LOT 3a leaderboard

Desiro je horší než RegioShark, ČD byly levnější, tvrdí odboráři. Liberecká zakázka míří k ÚOHS

Jednotka Pesa RegioShark na lince L2 mezi Děčínem a Libercem na libereckém nádraží. Foto: Jan SůraJednotka Pesa RegioShark na lince L2 mezi Děčínem a Libercem na libereckém nádraží. Foto: Jan Sůra

Svaz odborářů služeb a dopravy (Sosad) podá k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) podnět k prověření zakázky na provoz

Zpět na článek
152 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymni Petr

Dobrý, přečetl jsem si článek i obsáhlou diskuzi. Argumentace, že RegioShark je lepší než Desiro, je nešťastná – je to subjektivní hodnocení, technické parametry to má zhruba stejné – normy, LCC, emise jsou buď nepodstatné, nebo zahrnuty v ceně. Dobré ale je, že Sharky budou hned.

Ohledně peněz, může to redakce na základě veřejných informačních zdrojů nějak „rozseknout“. V článku vidím mnoho vyjádření zúčastněných stran, ale málo faktů. Nezveřejňoval Liberecký kraj nabídky co dostaly od dopravců?

Panelák

Kde jsou teď ty Sharky, které „budou hned“?

Jiří 2

Já vám nevím, to je ten Liberecký kraj taková dojná kr… (admini jistě odpustí), že ČD a odboráři bojují především za něj? O výkony přijdou ČD i v dalších krajích, ale nikde se kolem toho nehraje takové divadlo…

Jiřík

To je vtip? Hlavní slabinou Pesy je, že je to Pesa. Spolu se Škodou a ŽOS zdaleka nejhorší LCC. Srovnávat tyto výrobky se Siemensem, Stadlerem, CAFem, Talgem, Alstomem to je vtip nejvyšší úrovně. Ještě tak možná s dost poruchovým Bombardierem, který taky jeden na nejnižší cenu. Kvalita se projevuje zejména tam, kde na to odborníci z českých luhů a hájů rádi upozorňují – u starých jednotek která západ přeprodává k nám. U nás ještě mohou jezdit, i když si šoutouši rádi zanadávají. Ale zkuste koupit a provozovat starší Pesu. Jenže kdyby se jelo i na náklady údržby, co by dělaly… Číst vice »

jan

Tak všichni si snad pamatujeme, že regionální politici byli schopni zlikvidovat české rozvody vody. A prodat je nebo pronajmout na dlouhé roky. Následkem toho šla cena vody brutálně nahoru.

Martin

Možná by nebylo od věci si připomenout, co a za jakou cenu tady nabízely ČD v prvním kole.

Míra

Sleduji nejen tady podobné diskuse a je mi z nich docela smutno. Místo toho, aby jednotliví diskutující přinášeli svoje postřehy, zkušenosti, návrhy řešení, na základě kterých by bylo možno pomáhat nalézt nějaká lepší řešení, tak z mnoha uvedených příspěvků (ne všech, abych nekřivdil) je přímo vidět, kdo za koho a za co „kope“, jak ohýbá argumenty pro to, co chce prosadit, nebo aby poškodil např. toho dopravce, kterého nemá rád, mnohdy i tím způsobem, že když nejsou nebo už dojdou argumenty, nastoupí osobní útoky. Smutné a hlavně to ničemu nepomůže… To jsem si dovolil na úvod. K situaci v Libereckém… Číst vice »

Panelák

MD se „svých“ peněz ve prospěch krajů NIKDY nevzdá. Čím víc přerozděluji, tím důležitější jsem úřad. To je celé, dvě věty.
Přitom uhlířská víra v ministerstvo nemá reálný základ – naopak kraje mnohdy „doobjednávají“ vlaky „dálkového“ segmentu tam, kde právě MD vytvořilo „pohraničí“ (např. Turnov-Tanvald, Žatecko).
Je příliš vidět, za koho a za co „kopete“.

Flinta

Váš příspěvek má jednu základní chybu. Nejsou ř´žádné státní a krajské peníze. Je pouze jeden výnos z daní, který je přerozdělován podle rozpočtového určení daní. Regionální dopravu ať si objednávají podlesvých potřeb regiony, tedy kraje a MD nechť objednává dopravu dálkovou, přeshující rozsah jednoho regionu.

Nenechai

Udělali si na to SWOTku? Tam by vylezla operativnost v případě výpadku asi směrem k „ND“ , nic proti Arrivě

František

Co se bude dít, když Arriva v září prostě smlouvu nepodepíše, protože se jí nepodaří sehnat dost personálu? Pro tuhle variantu má kraj nějaký záložní plán? Hrozí Arrivě v tomto případě nějaké sankce, nebo ne?

Panelák

A když nepodepíšou ČD?

Aslanex

Stejně tak to nemusí podepsat ČD. Ale ta pravděpodobnost nepodepsání je mizivá, proč by si nechali přijít o takovou dlouhodobou zakázku…

Karel

Pan Berounsky je velky kamarad s Duskem jehoz „podpora ceskeho zeleznicniho prumyslu“ je vehlasna…

Dominik

No pan Dušek rozhodně dopravě rozumí a například v Pardubickém kraji zasekl nesmyslnou autobusovou dopravu, kdy některé busy jezdili jen proto, že bývalý radní měl prachy v busech tak protlačoval i nesmyslné spoje.

xyz

Regioshark = pojízdná lednice, u které ČD ani neumějí (což vlaková četa i přiznává) ručně regulovat teplotu na klimatizační jednotce (leda tak celou jednotku vypnout, což ale pak je opačný extrém). Desira tato problémy nemají. Za mně určitě lepší Desira (která ostatně jezdí i ve službách ČD, že).

