Dopravci Železnice

Desiro je horší než RegioShark, ČD byly levnější, tvrdí odboráři. Liberecká zakázka míří k ÚOHS

Jednotka Pesa RegioShark na lince L2 mezi Děčínem a Libercem na libereckém nádraží. Foto: Jan Sůra
Jednotka Pesa RegioShark na lince L2 mezi Děčínem a Libercem na libereckém nádraží. Foto: Jan Sůra

Svaz odborářů služeb a dopravy (Sosad) podá k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) podnět k prověření zakázky na provoz části regionálních vlaků v Libereckém kraji, kterou má získat společnost Arriva vlaky. Podle odborářů radní rozhodovali na základě zmanipulovaných údajů.

Sosad plán oznámil ve svém stanovisku k celé zakázce, která stále není zasmluvněna, na svém webu, současně rozeslal dopis zastupitelům Libereckého kraje.  Zakázku označuje za blamáž.

Jindřich Berounský, který za Sosad zakázku a celé řízení několik měsíců monitoruje, postavil svoji kritiku hlavně na porovnání cen a vozidel, které do poptávkového řízení nabídly Arriva a České dráhy. Vychází přitom z materiálů, které získal na základě zákona o svobodném přístupu k informacím.

Podle Berounského měla být cena 158,98 koruny za kilometr od Českých drah porovnávána jen s cenou za linky L3+L5, zatímco u Arrivy byla cena 157,12 koruny za kilometr za celý soubor i s linkou L18 (Železný Brod – Tanvald). „Na linku L18 nabídly ČD cenu výrazně nižší – 105,52 Kč/vlkm a za vozidlo, které odpovídá poptávce v rámci oběhu C a je na trati širší možností využití včetně přepravy lodí oblíbené. Ve váženém průměru jsou ČD na ceně pod 150 Kč na vlkm a levnější než Arriva, a to s kvalitními nízkopodlažními vozidly hned od prosince 2019, ne až od druhého nebo pozdějšího roku kontraktu,“ uvedl Berounský. ČD na trať nabídly Regionovy. Cenu pod 150 Kč uvedl v únoru i tehdejší generální ředitel Českých drah Miroslav Kupec na twitteru.

Na linka L3 (Liberec – Stará Paka)  a L5 (Stará Paka – Lomnice nad Popelkou) nabídly České dráhy jednotku RegioShark (844), Arriva Siemens Desiro. Podle Berounského je ale RegioShark kvalitnější, protože splňuje už novější normy a má lepší emisní limity.

Výběr dopravce probíhal takzvaným přímým zadáním. Deník Zdopravy.cz v prosinci upozornil na personální propojení jednatele Koridu Pavla Blažka se zaměstnancem Arrivy Petrem Prokešem, kdy spolu měli firmu Transport Advisory. České dráhy poté dostaly šanci podat nabídku ještě znovu, kraj ale nakonec vybral Arrivu. Kraj už dříve vysvětlil, že se rozhodl oslovit Arrivu i jiné dopravce kvůli příliš vysoké ceně, kterou jim České dráhy nabídky.

Jednatel Koridu LK Pavel Blažek v odpovědi zastupitelům obvinění o manipulaci odmítl, nevyjádřil se ale vůbec k problematice rozdílných cen. Dopis od Sosadu označil za pomluvy zaměstnance ČD.

O panem Berounským zmíněných vozidlech 844 Regioshark ČD jsme vždy tvrdili, že jsou s vozidly Desiro srovnatelná (nikoli lepší nebo horší), za tím si i nadále stojím, osobně přesvědčit se může každý denně na nádraží v Liberci. Každé z obou vozidel má své přednosti a slabiny,“ uvedl Blažek. Oficiální stanovisko kraje zjišťujeme. Blažek uvedl, že na rozhodování kraje  o nabídkách dopravců po doručení nabídky ČD koncem ledna 2019 se nepodílel.

