Obrazem: Čtvrt kilometru dlouhé ICE L míří ze Španělska do Německa. Nová souprava od Talga sveze cestující za rok

Nová souprava ICE L na cestě ze španělského závodu Talgo do Německa. Foto: Dirk Wittmann / DBNová souprava ICE L na cestě ze španělského závodu Talgo do Německa. Foto: Dirk Wittmann / DB

Soupravu čeká nyní rok testování, poprvé bude nasazena mezi Berlín a Amsterdam.

Německý dopravce Deutsche Bahn poprvé ukázal, jak vypadá nový vlak ICE L pro dálkové spoje po Německu i celé Evropě ve své kompletní verzi. Sedmnáctivozová souprava se v těchto dnech vydala na cestu ze španělského závodu společnosti Talgo v Las Matas do Německa. Cesta vedla přes hraniční přechod Irun (Irún)/Hendaye ze Španělska do Francie, kde došlo i ke změně rozchodu podvozků. Dosud DB či Talgo prezentovaly jen část vlaku nebo interiér.

DB tento týden současně i zveřejnila časový harmonogram náběhu nových souprav. Zde zůstane jen pár dnů, pak ji čeká přesun do mrazící komory ve Vídni, poté testování na okruhu v polském Żmigródu a rumunském Faurei. Do provozu by se měla dostat příští rok na podzim. Do té doby bude probíhat i provoz bez cestujících na německé síti.

Deutsche Bahn uzavřela na nákup soupravy ICE L dvě objednávky: nejprve na 23 souprav, letos na jaře na dalších 56. Původně je označoval jako ECx, letos přišel s názvem ICE L. Svoji délkou 256 metrů půjde o jeden z nejdelších vlaků v německé síti.

Soupravy ICE L mají maximální rychlost 230 km/h, od roku 2024 se poprvé objeví na trase z Berlína do Amsterdamu. Kapacita soupravy je 562 cestujících. Kompletně jsou nové vlaky popsány zde.  Nově mají jezdit také do Dánska a Rakouska.

Nová souprava ICE L na cestě ze španělského závodu Talgo do Německa. Foto: Dirk Wittmann / DBNová souprava ICE L na cestě ze španělského závodu Talgo do Německa. Foto: Dirk Wittmann / DBNová souprava ICE L na cestě ze španělského závodu Talgo do Německa. Foto: Dirk Wittmann / DBNová souprava ICE L na cestě ze španělského závodu Talgo do Německa. Foto: Dirk Wittmann / DBNová souprava ICE L na cestě ze španělského závodu Talgo do Německa. Foto: Dirk Wittmann / DBNová souprava ICE L na cestě ze španělského závodu Talgo do Německa. Foto: Dirk Wittmann / DBNová souprava ICE L na cestě ze španělského závodu Talgo do Německa. Foto: Dirk Wittmann / DBNová souprava ICE L na cestě ze španělského závodu Talgo do Německa. Foto: Dirk Wittmann / DBNová souprava ICE L na cestě ze španělského závodu Talgo do Německa. Foto: Dirk Wittmann / DBPlán nasazení nových vlaků ICE L a ICE 3neo. Foto: Deutsche BahnTalgo přivezlo ukázku nových souprav ICE L pro Deutsche Bahn. Zatím jeden vůz. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnDie Deutsche Bahn präsentiert den ersten Wagen des neuen ICE L des spanischen Herstellers Talgo. Das L steht dabei für den englischen Begriff „low floor“, also „Niederflur". Neu entwickelte Sitze im ICE LNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový design ve vlacích ICE, jídelní vůz. Pramen: Deutsche BahnPrezentace nového interiérového designu vlaků ICE. Pramen: Deutsche BahnNový interiérový design ICE, 1. třída. Pramen: Deutsche BahnNový interiérový design ICE, 2. třída. Pramen: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche Bahn
Tagy Deutsche Bahn ICE L Talgo
65 komentářů