Do Moravskoslezského kraje dorazily další RegioPantery, letos vyjede první s baterií
Dvouvozová jednotka RegioPanter 650.2. Foto: České dráhy
Linka S3 Bohumín – Hranice na Moravě je již plně zajištěna RegioPantery.
Linka S3 Bohumín – Hranice na Moravě je již plně zajištěna RegioPantery.
Jak můžou bateriové Pantery pokrýt cestu do Veřovic, když na úsek Štramberk – Veřovice nesmí ani řada 842 kvůli traťovým poměrům??? To samé do Vítkova???
To nikdo nevidí že „král je nahý“?
Ještě 237 a 238 jsou v Olomouci. Asi se čeká až tam bude víc třívozových panterů a pak je přesunou do Bohumína.
Kdysi jezdily přímé pantografy z Olomouce (popř. ze Zábřehu na Moravě) do Bohumína. Proč nejezdí? Byly to 451 a později 460 z bohumínského depa. A také přímé osobní vlaky z Bohumína do Přerova (klasické bohumínské soupravy). takové přímé spojení schází.
Tolik režistů šotoušů už není aby se to vyplatilo….😃
Samozřejmě recese trochu. Připomíná mi to jednoho kamaráda co by si to přál skoro skrze celou Evrpopu…👍
Bohuže totol neschází neboť přepravní proudy v krajích jsou jiné. Přestupní vazby například v Hranicích na Moravě po modernizacích tratí však budou zachovány….
Ostrava a třeba Osek nebo Drahotuše je menší vazba. Proto hlavní ramena budou jiná. Přerov Hranice Vsetín a Ostrava Hranice. To pokryje většinu hlavních přepravních proudů. Ostatní si přestoupí. Nic dramatického…
Už aby bylo VRT. Uvolní se 271 právě pro regionální dopravu. A samozřejmě i nákladní…😃👍
Budou-li zachovány přestupy, není co řešit.
Dokonce byl i přímý spoj Bohumín – Česká Třebová. Takhle jsem sedl v Suchdole n.O. a vystoupil až v Hoštejně. Dnes stejná trasa trvá sice stejný čas (těsně pod 3h), ale musí se 2x přestupovat a čekat. No s rodinkou už jezdíme raději tuto trasu autem – máme to za hodinu a čtvrt a levněji…
V Suchdole už nestaví nic směr Praha? Takhle by stačilo přestoupit v Zábřeze na osobák…
Když vezmu jen přímé vlaky Suchdol – Zábřeh, tak tam staví Leo Expres a jeden ranní Ostravan (IC 546). S tím, že mezi 12:21 a 16:21 nejede přímo nic, a i mezi jinými spoji jsou díry 2-3 hodiny běžně, ale nějak to jde.
Líbil by se mi bateriový vlak do Jeseníku. Ale to by musely být dráty až do Hanušovic. Zřejmě?? 🙂 Jízdní doba by se mohla zkrátit.
Má zvladát dojezd 80km (na rovince?), do Budišovky ze Suchdola je to 40km a 300m převyšení. Ze šumperka do jeseníku je to necelých 60km, 600m převyšení. Ale z Ramzové (cca 45km) je to směrem dolů.
A nebo jezdit obrat Šumperk – Staré město a navazujíci spoj Hanušovice -Jeseník s dobijením ve stanicích.
Na SnO- NJ jsem dělal pět let zpět reko svršku a částečně spodku a tak tragickou D3 jsem dlouho nezažil. Před vánoci jsem jel reginou na trhy a málem to ze mě vymlátilo oběd a to i s tou ukrutnou rychlostí 40km/hod. Suchdol je už teď v háji pro náklady, takto zkazí ještě více. Kdyby se raději udělal veksl z 3 do výtažné a je jak udělat úvrať. Jediné pozitivum je jediná objízdná kolej přes budišovské nástupiště s trolejí, na které se má to bemu dobíjet, takže s nákladem už tudy taky neprojedeme. Pro samou osobku se to tady zblázní.… Číst vice »
„Před vánoci jsem jel reginou na trhy a málem to ze mě vymlátilo oběd a to i s tou ukrutnou rychlostí 40km/hod.“
Do NJ, kde jsou koleje na úrovni koridoru? Tam žádné styky nejsou.