Arriva dosud smlouvu v Libereckém kraji, kvůli lhůtě na notifikaci ji může podepsat až na podzim. Objevují se současně i zprávy o tom, že na tratích nakonec zůstanou nadále České dráhy. „Vážíme si toho, jak České dráhy už léta zajišťují provoz na železniční síti v celé zemi a za posledních deset let udělaly pořádný krok dopředu. Věříme, že brzy přijde i den, kdy nebudou mít letití železničáři pocit,  že je to vůči nim nespravedlivé, když si objednatel nevybere modré vlaky. My to v komerčním prostředí známe velmi dobře. Ne vždy uspějeme v tendrech, které jsou vypsané. Tak to na trhu chodí, a je potřeba to zvládnout,“ řekl mluvčí Arrivy Martin Farář.

152
Diskuze

avatar
30 Komentáře
122 Reakce na komentáře
61 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
64 Autoři komentářů
Jindřich BerounskýTen co občas skutečně vlakem jezdíPanelákAnonymni PetrPanelák Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Anonymni Petr
Host
Anonymni Petr

Dobrý, přečetl jsem si článek i obsáhlou diskuzi. Argumentace, že RegioShark je lepší než Desiro, je nešťastná – je to subjektivní hodnocení, technické parametry to má zhruba stejné – normy, LCC, emise jsou buď nepodstatné, nebo zahrnuty v ceně. Dobré ale je, že Sharky budou hned.

Ohledně peněz, může to redakce na základě veřejných informačních zdrojů nějak „rozseknout“. V článku vidím mnoho vyjádření zúčastněných stran, ale málo faktů. Nezveřejňoval Liberecký kraj nabídky co dostaly od dopravců?

Panelák
Host
Panelák

Kde jsou teď ty Sharky, které „budou hned“?

Jiří 2
Host
Jiří 2

Já vám nevím, to je ten Liberecký kraj taková dojná kr… (admini jistě odpustí), že ČD a odboráři bojují především za něj? O výkony přijdou ČD i v dalších krajích, ale nikde se kolem toho nehraje takové divadlo…

Jiřík
Host
Jiřík

To je vtip? Hlavní slabinou Pesy je, že je to Pesa. Spolu se Škodou a ŽOS zdaleka nejhorší LCC. Srovnávat tyto výrobky se Siemensem, Stadlerem, CAFem, Talgem, Alstomem to je vtip nejvyšší úrovně. Ještě tak možná s dost poruchovým Bombardierem, který taky jeden na nejnižší cenu. Kvalita se projevuje zejména tam, kde na to odborníci z českých luhů a hájů rádi upozorňují – u starých jednotek která západ přeprodává k nám. U nás ještě mohou jezdit, i když si šoutouši rádi zanadávají. Ale zkuste koupit a provozovat starší Pesu. Jenže kdyby se jelo i na náklady údržby, co by dělaly… Číst vice »

jan
Host
jan

Tak všichni si snad pamatujeme, že regionální politici byli schopni zlikvidovat české rozvody vody. A prodat je nebo pronajmout na dlouhé roky. Následkem toho šla cena vody brutálně nahoru.

Martin
Host
Martin

Možná by nebylo od věci si připomenout, co a za jakou cenu tady nabízely ČD v prvním kole.

Míra
Host
Míra

Sleduji nejen tady podobné diskuse a je mi z nich docela smutno. Místo toho, aby jednotliví diskutující přinášeli svoje postřehy, zkušenosti, návrhy řešení, na základě kterých by bylo možno pomáhat nalézt nějaká lepší řešení, tak z mnoha uvedených příspěvků (ne všech, abych nekřivdil) je přímo vidět, kdo za koho a za co „kope“, jak ohýbá argumenty pro to, co chce prosadit, nebo aby poškodil např. toho dopravce, kterého nemá rád, mnohdy i tím způsobem, že když nejsou nebo už dojdou argumenty, nastoupí osobní útoky. Smutné a hlavně to ničemu nepomůže… To jsem si dovolil na úvod. K situaci v Libereckém… Číst vice »

Panelák
Host
Panelák

MD se „svých“ peněz ve prospěch krajů NIKDY nevzdá. Čím víc přerozděluji, tím důležitější jsem úřad. To je celé, dvě věty.
Přitom uhlířská víra v ministerstvo nemá reálný základ – naopak kraje mnohdy „doobjednávají“ vlaky „dálkového“ segmentu tam, kde právě MD vytvořilo „pohraničí“ (např. Turnov-Tanvald, Žatecko).
Je příliš vidět, za koho a za co „kopete“.