Fíra DLB

Bohužel u Desira je to stejné.Lze klimu pouze zapnout nebo vypnout.

Pepa

„Na linku L18 nabídly ČD cenu výrazně nižší – 105,52 Kč/vlkm a za vozidlo, které odpovídá poptávce v rámci oběhu C a je na trati širší možností využití včetně přepravy lodí oblíbené.“
Lodě mě fakt pobavily, není to tak dlouho co průvodčím lodě přepravovat výslovně krajskými spoji na L18 zakázali, dokonce s výhružkami propuštění (neplatilo pro pražáky). 😀

David

Slyším prvně, a to těch lodi odbavim ročně několik desítek. A nejsem Pražák 😁

Roman Svačina

Jsem si vzpomněl na článek a anketu co tady byla a týkal se toho, zda má regionální dopravu řešit kraj, nebo stát. Jestli to je cca 2-3 měsíce zpět, tak jsem si v anketni otázce nebyl moc jistý…ale po tomhle, promiňte mi to slovo, bordelu, co je napříč republikou skoro všude, jsem si dnes už jistý. Regionální dopravu jako soubor A) a dálkovou dopravu jako soubor B) by měl řešit stát. Sice to absolutně ztrácí logiku, ale jinak to nejde. U nás teda ne. Co článek na téma doprava v krajích, to perla. Letadla, vlaky a někde i busy. Kraje… Číst vice »

Dalibor

JSem přesvědčen o tom, že regionální dopravu mají řešit regiony. Bohužel v tomto ohledu (doprava) selhácá jak stát, tak regiony. V dopravě a železniční extra je akorát obrovský bordel a napříč regiony i centrem je k ní přistupováno hlavně z hlediska „penězovodů“

Panelák

Je jasné, že jediný, kdo si zaslouží pochvalu, je Vysočina, která bez ptaní a nároků správně zadala na deset let tomu jedinému vhodnému dopravci.

MartinS.

Regionální dopravu mají řešit kraje. Mají to ale dělat podle jednotné metodiky, kterou by vypracoval odborný orgán státní správy – Ministerstvo dopravy (kdyby bylo tím odborným orgánem a kdyby o to stát měl zájem). Mělo by se jasně stanovit jakým způsebem se soutěží, jestli se budou v celém státě používat netto nebo brutto ceny, měla by ta metodika být vyfutrovaná tak, aby jí zkousnul ÚOHS a aby kraje nežily v neustálých obavách, že soutěž napadne někdo, kdo se do ní ani nehlásí, a antimonopolní úřad (také státní) to shodí, protože rozhoduje pokaždé jinak… Jo a měl by už dávno existovat… Číst vice »

Petr

jasně, stát by měl řešit úplně všechno – a řešením dopravy by měl pověřit GŘ ČD

xyz

„ale po tomhle, promiňte mi to slovo, bordelu, co je napříč republikou skoro všude, jsem si dnes už jistý. Regionální dopravu jako soubor A) a dálkovou dopravu jako soubor B) by měl řešit stát“
… čili do stejného souboru nacpat např. příměstské Os vlaky Praha – Beroun, lokálku např.
Suchdol n/O. – Fulnek a Os vlaky Liberec – Stará Paka. Hezky centrálně. A určitě s lepším výsledkem než když to dělají kraje samy, že. 🙂

Roman Svačina

Souhlasím se všemi co tvrdí, že regionální dopravu mají dělat kraje. Jak už jsem psal, je to logické. Ale způsob jakým to většina krajů dělá je … jak to napsat? Penězovod, diletantství. No prostě to dle mého názoru nezvládají. A podle toho vypadají smlouvy, „soutěže“ nepřipoje dálková vs. regionální doprava atd. Dopravu v českých podmínkách (v rámci rozlohy státu) je třeba brát jako celek.

Axel

Co konkrétně měly jinak udělat kraje? Srovnejte prosím sousední kraje – třebas MSK a ZLK. To jako fakt měl radní Botek (KDU) odkývat, aby ČD dál jezdili s nemodernizovanou 460-kou? A prosím pěkně: jde mi pouze pozemní hromadnou dopravu – dotování letadel (pan Unucka z ODS) si prosím nechejte do jiné debaty.

K.L.

Současné kraje jsou malé a každý si hraje na svém písečku což se negativně projevuje hlavně na tratích které překračují hranice kraje.

Axel

K.L.: Dobrý den, prosím o konkrétní příklad o zhoršení dopravní dopstupnosti/jízdního komfortu. Konkrétní trať plus ideální návrh řešení.

Filemon44

Jestliže akvitám okolo Švestkové dráhy a AŽD vysloveně tleskám a i u dalších smluv v Ústeckém kraji věřím v tranparentnost,tak tak tahle smlouva v Libereckém kraji smrděla od počátku.Vůbec ne kvůli tomu,kdo vyhrál,ale jak vyhrál.Pochybuji,že by jakýkoliv jiný zájemce(vůbec by to nemusely být ČD)dostal šanci na „reparát“ v tom smyslu,aby si ošetřil provázanost zaměstnance krajského úřadu s dopravcem.Myslím,že by byl z řad uchazečů vyřazen na první dobrou….

Dominik

Opravdu tleskáte tomu, že AŽD chce provozovat osobní dopravu a tak donutila kraj to tam objednat v ZDO? Přeci nebudou jezdit na sebe.

MartinS.

Jak se dá donutit kraj, aby si objednal dopravu na nějaké trati?

Dominik

Ústecký kraj o ZDO na Švestkové dráze neuvažoval až AŽD si prosadilo, že ji tam kraj objedná.

