docela by mě zajímalo podle jakého kliče se u nás posuzuje který spoj je zpoždeny ,pokud jako zpoždený berou jen vlak co měl vetší zpoždění jak 10 minut pak by asi procenta odpovídala jinak je to podle mě lež
Zpoždění je to, co se hlásí na nádražích, 5 minut a více. V Německu se navíc hlásí 10 a více minut..
Bartol
1 rok
Čecháček nadává na ČD kvůli zpoždění, a tvrdí že ve velkém Reichu na západě to je lepší a že si ČR má vzít Německo jako vzor. No, zde vidíme že to není nejlepší nápad si brát někoho jiného jako vzor. Rozdíl je ve stáří vlaku a méně bagru na tratích, kamionu a řidičích důchodců na přejezdech a méně hodin na nástupištích. I stanice a nádraží v Německu jsou cítit na dálku díky vůně zaschlé moči. Anachronismus v Německu je automat na jízdenky. Ono malém každý má problém s automatem najít to co chce, a to od zavedení v roku 2006/2011… Číst vice »
Bohižel, pod to se musím podepsat. Jako majitel 49 eurové jízdenky píšící momentálně z S-Bahnu z Frankfurtu, který nemá ani záchody… a nádraží ve Frankfurtu? Mňamka! Lidi si ty chybějící záchody ve vlacích nahrazují přímo v hale a na perónech…
V některých zemích na východ od nás mají tzv. hygienické zóny, kdy štíplístek WC pozamyká a takovém případě se na záchod chodí na představek mezi vozy. Jak to tam pak vypadá si každý domyslí, asi se DB inspirovali.
A stejně to nedávaj. Naše prvni EC z Prahy típly v Berlíně a dál do Hamburku jejich ICE, který přijíždí permanentně pozdě a jako bonus tam ani nefunguje pořádně občerstvení.
Je určen na víc, ale když není zpoždění, tak jede jen 200 km/h. Děje se tak třeba mezi Norimberkem a Ingolstadtem. Před nástupem konkurence to dělala třeba i Trenitalia mezi Milánem a Římem.
Je hezke se podivat i jak to muze vypadat v zahranici.
Berlin – Mnichov 623km, nejrychlejsi ICE Sprinter 3h57min, prumerna v – 158 km/h, dosti velka mira nepresnosti, vesmes drahe jizdenky
Madrid – Barcelona 621km, nejrychlejsi vlaky 2h30min, prumerna v – 248 km/h, vlaky jsou velmi presne, po prichodu konkurence jizdenky za velmi rozumnou cenu
Šanghaji Peking průměrná rychlost 292km/h. Velmi přesné.
Martin K.
1 rok
Na druhou stranu v kompenzacích jsou DB skvělí. Sice vyžadují vyplnění papírového formuláře, ale za těch až 50 % z ceny jízdenky to stojí. Navíc jsem jej neměl ani potvrzený někým ze zaměstnanců a do pěti dnů jsem měl peníze na úctě. Za mě jednoznačně palec nahoru.
Od května 2020 není potřeba papírkovat u online koupených jízdenek.
Křivák Jaroslav
1 rok
Já se omlouvám, ale přijde mi jakoby si ČD tento článek zaplatili. Do Německa jezdím, a přeplněných vlaků jsem si nevšiml, ale možná se špatně koukám. Co se týče zpoždění, jsou na tom české dráhy lépe. I když přijedu o 15,20min později, je to pořád lepší než čekat 2 hodiny na náhradní vlak z Plzně do Chebu, jen proto že mašině došla šťáva a pak se ze Stříbra do Mariánek mačkat v jednom náhradním autobuse protože ČD nedokážou zajistit víc. A co se týče kvality o tom ani nemluvím.
Díky za rychlou odpověď.
Šlo mi o skutečnost, že dálkové vlaky v Německu jsou všechny na komerční riziko dopravce ale regionální jsou v objednávce jednotlivých oblastí, tedy dotovány.
Takže Německý objednavatel za své peníze dostane přes 90% přesnosti vlaků. A to i přesto, že na síti DB Netz probíhají opravdu masivní investiční akce.