Flinta
Host
Flinta

Váš příspěvek má jednu základní chybu. Nejsou ř´žádné státní a krajské peníze. Je pouze jeden výnos z daní, který je přerozdělován podle rozpočtového určení daní. Regionální dopravu ať si objednávají podlesvých potřeb regiony, tedy kraje a MD nechť objednává dopravu dálkovou, přeshující rozsah jednoho regionu.

Nenechai
Host
Nenechai

Udělali si na to SWOTku? Tam by vylezla operativnost v případě výpadku asi směrem k „ND“ , nic proti Arrivě

František
Host
František

Co se bude dít, když Arriva v září prostě smlouvu nepodepíše, protože se jí nepodaří sehnat dost personálu? Pro tuhle variantu má kraj nějaký záložní plán? Hrozí Arrivě v tomto případě nějaké sankce, nebo ne?

Aslanex
Host
Aslanex

Stejně tak to nemusí podepsat ČD. Ale ta pravděpodobnost nepodepsání je mizivá, proč by si nechali přijít o takovou dlouhodobou zakázku…

Karel
Host
Karel

Pan Berounsky je velky kamarad s Duskem jehoz „podpora ceskeho zeleznicniho prumyslu“ je vehlasna…

Dominik
Host
Dominik

No pan Dušek rozhodně dopravě rozumí a například v Pardubickém kraji zasekl nesmyslnou autobusovou dopravu, kdy některé busy jezdili jen proto, že bývalý radní měl prachy v busech tak protlačoval i nesmyslné spoje.

xyz
Host
xyz

Regioshark = pojízdná lednice, u které ČD ani neumějí (což vlaková četa i přiznává) ručně regulovat teplotu na klimatizační jednotce (leda tak celou jednotku vypnout, což ale pak je opačný extrém). Desira tato problémy nemají. Za mně určitě lepší Desira (která ostatně jezdí i ve službách ČD, že).

Fíra DLB
Host
Fíra DLB

Bohužel u Desira je to stejné.Lze klimu pouze zapnout nebo vypnout.

Pepa
Host
Pepa

„Na linku L18 nabídly ČD cenu výrazně nižší – 105,52 Kč/vlkm a za vozidlo, které odpovídá poptávce v rámci oběhu C a je na trati širší možností využití včetně přepravy lodí oblíbené.“
Lodě mě fakt pobavily, není to tak dlouho co průvodčím lodě přepravovat výslovně krajskými spoji na L18 zakázali, dokonce s výhružkami propuštění (neplatilo pro pražáky). 😀

David
Host
David

Slyším prvně, a to těch lodi odbavim ročně několik desítek. A nejsem Pražák 😁

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

Jsem si vzpomněl na článek a anketu co tady byla a týkal se toho, zda má regionální dopravu řešit kraj, nebo stát. Jestli to je cca 2-3 měsíce zpět, tak jsem si v anketni otázce nebyl moc jistý…ale po tomhle, promiňte mi to slovo, bordelu, co je napříč republikou skoro všude, jsem si dnes už jistý. Regionální dopravu jako soubor A) a dálkovou dopravu jako soubor B) by měl řešit stát. Sice to absolutně ztrácí logiku, ale jinak to nejde. U nás teda ne. Co článek na téma doprava v krajích, to perla. Letadla, vlaky a někde i busy. Kraje… Číst vice »

Dalibor
Host
Dalibor

JSem přesvědčen o tom, že regionální dopravu mají řešit regiony. Bohužel v tomto ohledu (doprava) selhácá jak stát, tak regiony. V dopravě a železniční extra je akorát obrovský bordel a napříč regiony i centrem je k ní přistupováno hlavně z hlediska „penězovodů“

Panelák
Host
Panelák

Je jasné, že jediný, kdo si zaslouží pochvalu, je Vysočina, která bez ptaní a nároků správně zadala na deset let tomu jedinému vhodnému dopravci.

MartinS.
Host
MartinS.

