Dobrá zpráva z koridorů: Ve výhybně Dluhonice u Přerova skončila výluka
Na modernizaci výhybny má navázat stavba přesmyku mezi výhybnou Dluhonice a stanicí Brodek u Přerova.
Správa železnic po více než třech letech finišuje s tzv. 2. stavbou rekonstrukce železniční stanice, která zahrnovala především modernizaci výhybny Dluhonice. Dnes v 17:00 zde skončila kolejová výluka, díky čemuž by se měla zvýšit propustnost koridoru v přerovském uzlu a omezit zpoždění.
Dosud se jezdilo na Ostravu (Prosenice) po dvou kolejích a na Přerov po jedné koleji. Od dnešního odpoledne se jezdí v obou směrech po dvou kolejích. Zabezpečovací zařízení je zatím provizorní, rychlost je proto stále omezena na 40 km/h. Přechod na nové zabezpečovací zařízení je naplánován na říjen, pak by se rychlost měla zvýšit až na 130 km/h. Celý úsek by měl být hotov do konce roku, podrobnosti o stavbě jsou v letáku Správy železnic.
Výhybna Dluhonice podle Správy železnic významem převyšuje jakékoliv jiné výhybny či mezilehlé stanice, neboť umožňuje na koridorové trati přechod vlaků od Prahy a Olomouce odbočným směrem na Prosenice, Ostravu/Vsetín nebo pokračování jízdy vlaků v přímém směru na Přerov a Břeclav, případně i Brno.
Na modernizaci výhybny má navázat v letech 2025 až 2027 tzv. 3. stavba rekonstrukce stanice Přerov, v rámci níž bude zbudován přesmyk mezi výhybnou Dluhonice a stanicí Brodek u Přerova. Díky mimoúrovňovému křížení se odstraní vzájemné rušení protisměrných jízd vlaků ve směru Olomouc – Hranice na Moravě s vlaky Přerov – Olomouc.