Minule som išiel ICE Hannover-Berlín, preplnený vlak, všetky uličky plné až vo Wurzburgu donútili všetkých bez miesteniek prestúpiť do IC z Amsterdamu. 🙂 Preplnenosť nemeckých vlakov, obzvlášť v sezóne neni nič neobvyklé.
Tak v ICE si zásadně kupuji místenky… Pokud jede clověk ve špatný čas, tak je to nacvakané k prasknutí a musí stát třeba 2 hodiny. Co mě ale štve víc je nemožnost koupit si místenku u regionálních vlaků… Já jsem teď v pátek večer jel RE (regional express) z Kölnu do Wuppertalu a nevěřil jsem vlastním očím. Přijela spuprava o 3 vozech. V pátek večer, když jedou studenti z kolejí a když jedou lidi do města se bavit…
Já v Německu žiju a vlakem jezdím denně. Zrovna dnes jsem jel z Wuppertalu do Frankfurtu vlakem co jezdí trasu Hamburg – Mnichov, zpoždění měl 38 minut, když jsem z něj vystoupil – a to považuji za OK. Ale zažil jsem i hodinové a větší zpoždění. Regionální vlaky a S-Bahny? Ty prostě bez náhrady zruší, když se něco stane. Kdosi nahoře psal, že DB regio jezdí včas v 90% případů, ale zajímalo by mě jak je to se statistikou zrušených spojů…
Jezdím po DE pracovně a plných vlaků si dost všímám. Není vůbec nic mimořádného, kdy vlak stojí 30 minut u nástupiště a služba DB Sicherheit z něj vykazuje cestující bez místenky kvůli enormní přeplněnosti. I DB to pojala jako u nás: naženeme do vlaků co nejvíce lidí i když nemáme kapacitu, přestupní vazby a máme největší rozsah stavebních prací… Zákonitě tento koktejl nemůže fungovat a právem zhnusený cestující už vlakem příště nepojede, pokud nebude muset… Jediné, co jej k dalšímu podobnému zážitku donutí, je nízká cena, kterou ale musí kompenzovat někdo jiný… Nebo člověk trpí sebepoškozovacím syndromem jako pan Petrovský.… Číst vice »
stopkach
1 rok
Pėkné. Snad se zedy podari firme ČD tech vytpuzenych 20 miliard ziskat od DB FV namisto od nas danovych.poplatniku za pozemky pod kolejemi, ktere IMHO v zadnem pripade nekaji hodnotu v prumeru 500 Kc / m2
Patrne by to znamenalo, że ČD do Nemecka proda:
ComfortJety,
Intetjety,
Railjety
30 nebo vic Vectronu a
Taurusy
Baví, pořád na něj někdo reaguje, pořád má pocit, že někoho ten jeho plevel zajímá. To ani nemá smysl banovat, když hned další den má novou přezdívku a flašinet jede nanovo. Jedině nekrmit trola.
Granja
1 rok
„Přesnost vlaků loni dál klesla.“
Nějak se nám ta pověstná německá důslednost postupně vytrácí…
A příklad zlepšování infrastruktury v podáni molochu DB v praxi. Na Fehmarn nevedou dráty, takže na dvou párech IC z Hamburku 218, které moc nekomunikují s IC řidičáky, tak se v rámci zlepšení vyškubala na Fehmarnu objízdná kolej, aby se to nedalo tahat řidičákem napřed jako na Westerland a že je hned vedle triangl, kde se to dá otočit? Nezájem, odřeknuto a ten obtížnej hmyz ať si počká na regionálku. Ještě, že už ty IC zrušili, stejně tam dojelo jen každé čtvrté.
Jádro mé odpovědi je v tom, že zpožďování vlaků je zapříčiněno stavební činností na infrastruktuře. Nepovedené provozní věci opravdu nebyly jádrem odpovědi.
Erik
1 rok
mame rekordni zisky, ale personal porad stavkuje. smutny kontrast.
