Do rušení spojů ve Středočeském kraji se vložil ministr dopravy, redukci označuje za diletanství

Ministr dopravy Karel Havlíček na nádraží v Dobříší. Foto: YouTubeMinistr dopravy Karel Havlíček na nádraží v Dobříší. Foto: YouTube

Ministr Havlíček prosazoval před pár měsíci jednodušší konzervaci lokálek, teď bojuje za jejich záchranu.

443 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Geo

Kdyz vidim tu fotku, tak bych mu polozil jedinou otazku. Zda-li si udelal hodinu a pul dlouhy vylet tou Reginovou, za kterou tak horuje.

xyz

Mě z té fotky hlavně zaujal záběr ve vyloženém protisvětle. 🙂

Pavlíkov, Modřejovice

Jestlipak si výlet tamtéž udělal pan Borecký??

Novotny

Pan Borecky a jeho tym by mel hledat uspory i u sebe. Proc jsou napriklad nyni 2 radni pro dopravu na Stredoceskem kraji a driv stacil ma celou oblast 1 radni?

Gwann

možná kdyby ty lokalky provozoval nekdo jiny…třeba s jinou barvou a kavovarem…tak by to mělo větší zájem…

náklad na kávu (surovina) je max. 2kc.

tak udělat ze sukafonu žlutou kavárnu by šlo, ne? v mnoha projizdenych zadních lhotach nic není, možná by se chytili…

Cukroušek

Já bych si zase přál vlak se zlatých prasetem a s welness. Na co někam jet když bys mohl mít kafe viď ?

Gwann

cukrousku, já vlakem jezdím i bez kafe.

spíš jen jak přitáhnout ty ostatní. kdyz tolik tvrdí, že základ je žlutá barva a kafe zdarma, tak proč to nezkusit.

Rozumný pán

Zdravím. Máme silnice třetích tříd, ty nikdo neruší. Máme obecní zastupitelstva, na jejichž připomínky pánové z VÚSC hází bobany. Přiblížila tato úprava uspořádání vládu blíže lidem. Ne. Vše je zcela opačně. Opět rozjíždí byznys s provizemi za zrušení toho, či onoho. Víte ono zrušit trať, vykázat nějakou úsporu, kterou nikdo nikde neuvidí, zato z bludů vypočítanou provizi konzumovat, to zvládne úplně každý. Není divu, likvidovat je jednodušší, nežli zajistit třeba v Hostomicích dětského lékaře, nebo v kraji všude tolik chybějící zubaře. Na tomto příkladu vidíte, jak si představují podporu venkova. Je to odporné.

-TR-

Přesně jste popsal důvody, proč má na venkově takovou podporu ANO, přestože mnohým ty koblihy nechutnají. Pokud bych bydlel někde v dotčené oblasti, budu se chovat úplně stejně.

Upozorňoval jsem také na to, že Středočeský kraj by měl aktivovat článek 14 smlouvy s ČD a přesoutěžit dovolených 20 % výkonů podle nových podmínek, což by mohlo znamenat vstup alternativních dopravců na lokálky (a teď fakt nemám na mysli KŽC). Přípravy na přesoutěžení mohl Borecký zahájit okamžitě po nástupu do funkce. Neudělal to, naopak mám vyjádření z prosince 2020, kde si smlouvu s ČD pochvaluje.

Původní Pražák

Presoutezenim se z prázdného a zadarmo drahého vlaku stane podle vás co?

-TR-

Sníží se cena za kilometr. Ale to nedokážete pochopit. Kdo chce, hledá způsob, kdo nechce, hledá důvod.

Původní Pražák

To máte výjimečně pravdu. Nejsem psychiatr, takže tohle postižení opravdu nechápu.

Jarmila

A kdo chce psa bit hul si vzdycky najde. A kam je tech 52 milonu chteji investovat? Asi lepit doury na silnici, nebo zborit nejaky most.

Jarmila

Ze by si pořídili pro STAN nová ekologičtější auta za těch 52 mega

Sporak

kapříci?

xyz

– Ano, tato úprava přiblížila uspořádání blíže lidem (např. o dopravě v Jihomoravském kraji se rozhoduje z brněnského, nikoliv pražského, úřadu apod.). – Jaké „provize za zrušení“? – Žádná trať se neruší. – Přes Hostomice pod Brdy se vlakové spojení neomezuje. – Naopak, vynakládání peněz na neefektivní osobní dopravu na nevhodně směrovaných lokálkách ubírá peníze, které by mohly být určeny např. na zajištění zdravotní péče, tzn. tyto dvě věci mohou být ve vzájemném konfliktu. – Zubařů a dětských lékařů je tak jako tak omezený počet, tzn. finanční pobídky obcí/menších měst ve smyslu „zaplatit doktorovi, ať jde ordinovat právě k nám“… Číst vice »

Původní Pražák

Me by zajímalo, kolikrát jste vy a vám podobní dotčenými vlaky vůbec jel. Protože kdyby jimi jezdilo tolik lidí, kolik se jich tu zastává, tak by minimálně ty 810 musely jezdit narvané. Což zjevně nejezdily.

Gwann

ja vlaky jezdím opravdu hodně. ale jet do Luzce či Machova…pojedu asi jen dát papa lokálně. protože co bych tam proboha delal

Elvis

Tak hlavně to IDS musí fungovat, v JMK je to o tom, že vystoupíš z vlaku stojí tam autobus, ten objede okolní vesnice, za hodinu je zpět plný lidí, kteří pokračují dál vlakem. Hlavně ty vlaky jedou v taktu hodina, ve špičce 1/2 a lidi toho využívají, když jsem byl na VŠ, tak si ty poloprázdné motoráky taky pamatuji, ale za 15 let tu je veliký progres.

Pavlíkov, Modřejovice

Turistické trasy, pěšiny a polní cesty nikdo neruší. Ale věřte, že v okamžiku, kdy by byl jmenován na kraji jejich „koordinátor“, již by byly na stole pravidla pro „efektivitu turistického značení, optimalizaci sítě pěšin, pochopitelně s patřičnými úředníky, kteří si všetečně hledají opodstatnění. Borecký lže, když neuvádí pravdivé údaje souhrnu nákladů na „lacinější“ autobusovou dopravu.

Simi

Tak já jsem to pochopila tak, že to je o tom, že tato oblast ještě není řízená nějakým úředníkem a co by se mohlo stát pokud by to nějaký úředník řídit začal. Chápu to správně?

Martin

Ten je zralej na pest… nejdrive seskrtaji penize krajum a pak se divi, ze kraje chteji setrit, a nedeje se to jen ve stredoceskem, ale tyhle reklamni spoty ANO se ted budou navazet pouze do Piratu, jde o hlasy…

-TR-

A můžete mi vysvětlit, jak je možné, že v krajích, kde má rozhodující slovo ODS, k takovým škrtům nedochází? Přitom ODS také podpořila zkrouhnutí peněz.

Jaaa

Čekají na volby…

xyz

Druhou možností je, že ve Středočeském kraji byla objednávka provedena o to více „na doraz“ co do finančních možností kraje.

Jaaaa

Pokud víte, jak financování krajů probíhá, tak 53 milionů nijak neindikuje finance na doraz.

Martin

PID je nejvetsim dopravcem, kazda koruna je videt a taky si vemte kdo snizil jizdne na 25% pro cca 1/3 cestujicich a kdo snizil jeste rocni jizdne v praze na cca 1/2..
Jinak se to vi uz dlouho pred covidem, ze je to v Praze neudrzitelne, a tyhle rany to jen urychlily…

Martin

pardon, ne dopravcem, ale organizatorem dopravy v CR

Martin

a tim myslim hustotu site a frekvenci spoju,… a nezminil jsem ani rust platu ridicu,…

Simi

Tak jak byli soudruzi marnotratní a megalomani tak pokud vezmu MHD v Praze severní město tak oproti době minulé a dnešku je daleko větší podíl různých linek jezdící lidem, až k baráku. Sídliště Prosek ještě v 90 letech jezdila MHD pouze po Vysočanské a linka 151 přes starý Prosek na Bulovku. Dnes vám zajede bus téměř k každé škole, školce, obchodu, poliklinice a ordinacím lékařů a to v intervalu od 15 do 60 minut. Neříkám, že to není užitečné. Je to určitý komfort. Stojí to jistě dost peněz bez urážky popovážet obtloustlé děti které by spíše měli jít pěšky než… Číst vice »

Gwann

a už to tu máme.

to s tím nemohl borecky počkat po volbách?

Vrabec na střeše

Tak za těch ušetřených 50 mega můžou předělat trať na Lužec na cyklostezku, když už je tam ten nový most.

milan

Já mám rád takové komiky. Vy nemáte rád takové komiky?

ušatá

Myslíte sám sebe? Zajímavé posouzení své osoby.

mgr.pavel

On není komik, ale tragéd..

Petr

Ja ne. To si takhle jedete 280 v ICE a ctete jak nas ministr dopravy, v tom pul uvazku, na kterej tu praci ma, plejtva cas tim, ze resi sukafony.

Simi

A Jak by jste si takové ICE představoval třebas do dobříše nebo Mšena? Nebo snad v Německu mají jen ta ICE. Asi ne, že.

Cestující

ANO jsem nikdy nevolil a nebudu, pana Havlíčka také nemusím, ale v něčem s ním přeci jen musím souhlasit. Musí se také myslet do budoucna. Nedávno jsem četl, že v Bruselu vážně uvažuji o tom, zavést emisní povolenky i pro leteckou a silniční dopravu. To jsem zvědav, co budou pak dělat jestli se to zavede a kraj na ty povolenky pro autobusy nebude mít. EK jasné vyjádřila podporu železniční dopravě, ale to si SK zřejmě neuvědomuje.

xyz

Pak to bude od eurokomis pokrytectví jako hrom, když autobusy splňující moderní emisní normy budou platit za povolenky, zato staré šukafony splňující leda tak houbeles žádné povolenky nebudou muset.

Mimochodem, pokud takové povolenky projdou, pak se navýší úhrada za autobusovou dopravu, takže o to méně výkonů bude moci být za stejné peníze objednáno v dopravě celkově = o to bude potřeba více škrtat i v těch vlakových výkonech, které jsou málo potřebné.

Cestující

Já opravdu nevím, co tu stále všichni máte s těmi šukafony. To už nemáte jiný argument. Opakovaný vtip přestává být vtipem 🙂 . Postupně se nahrazují a nebo modernizují, takže mají i nový motor. A u toho nahrazování autobusy. Autobus většinou o proti vlaku zajíždí do vesnic jezdí oklikami zatím co tratě jsou stavěné přímo. Autobus ujede mnohem větší vzdálenost než vlak když má spojit dvě místa. Tak nevím co je ekologičtější?

xyz

– Rušené/omezované výkony jsou převážně v režii šukafonů (O. K., z menší části Regionov).

– Šukafony nahrazené modernějším vozidlem = zvýšení úhrady kvůli odpisům nového vozidla (mmch. argument použití i p. Boreckým).

– V menší míře to platí předchozí odrážka i u zmodernizovaných šukafonů (tzv. technické zhodnocení), přičemž pořád není dosaženo např. nízkopodlažnosti a pořád tu je mj. aspekt nutnosti výhledově instalovat mobilní část ETCS.

xyz

A co se týče „zajíždění do vesnic“ – vede-li silnice přes ty vesnice, pak nejde o žádné „zajíždění“ (z diskutovaných tratí namátkou Kněžmost či relace Příbram – Rožmitál pod Třemšínem)

Mimochodem pro spojení typu Kouřim – Praha (ale i výše zmíněná trasa Příbram – Rožmitál) je oklikou právě vlakové spojení, zatímco autobus jede z Kouřimi do Českého Brodu, takže cesta z Kouřimi směr Praha je poněkud přímočařejší.

Cestující

Mám pro vás jeden čerstvý příklad. Včera jsem jel služebně z Č.Třebove do Vysokého Mýta. Rychlík byl zpožděný, tak jsem použil NAD za osobní vlak z Třebové do Chocně, aby mi neujel přípoj, to jsem ještě nevěděl, že výluka je i z Chocně do Mýta a že i tam pojedu NAD. Je asi zbytečné popisovat vyhlídkovou jízdu po okolí Ústí n. Orlicí, tak jen výsledek. Cesta vlakem,tedy když jede a není výluka, i s přestupem asi 42 minut. Cesta NAD 75 minut. A to jsem se ještě od spolucestujících dozvěděl, že ve Vysokém Mýtě má vlak ostré obraty, které díky… Číst vice »

xyz

Demagogie. O rušení osobní dopravy v úseku Choceň – Vysoké Mýto město nikdo neuvažuje; důkazem budiž i to, že se jej netýkalo ani rušení, ani omezování, při tamních koncepčních změnách provedených od 12/2011.

Cestující

Nikde jsem nepsal, že se tato lokálka má rušit. Dával jsem jen praktický příklad toho, že všeobecné tvrzení , že autobus je výhodnější alternativa k vlaku co se lokálek týká není prostě pravdivé.

ušatá

Opravdu ne?????