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=105680529&newest=1&yaw=5.748&fov=0.355&pitch=0.093&x=17.9978230&y=49.6078642&z=16
Nepletete si to Jičínem v Čechách? : – )
Jedná fotka z mapy opravdu koridor nedělá, když ta jedna kolej je vlečka a opravený úsek u zastávky Šenov má asi 500 m. Tady ta sbírka odborníků, co viděli
tratě nejdale na svém monitoru je opravdu velká. Doplním to tím, že bydliště mám v okrese Nový Jičín, prováděcí na místní D3 a rychlosti v trati oscilují mezi 30 až 50 km/hod jsou hotový koridor, jen co je pravda. Lokálka okolo Jičína je 40-80, ještě nějaké moudra?
Na té trati občas jezdím a žádné styky tam nejsou. Natož propadlé. Trať je technicky na úrovni koridoru i s nástupišti.
Traťová rychlost bohužel nemůže být vyšší z důvodu oblouků.
Pokud jste z NJ, mohl byste to vědět,
Když si na mapách kliknete na každý přejezd, zjistíte, že trať je všude stejná a že tvrzení o 500 opravenych metrech je lživé.
Vlastně není stejná, poslednich par set metrů v NJ je na Y pražcich. .😏
Traťové zatížení C, nevhodné ostré oblouky, styky u všech dělení izolačních obvodů a nejen tam, y pražce i ve stoupání ze Suchdola, řízení provozu telekomunikačním hovorem, přesně hotový koridor. Že se v části úseků svařovalo, budiž, ale vymlacená regionova nebo nepovedená rekonstrukce 811 je parodie na dopravu, takže velké díky Unuckovi, který si na Krajský úřad vozí autem. A nevhodná infrastruktura opravdu není to, co by prospělo čemukoliv, natož Bemu. Imho zabetonování smluv s ČD na věky věků Mistrem Podstawou je napřesdržku. K tomu dodám, že i když vlastním in 100, tak tady jezdit vlakem s ženou odmítáme a raději… Číst vice »
Když se to někomu nelíbí, nezbývá než chodit pěšky přes díry a kaluže.
Žádné části úseků, je to stejné v celé délce jako na koridoru. I ty propadlé styky izolaku se na koridoru vyskytnou
Stejně jako na koridoru natrefit na horší vůz.
Jinak koukám, další, co je
přesvědčen, že změna dopravce a vozidla znamená zvýšení rychlostí na této trati. 😆
To jste řekl jen vy sám, nevadí
Víkendová linka Ostrava- Budišov/B. by se taky šikl. Naložit kolo a tradá!
Má být v protikladu s Ova – NJ. Pracovní dny Ova – NJ, víkend Budišovka.
To by dávalo smysl.
Ostrava – Nový Jičín. Zajímavé.
Bude možné nabíjet elektroniku a využít zásuvku 220 V i tehdy, když vlak pojede na baterie? Aby to nesnížilo dojezdovou vzdálenost (tedy hlavně těch 220 V, když bych se chtěl třeba oholit).
Jakože těch pár wattů bude nějaká spotřeba u vlaku, kde se to počítá na megawatty?
Nabíjet budete moci, ale nebude se topit.😝
Jezdit budou
Kdyby článek vyšel před měsícem, tak by byl aktuální.
Už jezdí. Jsou to zděděné po Ol. kraji, který dostává nové.
Ještě mají dojít dvě dvouvozové jednotky.
Ol. kraj dostává nové a na 280ce stále prehistorie bez vyjímky v podání 460.
Však tam taky ty z „olomouckého balíku“ budou jezdit, vydržte pár měsíců.
Pár měsíců… inzerovali už v létě.
Škodovka má bohužel zpoždění no… ale tak to mají více méně všichni výrobci, co už…
Snad se z toho nepo…, že ještě pár měsíců pojede 460.
Btw. když jsme u toho… Má na Vsetín jezdit třívozový, nebo dvouvozový?
Olomouc bude mít jen třívozové
Oni je nezdědily ale půjčily
Panter s baterkama už je schválený typ? Kdyby to jezdilo na okruhu, tak se to mezi šotoušema dávno vykecalo.
