Deutsche Bahn hlásí rekordní tržby z dálkových vlaků, včas dojedou jen dva ze tří

Jednotka ICE 3neo (řada 408). Foto: Deutsche BahnJednotka ICE 3neo (řada 408). Foto: Deutsche Bahn

Přesnost vlaků loni dál klesla.

51 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
petrh

docela by mě zajímalo podle jakého kliče se u nás posuzuje který spoj je zpoždeny ,pokud jako zpoždený berou jen vlak co měl vetší zpoždění jak 10 minut pak by asi procenta odpovídala jinak je to podle mě lež

Elb

Zpoždění je to, co se hlásí na nádražích, 5 minut a více. V Německu se navíc hlásí 10 a více minut..

Bartol

Čecháček nadává na ČD kvůli zpoždění, a tvrdí že ve velkém Reichu na západě to je lepší a že si ČR má vzít Německo jako vzor. No, zde vidíme že to není nejlepší nápad si brát někoho jiného jako vzor. Rozdíl je ve stáří vlaku a méně bagru na tratích, kamionu a řidičích důchodců na přejezdech a méně hodin na nástupištích. I stanice a nádraží v Německu jsou cítit na dálku díky vůně zaschlé moči. Anachronismus v Německu je automat na jízdenky. Ono malém každý má problém s automatem najít to co chce, a to od zavedení v roku 2006/2011… Číst vice »

JirkaJJ

Bohižel, pod to se musím podepsat. Jako majitel 49 eurové jízdenky píšící momentálně z S-Bahnu z Frankfurtu, který nemá ani záchody… a nádraží ve Frankfurtu? Mňamka! Lidi si ty chybějící záchody ve vlacích nahrazují přímo v hale a na perónech…

Kvalita

V některých zemích na východ od nás mají tzv. hygienické zóny, kdy štíplístek WC pozamyká a takovém případě se na záchod chodí na představek mezi vozy. Jak to tam pak vypadá si každý domyslí, asi se DB inspirovali.

Y.K.

No nevím, někdo kdo dává za příklad Německo tam asi (dlouho) nebyl. Jiného si za vzor nicméně brát lze, třeba Švýcarsko.

Panda

A to mají DB zpravidla slušné vaty (viz např. 200 km/h na VRT na nezpožděných vlacích), které částečně znehodnocují investice do rychlých tratí.

Kvalita

A stejně to nedávaj. Naše prvni EC z Prahy típly v Berlíně a dál do Hamburku jejich ICE, který přijíždí permanentně pozdě a jako bonus tam ani nefunguje pořádně občerstvení.

Bartol

Kde jezdí v Německu na VRT dálkový vlak určen pro rychlost 200 km/h?

Panda

Je určen na víc, ale když není zpoždění, tak jede jen 200 km/h. Děje se tak třeba mezi Norimberkem a Ingolstadtem. Před nástupem konkurence to dělala třeba i Trenitalia mezi Milánem a Římem.

Nemyslis, zaplatis

Je hezke se podivat i jak to muze vypadat v zahranici.

Berlin – Mnichov 623km, nejrychlejsi ICE Sprinter 3h57min, prumerna v – 158 km/h, dosti velka mira nepresnosti, vesmes drahe jizdenky

Madrid – Barcelona 621km, nejrychlejsi vlaky 2h30min, prumerna v – 248 km/h, vlaky jsou velmi presne, po prichodu konkurence jizdenky za velmi rozumnou cenu

www

Šanghaji Peking průměrná rychlost 292km/h. Velmi přesné.

Martin K.

Na druhou stranu v kompenzacích jsou DB skvělí. Sice vyžadují vyplnění papírového formuláře, ale za těch až 50 % z ceny jízdenky to stojí. Navíc jsem jej neměl ani potvrzený někým ze zaměstnanců a do pěti dnů jsem měl peníze na úctě. Za mě jednoznačně palec nahoru.

Bartol

Od května 2020 není potřeba papírkovat u online koupených jízdenek.