Gwann

tak relace vys mýto – Chocen by mohl zastavit jen ooobrkreten.

ono se dostat z třebové busem kamkoliv je zážitek…i do litomyšle. tam to jede těch pár km třeba i hodinu, když se zadari

Původní Pražák

Nechci vám kopat do bábovicky, ale podpora zeleznicni doprave opravdu neznamená nutnost za každou cenu držet provoz na lokalkach pro pár lidí. Jako chápu, že zákazy brček a podobně zásadní kroky k záchraně planety muzou svádět k představě, že v EK jsou jen idioti, ale to byste jim krivdil.

Jaaaa

Jj, každej z vás se baví o extrému, kterej mu zrovna do jeho „argumentace“ sedne…

mgr.pavel

1) autobusy jsou při nízké frekvenci vlaků levnější. 2) autobusy musí splňovat poměrně přísné emisní normy, zato na železnici
(kde jde skoro jen o diesel trakci) můžou jezdit mnohem méně ekologické šukafony. 3) až kdokoliv dá kraji peníze na vlaky, ten milerád bude provozovat vlaky. Jenže RUD, centralizace rozhodování o daních atd. to dává veškerou moc vládě..

Petr

Smazáno pro neschopnost vyjádřit myšlenku bez použití vulgárních slov

Leinad

A proč k redukci došlo?
RUD způsobilo, že kraj a obce mají méně 🙂 Jermanka způsobila cenu za kilometr šukafonu.

Jaaa

RUD? ODS, ANO a SPD.

xyz

Primárně ANO, které to navrhlo. Až sekundárně k nim ODS (která však toto snížení daní dlouhodobě prosazovala) a SPD.

Jaaaa

To je úplně jedno. Všichni věděli, o čem a v jaké situaci hlasují.

Lukáš Chytil

Kdyby to ostatní nechtěli, tak to ODS nikdy neprojde.

Vít Mrhal

Jen pro upřesnění, trať Lovosice- Teplice neexistuje. Je to trať Lovosice- Řetenice, navazující na trať Chomutov- Ústí nad Labem.
Je to rozšířený novinářský nešvar, tuto trať tak takto špatně nazývat. Alespoň na tomto webu si na to dávejte pozor.

Petr

A Řetenice jsou kde? Skoro uprostřed okresního města Teplice…
Takže zeměpisně je to správně……

Petr

Naopak název stanice Řetenice je nesprávný a vůbec cestující neinformuje, že se tato stanice nachází v okresním městě Teplice…
Žádná obec Řetenice už desítky let neexistuje…..

xyz

Takových případů je mimochodem mnoho – viz Vesec „u Liberce“, Doubí „u Karlových Varů“; po desítkách let se žst. Chrlice přejmenovala na správný tvar Brno-Chrlice atd.

David

V Rosicích (nad Labem) čekali na změnu názvu nádraží skoro padesát let.

xyz

Jo, v Pardubicích se to pak všechno šmahem přejmenovalo od jara 2001 (s nástupem platnosti nového JŘ) – všetně hlavního nádraží, které do té doby dle názvu vlastně ani „hlavním“ nebylo.

Martin

Tak ono v Teplicích je to takové zvláštní.
Existují stanice Teplice – zámecká zahrada, pak dokonce Teplice – lesní brána, na úplné periferii města, no a Řetenice které leží dnes už v širším centru Teplic, jsou stále jen Řetenice.
Přitom Řetenice nejsou ani samostatný městký obvod.

Lukáš Chytil

Nebo například stanice Huštěnovice, ležící v obci Babice.

Simi

Takové Milovice jsou správně Milovice nad Labem viz zde https://www.psc.cz/28923/ vtipné je, že to nepoužívá ani Městský úřad a ještě vtipnější, že Labe je tak daleko tak pokud by jste Milovice u Labe hledali tak dojdete, až do Hamburku nebo do Krkonoš.

Daniel

Pro upřesnění trať Lovosice – Teplice v Čechách existuje minimálně aspoň v jízdním řádu, akorát v úseku Řetenice – Teplice je viz trať i do Chomutova a také do Litvínova. O tom co to je za trať můžeme polemizovat, jestli vlak z Ústí na Litvínov v tomhle úseku jede po trati do Chomutova, Lovosic, či do Litvínova. 😀

ajemgut

Mně přesvědčil ode dneška volím ANO

Happy

Doporučuji navšťívit nejbližšího lékaře v oboru psychiatrie se specializací léčby závislosti na koblihách a tupcích. Nejste ztracen, jen to chce řádnou medikaci.

ajemgut

Procpak, jelikoz pouze vy mate ten spravny nazor?

Happy

8 let jsou u kormidla prakticky beze změny. Když to vztáhnu na dopravní infrastrukturu, tak Vám snad připadá, že by se tu něco dělo? Píše se rok 2021 koridory nejsou stále dokončeny, dálniční síť nedokončená a ta co je je přetížená, opravené úseky se vydávají za nové, aby to nevypadalo tak tragicky, koridory zoufale nekapacitní, trať do Kladna stále není, VRT je jak sci-fi, trať do Berouna beze změny se rozpadá dál a dál, drátizace 240 je jak megaprojekt na desítky let. To než se dokončí, tak budou mít Taliáni hotové další tunely Alpami. Ale chápu, že některým to stačí….

babilon

Myslet si „vlak do každé vesnice, ať to stojí, co to stojí“, budiž, je to váš názor. Volit stranu, která to bude prosazovat, budiž. Ale je pitomost volit stranu, která rozhazuje stovky miliard a přitom krajům v těchto těžkých chvílích nepřidá na dopravní obslužnost ani korunu.

-TR-

Dovolím si připomenout slova volebního sázkaře Michala Sirového (sám je příznivec Pirátů a STAN):

„Demo-blok se za poslední 4 roky málo snažil o získání voličů temno-bloku. A bez nich to prostě z dlouhodobého hlediska nepůjde…“

Průzkumy to ukazují jasně. ANO je opět první a má šanci dát dohromady koalici. Takže pokud chcete, aby demoblok vyhrál, musíte přesvědčit stávající voliče ANO. A to neuděláte tím, že jim budete nadávat.

Svojsin

Ukazoval průzkum pouze jedné agentury, velice nedávno bylo ANO jinde až na třetím místě. Takže bych to nechal na voličích….

-TR-

Vítězství ANO v posledních průzkumech odhadly kromě CVVM i agentury Ipsos, Median a STEM.

xyz

Drobně upozorním, že jde o „vítězství“ způsobené tím, že poklesly preference PitStan ve prospěch Spolu.

Modelový příklad: když PitStan měl získat 30 %, ANO 25 % a Spolu 12 %, byl by PitStan „vítězem“.

Kdy je najednou model ANO 25 %, PitStan 23 % a Spolu 19 %, pak je najednou „vítězem“ ANO, aniž by získalo o jediný hlas více než dle původního modelu.

Jaaaa

Loď se potápí, nelze to nevidět. Volí hlavně důchodci a padesátníci, třicátníci ne. 🙁

Priserak77

A vám přijde normální, aby stát vrážel stamilióny do opravy tratí a pak je tihle diletanti zničili? Ale evidentně nejste schopen přijmout, že někdo jiný prostě volí ANO. Já ho sice nevolím, ale psát, že jsou to všichni tupci je fakt ubohé.

malý bobeš

Někomu zase nepřijde normální vrážet stamiliony do tratí kterými nikdo nechce jezdit…

Roman

Ale kraj trval na tom že to chce opravit a provozovat 🤔

malý bobeš

Jermanová?

Happy

A nejsou? Tohle je vláda všech snů, protože sejít se takováto skvadra diletantů, to je teda něco. Statisticky to snad ani možné, abych z nějakého výběru měl jen samé diletanty….

xyz

A do dneška jste volil koho?

Svojsin

Mám takový svůj odhad na trojici KSČM , SPD a naposled právě „protikorupční“ hnutí:-)

ajemgut

DSSS

-TR-

To je trolling, ne? 😀

Gwann

v tomto případě, pokud by to byla pravda, je zbytečné jakékoliv přesvědčování. pacient nelze léčit.

Filip

Jestli se o své volbě rozhodujete jen podle toho, jestli daná strana podporuje drahé a neperspektivní lokálky a stačí vám k tomu jedno propagandistické video, tak se vlastně vůbec nedivím, že to tu vypadá tak, jak to tu vypadá 🙃.

rozinka

A co vám na to radí psychiatr?

mgr.pavel

A čím vás přesvědčil? Tím, že nedávno chtěl tratě rušit, a teď je jejich velký zastánce? Nebo tím, že ANO přes RUD zkrouhla kraje o peníze, takže ty musí šetřit? (na rozdíl od vlády která si může zatnout jakoukoliv sekeru, když uplácí důchodce)?

Tak čím vás přesvědčil?

Jos Ka

Výborně, chválím vás, já také. Ty nesmysly co vymýšlejí Piráti v Praze a SK jsou neuvěřitelné. V Japonsku je hlavní osobní dopravou železnice, autem se jede jen když potřebuji něco dovézt, frekvence aut na silnicích je výrazně menší než u nás a to jich je 11x víc než obyv. ČR. Autobusy jen občas, jako doplněk na krátké vzdálenosti. A jde to, nikdo nevymýšlí podobné ptákoviny, jako teď tady, naopak železnice je podporovaná, šinkanseny a vlaky jezdí podobně jak u nás metro a tramvaje – samozřejmě mnohem rychleji. Do 6 let (celková doba stavby 12 let) bude v provozu Chuo trať… Číst vice »

Petr

MD nasype nesmyslný prachy do nejakejch lokálek, ale špatnej je kraj, protože to nechce používat.

Gwann

který to nechce používat…protoze nemá na to prachy…kvůli té stejně vládě, jejíž ministr je teď peskuje.

nelíbí se mi zastavení dopravy na některých z tratí. ale tohle je snad ještě horsi

Svojsin

Pane Borecky, nenechte se zastrašit někým takovým, jako je sluha Nemajitele Agrofertu.

-TR-

Pan Borecký má své kritiky i v rámci hnutí STAN. Některé znám osobně, jejich jména zde však nebudu prozrazovat.

Svojsin

Tj. klidně možný. Nejmíň kritiků mají politici, nedelajicí nic.

-TR-

Kritika je zcela legitimním demokratickým nástrojem. Ale to nedokážete pochopit.

Svojsin

Já netvrdím v tomto opak. Vy víte houby, co kdo dokáže, nebo nedokáže pochopit. Prijde mi, že jsem vám šlápl na vaše Agroferti kuří oko, podle vaší reakce. Ale třeba tomu tak není……

-TR-

Zato vy jste byl agrofertista, když Kolovratník protlačoval konzervaci dráhy 😀

Svojsin

Opět vedle😀
Nevolim strany podle momentálního vztahu k železnici. Navíc většina politiků o doprave nemá přehled napříč pol.stran.

Petr

Nedivím se jim. Tuhle pozici jim, ani panu Boreckému nezávidím.

ušatá

Tak ať to přenechají jiným, zkušeným odborníkům, kteří tomu rozumí a umí to posoudit a spočítat se vším všudy!!

Ondřej

Až nám EU nadiktuje povinná elektronické auta za 4x větší cenu, tak budeme rádi, za naši hustou železniční síť. Stačí ji 15 let udržet provozuschopnou a cestující se vrátí…

Sporak

A budou tam jezdit šukafony za kýbl vodíku? I ta železniční doprava bude muset být bezemisní, ostatně nějaké procento bude muset plnit již v dohledné době.

Happy

I kdyby se tak stalo a jediným řešením by byla v budoucnu železnice, tak by nejspíše vznikaly nové tratě na základě potřeb té doby nikoliv na základě potřeb konce 19.století. Navíc i stavebně by byly odlišné. Důraz na rychlost a přímost a ne na nivelitu, tedy na co nejmenší klesání a stoupání bez ohledu na délku spojení.

Jaaa

Tyto lokálky tvořily návazná ramena a tvořily by je i nadále.

malý bobeš

Tyto lokálky vozily na sklonku předminulého století hlavně zboží; osobní doprava byla leckde jen takový doplněk…

xyz

Takovým návazným ramenem ale může/umí být (někde i vhodněji než vlak) i autobus.

Jaaaa

Nebo třeba pramice po vodě, že. To prostě samo o sobě přece není argument vůbec k ničemu. Vlaky jsou o něco atraktivnější, protože v ČR prostě jsou. Je potřeba toho maximálně využít, když už to tu je. Samozřejmě kde to má smysl. Tyhlety svaté války slepých typu „lokálky zrušit“, protože já „mám pocit“ fakt absolutně k ničemu nevedou. Celkové náklady na provoz a údržbu systému standardní železniční svršek – lehké železniční vozidlo jsou nižší než systém autobus – silnice asi o polovinu. Problém je zase a jenom nerovnoměrné rozložení nákladů, kdy stát nemusí 100 let investovat prakticky nic, zatímco kraj… Číst vice »

*h8*

Vzniknou nové tratě? U nás, kde jsou NIMBYsté a Vody z Tetčic za každým rohem?

