Do Česka míří poslední nové lokomotivy pro ČD Cargo, jedna ve speciálním polepu
Nové lokomotivy jedou nejprve do Břeclavi kvůli aktivaci zabezpečovače.
Společnost Bombardier Transporstation završuje dodání deseti nových lokomotiv TRAXX 3 MS (dříve MS3) pro ČD Cargo. Do úterý, nebo středy dorazí do Česka poslední dva stroje řady 388. Dalších deset z nového kontraktu dodá výrobce příští rok. Dopravce je použije pro svoji mezinárodní expanzi.
O dodávce dalších strojů informovalo ČD Cargo na sociálních sítích. Z výrobního závodu v Kasselu zamíří do Břeclavi. Důvodem je instalace a aktivace zabezpečovače Mirel VZ1. Kvůli současné situaci došlo k dohodě, že slovenští zaměstnanci minimalizují svůj pobyt na českém území tím, že lokomotivy budou přistaveny do Břeclavi.
Lokomotivy zatím nejsou schválené, budou jezdit v rámci zkušebního provozu. Podle kupní smlouvy mělo být prvních deset lokomotiv této řady již schváleno pro provoz ve všech sousedních zemích a v Maďarsku. Tím, že lokomotivy nejsou stále schválené, firma porušila podmínky smlouvy.
„K nesplnění dodací lhůty zakotvené ve smlouvě se společnost postavila čelem, a to se všemi z toho plynoucími důsledky. Detaily z důvodu mlčenlivosti komentovat nemohu, ale rád bych ujistil, že prodlení bylo i přes komplikace způsobené pandemií naší společnosti plně kompenzováno. Není tedy žádný důvod k ukončení spolupráce,“ řekl předseda představenstva ČD Cargo Tomáš Tóth. Od začátku zkušebního provozu najezdily první dvě lokomotivy již více než 160 tisíc km. „Evropský schvalovací proces se blíží ke svému závěru a v průběhu letošního třetího kvartálu by lokomotivy, v souladu s podepsaným dodatkem ke kupní smlouvě, měly být nasazovány už i na zahraniční výkony,“ uvedl dopravce.
Poslední lokomotiva číslo 388.010 bude mít speciální polep, který odkazuje na enviromentální přínosy železniční dopravy. Větrné elektrárny na bočnicích mají symbolizovat pohon na elektřinu z obnovitelných zdrojů.