Do Čakovic vyjel nový trolejbus SOR TNS 18, čeká ho testování v režimu 24/7
První jízda trolejbusů SOR TNS 18 na trati do Čakovic. Foto: DPP
Zkušební provoz je zatím bez cestujících.
Zkušební provoz je zatím bez cestujících.
No tak “ naštěstí “ se ta spousta jalových kilometrů co to musí najezdit dokáže i trochu využít a to tím že si při najíždění zkušebních kilometrů najezdí svoje “ školicí “ kilometry i kluci který si dělají zkoušky na trolejbus.
Proč bez cestujících? To se bojí, že se ten trolejbus převrátí nebo zahoří?
protože třeba typové zkoušky? protože třeba nový typ trolejbusu? …
Problém kde?
Problém je v dementním zákoně, který ignoruje homologaci karoserie jako autobusu.
Jestliže autobus stojí cca 50 Kč/km, tak těch 10000 km bez lidí přijde na půl milionu Kč.
A nejsou ty zkušební jízdy náhodou v režii výrobce, pochybuji, že by si je DPP homologoval na vlastní náklady. Jistě požadoval homologované vozidlo, takže náklady jdou za výrobcem a DPP vozy převezme, až budou homologované.
Výrobce si to dozajista promítne do ceny, nejsou Armáda spásy.
To jistě ano, ale cena byla určitě součástí nabídky a kupující souhlasil – tak o čem se chcete bavit?
Že to maličko prodražuje vozidlo oproti autobusu s naprosto stejnou kastlí.
Karoserie je stejná jako Škoda 33 Tr. Jen elektrovýzbroj dodal jiný výrobce. Takže opakování některých zkoušek je zvláštní, byť nutné.
Je to nový typ a je to předpis drážního úřadu
To chápeme, ale co je účelem těch zkoušek? Jaké problémy se během nich odhalují?
Účelem je schválení daného typu drážního vozidla do provozu.
Definice kruhem 🤦
Tyto zkoušky odhalují vady české legislativy.
§4 – je na to předpis
Nikoliv, je na to zákon. 🙂
Účelem je projít legálním procesem který nařizuje zákon o drahách. Ten říká co a jak má být vyzkoušeno (sis většinou staticky) a předepisuje nějaké km proběhy před nasazením do provozu.
Dotaz je ale práve veden na „co a jak má být vyzkoušeno“. Zkouší se například izolační schopnost penumatiky, jelikož v autobusu je max 50 V?
Dotaz je špatně položen. 🙂 Část zkoušek jistě zahrnuje izolační vlastnosti, odolnost při zkratu atp, ale to budou statické a dávno provedené na zkušebně, před tím než k tomu vůbec pustili řidiče. 🙂 Teď jsme v poslední fázi.
Teď je prostě předepsaný proběh km bez cestujících v rámci schválení typu a s tím nic nenadělají, když je to drážní vozidlo. Když to neshoří ani nikoho nezabije, je to OK. 🙂
Škola se tady v diskuzi nenahradí…
§4 – je na to předpis.
Místo aby v Praze jezdily Solarisy a Trollina od Škody, tak tady jezdí různý miš-maš.
Tak legislativa je jasná, byť si o ní můžeme myslet cokoliv, a jestliže ty trolejbusy chceme schválit do provozu, není v současnosti jiné cesty.
Převrácení se snad bát nemusíme, ovšem ty obavy týkající se zahoření nejsou, v případě tohoto vozu, zcela liché a bezdůvodné.
Ony jsou SORky nějak hořlavější? Nebo snad výzbroje Cegelec, který jen v republice jezdí v několika tisícovkách kusů ?
Když tak koukám na ten smutný vzhled pražské MHD – jak daleko je spor Patrika Kotase, aby tento hnusný pirátský vzhed vozidel zmizel co nejdříve v propadlišti dějin?
Nejlépe i s přístřešky na zastávákách (tedy vlastně vstupy do krematorií).
Nechápu ty mínusy, pan Tomáš má pravdu.
To už je prohraná bitva, netřeba to zmiňovat v každém článku.
Na miste to třeba bylo v diskuzi, kde Hřib navrhoval nové označniky. Tady je řeč o trolejbusech.
Pravda a názor jsou dost odlišné pojmy, přesto si je plno lidí neustále plete.
Nechápeš správně. Pan Tomáš má názor, ne pravdu. Mne se Kotasovy projekty celkem líbí. Mám sice určité výhrady jako třeba náklady na údržbu, které moc nezohledňoval, v celku se mi ale Rajská zahrada, Prosek, Barrandovská TT, nátěr 15T a další projekty celkem líbí.
Kotasoviny jsou sice vzhledově pěkný, ale funkčnost silně pokulháhá.
Ne, pan Tomáš je jen úplně vedle.
Jednak nový vzhled PID byl vybrán v době, kdy pražskou dopravu vedl Adam Scheinherr (Praha Sobě, nikoliv Piráti).
Jednak žádný oficiální spor Kotase s Prahou neexistuje, protože by ani neměl žádný právní základ. Ale můžeme to brát tak, že se Kotas Praze dostatečně pomstil vzhledem NS18.
Za mě mi přijde řada NS docela povedená oproti řadě ICN, která vypadá jako nizkonakladový bus.
To že dva lidé sdílejí názor, z něj ještě nedělá pravdu.
Všichni mají pravdu, každý svoji.
Jakože třeba Země je jednou kulatá a jednou placatá? A obojí je pravda?
Elvise viděli na 3 koncertech současně a každý byl pravý!
Kotas nemá šanci a dobře to ví. Jen planě žvaní a žalobu nikdy žádnou nepodal. Je v té zbabělosti velmi konzistentní, nikdy se ani nepřihlásil do žádné architektonické soutěže.