Obří zakázka Deutsche Bahn. Objednala dalších 73 vysokorychlostních jednotek ICE

Jednotka ICE 3neo (řada 408). Foto: Deutsche BahnJednotka ICE 3neo (řada 408). Foto: Deutsche Bahn

Nové vlaky dodá španělské Talgo a německý Siemens.

Německý dopravce Deutsche Bahn investuje další dvě miliardy eur do nákupu nových vysokorychlostních vlaků ICE. Půjde o 56 souprav ICE L od španělského výrobce Talgo (dříve označované jako ECx)  a 17 jednotek ICE 3neo od Siemensu.

Vlaky z této objednávky mají být dodané v letech 2026 až 2030. Deutsche Bahn tak navýší investice do nových vlaků na 12 miliard eur. Průměrné stáří vlaků ICE a Intercity klesne z dnešních 18 na 12 let do roku 2030. Objednávku dnes oznámila společnost v tiskové zprávě.

„DB projde v následujících letech komplexním omlazením. To platí pro železniční síť i pro naše vlaky. Již v letošním roce nám přijdou v průměru tři nové ICE vlaky měsíčně. Dalšími dvěma miliardami eur urychlíme omlazení našeho vlakového parku. Lidé chtějí jezdit vlakem. S novými vlaky, větším komfortem a rychlejším spojením vycházíme vstříc rostoucí poptávce,“ řekl Michael Peterson, člen představenstva DB za dálkovou dopravu.

Soupravy ICE L mají maximální rychlost 230 km/h, od roku 2024 se poprvé objeví na trase z Berlína do Amsterdamu. Kapacita soupravy je 562 cestujících. Kompletně jsou popsány zde. Nově mají jezdit také do Dánska a Rakouska. ICE 3neo jsou v provozu od prosince 2022, dosahují rychlosti 300 km/h. Objeví se na hlavních páteřních německých rychlotratích, od roku 2024 začnou jezdit z Frankfurtu do Bruselu a Amsterdamu. Detailně jsou popsány zde.

Jednotka ICE L. Foto: Deutsche BahnJednotka ICE 3neo (řada 408). Foto: Deutsche BahnPlán nasazení nových vlaků ICE L a ICE 3neo. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnDie Deutsche Bahn präsentiert den ersten Wagen des neuen ICE L des spanischen Herstellers Talgo. Das L steht dabei für den englischen Begriff „low floor“, also „Niederflur&quot;. Neu entwickelte Sitze im ICE LNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnJednotka ICE 3neo. Foto: Deutsche BahnJednotka ICE 3neo. Foto: Deutsche BahnJednotka ICE 3neo. Foto: Deutsche BahnJednotka ICE 3neo. Foto: Deutsche BahnJednotka ICE 3neo. Foto: Deutsche BahnJednotka ICE 3neo. Foto: Deutsche BahnJednotka ICE 3neo. Foto: Deutsche BahnJednotka ICE 3neo. Foto: Deutsche BahnJednotka ICE 3neo - stávající podoba 2. třídy. Foto: Deutsche BahnNový rychlovlak ICE 3neo. Foto: Volker Emersleben / Deutsche BahnNový rychlovlak ICE 3neo. Foto: Volker Emersleben / Deutsche BahnNový rychlovlak ICE 3neo. Foto: Volker Emersleben / Deutsche BahnNový rychlovlak ICE 3neo. Foto: Volker Emersleben / Deutsche Bahn<p>ICE 3neo Baureihe 408 - Innenaufnahme -</p>Nový rychlovlak ICE 3neo. Foto: Volker Emersleben / Deutsche Bahn
Tagy Deutsche Bahn ICE 3neo ICE L
38 komentářů