A jak dopadla ta diskuse o tom, zda je BEMU varianta součástí rámcové smlouvy pro ČD? Nebo to Škoda vypapíruje nový typ a dodá software a battery pack za cenu verze bez baterek?
Otázky, samé otázky…. 🙂
Vy jste sotousi posedlý.
Není, ale smlouva hovoří jasně: listopad 2024:-)
Na střet této smlouvy resp. tohoto termínu s realitou jsem obzvlášť zvědavý. Samozřejmě tedy hlavně na následky případného (čti prakticky jistého) nesplnění.
Jaká koliv přestavba stanice Suchdol nad Odrou je zatím možná vlhký sen krajských úředníků.SŽ zatím nic takového neplánuje.To samé přestavba popř.úprava Veřovic.
Ale pomalou jízdu by tam dát mohli, ne 😉
Ale plánuje . Samozřejmě otázkou je jak to bude trvat dlouho
Možná, že někdo znalý místních poměrů mě opraví, ale nám třeba říkal manažer RPP Olomouc, že ve Ve(p)řovicích je už dlouhou dobu problém zřídit i stojany 230V pro mot.vozy a jednotky kvůli naprosto mizerné a nevyhovující síti VN, takže nějaké nabíjení jednotek BEMU absolutně nepřichází v úvahu i kdyby spravili ten Veřovický oblouk a ony vysněné Unuckovy jednotky tam dostaly přechodnost.
V tom případě je jasným řešením Unuckovo HEMU (se Světlíkovou ocelovou nádrží) 🙂
Tam se zadne dobijeni neplanuje. Ve Verovicich jsou v podstate ostre obraty. Od elektrizovane casti trate to je 21 km, cili tam a zpet 42. BEMU ma mit dojezd 80 km, je tam tedy temer dvojnasobna rezerva pro mimoradnosti. Navic od Verovic zpet to je z kopce, takze budeme rekuperovat do AKU.
Kdyz nad tim premyslim, tak pokud BEMU bude mit prechodnost do Verovic, muze dojet az do Valmezu. Od dratu v Sedlnicich to je 38 km a ve VM se to dobije pod troleji. Az tam bude 25 kV, bude stacit 15 min.
Budou moct na trať Zábřeh Jeseník?
Co by tam dělaly? Pouze v rámci MSK kraje.
A už to někdo do těch Veřovic zkusil protáhnout? Jenom že poloměr je tam menší než na Lipence, kde provoz Panterů zdaleka nebyl samozřejmostí.
Samozřejmě lze jen chválit úmysl nasadit moderní vozidla, ale u podobných lokálek ve stavu předpotopním by mu fakt mělo předcházet nějaké poladění infrastruktury.
Do Kopřivnice to předpotopní lokálka není , i do zajet Štramberku mohou.
Tak zrovna Veřovice Studénka je částečně modernizovaná a tratové rychlosti..100km/h a posléze 80km/h potom je na konečném useku 40km/h.. není špatná. A kdyby SŽ zadrátovala usek alespon do Štramberku .. tak by asi nikomu nevadilo jezdit Veřovice -Štramberk 811 a pak panterem.. jkízdní doby by se krásně pokrátily. Už ted tam jezdí kvatro na spěšných vlacích.
SŽ chtěla za elek. Studénka-Věřovice před 10 lety 2 miliardy.
Před 10 lety se to ani neplánovalo.
Tak 9 lety veřejně. Plus nějaký měsíc než idea dostal do novin.
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/domaci/stat-chce-diky-miliardam-z-eu-elektrizovat-10-regionalnich-trati-133501
Jo aha. Bo jak jsem byl na elektrouseku(2017)tak se o tom mluvilo že 2025 bude hotovo.
Ono se to plánovalo už v době výstavby nákladového nádraží v Kopřivnici a související stavbou přeložek po trati. Proto jsou se v té době od Studénky po Štramberk postavila dlouhá 200m nástupiště pro elektrické vlaky, které se už v té době plánovaly (50+ let nazpět)
Na konci máte stejnou informaci dvakrát.
díky za upozornění, už ne-)
To se jen mně zdá, že ty sedačky jsou všechno, jen ne pohodlné?