Gajda

Osobně si myslím, že Regionova co veze 5 lidí není ekologická ani náhodou, to i kdyby jel každej ve svým autě s naftovou V8, tak to bude ekologičtější. A 810 jedoucí 40-50 taky rozhodně není doprava budoucnosti. Sice máme husou železniční síť, ale v jakým stavu, s jakih rychlostí, co za skanzen na ní leckdy jezdí – to prostě budoucnost není. Ale blíží se volby, tak se Kája snaží. Ono i to samotný MD toho spoustu taky rozhodně nedělá dobře. A když je to ta ekobudoucnost, tak by ho ta vládní limuzína měla vozit jen od nádraží na vládu a… Číst vice »

Vít Jůza

Proč by ho měla od nádraží vozit vládní limuzína?

Jarek

Přesně tak, ať si dojede na kole k nádraží do Mníšku, možná mu kolo uschová spřátelený výpravčí. A dál ať jede regiošukem, ať si to borec hezky užije.

Panda

Pokud pomíjíte otěr pneumatik/asfaltu, který je zdraví škodlivější než výfukové plyny, tak ano… A 810 s novým motorem má spotřebu podobnou jako těch 5 aut…

Jaaa

Jistě, jiné řešení než ta 810 totiž neexistuje.

To je furt dokola…

Pavlíkov, Modřejovice

On mi to sice censurující prďola smázne (nepřišly by nejspíše penízky), ale ostrost otázek položených panu ministrovi je v ostrém kontrastu s hebkým, až podlézavým tónem přejemných otázek položených zástupci Stan.

ajemgut

pouze vas nazor ! samozrejme z pohledu cenzora, ktery muze ty nepohodlne smazat

Jarek

A lacinost toho, že Anofertí papaláš točí video, aby „zachránil“ prdelní dráhu – když má jako ministr spoustu jiných a nedořešených úkolů, vám nedochází?

Pavlíkov, Modřejovice

Pane Sůro, ale lži od zástupce stan zazněly a ne zrovna malé. Jedna, jediná za všechny – tvrzení, že autobus je lacinější. Jak může pustit takovou nehoráznost, když od autobusu nezná všechny náklady na jeho provoz? Neznám účelová tvrzení, ale jen lživá! Stát investuje do regionálních tratí nemalé peníze, což je v pořádku (udržujeme přece i silnice III tříd) a následně jakýsi doveda na provinční úrovni tyto peníze maří na základě neúplných, matoucích, lživých údajů. Narážky na mozky si nechte – nerad bych zabředl do osobní, resp. intimní roviny.

-TR-

Smlouva s ČD z dob Jermanové, kde kraj platí nehorázné peníze za kilometr 810 (větší, než kolik platí Ústecký kraj DLB a AŽD za 654), Boreckému nevadí.

-TR-

Článek 14, odstavec 1 umožňuje Středočeskému kraji přesoutěžit 20 % výkonů. Dle článku 16, odstavce 3 a 4 je možné vypovědět smlouvu jen z důvodu závažného porušení smlouvy, k čemuž nedošlo. Takže by mělo smysl uplatnit článek 14.

Já si ty informace dokážu zjistit.

-TR-

Vzhledem k tomu, že hypotetické podmínky tendru jsou v tuto chvíli neznámou, nelze nyní konstatovat, jak dlouho by to mohlo trvat.

-TR-

Konstatovat mohu nyní jen to, že jiné kraje to úspěšně zvládly.

Happy

Ta smlouva je snad z roku 19 na deset let pokud se nepletu. Pochybuji, že nějaká zásadní změna je možná.

Pavlíkov, Modřejovice

Cena za km jízdy autobusu neobsahuje všechny související náklady. Stát tento nepoměr, který výrazně poškozuje železnici, správně kompenzuje. Vždy za období celé platnosti j.ř., t.j. platnost gvd . Dojde li k mimořádným úpravám (zrušení) nějakých vlaků, během období, za které byly tyto peníze již vyplaceny, tak objednatel, což je v tomto případě kraj, tyto státu zpět nevrací. Co se s nimi stane potom, je velikou neznámou. Píšete něco na téma ceny za km. Borecký nic pro změnu smlouvy s ČD neudělal, ani se nesnaží sjednat levnějšího dopravce (připustíme li, že je skutečně levnější, tedy nic formou různých „bočních“ dofakturování, známých… Číst vice »

Pavlíkov, Modřejovice

Nic více, nežli to, že pan Borecký si za svůj „rozpočtově zodpovědný“ výron vezme procenta. Jen nevíme, jak vysoká.

Pavlíkov, Modřejovice

Vy opravdu nejste novinář, necháváte li situaci klouzat do osobní roviny. Ale co, každý se živí jak umí. A Vy zde nestojíte na straně pravdy, logiky, argumentů, ale necháváte se asi krmit nenávistí a penězi od vybájených anti ANO vítězů příštích voleb. To vid i malé dítě, že Borecký udělal truc – ať to stojí, co to stojí a teprve bude stát.

Jaaaa

Ukazatel „cena údržby za km“ totiž neexistuje.

Ondřej

Jenže za některé vlaky by musely jet busy tři…

Raddie

Současné kraje jsou mor…

-TR-

Nejsou. Borecký může takto škodit jen ve středních Čechách, a ne po celé ČR. Nechci dopadnout jako na Slovensku.

xyz

A jako „ne-mor“ byste považoval jaké kraje?

Mimochodem připomínám, že zrovna Středočeský kraj je stejný jako před rokem 1989, vyjma aspektu (ne)zahrnutí Prahy do něj.

Vít Jůza

V roce 1989 ani při zavedení nynějších samosprávných krajů se na nezahrnutí Prahy do Středočeského kraje nic neměnilo.

Jaaaa

To je samo o sobě dost zásadní rozdíl…

Happy

Naopak můžete krásně vidět jednotlivé přístupy krajů. A decentralizace je vždy lepší než centralizace. Navíc už slyším, jak lidi křičí, že co můžou pražáci vědět o potřebách lidí např. na valašsku.

Původní Pražák

To by nebylo křičení, ale prostý fakt.

Happy

To bezesporu je pravda. Pokud se podívám obecně na dějiny, tak jakékoliv centralizace povětšinou znamenaly úpadek daného odvětví.

Jaaa

„A decentralizace je vždy lepší než centralizace.“

Krásné nesmyslné paušalizování. Už vidím, jak jednotlivé obce samy staví dálnici přes celou republiku…

Spravedlivě

Vždyť se jedná o lokálky, které v kraji skoro nikoho nezajímají. Okurkové téma. Sám starosta Luzce v reportáži na České televizi v pátečních událostech v regionech řekl, že autobus stačí a vozí to jednoho člověka. Tohoto kosmetického rušení si v kraji skoro nikdo nevšimne, kolikrát do roka asi jezdí důchodkyně z Kačic vlakem do Rožmitálu nebo Trhového Štěpánova nebo Kouřimi. Kraj má pravdu, že o tom rozhodli sami cestující a navíc tam kde je aspoň turistický potencial, to nechává na vikendy. S touhle redukcí nemůže mit nikdo soudný problém.

-TR-

A to, že do Trhového Štěpánova se bude jezdit pořád, akorát bez cestujících, nevadí? Je tam totiž depo, zázemí pro údržbu a doplňování vody a nafty. Z Vlašimi je to blíž než do Čerčan.

Leinad

A kdo to bude platit, jsou snad Sv součástí objednávky?

Kubrt

Ano, i když „neviditelnou“; jsou to náklady dopravce, které budou muset být pokryty objednavatelem. Ale jistě objem Sv jízd bude nižší, než dnešní Os vlaky.

Jarek

Tak asi 10x… ale tohle je pro šotoušky detail. Prostě „se stejně bude jezdit“.
Mimochodem, uplně stejně jezdí šukafon ze sedlčanky do Čerčan, po Benešov je to vypsané jako veřejný vlak a dostávají za to prachy.

Vít Jůza

Nop, a ty autobusy do a z Lužce by se mohly ušetřit.

Svojsin

Právě že ne. Jedou přes Vranany nadr. Vranany, Luzec do Mělníka.

Svojsin

Takže stačí jen malé doplnění.

Jelen

Nikdo soudný nemůže zvednout ruku pro takovou redukci. Rušit provoz na tratích do Kouřimi nebo Trhového Štěpánova odporuje jakémukoli zdravému rozumu, když se tím neušetří absolutně nic (bude potřeba víc vozidel, tudíž i víc personálu, což rozdíl ceny vlak vs. bus vykompenzuje). Stejně tak omezování Mšena, Dobříše nebo Městce Králové, což jsou využívané tratě a jakákoli redukce je zcela mimo mísu.
Navíc autobus není totéž, co vlak.

Svojsin

Kouřim neznám, ale Štěpán úplně bez problémů. A bus stačí jen upravit, max. něco doplnit.

Happy

Já třeba nejsem nějakým zastáncem odstřelování regionálních tratí. Spíš preferuji hledání řešení. Na Vysočině jsem rád, že je snaha o zlepšení provozu na lokálce do Slavonic, že je tam nárůst cestujících, tedy teď spíše stagnace vzhledem ke covidu, když celá VHD má brutální pokles. Takže cesty jsou. Ale je potřeba říct, že ty cesty jsou u tratí, které někam vedou, které jsou v docházkové vzdálenosti a ve směru přepravních proudů. Turistický potenciál je bonus. Vemte si, že většina krajů má nějakou redukci za sebou a snaží se v těch smlouvách na 10 let o nějakou ucelenou perspektivu. Stabilizace linek a… Číst vice »

Jaaa

Falešné dilema.

xyz

Mimochodem, zrovna u Středočeského kraje, který už „odedávna“ má svůj IDS-tarif, vyloženě bije do očí, že „napřímo“ uzavřená smlouva s ČD na 10 let 2019 – 2029 je netto a nikoliv „brutto + s povinností přednostně nabízet IDS-tarif“.

xyz

Mimochodem, zrovna ve středních Čechách toto jeho vyjádření s investicemi docela „sedí“ mj. s ohledem na to, že dodnes nejsou bezbariérově přístupné (tím mám na mysli pro lidi s kočárky, těžkými zavazadly atd.; fakt do toho nepočítám „schodolez“ pro vozíčkáře) tak velké stanice jako Koín nebo Kralupy n/Vlt.

Jarek

Plus celá 171, zazděný Kladno… ale bude tady onanovat na nádraží v Dobříši, kašpar…

-TR-

Kladno je zazděné hlavně kvůli Praze 6, kde vládne TOP 09.

Franta

Kladno není zazděné kvůli Praze 6, ale kvůli tomu, že nějakého blba napadlo plánovat dvoukolejnou trať skrz obytné čtvrti. To nemohlo nikdy splnit zákony ČR. Takže teď už to Správě železnic došlo a prišla s tunelovou variantou. Kdyby s ní přišlo už na začátku, třeba už před stavbou prodloužení metra A z Dejvické, tak mohla železnice směr Kladnou už dávno jezdit.

adamgolias

jo ták , takže když se postaví vrt za zahradami vesnic tak je to v pořádku , ale když se zdvojkolejní a zkapacitní již existující trat v praze je to spatně ,

ušatá

A své tam ještě důrazněji dělala ODS. Obě tyto strany to mají na hrbu.

Jarek

Jestli je z Mníšku, tak mohl pomoci zpropagovat trať do města s využitím tělesa vlečky Kovohutě + lokální přeložky, druhá kolej po Zbraslav, možná i dráty.
Tím mohl „dobříšskou“ větev efektivně zachránit a něco skutečně udělat pro město, ze kterého pochází. V Jihomoravském kraji se takovéto vychytávky umí.
Že někde 2 km za městem bude jezdit regionova, fakt nikoho netankuje…

-TR-

Souhlasím. Když ale se bavíme o Mníšku, tak tady máme i část Rymaně, odkud je výhodnější jet do Prahy vlakem (neleží na dálnici D4). Tam se nedávno stavěly nové domy, a jeden z důvodů, proč byla tato lokalita tak atraktivní pro výstavbu, byla právě dostupnost železniční dopravy. Škrtem vlaků nemovitosti ztratí na hodnotě.

Sporak

Svatá prostato. Na dálnici to mají asi 3 km. Co by za to jiní dali, takto neležet na dálnici. Jinak staví se i v lokalitě kolem nádraží v Mníšku, které taky neleží na dálnici. A fakt to není kvůli atraktivitě vlaku.

prag

Nejen Rymaně, ale celá ta planina od Nové vsi ke Staré huti je po silnici dost krkolomně sjízdná. A zaříznutí v Čisovicích nutně povede k poklesu cestujících na zbylym pahýlu a dalšímu zaříznutí rovnou ve Vraným.
Vlečka do Mníšku se pokud vim moc nesetkala s nadšenim místních a netušim jak by se na takovym pahejlu smysluplně organizoval provoz. V Mníšku i Dobříši je samozřejmě konkurenčně výhodnější D4, spíš jde o ta sídla mezi a bokem, kde jedou dvě čtyřstovky ráno a dvě odpoledne a o víkendu nic.

Jarek

A posílit čtyřstovky nelze? Stejně je pro ty lidi zajímavější Mnišek, kam vlakem nedojedou, nebo Praha, kam sice dojedou, ale za dva dny.