Regionální dopravu mají řešit kraje. Mají to ale dělat podle jednotné metodiky, kterou by vypracoval odborný orgán státní správy – Ministerstvo dopravy (kdyby bylo tím odborným orgánem a kdyby o to stát měl zájem). Mělo by se jasně stanovit jakým způsebem se soutěží, jestli se budou v celém státě používat netto nebo brutto ceny, měla by ta metodika být vyfutrovaná tak, aby jí zkousnul ÚOHS a aby kraje nežily v neustálých obavách, že soutěž napadne někdo, kdo se do ní ani nehlásí, a antimonopolní úřad (také státní) to shodí, protože rozhoduje pokaždé jinak… Jo a měl by už dávno existovat… Číst vice »

Petr
Host
Petr

jasně, stát by měl řešit úplně všechno – a řešením dopravy by měl pověřit GŘ ČD

xyz
Host
xyz

„ale po tomhle, promiňte mi to slovo, bordelu, co je napříč republikou skoro všude, jsem si dnes už jistý. Regionální dopravu jako soubor A) a dálkovou dopravu jako soubor B) by měl řešit stát“
… čili do stejného souboru nacpat např. příměstské Os vlaky Praha – Beroun, lokálku např.
Suchdol n/O. – Fulnek a Os vlaky Liberec – Stará Paka. Hezky centrálně. A určitě s lepším výsledkem než když to dělají kraje samy, že. 🙂

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

Souhlasím se všemi co tvrdí, že regionální dopravu mají dělat kraje. Jak už jsem psal, je to logické. Ale způsob jakým to většina krajů dělá je … jak to napsat? Penězovod, diletantství. No prostě to dle mého názoru nezvládají. A podle toho vypadají smlouvy, „soutěže“ nepřipoje dálková vs. regionální doprava atd. Dopravu v českých podmínkách (v rámci rozlohy státu) je třeba brát jako celek.

Axel
Host
Axel

Co konkrétně měly jinak udělat kraje? Srovnejte prosím sousední kraje – třebas MSK a ZLK. To jako fakt měl radní Botek (KDU) odkývat, aby ČD dál jezdili s nemodernizovanou 460-kou? A prosím pěkně: jde mi pouze pozemní hromadnou dopravu – dotování letadel (pan Unucka z ODS) si prosím nechejte do jiné debaty.

K.L.
Host
K.L.

Současné kraje jsou malé a každý si hraje na svém písečku což se negativně projevuje hlavně na tratích které překračují hranice kraje.

Axel
Host
Axel

K.L.: Dobrý den, prosím o konkrétní příklad o zhoršení dopravní dopstupnosti/jízdního komfortu. Konkrétní trať plus ideální návrh řešení.

Filemon44
Host
Filemon44

Jestliže akvitám okolo Švestkové dráhy a AŽD vysloveně tleskám a i u dalších smluv v Ústeckém kraji věřím v tranparentnost,tak tak tahle smlouva v Libereckém kraji smrděla od počátku.Vůbec ne kvůli tomu,kdo vyhrál,ale jak vyhrál.Pochybuji,že by jakýkoliv jiný zájemce(vůbec by to nemusely být ČD)dostal šanci na „reparát“ v tom smyslu,aby si ošetřil provázanost zaměstnance krajského úřadu s dopravcem.Myslím,že by byl z řad uchazečů vyřazen na první dobrou….

Dominik
Host
Dominik

Opravdu tleskáte tomu, že AŽD chce provozovat osobní dopravu a tak donutila kraj to tam objednat v ZDO? Přeci nebudou jezdit na sebe.

MartinS.
Host
MartinS.

Jak se dá donutit kraj, aby si objednal dopravu na nějaké trati?

Dominik
Host
Dominik

Ústecký kraj o ZDO na Švestkové dráze neuvažoval až AŽD si prosadilo, že ji tam kraj objedná.

Raddie
Host
Raddie

Tím ale neodpovídáte na otázku jakými prostředky AŽD donutilo kraj. Má na členy rady snad nějaké kompro, nebo jak se to dělá?

Vbb
Host
Vbb

A kromě hloupých keců máte třeba ponětí o tom, co muselo AŽD slíbit (a u dělat a z vlastních peněz zaplatit), aby ten kraj dopravu objednal?
S 810 a jízdní dobou 80 minut by o tom kraj opravdu neuvažoval.

