Do Moravskoslezského kraje dorazily další RegioPantery, letos vyjede první s baterií
Linka S3 Bohumín – Hranice na Moravě je již plně zajištěna RegioPantery.
V závěru roku převzaly České dráhy další čtyři jednotky RegioPanter pro provoz v Moravskoslezském kraji. Konkrétně jde o dvouvozové jednotky řady 650.2. Jezdit budu hlavně mezi Bohumínem a Hranicemi na Moravě.
Převzetí dalších jednotek oznámil dopravce v tiskové zprávě. První jednotka této řady začala v kraji jezdit na počátku loňského roku. Dodávky nových vlaků jsou v plánu i v příštích letech, kdy se Moravskoslezský kraj stane vůbec prvním regionem, ve kterém začnou jezdit bateriové vlaky.
Díky čtyřem jednotkám je linka S3 Bohumín – Ostrava – Hranice na Moravě nyní plně pokryta novými vlaky. Začnou se objevovat také na lince S9 mezi Ostravou-Svinovem a Českým Těšínem.
Jednotky s kapacitou 147 cestujících jsou bezbariérové, disponují dostatkem prostoru pro cestující na invalidním vozíku, dětské kočárky nebo jízdní kola. Zároveň nabízejí klimatizovaný interiér, pohodlné sedačky, wifi připojení nebo možnost nabití drobné cestovní elektroniky.
Už loni v létě dorazily do kraje se zpožděním třívozové jednotky RegioPanter pro provoz vlaků mezi Opavou a Ostravou-Svinovem. Kvůli zpoždění výrobce přišel kraj o evropskou dotaci na pořízení těchto jednotek a za jejich provoz musí platit více.
Pozdní dodávka RegioPanterů zvýší Moravskoslezskému kraji náklady na železniční dopravu
Soutěž na další jednotky
Už letos se má jako první v ČR objevit bateriová elektrická jednotka RegioPanter. „Vlaky s hybridním pohonem budou mít letos na českých kolejích premiéru. České dráhy uvedou do provozu osobní vlaky na bateriový pohon jako první v České republice. Zároveň probíhá soutěž na dalších 15 bateriových jednotek, s jejichž nasazením počítáme za dva roky, tedy od prosince 2025. Investice do celkem 26 nových vlaků v Moravskoslezském kraji má hodnotu téměř čtyři miliardy korun,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.
Bateriové elektrické jednotky mají umožnit přímé spojení například z Ostravy do Veřovic, z Krnova do Českého Těšína nebo z Ostravy do Nového Jičína. Je možné je nasadit na linky, které kombinují elektrifikované a neelektrifikované tratě.