Jaaa

Jen si krátkozrace posilujte autobusy. Jsem zvědavej, jak se vám pro ně povede vyjednat vyhrazené pruhy.

prag

Mníšek je možná zajímavější, ale oni bydleji v Rymani nebo Hraštici 😀

prag

A když bych to srovnal na podobné trase, tak vlak ze Zbraslavi jede Rymáně za 37 minut, bus 38-43 samozřejmě s přestupama, přímej tam nepojede nikdy. Na Hraštici to vyjde podstatně hůř, i když by se posílily čtyřstovky, protože je to od hlavní dál. A zaříznutí v Čisovicích povede jen k dalšímu zaříznutí ve Vranym, a to bude pak stejnej problém i pro Bojov-Čisovice.

ušatá

Polopatě – trať neobsluhuje Mníšek, ale místo ,které je tak sice pojmenované, ale je tam jiná zástavba, jiné cíle, jiné jméno.

Šašek

Ministr mluví rozumně a konzervace lokálek=uzavření nějakého stavu a zabránění dalším změnám k horšímu. MD každoročně krajům posílá dotace na dofinancování regionální drážní dopravy. Pravidelná veřejná doprava osob je dotování a částky každoročně rostou. Je to věčném téma-redukovat spoje,konzervovat tratě nebo je úplně zrušit. Tak si lidi jděte k volbám a zvolte si někoho jiného…mínusy za 3,2,1…

Jarek

Loni byly krajské volby a ANO v nich bylo posláno kamsi.

-TR-

Ve středních Čechách to bylo hlavně kvůli Jermanové, čemuž se ale nelze divit. Ovšem diletantismus Jermanové a současného vedení bude za chvíli zcela srovnatelný.

Jarek

Možná rozveďte v čem…

Luboš Beneš

Mluvit a konat jsou 2 rozdílné věci.

xyz

A co se týče Koziny – ministr Havlíček neví o sezonním provozu, který na ní byl v letech 2015, 2014 (možná i předchozích) v úseku Děčín – Telnice provozován? „Hezké“ vykrucování.

-TR-

Skončil poté, co se šprajcla SŽ zcela v rozporu se zákonem o drahách.

Původní Pražák

Aneb další příklad neschopnosti MD a pana ministra. Myslím ten zákon.

zdeněk

Ta pointa je taková, že pokud je vlak s 30 lidmi tak autobus nebude s 30.. A následně dále proškrtají jízdní řád.. Třeba až k ráno v poledne a večer.

xyz

Na uvedených úsecích (O. K., možná vyjma Dobříše) těch 30 lidí zdaleka nejezdívá.

Jaaa

Třeba i dnes nejezdívá. Spíše ale ano.

Mezi léty 2005 a 2017 se do Středočeského kraje přistěhovalo 120 000 lidí. Víc jak 100 000 z nich tedy nově denně dojíždí do Prahy.

Tento trend pokračuje a ještě se zrychluje.

Opravdu chcete stále trvat na svých autech a autobusech?

xyz

Údaj, který uvádíte, nijak nesouvisí s předpokladem redukce provozu na vyjmenovaných tratích, které mimochodem (vyjma Dobříše, kde to celé je asi nejspornější) jsou od Prahy dost vzdáleny.

Mimochodem, s těmi „mými“ auty a autobusy poněkud podsouváte.

Jarek

Díky, že investujete čas do polemiky s tímto blbem a jeho floskulemi a demagogickými zkratkami.

Jaaa

Zato vy jste se projevil tak, že neznáte vůbec žádné řešení. Tak se předveďte, jak řešit trvale rostoucí denní dojížďku do Prahy, vy Einsteine. Šup šup, ať si to porovnáme, pane floskule.

ušatá

Argumenty docházejí, takže vztek vámi cloumá? Proto urážky, které navíc nemají opodstatnění?

Simi

Tak i když by jste pro ty BUSy vynechal Zbraslav tak je pošlete na Chuchelskou výpadovku a to je třebas po ránu časový nesmysl. Smysl by dávalo tratě zrychlovat třebas i z 40 na 80 tam kde by to jen trochu šlo, aby se časy zkrátili byť jen o 1/3 nebo 1/4 v kombinaci s návozem od BUSů by to pak mohlo dávat smysl například na Zbraslavi, Vraném a pod. ale i na jiných tratích nejen na této.

Simi

A třeba Mochov? Víte jak to ráno vypadá na dálnici od Hradce nebo 611 na Nehvizdy. Vhodně udělané Parkoviště, obratiště pro Busy z okolí, elektrifikace trati, použít elefanty co nyní obracejí v Horních Počernicích. Zastávky Mochov, Čelákovice, Horní Počernice, Vysočany, Masaryčka. Každý kdo si to má poposkákat v Busu od Nehvizd do Prahy to rád využije. Už jen to když by ten BUS jel v Mochově okolo toho elefanta tak to většině časem dojde, že přestoupit se vyplatí a ti co jedou autem. Stát v té koloně nebo jet a být za pár desítek minut v centru.

Jaaa

A kam si myslíte, že se dojížďková vzdálenost směrem ku Praze asi tak posunuje?

Zrovna Pečky a Kouřim jsou naprosto typické lokality, odkud se denně do Prahy za prací jezdí.

Simi

Proč neobnovit tolik známý vlak Paříž-Dobříš třebas jen do zkrácené verze Dobříš – Cheb 🙂

Kubrt

No jo, podél R4 by to chtělo NBS až do Příbrami. Stávající trať na Dobříš toto nevyřeší.

Jaaa

Taková trať se v našich podmínkách nikdy nepostaví, to přeci víte moc dobře. Navíc jsou potřebnější směry, tady už je ta „dálnice“.

Navíc trasování bude obrovský problém i bez toho.

Musíme v prvé řadě pracovat s tím, co máme. Zrychlit cestu z Dobříše do Prahy vlakem o 1/4 je reálné. Všechno ostatní je sci-fi.

Jarek

A to se všichni přestěhovali na trasu lokálky do Dobříše?

Jaaa

Z daného směru je to o 7 000 aut za 10 let po dalnici víc. Přistavujte pruhy, vy demagogický chytrolíne, jsem zvědavej kam je přistavíte v Praze, mysliteli.

Každý auto mínus se počítá, když jich bude 500 denně, může těch 500 jezdit odjinud a zácpy budou o 10 % méně časté.

Ale to si vy chytráčku spočítat neumíte, umíte jen napadat.

2084

Zrovna trať do Dobříše je pro dojíždění do Prahy naprosto nekonkurenceschopná 1,5 h cesty oproti 30 minutám cesty autobusem. Spíše má význam pro turisty a místní obslužnost a třeba alespoň víkendový provoz by tam mohl být zachován, ale pro pravidelné dojíždění do Prahy to vážně smysl nemá.

Jaaa

Osobně znám lidi, kteří vlakem z Dobříše každý den do Prahy dojíždějí. Problémy této tratě jsou jasné: Pomalá, vzdálená od Dobříše, nevhodný vozový park a organizace dopravy. Vše z toho je řešitelné.Takže prostě to buď budeme řešit a nějaké alespoň částečně použitelné řešení budeme v dohledné době mít, nebo se na to vyfláknem, zrušíme to a „děj se vůle boží“, kde je evidentní, že situace se bude dál jen zhoršovat. Špatný a stále se zhoršující dopravní stav ve Středočeském kraji není a nikdy nebyl nutnost, ten stav tu je a bude se zhoršovat jen a pouze lidským rozhodnutím. Je nejvyšší… Číst vice »

David

Jenže zrychlení trati a její přiblížení sídlům není v kompetencích kraje.

Jaaaa

Kraj má nemálo prostředků na to, jak tlačit na neschopné ministerstvo dopravy, aby s tím laskavě začalo něco dělat.

Rušení objednávky to ale opravdu není…

Geralt

To není fyzikální vlastnost autobusu. Samozřejmě jsou lokálky, kde je náhrada autobusem problematická, ale pak jsou takové kde trať vede v souběhu s hlavní silnicí (např. Rožmitál). Autobus může obsloužit víc zastávek, stejně tak může (měl by) být garantovaný přestup autobus vlak.

ušatá

Právě že trať na Rožmitál jde obcemi, zatímco na silnici je to delší docházka.

Svojsin

Osady generujici počet cestujících na os. auto. Nádraží v Rožmitálu úplně mimo.

ušatá

Vy víte, kolik lidí taa bydlí a kolik z nich dojíždí pravidelně či nepravidelně??? A kam???

Svojsin

Výmysl železničářů který většinou neplatí! Uveďte konkrétní příklady.

xyz

Jen tak pro zajímavost: minulou neděli jsem si byl projet trať do Rožmitálu: okolo 9. h tam i zpět sám, v 11 h z Březnice odjelo směr Rožmitál 8 cestujících. Včera (31. 7.) Zlonice – Straškov spoj v 10 h: cca 10 cestujících, z toho cca 4 – 5 zjevní „projížděči“ + dvě rodinky (možná také „projížděči“). Taktéž včera (31. 7.) navečer: spoj v 18:56 h z Peček směr Kouřim: za Plaňany zast. jsem jel již sám, i tak z Peček jen cca 10 lidí; stejně tak ve 20:33 h zpět do Peček nás dojelo cca 10 (i když pravda,… Číst vice »

-TR-

Uvedl jste akorát to, že jste jel vždy v mimošpičkových nebo víkendových časech, kdy je poptávka logicky nižší. To vůbec nelze brát jako nějaké směrodatné údaje.

xyz

Aha, a pro úsek Zlonice – Straškov, kde vlaky jezdí právě jen o víkendech od jara do podzimu, tedy jsou směrodatnými údaji jaké údaje?

-TR-

Ano, máte pravdu. Chtěl jsem tím však říct to, že úsek Zlonice – Straškov je asi jediný z těchto úseků, který je opravdu mrtvý.

ušatá

A ještě jen dva až tři spoje! To není na pravidelnou dojížďku.

Svojšín

Protože to kromě jednoho školního spoje nebylo nikdy.

ušatá

?????A co tak třeba 9 párů denně? najděte si starší jízdní řády!

ušatá

Navíc stále není „normální“ stav, takže se stále jezdí málo obecně. A dokud k nádraží v Kouřimi nebude zajíždět pro lidi autobus, tak se to moc nezlepší. Tam, kde by byl autobus potřeba, tak se nedá, ale podél trati ano. Takže o co komu opravdu jde???

Svojšín

Vy máte přehled o autobusech, když je nesnášíte a nepoužíváte? Vy z dop. webu se tady vyjadřujete ke všemu, děs běs….

ušatá

Myslíte, že se tu můžete vyjadřovat jen vy a že ostatní jsou povinni s těmi vašimi neznalostmi souhlasit?

svojsin

Mě na rozdíl od vás nedělaá problém používat oba druhz dopravy

Kubrt

Na rožmitálce ty vlaky jezdily prázdné už před 30 lety.

Ondra L.

Jde taky o to, jakymi autobusy jsou obce spojeny. Aby s nimi slo dobre prepravovat kocarky a je taky podle me k zamysleni, zda neprijit s nejakym zpusobem zjedodusene prepravy kol podle nejakych pravidel v nizkopodlaznich autobusech. Kdyby se tohle povedlo, muzeme pak skutecne mluvit o plnohodnotne nahrade.

-TR-

The Tap Tap – Řiditel autobusu: https://www.youtube.com/watch?v=8qacVvm-8ao

Geralt

Já myslím, že stát by měl udělat radikální krok a tratě které dnes již pozbyly smyslu odstřelit (zrušit/zakonzervovat). MD by si mělo u takových tratí udělat analýzu (kolik se přepraví nákladu, kolik jezdí cestujících (nikoli kolik vlaků je objednáno), nutné náklady do budoucna, možnost náhrady autobusem,…) a u takového Lužce by muselo jednoznačně vyjít, že po všech stránkách výhodnější je trať zrušit, než utopit sto mega za most. A tak by trať byla zrušena, ať se to kraji líbí nebo ne. Další tratě by pak zůstaly na dožití = v provozu, dokud nevyvstane nutnost nějaké zásadnější investiční akce, která se… Číst vice »

Jaaa

Demografie celého území kolem Prahy se radikálně mění. Ekonomicky s výhledem musí na drtivé většině tratí vyjít, že bude do budoucna nezbytné je zmodernizovat (ano, lightrail je ekonomicky nejprůchodnější, chytrolíne Jarku) a nově napojit na ještě kapacitnější síť, která se musí nutně dobudovat.

A nebo budeme vesele opakovat chyby mnoha a mnoha měst a pak se pokrytecky tvářit, že s nastalou situací už nejde nic dělat.

Geralt

Já taky nemluvím o většině sítě, já mluvím o těch nejzoufalejších lokálkách (nejen v okolí Prahy) vedoucích odnikud nikam.

Tratě keré mají potenciál do budoucna je třeba zachovat a modernizovat, ale na tratě bez potencálu je nežádoucí plýtvat prostředky.

Jaaa

A jaké to jsou ty „bez potenciálu“?

ušatá

Neznám tratě bez potenciálu. Ono také záleží na územním plánování, na tom brát vážně ochranu lesů, zemědělské půdy, krajiny jako takové, omezit zástavbu krajiny atd. Pak bude vypadat vše jinak a pak také lze do toho zakomponovat stávající tratě. Samozřejmě s nějakou modernizací, přeložkami atd.