Jiří 2
Host
Jiří 2

A to je dobře, nebo špatně? Ty koleje tam leží, trať brutálně zlepšila parametry, čili už je konkurenceschopná, není důvod ji nepoužívat a hnát po sousední silnici autobus. 🤦

Nebo vám snad vadí, že není státní ale soukromá? To počítám že je ten hlavní problém… 😂

Tronda
Host
Tronda

Jistě, neplatí tam režijka, tak ať se ta trať radši rozpadne, takhle uvažuje elitní český režista…

Jiří 2
Host
Jiří 2

Tak ty režijky zrušme. Ať místo toho dává zaměstnavatel příspěvek na dopravu a zaměstnanec si sám vybere, s kým pojede. Zeleným, žlutým, modrým, červeným, nebo třeba i autem…

Jako zaměstnanec SŽDC s režijkou mám nařízeno využívat při služebních cestách vlaky ČD. I kdyby mi jiný vlak sebevíc vyhovoval. Takhle zaměstnavateli doložím lístek z RegioJetu a pro mě vlastně líp…

Panelák
Host
Panelák

Především je zajímavé, že šotouše mohlo rozsápnout, když se tam doprava zastavila – a teď je může rozsápnout, že se tam zase začne jezdit.
No jo, ale není to ten správný dopravce a neplatí tam ty správné průkazky (i když to bude v DÚK!).

Filemon44
Host
Filemon44

Neřešme teď,co je lepší.To je vždy subjektivní,někomu se víc líbí Desiro,jinému Regioshark.Tady jde spíše o to,že všechno nasvědčuje tomu,že pověření zástupci kraje lhali o ceně.

Tronda
Host
Tronda

Jak vlastně ČD chtějí stihnout zákonnou lhůtu pro notifikaci smlouvy, když už na to není čas? Nebo pro ČD zákon neplatí?

Štěpán
Host
Štěpán

Regioshark je možná designově hezčí, ale to Desiro mi připadá jako více komfortní a modernější.

VRT
Host
VRT

Nejlepší je přeci 810, ne? 810 – optimální vozidlo.

Štěpán
Host
Štěpán

Nic takového jsem nikdy neřekl, o 810 tu není nikde řeč. Já nejsem za každou cenu pro 810, jsou určité případy, kdy je obhajuji, ale to ještě neznamená, že je chci cpát všude.

Kamui
Host
Kamui

Není Desiro jako Desiro, ale to co mají DB a co by pak dostala Arriva je ta nejvíc lowcost verze co snad může být. Tramvajové sedačky, ani stolek tam není, nic… Proti tomu jakým Desirem jsem se svezl v Rakousku nesrovnatelné. Takže za mně jednoznačně Shark.

Panelák
Host
Panelák

Desiro nebo Shark, o to přece odborářům vůbec nejde. Důležité pro ně je to celé zablokovat skrz ÚOHS, který je známý svými nekonečnými lhůtami správních řízení a souběžně vydáváním předběžných opatření zakazujících uzavřít potřebné smlouvy. Berounský to nehraje na vítězství Sharků, ale na zakonzervování současného stavu tím, že znemožní kraji uzavřít smlouvu s Arrivou a pak České dráhy „zachrání“ provoz nějakou provizorkou na rok nebo dva (každý rok k dobru se počítá). Nežerte mu agitku, že „chce to nejlepší“ – není to pravda, chce status quo pro ČD za každou cenu.

hanba
Host
hanba

Další ubohost od pana Berounského. Je jasný, že mu jde jen o nepodepsání smlouvy a holt cesta přes ÚOHS je populární a osvedčená. Aneb jak se pan Berounský zařadil po bok BusLinu a začal vydírat Liberecký kraj, aby za každou cenu objednával dál u stejné firmy.