Jako ze začátku nejspíš ano, platy jim asi 2 roky i přes inflaci nerostly a bylo legitimní stávkovat za víc než nabídnuté drobky ze stolu. Ale v průběhu času mi přišlo, že zatímco DB ustupovalo a nabízelo kompromis, tak odboráři odmítali ustoupit byť jen o píď.
Neznám přesně úroveň platů na německé železnici, abych posoudil oprávněnost právě takového striktního požadavku.
Nevím jak je to jinde, ale v Hessensku a Severním Porýní-Vestfálsku jezdí vlaky i po půlnoci. Poslední spoj jede ve 2.00 a první ve 4.00, což není zas taková trága… To není jak Praha, kde se o půlnoci zamče nádraží a pak má člověk smůlu a musí nocovat s bezďáky v Sherwoodu…
docela by mě zajímalo podle jakého kliče se u nás posuzuje který spoj je zpoždeny ,pokud jako zpoždený berou jen vlak co měl vetší zpoždění jak 10 minut pak by asi procenta odpovídala jinak je to podle mě lež
Zpoždění je to, co se hlásí na nádražích, 5 minut a více. V Německu se navíc hlásí 10 a více minut..
Čecháček nadává na ČD kvůli zpoždění, a tvrdí že ve velkém Reichu na západě to je lepší a že si ČR má vzít Německo jako vzor. No, zde vidíme že to není nejlepší nápad si brát někoho jiného jako vzor. Rozdíl je ve stáří vlaku a méně bagru na tratích, kamionu a řidičích důchodců na přejezdech a méně hodin na nástupištích. I stanice a nádraží v Německu jsou cítit na dálku díky vůně zaschlé moči. Anachronismus v Německu je automat na jízdenky. Ono malém každý má problém s automatem najít to co chce, a to od zavedení v roku 2006/2011… Číst vice »
Bohižel, pod to se musím podepsat. Jako majitel 49 eurové jízdenky píšící momentálně z S-Bahnu z Frankfurtu, který nemá ani záchody… a nádraží ve Frankfurtu? Mňamka! Lidi si ty chybějící záchody ve vlacích nahrazují přímo v hale a na perónech…
V některých zemích na východ od nás mají tzv. hygienické zóny, kdy štíplístek WC pozamyká a takovém případě se na záchod chodí na představek mezi vozy. Jak to tam pak vypadá si každý domyslí, asi se DB inspirovali.
No nevím, někdo kdo dává za příklad Německo tam asi (dlouho) nebyl. Jiného si za vzor nicméně brát lze, třeba Švýcarsko.
A to mají DB zpravidla slušné vaty (viz např. 200 km/h na VRT na nezpožděných vlacích), které částečně znehodnocují investice do rychlých tratí.
A stejně to nedávaj. Naše prvni EC z Prahy típly v Berlíně a dál do Hamburku jejich ICE, který přijíždí permanentně pozdě a jako bonus tam ani nefunguje pořádně občerstvení.
Kde jezdí v Německu na VRT dálkový vlak určen pro rychlost 200 km/h?
Je určen na víc, ale když není zpoždění, tak jede jen 200 km/h. Děje se tak třeba mezi Norimberkem a Ingolstadtem. Před nástupem konkurence to dělala třeba i Trenitalia mezi Milánem a Římem.
Je hezke se podivat i jak to muze vypadat v zahranici.
Berlin – Mnichov 623km, nejrychlejsi ICE Sprinter 3h57min, prumerna v – 158 km/h, dosti velka mira nepresnosti, vesmes drahe jizdenky
Madrid – Barcelona 621km, nejrychlejsi vlaky 2h30min, prumerna v – 248 km/h, vlaky jsou velmi presne, po prichodu konkurence jizdenky za velmi rozumnou cenu
Šanghaji Peking průměrná rychlost 292km/h. Velmi přesné.
Na druhou stranu v kompenzacích jsou DB skvělí. Sice vyžadují vyplnění papírového formuláře, ale za těch až 50 % z ceny jízdenky to stojí. Navíc jsem jej neměl ani potvrzený někým ze zaměstnanců a do pěti dnů jsem měl peníze na úctě. Za mě jednoznačně palec nahoru.