Křivák Jaroslav

Já se omlouvám, ale přijde mi jakoby si ČD tento článek zaplatili. Do Německa jezdím, a přeplněných vlaků jsem si nevšiml, ale možná se špatně koukám. Co se týče zpoždění, jsou na tom české dráhy lépe. I když přijedu o 15,20min později, je to pořád lepší než čekat 2 hodiny na náhradní vlak z Plzně do Chebu, jen proto že mašině došla šťáva a pak se ze Stříbra do Mariánek mačkat v jednom náhradním autobuse protože ČD nedokážou zajistit víc. A co se týče kvality o tom ani nemluvím.

X 1

Ještě bych prosil data, až budou, od DB Regio. Tam je prý, na rozdíl od dálkové DB Fernverkehr”, vysoká přesnost.

X 1

Díky za rychlou odpověď.
Šlo mi o skutečnost, že dálkové vlaky v Německu jsou všechny na komerční riziko dopravce ale regionální jsou v objednávce jednotlivých oblastí, tedy dotovány.
Takže Německý objednavatel za své peníze dostane přes 90% přesnosti vlaků. A to i přesto, že na síti DB Netz probíhají opravdu masivní investiční akce.

Figo

Možná by bylo pro Němce lepší to oddělit, to by pak nebylo tolik zkreslené Regio.

www

Ono také hodně záleží na vstupech a způsobu výpočtu třeba v Polsku vlak do 10min zpoždění berou za dochvilný. Každý stát to má jinak.

Henrich

Minule som išiel ICE Hannover-Berlín, preplnený vlak, všetky uličky plné až vo Wurzburgu donútili všetkých bez miesteniek prestúpiť do IC z Amsterdamu. 🙂 Preplnenosť nemeckých vlakov, obzvlášť v sezóne neni nič neobvyklé.

JirkaJJ

Tak v ICE si zásadně kupuji místenky… Pokud jede clověk ve špatný čas, tak je to nacvakané k prasknutí a musí stát třeba 2 hodiny. Co mě ale štve víc je nemožnost koupit si místenku u regionálních vlaků… Já jsem teď v pátek večer jel RE (regional express) z Kölnu do Wuppertalu a nevěřil jsem vlastním očím. Přijela spuprava o 3 vozech. V pátek večer, když jedou studenti z kolejí a když jedou lidi do města se bavit…

PepaM

Detail, ale Hannover – Berlin jezdí něco přes Würzburg? To by byla docela zajížďka, nebyl to Wolfsburg?

Bartol

Přeplněné vlaky jsou v Německu běžná věc. Já to v dálkové dopravě neřeším. Mám místenku. Těch 30 minut u DB Regio bez možné místenky zvládnu.

JirkaJJ

Já v Německu žiju a vlakem jezdím denně. Zrovna dnes jsem jel z Wuppertalu do Frankfurtu vlakem co jezdí trasu Hamburg – Mnichov, zpoždění měl 38 minut, když jsem z něj vystoupil – a to považuji za OK. Ale zažil jsem i hodinové a větší zpoždění. Regionální vlaky a S-Bahny? Ty prostě bez náhrady zruší, když se něco stane. Kdosi nahoře psal, že DB regio jezdí včas v 90% případů, ale zajímalo by mě jak je to se statistikou zrušených spojů…

Tonda Sehnal

Jezdím po DE pracovně a plných vlaků si dost všímám. Není vůbec nic mimořádného, kdy vlak stojí 30 minut u nástupiště a služba DB Sicherheit z něj vykazuje cestující bez místenky kvůli enormní přeplněnosti. I DB to pojala jako u nás: naženeme do vlaků co nejvíce lidí i když nemáme kapacitu, přestupní vazby a máme největší rozsah stavebních prací… Zákonitě tento koktejl nemůže fungovat a právem zhnusený cestující už vlakem příště nepojede, pokud nebude muset… Jediné, co jej k dalšímu podobnému zážitku donutí, je nízká cena, kterou ale musí kompenzovat někdo jiný… Nebo člověk trpí sebepoškozovacím syndromem jako pan Petrovský.… Číst vice »

stopkach

Pėkné. Snad se zedy podari firme ČD tech vytpuzenych 20 miliard ziskat od DB FV namisto od nas danovych.poplatniku za pozemky pod kolejemi, ktere IMHO v zadnem pripade nekaji hodnotu v prumeru 500 Kc / m2

Patrne by to znamenalo, że ČD do Nemecka proda:
ComfortJety,
Intetjety,
Railjety
30 nebo vic Vectronu a
Taurusy

PvvS

Vem si prášek

Figo

Tady má někdo stejný sen jak Jančura.