Raddie

Tím ale neodpovídáte na otázku jakými prostředky AŽD donutilo kraj. Má na členy rady snad nějaké kompro, nebo jak se to dělá?

Vbb

A kromě hloupých keců máte třeba ponětí o tom, co muselo AŽD slíbit (a u dělat a z vlastních peněz zaplatit), aby ten kraj dopravu objednal?
S 810 a jízdní dobou 80 minut by o tom kraj opravdu neuvažoval.

Jiří 2

A to je dobře, nebo špatně? Ty koleje tam leží, trať brutálně zlepšila parametry, čili už je konkurenceschopná, není důvod ji nepoužívat a hnát po sousední silnici autobus. 🤦

Nebo vám snad vadí, že není státní ale soukromá? To počítám že je ten hlavní problém… 😂

Tronda

Jistě, neplatí tam režijka, tak ať se ta trať radši rozpadne, takhle uvažuje elitní český režista…

Jiří 2

Tak ty režijky zrušme. Ať místo toho dává zaměstnavatel příspěvek na dopravu a zaměstnanec si sám vybere, s kým pojede. Zeleným, žlutým, modrým, červeným, nebo třeba i autem…

Jako zaměstnanec SŽDC s režijkou mám nařízeno využívat při služebních cestách vlaky ČD. I kdyby mi jiný vlak sebevíc vyhovoval. Takhle zaměstnavateli doložím lístek z RegioJetu a pro mě vlastně líp…

Panelák

Především je zajímavé, že šotouše mohlo rozsápnout, když se tam doprava zastavila – a teď je může rozsápnout, že se tam zase začne jezdit.
No jo, ale není to ten správný dopravce a neplatí tam ty správné průkazky (i když to bude v DÚK!).

Filemon44

Neřešme teď,co je lepší.To je vždy subjektivní,někomu se víc líbí Desiro,jinému Regioshark.Tady jde spíše o to,že všechno nasvědčuje tomu,že pověření zástupci kraje lhali o ceně.

Tronda

Jak vlastně ČD chtějí stihnout zákonnou lhůtu pro notifikaci smlouvy, když už na to není čas? Nebo pro ČD zákon neplatí?

Štěpán

Regioshark je možná designově hezčí, ale to Desiro mi připadá jako více komfortní a modernější.

VRT

Nejlepší je přeci 810, ne? 810 – optimální vozidlo.

Štěpán

Nic takového jsem nikdy neřekl, o 810 tu není nikde řeč. Já nejsem za každou cenu pro 810, jsou určité případy, kdy je obhajuji, ale to ještě neznamená, že je chci cpát všude.

Kamui

Není Desiro jako Desiro, ale to co mají DB a co by pak dostala Arriva je ta nejvíc lowcost verze co snad může být. Tramvajové sedačky, ani stolek tam není, nic… Proti tomu jakým Desirem jsem se svezl v Rakousku nesrovnatelné. Takže za mně jednoznačně Shark.

Panelák

Desiro nebo Shark, o to přece odborářům vůbec nejde. Důležité pro ně je to celé zablokovat skrz ÚOHS, který je známý svými nekonečnými lhůtami správních řízení a souběžně vydáváním předběžných opatření zakazujících uzavřít potřebné smlouvy. Berounský to nehraje na vítězství Sharků, ale na zakonzervování současného stavu tím, že znemožní kraji uzavřít smlouvu s Arrivou a pak České dráhy „zachrání“ provoz nějakou provizorkou na rok nebo dva (každý rok k dobru se počítá). Nežerte mu agitku, že „chce to nejlepší“ – není to pravda, chce status quo pro ČD za každou cenu.

hanba

Další ubohost od pana Berounského. Je jasný, že mu jde jen o nepodepsání smlouvy a holt cesta přes ÚOHS je populární a osvedčená. Aneb jak se pan Berounský zařadil po bok BusLinu a začal vydírat Liberecký kraj, aby za každou cenu objednával dál u stejné firmy.

Jindřich Berounský

Že není hanbě hanba. Je mi jí líto. Vysvětlil jsem v příspěvku pod Petrem. Jde mi o to, aby spravedlivě vyhrál nejlepší, když už se někdo dopustil soutěžního divadla. I na základě „fascinace Desirem“ z dob, kdy se potkávala s historickými motoráčky řady 830 v Žitavě, mohl kraj zadat přímo Arrivě, že se mu Desira nejvíce líbí a neřekl bych vůbec nic a na linkách Liberec – Stará Paka – Lomnice nad Popelkou i Železný Brod – Tanvald mohla jezdit od letošního prosince Desira.

xyz

„Jde mi o to, aby spravedlivě vyhrál nejlepší, když už se někdo dopustil soutěžního divadla.“
… kterýmižto slovy o „soutěžním divadle“ už sám vyjadřujete názor na celé poptávkové řízení (vlivem kterého to nedostaly automaticky ČD) a vyvracíte tím své další tvrzení o „spravedlivě vyhrál nejlepší“ (kdy bez „soutěžního divadla“ by to automaticky dostaly právě ČD).

Jindřich Berounský

Narážím na soutěžní divadlo, které není přípustné v případě, že něco označím za přímé zadání.

Flinta

A to, že ČD jako jediné dostaly možnost podat druhou vylepšenou nabídku vám přijde spravedlivé? Tady mi to volání po spravedlnosti zní poněkud falešně.