Svojšín

Pro fanatika jako vy má potenciál i lokálka na neobydlené planetě, že.

ušatá

Opět další, který neví, o čem mluví a o dopravě ve státě, její ekonomice, ceně, dopadech nic neví. Natož aby se zamýšlel, že je třeba nějaké koncepce na základě odborných a komplexních analýz. Ale takových je tady a v politice i na úřadech příliš mnoho a mají moc vlivu.

Svojšín

On na rozdíl od vás ví mnohem víc. Jako pomatený neználek tady píšete vy.

ušatá

Vaše reakce začínají být již přímo zoufalé! Jste snad k tomu nějak úkolován? A o mé znalosti se nemusíte obávat.

xyz

Ten samý Havlíček, který by prosazením svého návrhu nechal zakonzervovat např. trať do Malé Morávky, do které byly v r. 2018 vloženy peníze (mimochodem až „pod tlakem“; Dobrá správa se dost vykrucovala), najednou úplně otočil.

Velmi zajímavé.

-TR-

A Borecký taky otočil. Tady je jeho článek z února 2020, kde horuje proti konzervaci dráhy: https://kr-s.cz/web/urad/home/-/blogs/ministerstvo-dopravy-chce-likvidovat-regionalni-trate-s-kraji-to-ale-neprojednalo-

(Pro případ, kdyby zmizel z webu kraje, jsem si to už zálohoval.)

-TR-

Překlep: z února 2021.

xyz

To bych nevnímal jako přímé otočení – bojovat proti konzervaci trati, kde kraj má zájem dopravu objednávat, není v rozporu s tím uvážit, že na některých tratích kraj dopravu neobjedná.

Jaaa

Borecký si nevidí na špičku nosu a Havlíček jakbysmet.

Očekával jsem od nich radikálně jiné chování.

Dominik

Z vyjmenovaných tratí by konzervace ohrozila 2 trati (s původním limitem, s novým limitem, by prošli asi všechny).
A konzervace určitě neměla mít za cíl likvidaci provozu, to jen si to někteří takto vyložili.

Filip

Pane jo, pěkně to Havlíčkovi roste, možná do voleb ten jeho skvělý pořad překoná i tisíc zhlédnutí na jedné epizodě :D. Tu jeho myšlenkovou akrobacii v odpovědích asi nemá smysl komentovat, mohl by si k tomu dvojministrování hodit ještě ministra výmluv. Hlavně že mu to stranicky myslí.

Pavel Nezval

Dobříšanda má smůlu. Stavěli ji šetřílkové a jiní šetřílkové o ní rozhodují. Ti, co ji stavěli, postavili krásnou horskou trať avšak s dojezdem do Prahy- Vršovic hodinu a 20 minut. Takže když chci jet do Vršovic ( a musím často) jedu busem do Smíchova a tam skočím na tramvaj a mám to za necelou hodinu! Takže proto po Dobříšandě jezdí málo lidí z Dobříše. Abychom jezdili raději vlakem, je třeba Dobříšandu skutečně modernizovat (druhá kolej z Bráníka do do Vranného nad Vltavou a zadrátovat, jak už kdosi poznamenal). Doba dojezdu by měla klesnout pod 1 hodinu ! Jinak bude Dobříšanda… Číst vice »

Jelen

Ona ta trať neobsluhuje zdaleka jen Dobříš. A z těch obcí na trase se do Prahy po dálnici jet nedá.

Jaaa

Přesně tak.

V těch úzkých údolích mezi Mníškem a Čisovicemi půjde trať narovnat jen za velmi velkých nákladů, takže spíš radikální obnova vozového parku…

Sporak

Pendolíno?

ušatá

I tak se tam dá rychlost dostat většinou až na 70 km/hod (kromě míst , kde by to vyžadovalo příliš nákladné řešení) a po elektrifikaci se to také zrychlí.

prag

Stavěli ji v časech, kdy jste do Dobříše mohl akorát tak jet celej den s povozem 😀 a radikální zrychlení tam nečekejte, na to je to dole v údolí moc těsný. Ještě je tam pár neprojednatelných přejezdů kde se jede 10 a barevný krávy maj pomalej rozjezd, kor když z nouze jede jen dvojitá, to je asi největší problém. A dost stanic leží mimo vaši skvělou D4 ..

ušatá

Až do Zbraslavi se dá uvažovat i s rychlostí až 100 km/hod

ušatá

Jen malá poznámka. Dvoukolejný spodek je až do Zbraslavi už od 30. let a dodnes se nepodařilo tam dát aspoň dvě koleje od Modřan a pomoci tomu. Prostě se nechce, nemluví se o tom a každá připomínka k tomu je nemilosrdně odmítnuta nebo dokonce zesměšněna. A jen tak pro zajímavost, stále v určitých kruzích jsou skryté záměry na kompletní zrušení celé tratě 210. Nakonec i ta podivná modernizace tratě o lecčems vypovídá.

svojsin

Pane Havlíček, poskytl jste argumenty jako nějaký 13 letý fanoušek železnic.
O tom, že není podporovaná ekologická železnice, by šlo mluvit v případě, že by chtěl KU silně omezit Os Praha -Benešov, nebo Kolín apd.
Tratě na seznamu jsou ale opak, mnohdy se ani nebudou příliš nahrazovat, protož není pro koho!!

Nejsmutnější ale je vyhrožování vašim předpokládaným VYDÍRÁNÍM KU, který nechce alibisticky udržovat drahý skanzen, jenž nemá ve světě obdoby.

To by se mělo dávat ve známost především, i pro lidi, které veřejná doprava nezajímá vůbec.

Jste se dobře odkopal…….

-TR-

Jaké vydírání? Stát přispívá krajům na objednávku vlaků na základě memoranda. Proč by stát měl posílat kraji stejné množství peněz, když za ně bude méně vlaků? Já si myslím, že je to z pohledu státní kasy logické.

Jarek

Píšete blbosti. Vlakokilometrů určitě ubývat nebude, jen místo srágor jako je Dobříš přibudou spoje na hlavních tratích (Kladno třeba).
Plus se objednatelům železniční doprava výrazně zdraží – jak ETCS, tak nutnosti nahradit a doplnit ve středočeském kraji dlouho zanedbávaný vozový park. Nejen v nezávislé trakci, kde je stav bagrováním zcela nekompetentním ČD otřesný, ale i dodatečné a dvousystémové jednotky jako nástupce elefantů, jednotky na rychlíky v PIDu, vyházení Bt a Bmto…
Práce jak na kostele a tady se řeší ty nejokrajovější kraviny.

-TR-

To jste si vycucal z prstu. Na Kladno ani není v současné době technicky možné přidávat vlaky, protože se tam prostě nevejdou. To se napřed musí dokončit dvoukolejka, a v GVD 2022 to určitě nebude.

ETCS by se mělo řešit od této problematiky zcela odděleně, tak, aby stát kompenzoval 100 % nákladů. Na to je potřeba soustředit politickou vůli.

Jarek

Aha, tak opravdu, v GVD 2022 na Kladno nic jezdit nebude, bavím se o pětiletém horizontu.
A nutnost náhrady toho ČD šrotiště jste (jako zaměstnanec ČD) velkoryse pominul, stejně jako skutečnost, že vlakokilometry nemají šanci klesnout.

-TR-

Kdybych opravdu pracoval u ČD, tak bych tady nepsal o nutnosti vypisovat soutěže na provoz lokálek a zadávání jiným dopravcům. Takže ty invektivy si strčte za klobouk.

ušatá

Co kdybyste se projevoval na nějakých jiných diskusích než o dopravě a jejím řešení? Myslím, že by se vám to zcela jistě lépe dařilo.

Svojšín

To byste spíš mohl odejít vy, dělat nějakou levnou přeložku a modernizaci za svoje, protože se vám to v budoucnu hodně vyplatí.

smasska

Co je to za argument? Stát posílá peníze krajům mimo jiné i v návaznosti na to, kolik toho objednají.

-TR-

No právě. To je to, o čem mluvím.

svojsin

Tak jak to podal to je vydírání.
Každý KU by si měl urČit sám, jakou a v jaké kvalitě zajistí veř. dop. Z BALÍKU PENÉZ, KTRÝ ODPOVÍDÁ TOMU KTERÉMU KRAJI.
A ne , že někdo chytne ministrovi na hračku, kterou navíc používá v předvolební kampani, tak začne vyhrožovat.

-TR-

Vypněte si CapsLock. A jak už tady jiný diskutér správně podotkl, množství peněz závisí na tom, kolik vlaků kraj reálně objedná. Takže ten škrt peněz od státu je zcela na místě.

svojsin

O tom škrtu ale nemusel Havlíček mluvit.
On chce sejmout rachy z jiných peněz. Pokud nevěříte, zeptejte se ho sám.

svojsin

Zkusím to pro vás ještě zjednodušit.
Jediný prachy, na který může hrábnout MD je DOSYP na jednotlivé km Os a Sp vlaků.
Do ostatního nemá co zasahovat, pokud by se nezachoval naprosto stejně ke všem ostatním krajům.
i

Dominik

Když

Dominik

Když Středočeský kraj chce doplácení za nadstandardní spoje od obcí, tak je to ok, ale když chce stát upravit příspěvky na dopravu podle provozu, tak je to vydírání?

svojsin

Tak znovu: Kraje dostanou cca odpovídající balík peněz.
Dál je na nich, co podpoří.
Jedinou výjimkou je DOSYP, ten je opravdu podle km. A ten Havlíček, nebo kdo tam bude, posílat nebude automaticky.
O těchto financích ale ten alibista nepsal…..

Jaaa

Ale je pro koho.

Za každých 10 let stoupne počet obyvatel Středočeského kraje o 100 000 lidí! Budete se je konstantně snažit stále rvát do busů a stále přeplněnějších dálnic, které skončí ve stále stejně velké Praze bez možností jak vic rozšířit silnice a parkoviště, nebo konečně začnete tento evidentně stále tristnější stav nějak aspoň trochu systematicky řešit?

Jarek

Vysvětlení: Šotoušek Jááá chce místo dálnice D3 light rail do oblasti Jílovéjho a tohle je ideologická průprava.

ušatá

Ona ta D3 skutečně nemá opodstatnění a je příklad hororové stavby, která by nikdy neměla vzniknout. Nejen že tu jsou železniční tratě v tomto směru, které by měly převzít i tu nákladní dopravu, ale i silnice přes Písek a další. Pro životní prostředí a krajinu či zdraví lidí je to další nesmyslná a nežádoucí investice. Což vám asi vůbec nedochází. A zřejmě je to pro vás asi i dost nepochopitelné. Jenže 1. polovina 20. století je už pryč a dnes se jedná o důležitější věci.

svojsin

Tohle nikdo nedělá.
Naopak v kraji během let vznikl obrovský vlakodrom, velice drahý, ale většina spojů má velký, nebo alespoň dostatečný význam.
Pak je menší skupinka, kde to vůbec neplatí a bus je lepší volbou, často po všech stránkách.

Ovšem, když se někde sejmou autobusy, lidi jako vy mlčíte….čím to asi bude….

Jarek

Jojo, taky integraci rychlíků a překlopení třeba Benešova z autobusů na vlaky si taky nevšiml. Dvacet a více let staré rušení přímých ČSAD linekdo Prahy a jejich nahrazovnání 4xx k vlakům páteřních tratí taktéž nevidí. Diskuse krapet marná…

svojsin

Je nemrzí, když např. v JMK se zrušilo plno enormně vytížených bus linek ve prospěch vlaku, ale kvůli lokálkám pro pár lidí se můžou pominout.

Honza

Předvolební kampaň a populismus profikorupčního hnutí ANO jede naplno. Nic víc bych za tím nehledal. Kraje si o své dopravě rozhodují samy a opravdu jim do toho nemá co kecat multiministr co musí vstávat ve 4 ráno, aby obě ministerstva uřídil.

-TR-

Jakékoliv politické rozhodnutí je zcela legitimním předmětem kritiky ve volební kampani. Proto mi nevadí, co říká Havlíček, i když jsem rád, že Sůra poukázal na některé rozpory v jeho názorech.

Leinad

Vnitřní rozpory, pokrytectví, do politiky nepatří.

-TR-

To je sice pěkná teorie, ale praxe je jiná. Já vidím vnitřní rozpory a pokrytectví jak na straně Havlíčka, tak na straně Boreckého.

Ondra L.

Tak to je opravdu vtip dne – Havlicek podporuje zeleznici. Jestli havlicek neco podporuje, tak jsou to stavebni prace na zeleznici, protoze sprava zeleznic ma evidentne za ukol prostavet co nejvic penez z dotaci EU bez ohledu za co, aby se vlada mohla pochlubit, ze cerpa. To je vsechno, jestli vlaky jezdi nebo nejezdi, to tohohle normalizacniho inzenyra zajima asi tak stejne jako zmena klimatu – tedy vubec.

Jarek

Tak ano, politika ANO rozhodně není o ideálech.

Ondra L.

Politika ANO je politikou otevreneho sobectvi jednech proti druhym. Ne ze by v tom sobectvi byli uplne prvni, ale novatori jsou v tom, s jakou nestydatou otevrenosti to delaji a s jakou nestydatou odezvou u svych volicu se setkavaji.