Jindřich Berounský
Host
Jindřich Berounský

Že není hanbě hanba. Je mi jí líto. Vysvětlil jsem v příspěvku pod Petrem. Jde mi o to, aby spravedlivě vyhrál nejlepší, když už se někdo dopustil soutěžního divadla. I na základě „fascinace Desirem“ z dob, kdy se potkávala s historickými motoráčky řady 830 v Žitavě, mohl kraj zadat přímo Arrivě, že se mu Desira nejvíce líbí a neřekl bych vůbec nic a na linkách Liberec – Stará Paka – Lomnice nad Popelkou i Železný Brod – Tanvald mohla jezdit od letošního prosince Desira.

xyz
Host
xyz

„Jde mi o to, aby spravedlivě vyhrál nejlepší, když už se někdo dopustil soutěžního divadla.“
… kterýmižto slovy o „soutěžním divadle“ už sám vyjadřujete názor na celé poptávkové řízení (vlivem kterého to nedostaly automaticky ČD) a vyvracíte tím své další tvrzení o „spravedlivě vyhrál nejlepší“ (kdy bez „soutěžního divadla“ by to automaticky dostaly právě ČD).

Jindřich Berounský
Host
Jindřich Berounský

Narážím na soutěžní divadlo, které není přípustné v případě, že něco označím za přímé zadání.

Flinta
Host
Flinta

A to, že ČD jako jediné dostaly možnost podat druhou vylepšenou nabídku vám přijde spravedlivé? Tady mi to volání po spravedlnosti zní poněkud falešně.

Hanba
Host
Hanba

Tady nejde o “fascinace Desirem” ani jiný šotoušský bláboly. Jde o to, že je pan Berounský nespokojený s výběrem krajských radních (což beru), tak se s pomocí ÚOHS rozhodl jejich výběr shodit a zahrát si na toho, kdo rozhoduje (což neberu). Problém je v tom, že zatímco ti radní mají rozhodnutí o volbě dopravce v popisu práce, on nikoliv. Oni mají za to politickou zodpovědnost, on žádnou, byli zvoleni, on ne. Takhle by mohl kdekdo (a bohužel může) napadat mnohý demokratický rozhodnutí, protože se mu zrovna nelíbí a nemůže se s tím smířit. Kdo s podáním pana Berounského souhlasí, tak… Číst vice »

Jindřich Berounský
Host
Jindřich Berounský

Hanbě zase není hanba ?! Tak polopravdy, když vše je náležitě podložené. Hanba se hanebně odklání od tématu a nechť nechá působit nezávislou instituci, které je úplně jedno, co si myslí hanba, ale i nějaký Berounský. Jde o průkazná fakta. Radní nic ve skutečnosti nevybírali, ale hanba sama ví, kdo kde měl jaké střety a budu je muset hanbě připomenout oklikou. Hanba je nějaká zoufalá !!!

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Že České dráhy v tištěných jízdních řádech měly reklamy na své „oblíbené“ produkty, které v době tisku těchto jízdních řádů ještě ani nezavedly, na to jsem si zvykl, ale tu přepravu lodí na trati Železný Brod-Tanvald bych chtěl vidět … (pokud nemyslí nafukovací čluny v baťohu).

Daniel Mach
Host
Daniel Mach

Pan Berounský vychází z rok starých informací. ČD na trati ze Spálova do Plavů převážely čluny, ale jen v omezené míře při tzv. otevírání Kamenice. V letošním roce ale už přepravu odmítaly, protože vůz byl plný cestujících bez lodí. Asi před třemi lety zde nasadily dva vagony se služebním oddílem taženým brejlovcem, ale to byla výjimka. Takže odboráři se mohou čertit, ale slibované služby nenabízejí.
Jinak Stadlery zde jezdí jen o víkendu dopoledne, a to jich musí být dostatek. Jinak tu jezdí Regionovy, a ty lodě neberou ani při otevírání Kamenice.