Hanba

Tady nejde o “fascinace Desirem” ani jiný šotoušský bláboly. Jde o to, že je pan Berounský nespokojený s výběrem krajských radních (což beru), tak se s pomocí ÚOHS rozhodl jejich výběr shodit a zahrát si na toho, kdo rozhoduje (což neberu). Problém je v tom, že zatímco ti radní mají rozhodnutí o volbě dopravce v popisu práce, on nikoliv. Oni mají za to politickou zodpovědnost, on žádnou, byli zvoleni, on ne. Takhle by mohl kdekdo (a bohužel může) napadat mnohý demokratický rozhodnutí, protože se mu zrovna nelíbí a nemůže se s tím smířit. Kdo s podáním pana Berounského souhlasí, tak… Číst vice »

Jindřich Berounský

Hanbě zase není hanba ?! Tak polopravdy, když vše je náležitě podložené. Hanba se hanebně odklání od tématu a nechť nechá působit nezávislou instituci, které je úplně jedno, co si myslí hanba, ale i nějaký Berounský. Jde o průkazná fakta. Radní nic ve skutečnosti nevybírali, ale hanba sama ví, kdo kde měl jaké střety a budu je muset hanbě připomenout oklikou. Hanba je nějaká zoufalá !!!

Vít Jůza

Že České dráhy v tištěných jízdních řádech měly reklamy na své „oblíbené“ produkty, které v době tisku těchto jízdních řádů ještě ani nezavedly, na to jsem si zvykl, ale tu přepravu lodí na trati Železný Brod-Tanvald bych chtěl vidět … (pokud nemyslí nafukovací čluny v baťohu).

Daniel Mach

Pan Berounský vychází z rok starých informací. ČD na trati ze Spálova do Plavů převážely čluny, ale jen v omezené míře při tzv. otevírání Kamenice. V letošním roce ale už přepravu odmítaly, protože vůz byl plný cestujících bez lodí. Asi před třemi lety zde nasadily dva vagony se služebním oddílem taženým brejlovcem, ale to byla výjimka. Takže odboráři se mohou čertit, ale slibované služby nenabízejí.
Jinak Stadlery zde jezdí jen o víkendu dopoledne, a to jich musí být dostatek. Jinak tu jezdí Regionovy, a ty lodě neberou ani při otevírání Kamenice.

David

Když se vejde (lidi), tak se kanoe vozí v regionově na velkém představku pražského vagónu a tak 😉

Tomáš

Davide bacha na to lodě jsou v regionove zakázané vozit,povoleno je pouze velký vůz se služebním oddílem.

kix

tak tohle jsem zvědav jak ještě dopadne..tipuju, že tu zůstanou rakve a bude se jezdit vesele dál narychlo uzavřenou smlouvou na rok.. ale jestliže čd byly opravdu takto v součtu levnější, tak to kraj docela veřejně lhal a to už docela smrdí..víc než výběr i třeba dražšího dopravce

Sacrebleu

Za mne pro krajské papaláše 👎. No mohly být Pesy, ale nebudou, protože hejtmánek Půta z Hrádku je nechtěl a to kvůli dále nasazované Regionově mezi Brodem a Tanvaldem. Takže nebudeme mít pětiletá vozidla (844) . Možná nebudou ani ta dvacetiletá (642), páč zaměstnancům na řídících postech a nejen od Arrivy nevěřím = Nálevka, Prokeš a Hnulíková = bývalí zaměstnanci ve vyšších sférách ČD. Buď zde budou nadále v provozu motory 843 a nebo 628 exDB s třicítkou na krku.

Petr

Kdyby Liberecký kraj nevyvolal tuhle situaci s poptávkovým řízením, tak NEMOHLY BÝT a NEBYLY BY Pesy, ale zcela jednoznačně pořád dál (vysokopodlažní) 843 a (křápy) 814. Vždyť ČD žádné nadbytečné Pesy nemají a kvůli libereckým osobákům by je jistě dobrovolně odjinud nesebraly.
Teď už se akorát tonoucí odboráři chytají každého stébla, ale to se dalo čekat.

Akcie na doručitele

Svezení mně přijde dost podobné, ve žraloku je možná o 10-20% lepší. V Desiru je jednička úplně stejná jako dvojka, jen je oddělena skleněnou stěnou. Ve žraloku se jednička od dvojky miniaturně liší. V obou jednotkách jsem mnohokrát jel ve Šluknovském výběžku a prakticky ve všech případech vlakový personál velice nelibě až nevraživě reagoval na přítomnost kohokoliv jiného v jedničce, než sebe a eventuálních kamarádíčků, kteří jeli pár kilometrů do zaměstnání či domů.

David

Kdyby se Jindra tehdy na konci 80. let nevybodnul na studia na VŠDS, mohl dneska mít nějakou slušnou práci a nemusel jako zástupce Mosadu vymýšlet píč**iny. Smutný osud.

podzemí

Pan Berounský je účelový lhář, převlíkač kabátů a podrazák. Před léty jsem s ním (bohužel) kamarádil, než jsem zjistil, co je zač. Každému mohu doporučit, aby se mu vyhnul velkým obloukem.

Pampara

Že by za Vaším příspěvkem stála určitá zatrpklost z dob pokusů o JD?

MartinS.