Kubrt

KSČ před válkou i po válce (až dodnes) fungovala a stejně – nijak se nezdráhala vyvolávat a využívat nenávist, zášť, negativní emoce. Komunisti k tomu ještě přidávají násilí jako legitimní nástroj politického boje, to ANO nedělá a doufám, že dělat nebude.

kolemjdoucí

Žádná politika kohokoli není o ideálech, ale o zájmech, a ty mohou být negativní i pozitivní. Zájem ministra o stavební práce v tomto případě je pozitivní, protože podinvestovanost železničních tratí na našem území je zoufalá. Dnes vůbec poprvé také souhlasím s diskutujícím Jaaa. Rozvoj středních Čech musí následovat zásadní rozvoj železniční sítě. Natažení trati přes Dobříš až do Příbrami by změnila dopravu v jižní části kraje. Pochopitelně nejlépe dvojkolejná, ale to už zase moc sním a jdu dělat něco smysluplného.

Kubrt

Ono dost záleží, co se staví – něco lze považovat za investici, něco je pouhé utrácení (spláchnutí do haj***).

Ondra L.

Presne tak. Spousta lidi je tu stastnych, kdyz se stavi. Ale prece stavba neni cil a uz vubec neni cilem rozestavenost. Cilem je hotovy projekt, ktery resi nejaky problem nebo nabizi nove moznosti. Stavi se hodne, ale myslim, ze uz podstatna cast lidi (vcetne me) ma tech staveb uz plny zuby, protoze toho posunu k lepsimu je skutecne pomalu. Kdyz jedu autem, povazuji za pokrok, kdyz pojedu po dobre silnici z mista A do mista B, ne ze na 2 kilometrech z 50 je novy asfalt a cestou mam 3 objizdky a vlatnim domem den za dnem otrasaji bagry a… Číst vice »

Ondra L.

Politika je o zajmech a idealech (ideal jako predstava, jak ma vypadat dle dane politicke formace budoucnost).

Happy

No jo. Je před volbama. Bude to čím dál tím víc nechutné a rozum půjde na vandr…

medical examiner

Nebo na dovolenou 😀

Martin

Narovinu pane ministře. Řešíte pár lokálek které, pokud by je za první republiky nevzaly pod svá křídla ČSD, protože už tenkrát prodělávaly, by už dávno neexistovaly. Mnohé lokálky primárně vznikly pro přepravu nákladů a vy do nich v roce 2021 chcete cpát cestující? Ano, možná, ale jen po předchozí modernizaci ala Jizerskohorská železnice. To že jsou hlavní tahy které „dělají vetšinu práce“ zcela, ještě asi 10x zcela, poddimenzované. To že údržba vozidel šla kvůli honbě za co nejnižší cenu k ledu a co se týká opravárenství jsme 30 let a desítky miliard za ÖBB, SBB nebo DB už nezmiňujete. A… Číst vice »

-TR-

Nevěřím vám, že by na trase Poříčany – Nymburk byli cestující s NAD spokojeni. Vlak jede v obou směrech 21 minut, NAD ve směru Nymburk 36 minut, ve směru Poříčany 39 minut. Nárůst jízdní doby až o 42 % ve směru na Nymburk a o 47 % ve směru na Poříčany.

Mrc

Tady je to spíš vozidlem, než že by to byl vlak. Být tam panter/elefant, věřím, že by lidi brali radši vlak…

Šejdr

Bla bla bla, za všechno můžou piráti, bla bla bla, srovnávat středočeské tratě s Kozinou je spiknutí a kchampáááň, bla bla bla, celý život jezdím lokálkami, ale zrovna nemůžu uvést jediný příklad. Ale nevadí, přijďte za hodinu na tiskovku, tam vám prozradím, že celý život s nadšením nosím respirátor.
Bylo by to k smíchu, kdyby tohle stvoření nevedlo hned dvě ministerstva.

-TR-

Karel Havlíček se relativně často vyskytuje na trati České Budějovice – Nové Údolí, párkrát jsem ho tam viděl ve vlaku. Podle jeho oblečení se jednalo o soukromou návštěvu, nešlo o žádnou akci pořádanou dopravcem GWTR.

Mrc

Ale dotaz jak často jezdí vlakem do práce je irelevantní 🙂

-TR-

Bydlí v Mníšku pod Brdy. Odtamtud je do Prahy samozřejmě výhodnější dálnice D4 (s výjimkou části Rymaně, která na dálnici neleží a už je lepší odtud použít vlak).

Jarek

Výborně, a o tom se tu bavíme. Od jaké stanice považujete D4 za „Samozřejmě výhodnější“. Já od Čísovic.

-TR-

No jo, ale Rymaně je dál.

Kubrt

Ostatně i mezi běžným lidem se říká „nemám tolik času, abych do práce jezdil sockou“.

-TR-

Havlíček a Borecký si prohodili strany. Na začátku roku Borecký bojoval proti konzervaci dráhy a teď chce likvidovat provoz. Zatímco Havlíček konzervaci prosazoval a teď dělá přesný opak.

Je to zajímavý veletoč. Děkuji panu Sůrovi, že položil panu Havlíčkovi tyto otázky.

Kubrt

Nevím, proč stále ztotožňujete dvě agendy – konzervaci a neobjednání osobní dopravy krajem. Každá ta agenda řeší něco jiného, má jiné cíle, jiné problematické aspekty, jiná možná rizika v závislosti na způsobu realizace.

-TR-

Tak totožné samozřejmě nejsou, ale obě jsou podobné. Proto o tom píšu. Nechytejte mě prosím za slovo.

Lektor

No prakticky je to to samé od zrušení osobní dopravy už běží jen čas do doby než se tam objeví červený terč.

Kubrt

Není to to samé. Ještě je tu nákladní doprava, případně rychlíky. Problém konzervace není samotná konzervace, ale nesmyslná kritéria pro její (možné) realizování. Počet vlaků za rok nic neříká o tom, jak moc ta která trať je společensky potřebná a zaslouží si být provozována a udržována z veřejných prostředků, nebo ne.

medical examiner

No jo…konzervace bude třeba do Mošnova, protože tam v bližší budoucnosti nebudou žádná letadla (a tím ani koho vozit na to letiště…)

Luboš Beneš

Tak proto se nestaví trať na Ruzyň….že by to dopadlo podobně jak v Ostravě?

Ondřej

Nebude, protože nepatří správě železnic.

Lukáš David

Doufam, ze usetrene reginy vezme kraj a preradi je na trat 074, ktera naopak dopadla velmi dobre a skoncila hned pod hlavnimi tratemi, sousedem nad ni je trat 060 a pod ni o par kusu cestujicich 061….

medical examiner

Naděje umírá poslední…

Dpp

Středočeský kraj chce mít prostě veřejnou dopravu na úrovni Ukrajiny. Zatimco v Německu se obnovují zaniklé tratě,tak PaST v ČR kde zase proti lidem

David

A všimnul jsem se na nějakých specializovaných mapách, jaké tratě se v Německu obnovují ? A stihnul jste se všimnout, na jakých tratích Německo v uplynulých 30 a více letech zrušilo dopravu ? A zkusil jste si to porovnat s tratěmi, na kterých chce StČ kraj omezit nebo zrušit dopravu ? Jenom až to budete porovnávat, tak zjistíte, že nesrovnáváte jablka a jablka, ale ani jablka a hrušky, ale jablka a cibuli.

xyz

Přesně tak – Německo obnovuje provoz na vybraných (ne všech – někde už by to ani nešlo) tratích toho druhu, kde u nás takový typ tratí je i dnes „za vodou“ a nikdo o jejich rušení (ba ani „jen“ zastavení osobní dopravy) neuvažuje.

ušatá

Máte asi špatné informace. Jde nejméně o 3000 km tratí + hlavní tahy.

Jarek

Opravdu? No to je super, konečně z Nového Údolí až do Pasova vlakem! Kde jste to vyčetl, kdy to bude?

ušatá

Víte, kdo to tam brzdí a nechce? Silniční dopravci. Co v y na to???

Jaaa

Přesně tak. Ucpané rozbité silnice ze všech stran Prahy, zřejmě sen Středočeského kraje.

Jarek

Proč máte takovou péči o silnice? Jezděte vlakem a nemusí vás to zajímat.

ušatá

Musí, protože jde také o jeho život, zdraví, prostředí a vyhazované peníze i z jeho daní, které jdou nesmyslně pouze a jen do silnic.

Luboš Beneš

A co peněz do silnic Jermanová dávala a efekt nikde..

Jindra

Rušení vlakových spojů a trolejbus do Brandýsa. Něco naznačuje, že rozhodují osoby rozumu mdlého.

Lukáš David

No ten trolejbus je spatne, tamnejsi silnice jsou pretizene, takze o jeho dochvilnosti lze polemizovat, zrovna ve ctvrtek jsem jel 3 zastavky autobusem 26 minut, zacpa 6 Km tahnouci se pres cele mesto, smysl by mel, kdyby mel napr. Vlastni pruh.. 🙂

-TR-

Je otázka, zda by nepřišla vhod spíše tramvaj. Často se spekuluje nad možností výstavby nových železničních tratí v okolí Prahy. Klasická tramvajová trať má ale výhodu, že nezabírá tolik prostoru a může mít prudší oblouky.

Ondra L.

Tak pro spojeni brandysa by stacila i pomerne kratka spojka klasicke zeleznice.

-TR-

I to je možnost, mimo Čelákovice. Ale neřešíte tím obce na silnici Praha – Brandýs.

ušatá

Právě, i novostavba od cca Hoirních Počernic.

Leinad

A je vůbec potřeba to rozlišovat, nemůže být vlakotramvaj?

-TR-

Já si myslím, že ano. Vlakotramvaj by to byla, pokud by se používala částečně klasická železnice a zároveň tramvajové tratě v uliční síti Prahy. Jenže my tady potřebujeme postavit nový úsek. A protože není předpoklad, že by byl využitý nákladní dopravou, tak je jednoznačně výhodnější nový úsek postavit v parametrech tramvajové tratě.

medical examiner

No tak by to byla trať s rozchodem 1435 mm a napájením 600V…
Akorát by musela být stavebně oddělena od zbytku vlakové sítě. Stejně tak by musela mít pro přestup z vlaku upravená nástupiště.

-TR-

Ale můžete ji vést i zástavbou, nemáte tak přísné požadavky na hlukové limity, křížení se silnicemi apod.

medical examiner

Občani by mohli nastoupit i na návsi…

Jaaa

Ani, ne, řekl bych že železniční síť tímto směrem bude stále přetíženější a přetíženější (nákladní doprava z Prahy stále visí převážně na trati údolím Vltavy). Trať na 160 by se vlezla, napojila by se na pravobřežku a zvýšila by oproti tramvaji poměrně značně jak cestovní rychlost, tak komfort a užitnost, umožnila by rychlý dojezd až do centra. Nemyslím si, že stavba tramvaje do takové dalky je vhodná.

ušatá

Jenž to už nepřevezme nákladní dopravu. Tu je potřeba také na koleje dostat.

medical examiner

A kolik to jsou ty 3 zastávky?
Pokud to není tak 8 km, tak je těch 26 minut zoufale mnoho…

Lukáš David

Stara Boleslav zel.st-Stara Boleslav skolni, cca 2km…

David

Havlíček & Babiš prostě jedou antipirátskou rétoriku. Co naplat, že jak v Praze tak ve Středočeském kraji řídí dopravou starostové. Kdyby kraj pod vedením opozice dopravu na lokálkách rozšiřoval tak bude Havlíček zásadním zastáncem rušení neperspektivních tratí.

rtep

To lze pochopit. Zaměstnanec ANOfertu s kumulací fumkcí a příjmů Lahváček už nestíha nic jiného, než být proti něčemu a proti někomu. Tak jako jeho soudruh ředitel.

Ondra L.

Ono je to podobne jako s postou. Vsichni vedi, ze male posty v dohledne dobe skonci, ale malo co chytne za srdce cilove volicske skupiny duchodcu, jako „boj“ nejakeho politika za postovni pobocku na vsi. Ze to temhle cifrspionum nekdo veri, nevypovida ani tak o nich, jako o jejich volicich.

medical examiner

Jojo…v celé republice bude zavřeno 1000 pošt.
Ale ono to bude spíš víc, když uvážím četnost dopisů (hodně věcí se už dělá plně elektronicky).

Jaaa

Bohužel pokud to rada schválila, tak tam ti Piráti sedí taky…

Havlíček samozřejmě Piráty musí řešit přednostně, protože spolu sdílí část elektorátu, bohužel tady mají část másla na hlavě… 🙁

Miroslav Zikmund

Ctihodnému panu radnímu Petr Boreckému jsem dnes zaslal mail následujícího znění : ================================================= Vážený pane radní Borecký, na serveru „zdopravy.cz“ jsem si přečetl vaše zdůvodnění plánované redukce železniční dopravy … Nicméně v tom výčtu informací něco postrádám. Obecně uvádíte, že hodláte ušetřit 52 miliony korun. Ve vašich vystoupeních a zdůvodňováních postrádám informaci – kolik Středočeský kraj zaplatí prostřednictvím dopravců STÁTU za jízdu vlaků a autobusů po „svém“ území. Za předpokladu, že vaše nebylo redakčně upravováno, jde patrně o pouhé nedopatření, které vám v návalu práce uniklo. Nicméně mne udivuje, že jste s těmito čísly neseznámil sdělovací prostředky … Pokud se… Číst vice »

Kubrt

Tím myslíte poplatky za DC, nebo? Pokud ano, z pohledu kraje se jedná o náklad, jednu ze složek celkových nákladů.

