebude. A pod pojmeme střecha si představuji tedy strop, čili to co má cestující nad hlavou 😉

Graylag

Taky si myslím, že střecha nebude otevíratelná. On by to ani nebyl moc dobrý nápad když 4m vysoký autobus bude jezdit pod 5m vysokými trolejbusovými trolejemi. Byla by otázka času, než by si některý cestující zkusil sáhnout na oba dráty současně.

LiborV

Našel jsem fotografii vozu Unvi Urbis s prosklenou střechou. https://www.busfahrermagazin.de/cabrio-doppeldecker-von-unvi-fuer-berlin-848637.html Tento berlínský vůz by se měl podobat těm co budou jezdit po Ostravě. Dokážete z fotografie poznat, zda ta průhledná střecha je ze skla nebo z plastu? Já si nejsem jistý.

Graylag

S ohledem na hmotnost téměř určitě plast. Takhle velká plocha ze skla by snadno mohla vážit už v tunách.

Partneři

Škoda transportation
RLP
CSCARGO