Nechci Vám do toho kecat, třeba já bych tady klidně vystupoval neanonymně, ale to bych musel mít možnost se někde zaregistrovat a přihlásit. Zatím jsem tu takovou možnost nenašel. Takže jediní, kdo jsou tady neanonymní, jsou autoři (vlastníci, jednatelé), všichni ostatní diskutující jsou anonymní hrdinové, i když třeba nechtějí:-(

Jindřich Berounský

Na zvratky z podzemí není třeba reagovat a jen mohu politovat anonymního autora, že se potřebuje takto seberealizovat. Naštěstí mě žádný opravdový kamarád neopustil.

podzemí

Nikdo se nepotřebuje seberealizovat. Tedy až na tebe Jindro. Nevím, koho všeho jsi kdy považoval za své kamarády, ale byl čas, kdy jsme spolu honili holky, půjčoval jsem ti auto, zachraňoval ti foťák, když jsi se společensky unavil, řešil problémy v kanceláři, když se ti něco nevyvedlo atd. atd.. Nevěřil jsem lidem v okolí, kteří mě před tebou důrazně varovali, až jsem zjistil sám, co umíš a postupně jsem naše kamarádění utnul. Pak jsi na mě s půllitrem v ruce ve značném opojení řval, protože jsi se na nic jiného nezmohl… vzpomínej. No a pak už ti zbyli jen ti… Číst vice »

Jindřich Berounský

Podzemí si nevšimlo tématu diskuse a ve zvratcích a tom smradu trpí pochopitelně i halucinacemi. Nemám potřebu reagovat, pouze litovat.

Sacrebleu

Na tom nic nemění fakt, že Černýho Petra v této kauze drží krajští tajtrlíci.

Pampara

Bordel na Jihu, stejně jako na Severu:-(

Jiří Šrámek

Z osobního srovnání strojů Regioshark (ČD, trasa Děčín – Rumburk a Děčín – Liberec) a Siemens Desiro (Trilex, trasa Rybniště – Varnsdorf – Zittau – Liberec) mi jako jednoznačně lepší přijdou soupravy Regioshark. Nejen proto, že jsou podstatně novější.
Jsem ale jen pouhý cestující, takže neřeším náklady, poruchy, spotřebu…..

Dalibor

oboje jsou lepší než Regionova, ten Regioshark mi přijde komfortnější, ale jen pocitově – obojím jsem jel. Desira mejsou žádný tragédie. Tj na svezení skoro stejný s mírnou výhodou Regioshraku

Vít Jůza

A jak jinak by měl být komfortnější, než pocitově?

Karel F

Tak ono stačí vidět co nasazuje Arriva v Praze. To se musí nechat, že Regioshark je opravdu lepší. No holt jako všude Němec sem podle jen odpad a šrot a my jsme nadšení.

Jan Sova

Nechť tedy rozhodnou emise škodlivých částic….

VS

Dobrý den,

ovšem měřeny v reálném provozu, ne v laboratorních podmínkách.

Přeji hezký den!

Jackub

O emise tady ale přece vůbec nejde… 😉

Fíra DLB

Tak možná by se mohlo začít u té spotřeby,kterou má ten okopírovaný Polák vyšší.K tomu více elektroniky, tudíž více nákladů na opravy atd

Panelák

Tak ČD mají pro Liberecko vozy 844… a za jak dlouho oznámí „změnu provozního konceptu“ a nasadí kvalitativně lepší „oblíbené pro přepravy lodí“ regiokřápy?

Kamui

Pokud budou mít ty 844 ve smluvě, tak žádná změna konceptu nebude. Stejně jako nebyla žádná změna konceptu s 840/841.

Jiří Kocurek

Nedojde. To jsme viděli na Liberecku před týdnem. 🙁 Taky nedošlo. A tu Regionovu na koleje posadila Šalvěj Divotvorná.

Dominik

Jenže k tomu došlo vlivem výpadku Štádlerů vinnou MU ne z kratochvíle ČD.

Panelák

Pět odstavených stadlerů vinou dvou MU? Tomu přece sám nevěříte.

Dominik

Jenže výpadek záloh způsobily MU, něco bylo na pravidelné údržbě a jedno nebo dvě vozidla vypadla díky poruše, ale to gro, proč museli nasadit 814 (lepší jak stát na peroně), bylo v těch MU, kdy vypadly zálohy

MartinS.

Tuším, že mají mít 2 zálohy, které jim platí kraj (viz https://zdopravy.cz/ceske-drahy-podle-liberecke-kraje-ohrozuji-duveru-lidi-v-zeleznici-30225/). Když tedy byly 2 MU, měly by je pokrýt ty 2 zálohy. Víc objednavatele nemusí zajímat. Pak je to problém dopravce.

Dominik

Jenže zálohy pokrývají i případy poruch nebo když je vozidlo na údržbě, nikde není psáno, že zálohy jsou pouze pro případ MU a zde prostě bohužel došlo k setkání více faktorů.

Petr

Berounskému nejde o lepší parametry, ale odklad nevyhnutelného. Jako zasloužilý mnohaletý úředník GŘ ČD s fiktivní funkcí „systémového specialisty pro IDS“ jako držhubného, přičemž hlavním cílem ČD bylo zapojení do různých IDS co nejdéle odkládat, má výhradně zájem na zachování statu quo. Není podstatná a prakticky ani nijak dokazatelná „lepšost“ sharků nebo desir, podstatné pro Berounského je předběžné opatření ÚOHSu na neuzavření smlouvy a následně několikaleté patlání se ve správních řízeních. Ono tu teda není co zkoumat (právě pro to, že přímé zadání i úplně bez parametrů je přípustné, což paradoxně Berounskému dodnes nevadilo), ale zkorumpovaný ÚOHS je nevyzpytatelná a… Číst vice »

Dalibor

Ono závisí s kým jezdil šéf ÚHOSu na fotbal, jestli s ČD nebo s Arrivou, že.