Jarek

Jsem sám, kdo to nechápe?

libor

Některé tratě se měly zrušit už dávno a nedávat do nich ani korunu, místo toho ty koruny měly nacpat do jiných projektů (železničních) a udělat pořádný systém návaznosti BUS-VLAK, nedělat z toho konkurenta, ale vzájemné doplnění, vč. vybudování dostatku parkovacích míst u hlavních tratí, integrovat dopravní systémy a další vychytávky….

Pája

No jo, ale když ono pořád nikde není vidět aspoň nákres sítě pro roky 2030 – 2040. Nejen rušení, ale i novostavby a to nejen VRT, ale i třeba spojky, přesmyky, úpravy trasy. Vidět je jen letitá snaha rozbít síť. Na jednu stranu letos jezdily náklady do Německa i na tratích, kde léta náklady nejezdí a nemají vhodné parametry, na druhou se vydávají peníze i tam, kde vzápětí kraje neobjednají dopravu.

medical examiner
Petr

nefunguje

ušatá

Tomu se říká dopravní politika a dopravní koncepce státu, jejíž neexistenci neustále kritizuji a dostávám zde od „moudrých“ za to mínusy.

medical examiner

Tak ona tam ta návaznost bude.
Kam jede vlak – nepojede autobus. Autobusové linky budou vedené kolmo k vlaku – tedy jako návoz k němu z obcí, které vlak nemají.
Což bude mít i smysl organizační, protože pošta bude pouze v obcích s vlakem (kterým se tam ta pošta bude vozit).

Jaaa

Problém je v tom, že řešíme podružnosti a sami si zabíjíme možnost vytvořit kapacitnější a spolehlivější příměstskou dopravní síť nezávislou na negativních jevech IAD.

Pokud se každý rok nově pristěhuje do okolí Prahy 10 000 lidí, a stále to bude pokračovat, zaděláváme si na pořádný dopravní průšvih.

XXXD

No myslím, že i informace doplněné autorem k jednotlivým prohlášením pana ministra pěkně ilustrují, kdo je v první řadě nekompetentní a diletant. Je docela smutné, že si především ministři za ANO taková slova vůbec berou do úst. Jinak zvlášť odpověď na tu poslední otázku byla opravdu zoufalá.

Původní Pražák

Možná škoda, že v rozhovoru s ministrem nazaznely i dotazy na přípravu VRT, dálnici u Náchoda nebo Přerova, pražský okruh, rozjebaný 1. koridor… Ale to už by asi bylo trochu moc zoufalství najednou.

medical examiner

To jo no…to by tázající riskoval, že by nad tím i ten diktafon a počítač zaplakal…

Hodně štěstí

A nemůže ministerstvo dopravy objednat rychlíkovou linku Čisovice – Dobříš?😁

Lukáš David

Linka R61 Brdy… 😀

Jaaa

Bude stačit dal neobjednávat neudržitelné rozšiřování dálnic, kdy stát zcela nepokrytě dotuje to, co by měl kraj (tj. místní dojížďku), a ještě i za tu lokálku budete rádi.

Jarek

(Opět vysvětlení: tady šotoušek Jááá myslí stavbu středočeské D3, u které bydlí.)

Luboš Beneš

Jaké rozšiřování? Vždyť nemáme ani základní síť?!

Jarek

Pochopte, že všechny silnice jsou v podstatě zbytečné, narozdíl od železniček z XIX. století.

ušatá

Ani ji při rozumné dopravní politice už nepotřebujeme, protože nepotřebujeme nejen tuto dopravu rozšiřovat, ale v prvé řadě celou kamionovou dopravu dostat na koleje. A pro to se nedělá vůbec nic!

Já, kdo jiný

Aha, je před volbami.
Zrovna ten Dobříš bych řešit elektrobusy po D4.

Kubrt

Osobní vlaky na Dobříš a autobusy po D4 jsou dvě zcela mimoběžná témata.

libor

Dobříš bych hlavně zadrátoval!

medical examiner

A střídavě!
Někde se začít musí…

Luboš Beneš

Ano, ostnatý drát kolem celé obce

-TR-

Přesně tak, protože vlaky Dobříš – Praha nejsou tady od toho, aby zajistily spojení Dobříše s Prahou, nýbrž pro spojení obcí, které nejsou na dálnici D4.

Havel

Snad ta Dobríš ne? 🙂

Jaaa

A v Lahovicích jim přiděláte křídla?

Petr

Tam chybí páteř na kterou by se ty lokálky napojily, obdobně jako na druhém břehu Vltavy je 220. I víc jak stoletá snaha propojit Dobříškou a sedlčanskou lokálku na trať 200 to neřeší, vzhledem k dlouhodobě neřešenému úseku Praha-Zdice a tím i odsouvání optimalizace trati 200.

David

Takový zoufalý pokus o PR a proč, hlasy šotoušou? Ty spoje se ruší, protože tím nikdo nejezdí. Autobus udělá víc parády, staví v obci a má euro 6 emise.

Vlak má smysl, kde jezdí v rozumném taktu soupravy pro nějakých 200 lidí a více.

Alf

Domnívám se, že se politická debata přenese i na nešotouše. Lidi jsou většinou citliví na to, že se jim něco bere, i když to v životě nepoužili. A erární peníze nepovažují za své.

libor

jenže běžně chápající člověk, obvykle ne státní zaměstnanec, pokud by viděl fakta (tj. cena, čas, obslužnost,…) a porovnal BUSxVLAK, tak mu musí dojít, že provoz na některých tratí fakt nemá smysl v roce 2021. a pořád vykřikovat, že by kamiony měly jít na koleje je taky pěkná blbost. to prostě ve velkém množství situací nejde. nevím, když veze 80km cihly do stavebnin zda by bylo rozumné to překládat nebo když veze několik palet potravin do obchodního domu apodapod…

medical examiner

Jste v Česku, ne v Dubaji…

Jaaa

Jenže člověk jako vy nevidí totální neudržitelnost celého silničního dopravního systému kolem Prahy.

ušatá

Bohužel už v celé ČR, protože to všude začíná být stejné. Stačí města a okolí jako Brno, Ostrava, Plzeň, Budějovice, Hradec Králové……..Všude už je řešení silniční dopravy neřešitelné a neufinancovatelné. Natož udržitelné z hlediska krajiny, prostředí a zdraví lidí.

ušatá

Kdyby viděl objektivní čísla a fakta, pak by se skutečně divil a rozhodoval podle toho. Ale úplně jinak, než si to představujete vy.

Původní Pražák

Lidi sice jsou blbí, ale že by si nepamatovali, proč právě nechtěli ANO ve středních Čechách? Jde jen o to, jak se to rušení prodá. Chcete lokálky nebo spravené krajské silnice?

-TR-

To není buď a nebo, protože na opravy silnic potřebujete částku v řádu miliard. Nějakých 50 milionů je z tohoto pohledu směšná úspora.

ušatá

Bohužel, v řádu stovek miliard a nejen v tomto kraji. Prostě je nutná celková změna dopravy v ČR.

ušatá

Minimální částka v tuto chvíli je potřeba 50 mld. Kč na opravy a údržbu. A už ne na investice. Pokud se tam tedy neomezí těžká doprava tedy kamiony, nákladní doprav, ale i autobusy, tak to enormně poroste. A to zaplatiti už nelze. Právě jedině převodem co nejvíce dopravy na koleje s e ten systém dá udržet.

medical examiner

Rozhodně lokálky.
Silnice máme „opravované“ celá léta…

ušatá

Víte, kolik je potřeba na ty krajské silnice a jak jim přitěžuje rostoucí silniční doprava a tedy i cílené zvyšování dopravy na nich rušením provozu na tratích a zejména jejich nevyužívání pro nákladní dopravu? Zkuste si to najít, spočítat a budou se vám nad těmi miliardami protáčet panenky. Opět nevíte, o čem píšete a asi vás to ani nezajímá. Prostě ta situace je poněkud jiná a hlavně velmi tristní.

Miroslav Zikmund

Co je to rozumný takt – na to se názory různí. Pro někoho jsou to třeba 2 hodiny, pro jiného 60 minut …. dvě hodiny považuje za nesmysl ….
Sledujete-li vývoj zkracování „rozumných“ taktů taktů od roku 1990, kdy došlo k otevření dveří „na západ“ Německu, Rakousku, Švýcarsku, Beneluxu …. tak se ty „rozumné“ takty nejen zkracují, ale soupravy se prodlužují ….

ušatá

Podle toho by se vám ti ostatní lidé už nejen nevešli do těch autobusů, ale ty autobusy a auta už by se nevešly ani na stávající silnice.

J.K.

Aha, takže ani on tím z té Dobříše nejezdí…

Luboš Beneš

Bo ve 3 ráno nic nejede

Krušnohorec

Železnice je relikt 19. století. – exministr Říman
Železnici budeme udržovat ve stavu trvalého chátrání. – exministr Stráský.

Pája

Tyhle výroky si taky pamatuju. Normálně jsem tehdy pochopil, že ti dva dopředu moc nehledí a jsou časovaný průser – a taky že jo.

Miroslav Zikmund

Upřesním dobrou paměť – „České dráhy setrvají ve stavu postupného chátrání“, exministr Stráský působil v období 1.4.1993 – 30.6.1993 v „podvojné funkci“ též jako zmocněnec vlády ČR pro řízení Českých drah (přechodný název pro funkci generálního ředitele)…

ušatá

Až do úplné likvidace (Klaus)

Miroslav

Vznik a existence lokálek byla závislá na počtu obyvatel a jejich podnikání , kteří bydleli a pracovali v jejích blízkosti. Od roku 1945 byl jejich zánik otázkou času. Židé zmizeli z Československa, to byli statisíce podnikavých obyvatel. Došlo k vyhnání a odsunu německy mluvících obyvatel Českoslovenka, to bylo přes 3 milióny obyvatel. I třeba hned od Mělníka na sever. Další statisíce Čechů emigrovalo nebo skončili v koncentračních táborech socialismu. Socialismus zlikvidoval veškeré živnosti a podnikání, ale zachoval lokálky z vojensko – strategických důvodů. Dnes se obce na venkově v okolí lokálek staly pouze oblastí přechodného ubytování pro chataře a chalupáře… Číst vice »

Původní Pražák

Jak vám do vašich teorií zapadá fakt, že na Západě podobné lokálky nejen provozně, ale vesměs přímo fyzicky zlikvidovali nejpozději někdy v 60. letech?

Miroslav

Máte v textu. Socialismus zachoval lokálky z vojensko – strategických důvodů. V 60 letech se ve Francii likvidovala tramvajová doprava a dnes za peníze EU došlo k její obnově např. v Mulhouse.

svojsin

To není to stejné. Francie neobnovuje osobku do Rožmitálu nebo Kralovic apd.

ušatá

Protože tam tato sídla nemají.

libor

tak asi neměli socialistické plánování…

ušatá

Taky si dnes připouštějí, že to byla chyba a chtějí to napravit nejen jejich obnovou, ale i výstavbou nových či přeložkami

Martin

Židé zmizeli a Němci byli vyhnáni, co to tady kecáte za nesmysly, Židé byli povražděni právě těmi Němci, kteří v r. 1938 rozbili Československo a vyhnali Čechy z pohraničí. A po válce tady měli zůstat ? Po tom co napáchali ?

Miroslav

Vážený pane, princip kolektivní viny vedl ke vzniku nacismu a komunismu. A to neskončilo jen u likvidace národů a národností, ale nakonec u likvidace sedláků a řemeslníků v okolí lokálek. A především likvidace duchovních hodnot. Ale bavíme se o lokálkách, které byly budovány pro jiné poměry a obyvatele, které se již nikdy nevrátí . A o tom to je.

JanT

Bohuzel pametniku, kteri vam povi, ze Nemci za Hitlera v drtive vetsine nebyli zadnymi svatousky uz moc nezije a tak je mozno pomalu zacit prepisovat historii.

Jaaa

Vyhnané Židy a Němce početně nahradil populační vývoj a vnitřní migrace v ČSR.

Co se středních Čech týká, v současné době se tam stěhuje za rok 10 000 nových lidí, kteří dojíždí za praci do Prahy nebo těsného okolí. Budete potřebovat mnohem víc než jen autobusy a dálnice.

Jarek

Poslali domů české úředníky a policajty, kteří je tam od roku 1918 hlídali. „První odsun“ je taková česká legenda.
Čechy vyháněli po vyhlášení Slovenské republiky i Slováci.
Spíš jděte do toho roku 1918 a ptejte se, proč čistě německy mluvící oblasti byly připojovány k nějakému „Československu“ proti vůli tamního obyvatelstva.
Vidíte to jednostranně a zjednodušeně tak jak vám to do hlavy nacpala komunistická propaganda.

-TR-

A vám to zase nacpala do hlavy náckovská propaganda.

