Dělníci v karanténě, kanál bez vody. Lodě s materiálem pro pražské betonárky stojí

Osazování nového mostu přes Vraňansko-hořínský kanál v Lužci. Pramen: ŘVCOsazování nového mostu přes Vraňansko-hořínský kanál v Lužci. Pramen: ŘVC

Koronavirus se negativně podepisuje i na lodní dopravě. V karanténě skončila skupina dělníků, kteří se podílejí na modernizaci Vraňansko-hořínského kanálu

Koronavirus se negativně podepisuje i na lodní dopravě. V karanténě skončila skupina dělníků, kteří se podílejí na modernizaci Vraňansko-hořínského kanálu pod Prahou, čímž se o deset dnů oddálilo napuštění kanálu. Důležité komodity se tak nemohou dostat do Prahy.

Podle mluvčího Ředitelství vodních cest Jana Bukovského šlo o zaměstnance subdodavatele, který v souvislosti s přesunem mostu v Lužci nad Vltavou pracuje na přeložce vodovodu. „Dodavatel musel zajistit náhradní kapacity. Práce už zase intenzivně běží, ale zpoždění způsobilo prodloužení odstávky kanálu,“ doplnil Bukovský.

Kanál je bez vody už dva měsíce, kvůli koronaviru budou muset lodní dopravci a jejich zákazníci čekat na vodu o deset dnů déle. Doprava by měla být obnovena 10. dubna. Omezení se týká nákladní dopravy, a to především návozu štěrkopísků do dvou pražských betonárek skupiny Metrostav (v Troji a na Rohanském ostrově).

Materiál jim vozí rejdařství Konakl podnikatele Jana Vinklera. To má k návozu připraveno pět lodí a pro první dubnové dny počítalo s 15 plavbami do betonárek. „Velmi se nás to dotýká, zákazník na návoz čeká, prozatím si místo lodí objednal automobily,“ uvedl Vinkler.

Podle šéfa betonárek nicméně problém není fatální. „Máme rezervu v zásobách a s takovýmto výkyvem v zásobování počítáme. Při dlouhodobých odstávkách je možné zásobování konvenční cestou, tedy po silnici,“ sdělil jednatel společnosti TBG Metrostav Jakub Šimáček.

 

Tagy koronavir nákladní lodní doprava ŘVC Vraňansko-hořínský kanál
20 komentářů