David
Host
David

Když se vejde (lidi), tak se kanoe vozí v regionově na velkém představku pražského vagónu a tak 😉

Tomáš
Host
Tomáš

Davide bacha na to lodě jsou v regionove zakázané vozit,povoleno je pouze velký vůz se služebním oddílem.

kix
Host
kix

tak tohle jsem zvědav jak ještě dopadne..tipuju, že tu zůstanou rakve a bude se jezdit vesele dál narychlo uzavřenou smlouvou na rok.. ale jestliže čd byly opravdu takto v součtu levnější, tak to kraj docela veřejně lhal a to už docela smrdí..víc než výběr i třeba dražšího dopravce

Sacrebleu
Host
Sacrebleu

Za mne pro krajské papaláše 👎. No mohly být Pesy, ale nebudou, protože hejtmánek Půta z Hrádku je nechtěl a to kvůli dále nasazované Regionově mezi Brodem a Tanvaldem. Takže nebudeme mít pětiletá vozidla (844) . Možná nebudou ani ta dvacetiletá (642), páč zaměstnancům na řídících postech a nejen od Arrivy nevěřím = Nálevka, Prokeš a Hnulíková = bývalí zaměstnanci ve vyšších sférách ČD. Buď zde budou nadále v provozu motory 843 a nebo 628 exDB s třicítkou na krku.

Petr
Host
Petr

Kdyby Liberecký kraj nevyvolal tuhle situaci s poptávkovým řízením, tak NEMOHLY BÝT a NEBYLY BY Pesy, ale zcela jednoznačně pořád dál (vysokopodlažní) 843 a (křápy) 814. Vždyť ČD žádné nadbytečné Pesy nemají a kvůli libereckým osobákům by je jistě dobrovolně odjinud nesebraly.
Teď už se akorát tonoucí odboráři chytají každého stébla, ale to se dalo čekat.

Akcie na doručitele
Host
Akcie na doručitele

Svezení mně přijde dost podobné, ve žraloku je možná o 10-20% lepší. V Desiru je jednička úplně stejná jako dvojka, jen je oddělena skleněnou stěnou. Ve žraloku se jednička od dvojky miniaturně liší. V obou jednotkách jsem mnohokrát jel ve Šluknovském výběžku a prakticky ve všech případech vlakový personál velice nelibě až nevraživě reagoval na přítomnost kohokoliv jiného v jedničce, než sebe a eventuálních kamarádíčků, kteří jeli pár kilometrů do zaměstnání či domů.

David
Host
David

Kdyby se Jindra tehdy na konci 80. let nevybodnul na studia na VŠDS, mohl dneska mít nějakou slušnou práci a nemusel jako zástupce Mosadu vymýšlet píč**iny. Smutný osud.

podzemí
Host
podzemí

Pan Berounský je účelový lhář, převlíkač kabátů a podrazák. Před léty jsem s ním (bohužel) kamarádil, než jsem zjistil, co je zač. Každému mohu doporučit, aby se mu vyhnul velkým obloukem.

Pampara
Host
Pampara

Že by za Vaším příspěvkem stála určitá zatrpklost z dob pokusů o JD?

Jindřich Berounský
Host
Jindřich Berounský

Na zvratky z podzemí není třeba reagovat a jen mohu politovat anonymního autora, že se potřebuje takto seberealizovat. Naštěstí mě žádný opravdový kamarád neopustil.

podzemí
Host
podzemí

Nikdo se nepotřebuje seberealizovat. Tedy až na tebe Jindro. Nevím, koho všeho jsi kdy považoval za své kamarády, ale byl čas, kdy jsme spolu honili holky, půjčoval jsem ti auto, zachraňoval ti foťák, když jsi se společensky unavil, řešil problémy v kanceláři, když se ti něco nevyvedlo atd. atd.. Nevěřil jsem lidem v okolí, kteří mě před tebou důrazně varovali, až jsem zjistil sám, co umíš a postupně jsem naše kamarádění utnul. Pak jsi na mě s půllitrem v ruce ve značném opojení řval, protože jsi se na nic jiného nezmohl… vzpomínej. No a pak už ti zbyli jen ti… Číst vice »

Jindřich Berounský
Host
Jindřich Berounský

Podzemí si nevšimlo tématu diskuse a ve zvratcích a tom smradu trpí pochopitelně i halucinacemi. Nemám potřebu reagovat, pouze litovat.

Sacrebleu
Host
Sacrebleu

Na tom nic nemění fakt, že Černýho Petra v této kauze drží krajští tajtrlíci.

Pampara
Host
Pampara

Bordel na Jihu, stejně jako na Severu:-(

Partneři



CSCARGO