Mi se v nich třeba sedí dobře, lepší jak Elefant sedačky obou typů.
Spíš mám problém s odpadkovými koši, které omezují misto pro nohy, pokud máte vice než 165cm.
Proto sedávam do dvojky za sebou tam ty odpadkové krabice ze zdi netrčí. Kdyby ten koš byl aspoň zkosený aby tam člověk dal nohu. Tohle bych reklamoval a požadoval náhradu, nebo demontoval páč stejně v prostoru dveří jsou koše na tříděný odpad. Viz rakouské dvoupodlažní Wissely pod oknem koše nemají na představcích jsou na tříděný odpad a stačí to. A co se tyče sedění ve dvojkových Panterech to poměrně ujde.
Stejné jsou i u např. stadlerů v Polsku, v interjetech, ve všech panterech v CR i Slovensku atd.
Jezdím takřka denně Pantery, jak z první série, tak novými. Do prosince se mi to střídalo s Bdt 280 a 262, často v kožence. Na samostatných sedačkách se nelze šikmo rozvalit do pololehu, chápu. Ale v nových Panterech, s tím výkusem na zadek si člověk mého těsně předšedesátkového věku uvědomí, jak má kulatá záda, jak vypadá jako opičák atd. Zaplať Pánbů za tyhle sedačky. To mít v sedmdesátkách ve škole, tak by půlka neurologů a neurochirurgů byla bez práce.
Víte co žeru?Jak nám pořád dokola vysvětlujou,že jsou nízkopodlažní,mají WiFi,klimatizaci a pod.Opakování je matka moudrosti.
Taky bych už to viděl jako zbytečné informace na zaplnění prostoru. Tyhle vymoženosti už by snad měly být standardem.
Chci vidět, jak zvládnou 650.2 poptávku v tak frekvenčně silné rameni Ostrava – Český těšín, když i Elefanty mají mnohdy kapacitní problém.
Sólo jezdí pouze v sedle, o víkendu pak dvojitá trakce.
Dvojitá trakce je řešení, ale znamená pro změnu nižší výběr jízdného, protože průvodčí je vždy jen v jedné jednotce. A i když nám se to tady může zdát divné, v té regionální dopravě stále hodně cestujících kupuje papírové jízdenky na místě.
Všechny mají validátory na např. i bankovní karty.
Budou stačit revizoři.
Až tak pravda to není. Že mají validátory nové. A časem i všechny ostatní vlaky je ok. No muselo by se zařídit něco jako povinnost se obsloužit ať už ve vlaku nebo v případě že bude validátor na nástupišti tak třeba i tam jako by ve fiktivní pokladně. Mě mrzí nedávné zjištění právě z 2 vozového panthera kde jsem se sice obsložil ve validátoru. Pro úsek Albrechtice Havířov. Pak chvíli vyhlížel průvodčího. Ale nic. Jdu se projít přes vlak a ejhle. Průvodčí na to sere a spokojeně čumí do mobilu a směje se…. Doufám že vámi zmínění revizoři kraje budou… Číst vice »
Papírové jízdenky většina lidí už nekupuje ani je automaty na jízdenky nevydávají
Zato v elephantu je průvodčí vsude najednou.
V 15:20 z Ostravy není úplně tak sedlo 😉
No budou se prej spojovat i dvě jednotky. Zatím se zkouší co a jak. Já chválím především změnu hlášení na Ostravsku a informace o přestupech. Pokud bude přibývat taktové dopravy člověk zachvili ty jř ani nebude moc potřebovat.
To není potřeba už dnes u většiny tratí.
Ve většině uzlů jsou přípoje do pár minut. Minimálně v exponovaných směrech.
Pokud při zpoždění čekají. Když ne, je to spíše do pár (= dvou) hodin – tam, kde se pro to nezacpávají tratě ‚tramvajemi‘. 🙂
Jak se může čekat dvě hodiny, když na většině tratí je hodinový takt?
