Dobrá zpráva z koridorů: Ve výhybně Dluhonice u Přerova skončila výluka

Výhybna Dluhonice. Pramen: Správa železnicVýhybna Dluhonice. Pramen: Správa železnic

Na modernizaci výhybny má navázat stavba přesmyku mezi výhybnou Dluhonice a stanicí Brodek u Přerova.

57 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Důchodce Pepa

Celé je to zpackané. Napřed se měl postavit přesmyk z Brodku a pak přestavba Dluhonic. Postavením přesmyku ztratí význam polovina kříže na Brodeckém zhlaví na 120 Km’/hod a další odbočná výhybka. Na přerovském zhlaví 6 výhybek na 100 Km/hod křížení. Brodecké zhlaví se bu muset částečně předělat. Při třech kolejích do Brodku by také byly jednodušší výluky. O kolik milionů se to takhle prodraží? Čí hlava by měla padnout?

Hajnej

Kdyby měly padat hlavy pokaždé, když se nějakému důchodci Pepovi, Lojzovi či Frantovi zdá něco zpackané, tak už tu nebude nikdo, kdo by cokoliv postavil…

qwertz

Proc vlastne misto rekonstrukce vcetne vymeny mostu nezrusili ten mimourovnovy presmyk ve smeru na Ostravu? Jen diky nemu jsou pak v Dluhonicich vlaky v „protismeru“ a musi se vymyslet dalsi presmyk. Pritom stacilo jen most zbourat, nasyp vybagrovat 4. kolej natahnout podel soucasnych 3.

PepaM

Protože pak by vlak jedoucí ve směru Olomouc – Hranice pořád kolidoval s vlakem Přerov – Olomouc, takhle vlak jedoucí do Prosenic uhne už v Brodku doprava a přejede trať na druhou stranu bez kolize (a pak se stávajícím přesmykem mezi Dluhonicemi a Prosenicemi dostane na správnou stranu).

qwertz

Mate pravdu, to dava smysl. Mj. to znamena ze v useku Prosenice-Brodek bude „spusten/obnoven“ levostranny provoz 🙂

qwertz

Na druhou stranu, když už se stejně jeden přesmyk stavět bude, mohli jej navrhnout tak, aby ten most na straně Prosenic nebyl potřeba, tj. při cestě z Olomouce uhnout doprava a následně překlenout jen 2 koleje směr Přerov.

qwertz

beru zpet, to by vznikl obdobny problem na strane prosenic.

Krysa350

Možná by si Dluhonice zasloužily, aby tam osobáčky i zastavovaly. Mají významnou výhybnu, škrábne je D1, tak ať z toho místní taky něco mají.

Jiří Kocurek

Jezdí jim tam autobus MHD, který objede celé město, což je o dost lepší, než jít od nádraží do nemocnice pěšky.

zesp

A většinou jezdí stejně prázdný…

vbb

Tak ještě zastávku bus na té D1, ať je přestup z busu na vlak a opačně, ne?
Nebo jak souvisí „škrábnutí“ D1 se zastavováním vlaků?

milan

Při nejmenším hodně zavádějící informace. Dle jistě špatných odhadů má fyzický výpravčí v Dluhonicích ukončit službu v listopadu 2022, kdy bude následně provoz řízen z CDP Přerov, tuším sál číslo 3. Pak bych si dovolil tvrdit, že něco skončilo.

zesp

Myslí se tím práce na kolejišti, které je tímto plně zprovozněno. Není tak omezena kapacita trati a stanice, nemusí se čekat na protijedoucí vlaky a tím se eliminuje vznik zpoždění. Jízda rychlostí 40 km/h je zakomponována v grafikonu, takže by neměla mít na vznik zpoždění vliv….

milan

Pokud jste si se projel Dluhonice rychlíkem 40 km/h, nemohl jste nabít dojmu, že je hotovo. Krom toho ta 40 nikdy nebyla a není v GVD a pokud už tomu tak je, byl bych velmi mile překvapen.