Jindřich Berounský

V Libereckém kraji mi jde o to nejlepší a jsem přesvědčen, že se prokáže nabídka ČD jako lepší. Kromě osobních urážek velmi správný postřeh k přímému zadání. Kouzlo přímého zadání v tzv. přechodném období odborníci na dopravu Libereckého kraje nepochopili správně. Kdyby rada kraje rozhodla, že Siemens Desiro je klidně i tvarem nejkrásnější a nejvhodnější do Libereckého kraje s dominantní siluetou Ještědu a zadali napřímo Arrivě vlaky s.r.o. na základě jejich nabídky, nemohl dělat nikdo nic a je to výsostné právo rady kraje. Jenže tomu nesmělo předcházet „soutěžní divadlo“, že se hledá ten nejlepší a hlavně by přímé zadání nesmělo… Číst vice »

Petr

„V Libereckém kraji mi jde o to nejlepší“

To už ti Jindro dávno nikdo nevěří. Jde ti prostě o to, aby to dostaly přímo ČD a pokud ne, tak logicky přišla fáze dvě, totiž hlavně aby to nedostal nikdo jiný. Hele, děláš co děláš (i když se stadlerama jste se pěkně spálili a podražená cena je pěkně vidět třeba zrovna na té neúdržbě, takže kapou jeden za druhým) a třeba ti ta zdržovací taktika vyjde, protože Rafaj zas třeba bude někomu zavázaný, ale měj koule a přiznej to aspoň sám sobě.

Šťoural

Tak zrovna Berounského bych nepovažoval za emisara vedení ČD, byť je jejich dlouholetým zaměstnancem a úředníkem (s několika přerušeními a potenciálními vyhazovy). Je natolik autonomní a svéráznou jednotkou, že si prostě dělá to, co uzná za vhodné a správné. A že nemá v oblibě některé lidi v kraji (a naopak) je celkem snadno pochopitelné; na severu, zejména v oblasti Liberce a Jablonce, to vždy bylo a stále je hodně divoké. A těm mladším zde diskutujícím je nutné znovu připomenout, že Berounský se Šatavou a s Viamontem byli u nás mezi prvními, kdo před více než 20 lety vcelku úspěšně „rozjeli“… Číst vice »

Petr

Dvacet let je dvacet let, co jsme s Jindrou společně vyháněli měřící vůz ze zubačky 🙂 a „demonstrovali“ proti jejímu zrušení přecházením přes přechod v Tanvaldu. Jenže pro mladší zde diskutující: to už není pravda, strašně se změnil a jde mu o „dobro“ hlavně svoje, proto taky ta politická avantura přes několik obskurních partají včetně ČSSD plus SOSAD jako truc-odbory na závěr. Dneska je tím, čemu se tady říká modrá guma.

Šťoural

Ano, to je vždy nejlepší nazvat „tady“ někoho modrou gumou, a tím je vše a všem úplně jasné.

A jde mu tedy v kauze vlaky v Libereckém kraji o „dobro hlavně svoje“, anebo o blaho modrogumní firmy? Nebo to máme chápat tak, že co je dobrého pro Berounského, je dobré i pro ČD a naopak? Já bych si tím ale nebyl tak docela jist…

Panelák

Samozřejmě, že zakonzervování současného stavu na dotčených tratích je „tím nejlepším“ pro Jindru osobně. On

Sacrebleu

Aha takže dle vašeho tvrzení jsou tedy podle vás inženýři Hnulíková, Nálevka nebo Prokeš také Modré gumy. Tedy v tomto případě Tyrkysové.

Šťoural

Všichni, kdo momentálně neadorují soukromé i „soukromé“ dopravce, jsou přece modré gumy! Vámi jmenovaní už asi modrými gumami nejsou, byť jimi taky byli. Ale možná můj výklad není správný – nicméně pohybují se zde experti, kteří na modré gumy mají ten nejlepší čich a dokáží je vyčenichat doslova všude!

Panelák

Nemám pocit, že by někdo chtěl po Berounském adorování soukromých dopravců, naopak jeho počínání ve snaze zakonzervovat stávající stav výhodný pro ČD je přísně logické a pochopitelné. Na druhé straně sotva můžete očekávat, že pro to počínání bude adorován on.

Panelák

Speciálně toho, že vyhodily Hnulíkovou, budou ČD jednou ještě pořádně litovat.

Jackub

„Nepochopili správně“ politicky? Divadlo to vskutku bylo, ČD naprosto bezprecedentně dostaly šanci si „přepočítat a opravit“ cenu, a přesto zůstaly dražší. Arriva tuto šanci nedostala. Ty vaše bulíky – už je zase máme na nose! 😁🙄🤔😏

Filemon44

Nebylo to spíše tak,že si ČD tu cenu jasně spočítaly a věděly,že pod ní jít nemohou??Podle mě naopak Arriva zcela bezprecedentně dostala šanci ve věci vztahu pracovníka LKÚ,propojeného s dopravcem.
Bohužel Liberecký kraj k celé věci přistupoval jako dva zedníci na chodníku pod lešením a házející korunou:“Když padne panna,jdeme na pivo.A když padne orel,budem házet tak dlouho,až padne panna.“

Dalibor

Pokud vám jde o transparentnost a nejlepší řešení, tak vězte, že nejlepší řešení je veřejná soutěž s jasně danými parametry, aby podeané nabídky mohly být zřetelně a jednoduše srovnatelné – tj stejné zadání, stejné podmínky pro všechny. Z tohoto stavu věci mám neustále pocit o „alternativnosti“ nabídek a „ohybatelnosti“ výsledků.

Tronda

Problém transparentních veřejných soutěží na železnici je ten, že se je skoro všechny pokoušel ten největší železniční dopravce zablokovat, tohle je jen logický výsledek jejich činnosti. Jo kdo jinému jámu kopá,…

Šťoural

Největší železniční dopravce to ovšem zřejmě dělá naprosto neumětelsky, když se mu ty „transparentní soutěže“ v krajích a na MD nedaří účinně zablokovat. A které ty opravdu „transparentní“ soutěže máte vlastně na mysli, u nichž blokace ze strany největšího železničního dopravce způsobila nějaký zásadní problém?

