LOT 3a leaderboard

České dráhy nasadily RegioPantery na spěšné vlaky Plzeň – Karlovy Vary. Se zpožděním přes půl roku

Nové elektrické jednotky 650.2 RegioPanter pro provoz spěšných vlaků Plzeň - Karlovy Vary. Foto: České dráhyNové elektrické jednotky 650.2 RegioPanter pro provoz spěšných vlaků Plzeň - Karlovy Vary. Foto: České dráhy

Dvouvozové jednotky jsou první v Česku, které umožní dobíjení elektrických vozíků.

Cestující v nově zavedených spěšných vlacích Plzeň – Karlovy Vary již vozí nové jednotky RegioPanter. Postupně se dostanou do provozu všechny čtyři jednotky určené pro tuto trať. Nahradí tak dieselové jednotky RegioShark, které po trase od června dočasně jezdí.

Jde o dvouvozové jednotky, které původně měly začít jezdit už v prosinci 2020 se změnou jízdního řádu, výroba ale nabrala zpoždění. Škoda Transportation to vysvětlila pandemií koronaviru.

„Na přání regionů jsme objednali výrobu 50 dvouvozových jednotek a dalších 29 třívozových souprav typu RegioPanter. První čtyři jednotky z těchto kontraktů tento týden uvádíme do provozu na páteřních tratích Plzeňského a Karlovarského kraje,“ řekl Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele Českých drah pro obchod.

Ve zhruba dvouhodinových intervalech vlaky obslouží pod názvem P1 zrychlenou linku z Plzně do Mariánských Lázní, Chebu a Karlových Varů. Cestujícím přinesla linka četnější a pravidelnější nabídku vlakových spojů mezi oběma krajskými městy, spoje jsou ale výhodné i pro cestující z menších sídel na trase, které tyto spoje obsluhují. Vzniklo například nové přímé spojení Svojšína a Plané u Mariánských Lázní se Sokolovem, Chodovem a Karlovými Vary či naopak Sokolova a Kynšperku nad Ohří s Plzní.

Přípoje na Západní expresy

Spěšné vlaky doplňují nabídku dálkových vlaků na trati 178 mezi Plzní a Chebem a díky přípojům na Západní expresy mnichovské větve linky Ex 6 navíc zajišťují nová přestupní spojení dále do Domažlic a Mnichova nebo do Prahy. Trať Plzeň – Cheb ujedou za hodinu a půl, tedy za dobu pouze o 11 minut delší než expresy. Celou trasu mezi krajskými městy Plzní a Karlovými Vary pak urazí za 2 hodiny a 23 minut.

Jednotky jsou klimatizované, nízkopodlažní, nabízí Wi-Fi připojení k internetu, elektrické zásuvky a USB porty pro dobíjení cestovní elektroniky. Cestujícím s kojenci nabízejí přebalovací pult a lidem na vozíku komfortní bezbariérové cestování. „Úplnou novinkou u nás v republice je i speciální zásuvka pro dobíjení elektrických vozíků,“ doplňuje Jiří Ješeta. V jednotce je 8 míst na přepravu jízdních kol, počet míst k sezení je 140.

Další soupravy RegioPanter budou dodány ještě v letošním roce pro regionální linku P2 Klatovy – Plzeň – Rokycany – Zdice – Beroun a následovat budou také soupravy pro Jihočeský kraj a Vysočinu. Následně budou dodány třívozové jednotky pro Olomoucký a Moravskoslezský kraj

Základní parametry jednotek RegioPanter řady 650.2

• maximální rychlost 160 km/h;

• výkon 1320 kW;

• délka 52,9 m;

• počet míst k sezení 140, z toho 8 v 1. třídě;

• hmotnost obsazené soupravy 122 tun, hmotnost prázdné soupravy 105 tun;

• bezbariérová – nízkopodlažní;

• napájecí soustava 3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC;

• vlakový zabezpečovací systém ETCS.

Nové elektrické jednotky 650.2 RegioPanter pro provoz spěšných vlaků Plzeň - Karlovy Vary. Foto: České dráhyNové elektrické jednotky 650.2 RegioPanter pro provoz spěšných vlaků Plzeň - Karlovy Vary. Foto: České dráhyNové elektrické jednotky 650.2 RegioPanter pro provoz spěšných vlaků Plzeň - Karlovy Vary. Foto: České dráhy
Tagy 650.2 České dráhy Karlovarský kraj P1 Plzeňský kraj RegioPanter seznam spěšné vlaky Karlovy Vary - Plzeň
115 komentářů