zesp

Ze zahrady jsem na mobil zachytil poslední den prací na kolejích v rámci celé druhé stavby na přerovském uzlu. Je to podbíjení a finální úprava poslední vyloučené koleje v úseku Dluhonice – Přerov. Je zde i schválně zachyceno, jak zdlouhavé je otevření, či zavření takového vozu na dosypávání štěrku…

https://youtu.be/bS16R48-lTM

zesp

Jak vypadá nyní brodecké zhlaví by mohlo být patrno z tohoto videa, fotky nového uspořádání chci pořídit až po kompletním ukončení akce. Je to filmované na mobil, takže nehleďte na kvalitu:

https://youtu.be/94k8MeNSgDo

zesp

Ano, také bych dal výsledku rekonstrukce brodeckého zhlaví s jednou spojkou a ještě k tomu bez přesmyku mínus, a poměrně velké… Je to takto dost nedotažené…

zesp

Problém je, že nyní je místo dvou rychlých spojek za sebou na brodeckém zhlaví pouze jedna, asi díky tomu, že někdy bude ten přesmyk, tak už nebudou dvě jako dříve potřeba… To považuji za další komplikaci, a to hlavně v souvislosti s tak významným odsunem stavby přesmyku. Nyní se musí jízdy vlaků do a z Ostravy zkrátka překřížit. V novém uspořádání sloupů TV je ale na brodeckém zhlaví znatelná „díra“ a odskok řady stožárů právě v místě, kudy má přesmyk z kolejiště vycházet.

Hajnej

To bude další stavba, přičemž ta právě skončená pro ni vytváří podmínky. A protože se vlaky zatím musí tak jako tak křížit, neměly by dvě rychlé spojky vedle sebe (ne za sebou) žádný obzvláštní smysl (jako měly v dobách levostranné KFNB).

Gargy

Blbost ..tam je to nekonečný příběh.

Ondřej

Dopravní stavby jsou nekonečný příběh již ze své podstaty…jezdí se po nich, tak se opotřebovávají a je potřeba je opravovat. Demografie měst, regionů i celých zemí se v běhu času mění, proto je potřeba dopravní stavby dostavovat, přestavovat i likvidovat. Je to živé prostředí a žádné řešení není nikdy finální.

Jan Sova

Lze jen souhlasit. Realita ovšem je taková, že kousek dál od Dluhonské spojky mělo být nádraží v Předmostí, které by mohlo obsluhovat rychlíky Ostrava – Olomouc, Vsetín – Olomouc, ale bylo to bez ohledu na demografický a jiný vývoj zadupáno do země na dalších 100 let.

EC104

Tak to by potom mohli klidně zrušit uzel Přerov.

PetrM

Další etapa až za 3 roky? Proč ten spěch? /s

Jelen

A co odstranění kolize vlaků Olomouc -> Prosenice s vlaky Prosenice -> Olomouc? Myslel jsem, že se tento relikt z doby levostranného provozu na Ferdinandce při rekonstrukci odstraní a on byl akorát zakonzervován a protisměrné vlaky si tu tak nadále kříží cestu. Nebo to ten přesmyk, o kterém se píše v posledním odstavci, vyřeší také?

Error

Presne toto resi.

Igor

On tam zůstal záměrně. (umístění pohledu pro orientaci je výhybna Dluhonice a směr pohledu na Olomouc) Pokud máte čtyři koleje se směrem zpět, tam, zpět, tam (řešení bez přesmyku) a potřebujete je spojit jen do dvou tak vždy se ty prostřední musí křížit. Momentální stav je jeden přesmyk a ten prohodí jeden směr a vznikne tak zpět, tam, tam, zpět, prostřední koleje se spojí snadno, ale úplně vpravo musí jet úplně vlevo a to je taky problém. Tento poslední problém vyřeší druhý přesmyk, kdy práva kolej mostem přejde přes ostatní a zleva se napojí na levou. Proč dát přednost tomuto… Číst vice »

Jelen

Aha, tak to dává smysl, díky za vysvětlení 🙂

Tomas M

SŽ….#mynic
Už se tam jezdí půl roku po nových kolejích, tak proč se hned nezvýší rychlost aspoň na 80km?

zesp

Protože je tam provozorní zabezpečovačka, která vyšší rychlost neumožňuje.