PvvS

Jen Axel opět blábolí.

Lukáš Chytil

Axeli, Axeli, že tě to furt baví.

El Barto

Baví, pořád na něj někdo reaguje, pořád má pocit, že někoho ten jeho plevel zajímá. To ani nemá smysl banovat, když hned další den má novou přezdívku a flašinet jede nanovo. Jedině nekrmit trola.

Granja

„Přesnost vlaků loni dál klesla.“

Nějak se nám ta pověstná německá důslednost postupně vytrácí…

MHD

Ona i doba, kdy nám DB byly vzorem už pomalu odplynula pryč…

Figo

Nebyli to náhodou Němci kdo nám vracel zpět vlaky 😀

Karel

Vytrácí? Zlepšování infrastruktury není nedůslednost, ale prozíravost. A po stavbě se musí jezdit pomaleji, to je stejné jako na silnici.

Kvalita

A příklad zlepšování infrastruktury v podáni molochu DB v praxi. Na Fehmarn nevedou dráty, takže na dvou párech IC z Hamburku 218, které moc nekomunikují s IC řidičáky, tak se v rámci zlepšení vyškubala na Fehmarnu objízdná kolej, aby se to nedalo tahat řidičákem napřed jako na Westerland a že je hned vedle triangl, kde se to dá otočit? Nezájem, odřeknuto a ten obtížnej hmyz ať si počká na regionálku. Ještě, že už ty IC zrušili, stejně tam dojelo jen každé čtvrté.

Karel

Jádro mé odpovědi je v tom, že zpožďování vlaků je zapříčiněno stavební činností na infrastruktuře. Nepovedené provozní věci opravdu nebyly jádrem odpovědi.

Erik

mame rekordni zisky, ale personal porad stavkuje. smutny kontrast.

mgr.pavel

A stávkuje oprávněně?

Jako ze začátku nejspíš ano, platy jim asi 2 roky i přes inflaci nerostly a bylo legitimní stávkovat za víc než nabídnuté drobky ze stolu. Ale v průběhu času mi přišlo, že zatímco DB ustupovalo a nabízelo kompromis, tak odboráři odmítali ustoupit byť jen o píď.

Neznám přesně úroveň platů na německé železnici, abych posoudil oprávněnost právě takového striktního požadavku.

Plecháč

Tak jestli se rekordní zisky se vážou s rekordně narvanými a zpožděními vlaky, a tudíž rekordně naštvanými cestujícími, tak se asi není čemu divit.

Plecháč

*zpožděnými

Kvalita

Ale oni žádný rekordní zisky nemají a jsou rádi, že jsou rádi.

Jiří Kocurek

To je u levicově smýšlejících běžné, že si pletou 2,9 mld tržbu s 2,9 mld ziskem. Tržbu rozdat lidem a výdaje… nezaplatit.

Gajda

Je škoda, že k tomu není i jejich statistika zpožděno do 15 minut, do 30, do 60, nad 60.

X 1

Ještě bych přidal kolonku “Zug fällt aus” (vlak nejede). 🙂

Bartol

Zug fällt aus je „end game“. Poslední spojení ten den (23:46) a příští vlak až 5:58. Dobrou noc 150 km vzdáleno od domácí postýlce….

JirkaJJ

Nevím jak je to jinde, ale v Hessensku a Severním Porýní-Vestfálsku jezdí vlaky i po půlnoci. Poslední spoj jede ve 2.00 a první ve 4.00, což není zas taková trága… To není jak Praha, kde se o půlnoci zamče nádraží a pak má člověk smůlu a musí nocovat s bezďáky v Sherwoodu…

Nemyslis, zaplatis

Sänk ju für trävelink wis Deutsche Bahn.

Tonda Sehnal

Jojo, to je super trefné video 😃👍