Souhlas. I když to kraj asi nějak vymyšlené má, obecně nechápu tu posedlost dvouvozovými jednotkami (viz i Ústí, nově Pardubice na trať Kolín – Česká Třebová, tady Ostrava… předtím Plzeň – Karlovy Vary). Kraje chtějí to nejmenší a nejlevnější, co je, a pak se diví, že se tam cestující nevejdou, jak se ostatně minimálně už mezi tou Plzní a Vary ukazuje.
Treba Plzen – Horazdovice jezdi skoro porad 2 spojene dvouvozove jednotky. Takze naopak, je to drazsi a vykonejsi varianta oproti jedne trojvozove jednotce.
MOžná je lepší zvolit u pár vlaků to dražší řešení, když je druhou možností mít možnost nasazovat jen (pro ty ostatní výkony) předimenzovaná vozidla.
Z Ostravy do Nového Jičína? To asi pán z kraje nikdy nebyl na nádraží v Suchdole
A text jste četl?
Nejde o baterky, jde o kolejové uspořádání Suchdola, které evidentně s přímými vlaky z koridoru do Nového Jičína vůbec nepočítá.
Takhle to tvrdí kraj a ČD.
Když je o Moravskoslezský kraj, mám plnou důvěru ve vyjádření pana Podstawky, jako člen ANO je odborně mimořádně na výši a nikdy nelže. Podobně jako průkopník slepých uliček v dopravě Ing. Unucka.
Ale Unucka je z ODS, tak se mu musí věřit dvojnásobně..
Z moravskoslezské ODS trojnásobně.
Anebo vložit výhybku k ostrovnímu nástupišti
Tady je potřeba se pana Sůry zastat. Opravdu to takto je v dlouhodobých plánech kraje a KODIS, a dopravní modely v rámci smlouvy kraj – ČD s tím počítají. Zdali jsou v plánu nějaké kolejové úpravy, nevím, ale letmým pohledem na fotomapu je možný přímý vjezd ve směru od Ostravy na budišovské nástupiště v Suchdole.
Budišovské nástupiště však vůbec nevede do NJ. Koridor do NJ má přímé napojení na hlavní trať, avšak směrem do Hranic na Moravě. Běžně touto cestou jezdí vlaky s uhlím nebo vlaky do VOP Šenov u Nového Jičína. Panter co pojede tuto trasu bude pouze muset změnit směr jízdy formou přechodu strojvůdce na druhé stanoviště a nemělo by teda vůbec být třeba „kopat“ nové koleje.
Vlaky s uhlím ale nezastavují u nástupiště, že? Od peronu „na hlavní trati“ se na trať do Jičína bez posunu přes zhlaví nedá vjet, chybí spojka.
To snad vyjde časově hůř, než dnešní přestup. Ale dobrá, cestující nebudou muset vystupovat a trmácet se podchodem, to je možná výhoda, stejně jako to, že nehrozí ujetí přípoje.
Jenže Suchdol je i uzel, takže vždy bude muset někdo podchodem na další linky.
A než se předělá stanice, uplyne ještě hodně vody v Odře.
Pokud tam budou jezdit, viděl bych to zatím na zajíždění do Oder.
Záleží, jak moc se má předělávat. Dodělat tuhle spojku (https://mapy.cz/s/kejasofera) by nemuselo být až tak extrémně náročné.
Jasně, a zabít tím jedinou dlouhou lichou předjízdnou kolej, nemluvě o zásahu do SZZ (komponenty ESy 11 už nově nikdo nevyrobí, takže jedině kanibalizace odjinud nebo komplet nové zařízení).
To spíš dostavět perón u koleje 90 (případně rovnou až u ulice Komenského) nebo Suchdol těmihle vlaky pro cestující projíždět.
Ano, má to být s tím novým perónem v místě nákladiště.
Jak se dá Suchol od Ostravy do NJ projíždět?
Svislou čarou v jízdním řádu a úvratí mimo nástupiště.
A ti ,co budou chtít přestoupit nebo mít Suchdol cílovou stanici, s tím jezdit nebudou.
Dobře vymyšleno.
: – )
No vy jste teda Kuba. Se nedivím že 2jka😃
Bude nově nástupiště jak píše diskutující jal 👍
Naopak dole bude moct být u podchodu v budoucnu vybudováno kapacitní parkoviště. Nahoře není dost místa u haly a navíc tam se otáčí autobusy… I třeba NAD…
Stavba nástupiště proběhne v dohledné době. Nechce se mi dohledávat odkaz přiznávám…👍
Smykem….