Saiph

To některým nevysvětlíte, ale důležité ji si kopnout za každou cenu.

Muv

No, někteří fírové si s tím hlavu moc nelámou… Mám pocit, že dnes vydávají licence jen za hezký pozdrav.

Lada

Další chytrý. Jednak to co tvrdíš není pravda a jednak si zkus stoupnout s bagrem a točit se kolem provozovane koleje. V celem kolejišti se neustále pracuje. Ted bude docházet k výměně jednotlivych zabezpečovacích prvků jako jsou např. Počítače náprav za kolejové obvody, aktivaci návěstidel kompletních a přepínání do nového zařízení. Takže tak…

Šejdr

Kvalitu zabezpečovacího zařízení jsme názorně viděli dnes ráno, kdy kvůli němu trať hodinu a půl stála.

Brumla

Lepší stojící trať než dva vlaky proti sobě v sobě.

Sova

Ostuda je obojí.

Lada

Jestli myslíš Dluhonice 5:50 až 6:50 tak to taky souvisí s výlukou a ne se zabezpecovackou. Stejně jako v Otrokovicich a Tlumačově tvořil hodnoty trakční proud. A pro tvou informovanost ten stoji proud je sviňa a stojí i za požáry elektroaut, elektrokolobezek, či baráku od solárních panelů. Doba nás a ekologové ženou do požárů. Bude jich jen více, rozhodně ne méně a nepomůže ti žádná zabezpecovacka.

Apollo17

Zase ubudou požáry od svíček a loučí,otevřených ohňů při přípravě stravy atd.. z dob před využíváním elektřiny. 🙂

Dusanh

Doufam, ze casovy odstup umozni zlevneni presmyku diky zruseni opatreni souvisejicimi s DOL, se kterym presmyk virtualne kolidoval…

Igor

Jakože asi jo, ale oni určitě vymyslí něco, proč cenu navýšit jako třeba inflaci od té doby. Takže nakonec bude stejná cena nebo vyšší.

Kamui

Proč v letech 2025 – 2027 a ne hned? Kdyby tímhle tempem stavěli infrastrukturu naši dědové, moc by toho tady dnes nebylo.

David

Výkup pozemků?

mgr.pavel

Proč je nevykupovali s předstihem? Resp. tak, aby plynule mohli teď začít se stavbou?

a8n

Výkup pozemků na trasu, která ještě ani není zapracovaná do příslušných územních plánů?

Hobodej

Nedostatek peněz

Jiří Kocurek

Že se ty mobilní telefony docela rozmohly, žejo? Infrastruktura v skoro v celé ČR hotová prakticky za 10 let.

babilon

Takže Praha-Ostrava místo 40′ zpoždění bude jenom 38? Tak to je dobrá zpráva.

asdfasd

Nebuďme zas tak pesimističní, tam se zpoždění běžně zvedalo o 6 až 12 minut podle „ucpanosti“. Až se tam pojede na plno, to bude fičák!

Vojtěch

fičák to bude až se pojede 320

roman

tam se nikdy 320 km/h nepojede

Jan Sova

Čistě hypoteticky by se nějaký šílený maniak mohl utrhnout z řetězu a nějakou lepší jednotku tudy popohnat. Před pár lety ve Španělsku mu to skoro prošlo.

Tomāš

Z toho 30 min bude už na odjezdu z Prahy… ví někdo, proč jsou ty vlaky na odjezdu z Prahy pravidelně zpožděny o nižší desítky minut? To udělá vždycky víc než výluky po cestě.

Ten z Brna

údajně nestíhají soupravy připravit když přijedou zpožděné do Prahy…

Brumla

Dobrá práce! Skvělé, že už je hotovo. Ještě skvělejší bude plnohodnotné zabezpečení a plná rychlost. Z každého dobře dokončeného projektu mám radost.

Jan Sova

To asi většina lidí, ale trošku jim tam hapruje to „nedohledno“, když tam se zpožděním jezdili 3 a více let.

asdfasd

Takže výluka skončila ale ještě měsíc budete jezdit Vmax 40 😀 Dobrá správa.

Muv

Výluky měly zůstat do října? Chápu to správně?