Kubrt

Německy mluvící oblasti nebyly k Československu „připojeny“, ony byly (z 90 %) historickou součástí „České koruny“. Problém byl v tom, že se „republice“ nepodařilo české Němce (a slovenské Maďary) více integrovat do československé společnosti, vytvořit u nich sounáležitost s ČSR. A podle toho to s ČSR dopadlo.

ušatá

To by především sami museli chtít, ale oni tu chtěli Čechům vládnout, český jazyk a kulturu likvidovat atd. Takže to se pak těžko dá mluvit o nějaké integraci.

ušatá

A jak vznikla ta území postupně osídlovaná Němci???

Jaaa

Ohledně demografické situace máte dost kusé informace.

Dominik

Zamotat do rušení spojů konzervaci dráhy, která rozhodně neohrozila lokálky s pravidelným provozem, to je taky dobré umění. Vždyť to s tím nemá nic společného.

A jen k tomu odmítnuti novelizace zákona, to taky není přesné, poslanci nic neodmítli, oni to nestihli projednat, proto to spadlo pod stůl.

Dominik

A nedošlo takto náhodou k úpravě a zmírnění pravidel na 300 vlaků?
Ale dobře, i kdybych vzal původních 1500 osobních vlaků, tak upravuji své tvrzení, rozhodně by neohrozila většinu lokálek. Ze seznamu 12 tratí, na kterých chce Středočeský kraj omezit provoz, by případná konverzace dráhy ohrozila 2 trati (063, a 095), zbytek by se do limitu 1500 vlaků vešel.
Ale jak máte uvedeno i v rozhovoru, nikdo neříká, že by konverzace byla povinná, a za druhé neznám nákladní provoz na daných tratích, takže by to třeba vytrhly náklady.

Dominik

Překlep *konzervace

Dominik

Dobře, ale stejně zamíchat možnost konzervace dráhy do rušení objednávky, je dosti zajímavé, protože to opravdu spolu nesouvisí.
Zde někdo likviduje provoz (neříkám, že nejsou tratě, na kterých by nepomohla ani modernizace formou nových vozidel, přeložek a zrychlení), kdežto konzervace měla být jen možnost, jak dostat mezistav provoz – zrušení tratě. A nikdo se v tom návrhu nesnažil likvidovat provozované tratě.

Dominik

To není tahání za slovo, ale realita, jelikož první návrh a poslední, se dost lišily. Výsledek stejný? Původní ministerský návrh teoreticky ohrozil 2 trati (zrovna ty, které odstavil i kraj, takže spíš nechápu, proč byl pan Borecký proti konzervaci) v Středočeském kraji, kraj jich ale teď odstřelil 7 + další omezil (některé nesmyslně, např. Dobříš), opravdu je výsledek stejný? Já bych řekl spíš horší.
Neříkám, že návrh na konzervaci byl bez chyb, ale to jak to bylo prezentováno, jako snaha o likvidaci železnice, aby se co nejvíc zapůsobilo na emoce, taky nebylo fér.

Kamui

Některé lokálky opravdu význam nemají (Lužec, Mochov, Straškov – Zlonice), ale zrona ta dobříšská si myslím že smysl. Ukončení spojů kdesi v Čisovicích (předpokládám že právě tam kvůli uspoření jedné soupravy) je akorát přípravný krok na úplné zrušení.

JanT

Kdyz se chce. Luzec i Mochov mi na dojizdeni do Prahy nepripadaji jako uplne nejhorsi moznost.
Straskov – Zlonice je skutecne odnikud nikam, tam snad jen vyletni vlaky kolem Ripu.

Kubrt

Lužec i Mochov nějak použitelné jsou, ale provoz vlaku je tam dražší než busu a nepřináší nic navíc.

JanT

To je opravdu ten provoz za hubicku koupene ojete 810 jen s „ridicem“ opravdu o tolik drazsi nez autobus ( myslim ted napriklad Mochov )?

Kubrt

KŽC v Mochově inkasuje 160 Kč/vlkm. To je samozřejmě úlet, daný jednak tím, že KŽC má smlouvu na více výkonů bez rozlišování co je 810 a co 749+xB, jednak celkovou zvrhlosti nevysoutezenych smluv KŽC s objednavateli v Praze a Středních Čechách. Dalším faktorem je, že ani spojeni Vranany-Lužec, ani Čelakovice-Mochov nejsou vesmír sam o sobě, ale leží v území, kde jsou další linky – autobusové- řešící spojení např Čelakovice Český Brod, které pokryjou i Mochov a nemá smysl řešit Mochov sólo linkou, když bus za Mochov stejně musí jezdit. Jaké by byly skutečné náklady na nějakou linku s 810 versus… Číst vice »

ušatá

Tady nejde o soutěže, tady musí nastoupit zejména technické a nákladové parametry. Čili např. dopravní cesta, palivo, obsluha, odpisy, dopady na zdraví, krajinu, prostředí atd.

JanT

Chapu to spravne, ze pokud by 810 vyhovovala, tak je na cene 80-, potazmo by se blizilila cene autobusu?

ušatá

Objektivně se s ní dá jezdit ještě za podstatně nižší cenu. Otázkou jen je, co si dopravci do té ceny ještě započítají a to nikdo neví a ani se to nepožaduje. Totéž je u autobusů a pak se klidně tvrdí, že jsou levnější. Prostě pravda a odborné znalosti se nenosí a nevyžadují. Spíš hodně vadí. A obvyklá otázka – komu to vyhovuje a proč!

ušatá

Ve skutečnosti samozřejmě není. Ale chce někdo v tomto státě pravdu a objektivní výpočty? Těžko, to by mnozí neunesli a hlavně by neměli své kšefty.

Marek Janík

Člen vlády, která dokázala i v době nebývalé konjunktury dojebat stát tak, že rychleji rostoucí dluh má už jenom Kypr, by neměl používat slova jako „dilentanství“ veřejně.
Malá rada pane ministře: Zkuste si spočítat, kolik dalších let by ty tratě mohly fungovat, kdyby do nich přišla finanční injekce odpovídající jednomu jedinému roku za kompenzace 75% slev mířených coby úplatek na vaše dementní potenciální voliče.

medical examiner

S tím dluhem tvrdí Bureš, že to tak horké není (a nebylo by, kdyby se chtělo).
Ale za ten důchodcovsko-studentský úplatek by ty vlaky jezdily hodně dlouho při nákladech na ně. To by byly peníze i na nahrazení 814 RS1

Jarek

Dotaz kolikrát jel pan ministr vlakem z Dobříše do práce velmi pobavil. 🙂 Čekal jsem vysvětlení, že pan ministr jezdí do práce tak brzo, že mu žádný vlak nejede.
Budeme vozit vzduch v lokálkách, protože je to podle Havlíčka evropský trend, přičemž skutečnost, že lokálky typu Dobříš v západní Evropě zavřeli a vytrhali před půlstoletím Havlíček nijak nezaregistroval…

fabec

A proto už v Německu zjistili, že by bylo dobré tam ten provoz zase vlastně obnovit… I v tom Polsku už jim to tak nějak leze do hlavy.

Kubrt

Ovšem ani v Německu, ani v Polsku, se neobnovují tratě charakterem se podobající Rakovník Mladotice.

Miroslav Zikmund

Můžete specifikovat, které tratě byly v Německu obnoveny – tedy přesně řečeno – na nichž byl OBNOVEN provoz osobní dopravy ? Já, že bych si TO porovnal se svými poznatky …

ušatá

To není pravda, podívejte se na to, o kterých tratích a směrech se uvažuje. Jde jim také o to, že vlastně tam zlikvidovali možnost vozby zboží po železnici a i to chtějí napravit – tedy kolejiště, sklady, nákladiště, vlečky apod. Čili to, co se u nás ještě nepodařilo třeba SŽ a jejich pracovníkům dostat do hlavy. A navíc si zjistěte, jak je to třeba s poplatky za využívání silnic a v jaké výši. Poučné třeba Švýcarsko, ale už i to Německo. A k nám to dříve nebo později také konečně dojde, takže něco rušit a likvidovat je špatně.

Jarek

Aha, tak opět otázka – kdy se tedy obnovenou lokálkou odvezeme z Nového Údolí do Pasova?

-TR-

To se zeptejte Němců. My máme hotovo až na hranici.

ušatá

Pokud se tam překoná odpor autodopravců, tak to bude. Navíc dnešní doba již tomu nahrává.

Rosťa

TVL….. v té straně ANO 2011 je snad slovo PRAVDA sprosté a zakazane slovo…..

Růža

A co kdyby ten megasuper ANOministr ty tratě předal k provozování křiklounovi Jančurovi. Ať si také vydělá, když jen řve, jak ho všichni okrádají a on by to všechno odjezdil téměř za darmo.

Pája

No jistě, on přece některé tratě v SR rozjezdil, než mu je sebrali. Ale jo, klidně. Ať se předvede v plné kráse.

medical examiner

Třeba tam Janč*rák předvede ježdění vlaků bez průvodčího…

ušatá

Zcela určitě.

noerf

Diletanstvi je železniční přeprava v ČR. Kapacita hlavních tratí je nedostatečná, nákladní dopravu díky tomu vytlačujeme na silnice, což považuji za významnější problém než to, že zrušíme několik lokálek vozící vzduch, které efektivněji nahradíme autobusem.
Pojďme se zaměřit na zkapacitnění hlavních tahů, posílení kolejí pro příměstské vlaky a optimalizaci potencionálně zajímavých lokálek po dohodě s kraji.

Jarek

Nesmysl, Havlíček řekl, že to je evropskej trend, tak budeme jezdit na hlavních tratích v B, Bt, tornádech a regiošukách, aby zbyly peníze na přepravu vzduchu na Dobříš. Evropskej trend, sorryjako.

Rosťa Kolmačka

„Kapacita hlavních tratí je nedostatečná, nákladní dopravu díky tomu vytlačujeme na silnice“ – přesně, toto je VELKÝ problém, daný mj. naprostým nezájmem o železnice a prudkým poklesem investic do infrastruktury (ale taky třeba do železničních vozidel) po listopadu 1989. Ono nebýt mnohdy zatracované EU a jejího (zcela logického – jde v podstatě o pud sebezáchovy) tlaku na rozvoj železnic, tak by tu dnes fůra našich tratí vůbec nebyla. Právě cca v tom rozmezí 1990 – 2010 ztískala naše železnice obrovské zpoždění, které se dnes zoufale snaží dohnat. Jenže ono to má své limity (vyčerpaná kapacita stavebních firem snižuje kvalitu a… Číst vice »

Kubrt

To zpoždění československé železnice samozřejmě vznikalo dávno před rokem 1990. V některých parametrech – poloměr oblouků, nápravová hmotnost – vzniklo „zpoždění“ leckdy už při výstavbě a už meziválečné ČSD zápasily zoufale s únosností tratí.

Miroslav Zikmund

Nízké poloměry oblouků jsou historickým „dědictvím“ c.k. monarchie, tedy doby vzniku železničních tratí. Jednak tvrdohlaví sedláci odmítající prodat pozemek (jeho část), takže se muselo „jet“ kolem mezi vykoupenými pozemky od netvrdohlavých, jednak snaha investorů o co nejnižší stavební náklady … Za c.k. se „asi“ v zájmu soukromé investice nedalo vyvlastnit. Takže – řečeno s notnou dávkou nadsázky – promrhal svoji příležitost soudruh Bolševik, který bez velkých vyvlastňovacích cavyků mohl narovnat oblouky. V době, kdy „všechno patřilo všem“ byly pozemky – až na nepatrné výjimky ve vlastnictví státním (Státní statky) nebo družstevním (JZD ). Tudíž „dostat“ se k potřebnému pozemku šlo… Číst vice »

-TR-

Za vlády KSČ se investovalo do železnic hlavně na Slovensku, např. výstavba spojky Rožňava – Turňa nad Bodvou, která zkompletovala jižní magistrálu Zvolen – Košice mimo území Maďarska. Anebo kompletní zdvoukolejnění a elektrizace úseku Žilina – Košice – Čierna nad Tisou.

Kubrt

No jo, bolševici by si s tím „právně“ snadno poradili, ale i oni byli svázáni (často naštěstí) dostupnými ekonomickými možnostmi (umocněno jejich diletantským „managementem“).

ušatá

Hlavně od 70. let a prakticky stejní lidé v tom pokračovali i po roce 1989.

Jarek

A proč bychom se nemohli vykašlat (=neobjednávat celotýdenní dopravu) na neperspektivní lokálky, které vozí minimum lidí?
A jednu náhodně obnovenou přepravu tady budete vydávat za důvod k zachování stovek kilometrů trati s naprostým minimem nákladních přeprav?

ušatá

Vy tomu opravdu strašně rozumíte. Doufám, že na řešení dopravy v ČR nemáte žádný vliv, jinak amen s námi.

medical examiner

Hmm, kapacita hlavních tratí je nedostatečná a ještě do toho přecpaná zbytečnou dálkovinou (SC, R18, R19 aj.)

ušatá

Obojí musí fungovat. Na těch tzv. lokálkách byl průmysl, sklady atd. To je třeba obnovit a zlikvidovat ty na polích a loukách.