Od května 2020 není potřeba papírkovat u online koupených jízdenek.
Já se omlouvám, ale přijde mi jakoby si ČD tento článek zaplatili. Do Německa jezdím, a přeplněných vlaků jsem si nevšiml, ale možná se špatně koukám. Co se týče zpoždění, jsou na tom české dráhy lépe. I když přijedu o 15,20min později, je to pořád lepší než čekat 2 hodiny na náhradní vlak z Plzně do Chebu, jen proto že mašině došla šťáva a pak se ze Stříbra do Mariánek mačkat v jednom náhradním autobuse protože ČD nedokážou zajistit víc. A co se týče kvality o tom ani nemluvím.
Jde o data z pololetní zprávy. ČD si nic nezaplatily.
Ještě bych prosil data, až budou, od DB Regio. Tam je prý, na rozdíl od dálkové DB Fernverkehr”, vysoká přesnost.
ta jsou ve stejném materiálu, přes 90 procent. ale jelikož jsem řešil v textu hlavně dálkovku, tak jsem nepopisoval DB Regio.
Díky za rychlou odpověď.
Šlo mi o skutečnost, že dálkové vlaky v Německu jsou všechny na komerční riziko dopravce ale regionální jsou v objednávce jednotlivých oblastí, tedy dotovány.
Takže Německý objednavatel za své peníze dostane přes 90% přesnosti vlaků. A to i přesto, že na síti DB Netz probíhají opravdu masivní investiční akce.
Možná by bylo pro Němce lepší to oddělit, to by pak nebylo tolik zkreslené Regio.
Ono také hodně záleží na vstupech a způsobu výpočtu třeba v Polsku vlak do 10min zpoždění berou za dochvilný. Každý stát to má jinak.
Minule som išiel ICE Hannover-Berlín, preplnený vlak, všetky uličky plné až vo Wurzburgu donútili všetkých bez miesteniek prestúpiť do IC z Amsterdamu. 🙂 Preplnenosť nemeckých vlakov, obzvlášť v sezóne neni nič neobvyklé.
Tak v ICE si zásadně kupuji místenky… Pokud jede clověk ve špatný čas, tak je to nacvakané k prasknutí a musí stát třeba 2 hodiny. Co mě ale štve víc je nemožnost koupit si místenku u regionálních vlaků… Já jsem teď v pátek večer jel RE (regional express) z Kölnu do Wuppertalu a nevěřil jsem vlastním očím. Přijela spuprava o 3 vozech. V pátek večer, když jedou studenti z kolejí a když jedou lidi do města se bavit…
Detail, ale Hannover – Berlin jezdí něco přes Würzburg? To by byla docela zajížďka, nebyl to Wolfsburg?
Přeplněné vlaky jsou v Německu běžná věc. Já to v dálkové dopravě neřeším. Mám místenku. Těch 30 minut u DB Regio bez možné místenky zvládnu.
Já v Německu žiju a vlakem jezdím denně. Zrovna dnes jsem jel z Wuppertalu do Frankfurtu vlakem co jezdí trasu Hamburg – Mnichov, zpoždění měl 38 minut, když jsem z něj vystoupil – a to považuji za OK. Ale zažil jsem i hodinové a větší zpoždění. Regionální vlaky a S-Bahny? Ty prostě bez náhrady zruší, když se něco stane. Kdosi nahoře psal, že DB regio jezdí včas v 90% případů, ale zajímalo by mě jak je to se statistikou zrušených spojů…
Jezdím po DE pracovně a plných vlaků si dost všímám. Není vůbec nic mimořádného, kdy vlak stojí 30 minut u nástupiště a služba DB Sicherheit z něj vykazuje cestující bez místenky kvůli enormní přeplněnosti. I DB to pojala jako u nás: naženeme do vlaků co nejvíce lidí i když nemáme kapacitu, přestupní vazby a máme největší rozsah stavebních prací… Zákonitě tento koktejl nemůže fungovat a právem zhnusený cestující už vlakem příště nepojede, pokud nebude muset… Jediné, co jej k dalšímu podobnému zážitku donutí, je nízká cena, kterou ale musí kompenzovat někdo jiný… Nebo člověk trpí sebepoškozovacím syndromem jako pan Petrovský.… Číst vice »
Pėkné. Snad se zedy podari firme ČD tech vytpuzenych 20 miliard ziskat od DB FV namisto od nas danovych.poplatniku za pozemky pod kolejemi, ktere IMHO v zadnem pripade nekaji hodnotu v prumeru 500 Kc / m2
Patrne by to znamenalo, że ČD do Nemecka proda:
ComfortJety,
Intetjety,
Railjety
30 nebo vic Vectronu a
Taurusy
Vem si prášek
Tady má někdo stejný sen jak Jančura.