MartinS.

„…za vozidlo, které odpovídá poptávce v rámci oběhu C a je na trati širší možností využití včetně přepravy lodí oblíbené.“
Opravdu někdo může Regionovu považovat za oblíbené vozidlo? Možná jen ten, kdo dosud jezdil jen 810 a 814 mu přijde jako výkřik moderní techniky…

Dalibor

no, ono když po trati nic jinýho nejezdí tak si je časem oblíbíte.. a oproti starým 810 je to veliký pokrok!!!

Sacrebleu

Ono na trati 035 nic jiného nejezdí?

Dalibor

myěšleno obecně, nikoliv n atéto konkrétní trati. Prostě pokud se tím jezdí pořát, nic jinýjo kolem není a jsou jen vzpomínky pak i regína se jeví býti přínosem. Pokud někdo jezdí celej život trabantem, tak přestup do zachovalý felicie je „dělo“ pokud někdo již zakusí „komfortnější stroj“ felda vzbudí jen nostalgickou vzpomínku.

Jindřich Berounský

Regionova není mým oblíbeným vozidlem a kritizoval jsem provedení řídící jednotky, ale na 17 km ze Železného Brodu do Tanvaldu si ji podle ráje vodáků – řeky Kamenice tito oblíbili a v poměru k ceně na této trati dokáže slušně sloužit. Rozhodně lépe než vysokopodlažní vozidlo řady 845.

AAA

A kolik se do ní vejde kánoí?

Martin V.

Proč vás zajímají kanoe? Víte jak dneska fungují vodáci? Pokud nemají lodě z půjčovny (což využívá hodně lidí), kde půjčovna zařídí celou logistiku vodáků i lodí, tak přijedou autem s kanoemi na střeše. Ty sundají, splují řeku, část si dá dole pauzu s občerstvením a řidič se nějak (obvykle vlakem) vrátí zpět proti proudu pro své odložené auto. 🙂 Sám jsem to tak dělal s rodinou na Berounce.

AAA

„vozidlo, které odpovídá poptávce v rámci oběhu C a je na trati širší možností využití včetně přepravy lodí oblíbené“

Tronda

Tak potom není třeba argumentovat vodáky, když v tom žádné kanoe nevezou a do 845 se vejde víc lidí než do 814.

Petr

No a co asi chcete jiného vymýšlet na obhajobu „oblíbených“ 814? To fakt není jednoduché, být myšlenkově rozpolceným odborářem na ČD a muset vymyslet nějaký důvod, proč je regionova nejlepší :).

Tronda

Regiokrám je ještě hračka, větší sranda je vymýšlení obhajoby na honeckerovu pomstu. 🙂

Sacrebleu

Tak speciálně na Jizeře se to dělá následovně: hromada lidí naskočí v Podspálově do raftů a sjedou si řeku k Zrcadlové koze nebo kousek dál do Dolánek. Tam předají rafty a protože je většina ubytovaná na Malé Skále tak tu jednu zastávku dojedou proti směru vlakem. A mnohdy zadáčo, páč to průvodčí nezvládne odbavit i kdyby se naklonoval.

Jackub

To je vskutku úžasný výběr! 😁 Jasně, do 814 není nutno lézt po žebříku. Ale chce to silný žaludek napsat, že díky tomu jsou „oblíbené“… 🤔🙄😏

VRT

Je to taková sonda, jak tihle lidé uvažují. Brrrr.

Martin Hanzal

Musím říct, že mě tahle komedie nepřestává udivovat. Jestli tohle měl být ten způsob, který přinese do regionální dopravy přinese úspory a transparentnost, tak se obávám, že to nebyla úplně cesta správným směrem. Nejsmutnější na tom je, že se prosinec blíží a zatimco si Arriva, ČD, Sosad a Liberecký kraj dokazují, kdo dočůrá výš, běžný cestující aby si ponalu okusoval nehty, jestli v prosinci vůbec někdo vyjede, než se celá ta kauza dotáhne do konce. Nestraním zde ani jedné barvě, ale štve mě, že se dobrý úmysl EU opět ohnul tak nějak „počesku“…

Radka

Že soudruh odborář Berounský takhle nebojuje za soutěže i v případě zadání Českým drahám, ale tam je tvrdým advokátem přímých zadání jakékoli ceny a kvality?

Pampara

Raději buďte potichu.

Tronda

Copak? Pravda bolí?

Kvalitní služby za peníze všech

Radka věc vystihla přesně, souhlas :). Přímé zadání ČD je v pořádku, peníze jdou správným směrem, kvalita ho nezajímá, protože upřednostňuje osobní a odborářské zájmy, nikoliv zájmy cestujících a veřejné dopravy. Hlavně zakonzervovat současný stav a státní moloch….kvalita služby (smlouvy) pana Berounského vůbec nezajímá…. přeji radním, ať se nenechají zastrašit ČD a odboráři a bude v LK úměrná kvalita vlakové dopravy pro kraj za přijatelnou cenu. Pouze tak se zbavit ČD a jejich předraženého „servisu“.

Jindřich Berounský

Vyprošuji si neoslovovat soudruhem. Vždy budu rád, když vyhraje lepší a v případě těchto souborů tratí ČD prokazatelně podaly lepší nabídku. Byl jsem také autorem prvního soukromého projektu Libereckého kraje v roce 1998 s názvem Jizerská dráha, který byl prokazatelně lepší než tehdy sloužily České dráhy.

Panelák

Jak jste se teda oslovovali v sociální demokracii, bratře odboráři? 🙂

dopravak

Myslí ten regioschark, který je o 16t těžší. Kromě nafty tak žere i trávu kolem trati. Má sice větší výkon, ale horší trakční parametry. Možná by stálo za to vybírat vozidla podle opravdu podstatných parametrů.