Nebude se to SZZ stejně předělávat kvůli ETCS a konverzi na 25kV?
Jak moc složitá by byla peronní hrana tady? https://mapy.cz/s/pocesapuha
Nemusí se šahat do kolejiště a příchod přes kusou kolej úrovňově snad nevadí.
Ono něco takového i bude, ale ta kusá kolej se zruší
Bude vybudováno nové Jičínské nástupiště v místě kusé koleje. Přístup po chodníku k stávajícímu nástupišti pro vlaky do nového Nového Jičína. Je to napsáno v konceptu dopravy MSK 2022-2026. Ke stažení na stránkách MSK.
Má dojít k úpravě kolejového uspořádání stanice Suchdol.
Tam to je ve stávajícím stavu alespoň, byť trochu krkolomně, řešitelné posunem s cestujícími, než dojde k přestavbě kolejiště. Ale co ty Veřovice? Tam BEMU za současného stavu asi těžko bude mít přechodnost, nebo ano?
Tak Veřovice se měl narovnat oblouk ale nějak ke všemu nedochází. Člověk by řekl , že ty úpravy dávno budou zvlášť když na trati je každý rok vyluka. Asi se to ale odsouvá a odsouvá. Počítal bych spíš zatím s Ostrava -Štramberk tam to je přece jen reálnější. A někdy možná po přestavbě v roce ??? Veřovice
Je to holt ‚jen‘ železnice, ta (dle mnohých) počká…
Jde o slovičkáření. Bemu (příme spoje) mají jezdí na tratí Ostrava-Srudénka-Veřovice. A je tam poznámka zatím pouze do Štřamberka, než se provedou stavebni uprávy.
Tam má dojít k úpravě kolejoveho Uspořádání a snad i ke stavbě nového nástupiště. Snad to novému Jičínu pomůže ve spojení vlakem. Zdá se že většina jezdí autobusy.
Pokud vím, tak spojení NJ s Ostravou autobusem je zdlouhavé s množstvím zastávek, tak i v tom ohledu je již v současnosti vlak lepší volbou pro cestujícího
A hlavně většina lidí nemá potřebu dojíždět do Ostravy.
Dnes je každou hodinu spojení rychlíkem 39 minut nebo Os 47minut, s přestupem 10 minut. Po předělání stanice to bude s úvratí úspora na přestupu 5-6 minut.
Asi to nezvýší potřebu místních jezdit do Ostravy.
Nepodceňoval bych vliv toho, že by se jednalo o přímý vlak bez přestupu a tedy rizika ujetí/zrušení přípoje, nemluvě o tom, že je to prostě pohodlnější, než vystupovat a tahat se někam se zavazadly či dětmi do podchodu a pak zase ven a do dalšího vlaku. Nějaký závratný nárůst v násobcích současných čísel asi čekat nejde, ale že by to bylo zcela zanedbatelné? Toť otázka.
A taky vliv nových jednotek. V některých krajích se ukázalo, že po jejich zavedení se zvedl počet cestujících.
V některých regionech začali po dodávce nových vlaků jezdit tam, kde nejezdili ani autem?
Kde?
Vidím, že je zrovna teď je 6 takových destinací. (šest mínusů)
Kde?
Mezi N.Jičínem a Suchdolem jezdí denně (součtem obou směrů) kolem tisícovky lidí. Z toho cca 80 % na/z Přerov, Břeclav, Brno, Olomouc, Prahu…..
Ti se i při přímém spojení do Ostravy budou muset s kufry a dětmi tahat dál.
Přímé spojení N.Jičín – Ostrava je ovšem pouhým sněním krajských a kodisích diletantů, bez zásadního významu a do doby VRT pro vyčerpanou kapacitu koridoru nereálné…..
V suchdole by ten panter normálně formou posunu zajel k Jičínskému nastupišti.
Dvě úvratě, časově delší než přestup. To by bylo terno. : – )
Jedu dopredu a …. uz jedu dozadu..