Jen Axel opět blábolí.
Axeli, Axeli, že tě to furt baví.
Baví, pořád na něj někdo reaguje, pořád má pocit, že někoho ten jeho plevel zajímá. To ani nemá smysl banovat, když hned další den má novou přezdívku a flašinet jede nanovo. Jedině nekrmit trola.
„Přesnost vlaků loni dál klesla.“
Nějak se nám ta pověstná německá důslednost postupně vytrácí…
Ona i doba, kdy nám DB byly vzorem už pomalu odplynula pryč…
Nebyli to náhodou Němci kdo nám vracel zpět vlaky 😀
Vytrácí? Zlepšování infrastruktury není nedůslednost, ale prozíravost. A po stavbě se musí jezdit pomaleji, to je stejné jako na silnici.
A příklad zlepšování infrastruktury v podáni molochu DB v praxi. Na Fehmarn nevedou dráty, takže na dvou párech IC z Hamburku 218, které moc nekomunikují s IC řidičáky, tak se v rámci zlepšení vyškubala na Fehmarnu objízdná kolej, aby se to nedalo tahat řidičákem napřed jako na Westerland a že je hned vedle triangl, kde se to dá otočit? Nezájem, odřeknuto a ten obtížnej hmyz ať si počká na regionálku. Ještě, že už ty IC zrušili, stejně tam dojelo jen každé čtvrté.
Jádro mé odpovědi je v tom, že zpožďování vlaků je zapříčiněno stavební činností na infrastruktuře. Nepovedené provozní věci opravdu nebyly jádrem odpovědi.
mame rekordni zisky, ale personal porad stavkuje. smutny kontrast.
A stávkuje oprávněně?
Jako ze začátku nejspíš ano, platy jim asi 2 roky i přes inflaci nerostly a bylo legitimní stávkovat za víc než nabídnuté drobky ze stolu. Ale v průběhu času mi přišlo, že zatímco DB ustupovalo a nabízelo kompromis, tak odboráři odmítali ustoupit byť jen o píď.
Neznám přesně úroveň platů na německé železnici, abych posoudil oprávněnost právě takového striktního požadavku.
Tak jestli se rekordní zisky se vážou s rekordně narvanými a zpožděními vlaky, a tudíž rekordně naštvanými cestujícími, tak se asi není čemu divit.
*zpožděnými
Ale oni žádný rekordní zisky nemají a jsou rádi, že jsou rádi.
To je u levicově smýšlejících běžné, že si pletou 2,9 mld tržbu s 2,9 mld ziskem. Tržbu rozdat lidem a výdaje… nezaplatit.
Je škoda, že k tomu není i jejich statistika zpožděno do 15 minut, do 30, do 60, nad 60.
Ještě bych přidal kolonku “Zug fällt aus” (vlak nejede). 🙂
Zug fällt aus je „end game“. Poslední spojení ten den (23:46) a příští vlak až 5:58. Dobrou noc 150 km vzdáleno od domácí postýlce….
Nevím jak je to jinde, ale v Hessensku a Severním Porýní-Vestfálsku jezdí vlaky i po půlnoci. Poslední spoj jede ve 2.00 a první ve 4.00, což není zas taková trága… To není jak Praha, kde se o půlnoci zamče nádraží a pak má člověk smůlu a musí nocovat s bezďáky v Sherwoodu…
Sänk ju für trävelink wis Deutsche Bahn.
Jojo, to je super trefné video 😃👍