Jiří Kocurek

Zákonné požadavky na nové vozidlo jsou ale pevně dané. To, že novější emisní normy EURO vedou k vyšší spotřebě se ví už dlouho. Minimálně od Dieselgate je to známo tak veřejně, že tajmenější je snad jen umístění Eifellovy věže.

Dalibor

přesně tak. ona ta ekolohie holt něco stojí. Filtry i ktalyzátory si o nějakou energii holt tak yřeknou a taky s celou to „chemickou fabrikou“ kolem zaberou nějaký prostor a hmotnost. A o tom to je.

dopravak

Ale tady o nové normy, ale o to, že je pesa o 20% těžší, což v osobní dopravě znamená o 20% vyšší spotřebu.

AAA

no ale nic novějšího než generace Desira už prostě lehčí nebude

dopravak

Ano, mezi tím přišly nové TSI, ale ty rozhodně neudělají 16t! Jestli to nebude spíše schopnostmi polských inženýrů.

Sacrebleu

A co takhle váha ocelového 🦈 trupu. Kdyby se vyměnila za jiný materiál.

dopravak

možná taky, ale nejsem si jistý, jestli tehdy ocel nebyla jako požadavek ČD zřejmě s cílem eliminovat počet účastníků VŘ. Každopádně je jasný – těžké, žravé vozidlo. Nejvtipnější je pak stav, kdy ČD o vozidle tvrdí, že je lepší, protože má větší výkon. O tom, že to na tunu vychází méně, už taktně pomlčí :-).

Sacrebleu

Na druhou stranu umět Pesa žrát trávu a křoví kolem, konečně by bylo kolem trati čisto. 😁

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

A co jsou ty podstatný parametry? Kdo je určí? Podle rozmlácených Stadlerů RS1 na Liberecku by se evidentně hodila lepší nárazová odolnost…

Ondřej

Tak doufám, že to ČD udrží.

F. K.

Taky doufáme. Není nad modrou armádu systémových specialistů, dozorčích a vůbec celého záložního sociálního systému.
:-))))

Pampara

Lepší „záložní sociální systém“ pro obyčejný lid, nežli prachy pro jednoho vyvoleného.

AAA

tak. hlavně aby někdo nevydělal….

I.M.

Jezdím do Liberce k příbuzným. Je to z Jirkova (Chomutov) dost daleko, tak bych rád zakoupil jízdenku 1. třídy a těch skoro 4 hodiny ve vlaku ČD tak nějak přežil (nejsem už dávno nejmladší). A také spadám do té „Pamparaho“ tabulky, coby obyčejný lid. Jenže je tu problém. Právě pro ten obyčejný lid. Musím v Ústí nad Labem přestoupit do jiného rychlíku. Přímé vozy neexistují. Cesta z Jirkova do Ústí nad Labem celkem v pohodě (rychlík s vozy vyšší kvality). V Ústí přestupuji do bůhví už pokolikáté renovované motorové soupravy, která kdysi dávno nebyla nikdy používána coby rychlík, ale pouze… Číst vice »

-TR-

Kde jste přišel na 3 hodiny, když cesta rychlíkem z Ústí do Liberce se zkrátila o čtvrt hodiny na 2 hodiny?

I.M.

To je lež, jak hrom. Neuvěřitelné!

MirekP

To je fakt, většinou 2:01 v jednom a 2:04 v druhém směru 🙂

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

No a pár minut nad 2 hodiny se zaokrouhluje na 3 hodiny. A ceny končej na baťovských 99 (a občas pro zmatení 95) protože to se zaokrouhluje dolů. Matematika je konečně jednoduchá a jasná.

Kubrt

Tam žádný pokolikátý renovovaný lokálkový soupravy nejezděj…

Sacrebleu

Hmmm, tak motorové vozy ř. 843 žádnou rekonstrukcí neprošly. Zatímco přípojné vozy Bdtn jednou a docela rozumně. A na rychlících jezdily docela pravidelně. Taková Vindobona nebo Krakonoš vám nic neříká?

I.M.

A také tam nefungovala 1. třída ??! Je celkem zajímavé, jak zastánci těch obstarožních vozidel, které kdysi dávno jezdívali onu Vindobonu, vůbec nezajímá, že RYCHLÍK NEmá 1. třídu. K tomu se tu nějak nikdo nechce vyjadřovat. Inu ….. pravda bolí.

MirekP

Vindobona samozřejmě 1.třídu měla.
Osobně myslím, že je to na objednávce MD. Sysly v Praze také doplnili o 1.tř., když to Ropid požadoval.

Sacrebleu

Pravda bolí a proto jste si ji musel vykonstruovat, co? Objednavatelem rychlíků je MD, tak se na něj obraťte ať udělá nápravu a zařídí erste klasse.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

První třída u těhle vlaků by znamenala prázdnou polovinu vozu a o to víc plnou druhou třídu. Mezi Libercem a Ústím n. L. není poptávka po první třídě v rychlících stejně jako třeba na tratích Kolín – Rumburk, Praha – Tanvald, Pardubice – Liberec, Plzeň – Budějovice – Jihlava – Brno a vlastně ani Praha – Kutná Hora – Havlíčkův Brod – Brno (těch pár turistů do Kutný Hory to nevytrhne). A ta poptávka nebude dokud vlak nebude rychlejší nebo aspoň stejnej rychlej jako silniční doprava.

Zdraví vlastník ročního doplatku do první třídy.

MartinS.

Na Ploučnici přece nejezdí Bdtn, ale Btn753, ale ty, stejně jako 843 nikdy nejezdily na Vindoboně…