Dělníci v karanténě, kanál bez vody. Lodě s materiálem pro pražské betonárky stojí
Osazování nového mostu přes Vraňansko-hořínský kanál v Lužci. Pramen: ŘVC
Koronavirus se negativně podepisuje i na lodní dopravě. V karanténě skončila skupina dělníků, kteří se podílejí na modernizaci Vraňansko-hořínského kanálu
Lodě stojí, vlaky jedou!
Vlaky stojí taky.
Vozit po vodě zboží je levné a ekologické ,, škoda že se u nás dělá tak málo pro vodní dopravu
Jestli to nebude tím, že Česko leží na rozvodí a většina řek u nás je spíše menších, pro lodní dopravu nevhodných.
Zajímalo by mě, kde berete informaci, že lodní doprava jako taková je ekologická.
Většinou se to odvozuje od spotřeby paliv na tunokilometr.
No s drobným doplněním „… a emisní čistotě pohonné jednotky.“ On ten verglík spalující mazut (extrémní příklad) bez jakýchkoliv filtračních komponent je pro životní prostředí asi někde jinde než ekvivalent nafťáku na úrovni Euro 4, 5. Ony emise, to je taky pořádná směska – oxidy síry, dusíku, uhlíku, pevné zplodiny…
Kolik říčních lodí jezdí na mazut? I tak se pořád budeme ale bavit o měrných emisích na tunokilometr a klidně bych se vsadil že tam pořád budou mít lodě navrch.
Na druhou stranu třeba to flotila, co tlačí ten štěrkopísek podle mých informací pamatuje asi tak III. pětiletku. Tam bych také zrovna nečekal nezanedbatelné měrné emise…
Protože je tam hodně zboží za málo provozních nákladů , málo lidí , údržba vodních cest ,,, na moři údržba 0, bohužel když nad tím opravdu budete přemýšlet tak prostě vodní doprava nemá konkurenci ,, to že u nás ty podmínky nejsou – to bohužel je pravda , ale třeba kanál Dunaj – Odra by si vodu čerpal zpátky do kopce , jako to dělá Albert Canal v Belgii , když je sucho a tam by jste ten provoz měli vidět ,,,
Tak nevýhody jsou především v rychlosti, aneb proč by asi Číňani hledali rychlejší cestu po železnici do Evropy? I to zboží představuje kapitál, a ten máte po dobu přepravy umrtven. Takže při dražším zboží a dlouhé přepravě je snaha o zkracování. U písku, štěrku snaha nebývá…
Odra – Dunaj by při vhodné konstrukci napájecích kanálů mohl být napojen na Odru a Bečvu bez přečerpávání. U hypotetické větve Labe – Morava pak asi čerpání vody by bylo nutné, je to výš a na „konci řek a potoků“.
Hlavně ať jsou dělníci zdraví a mají pak dostatek ochranných pomůcek. Zdržení je sice nemilé, ale v současné situaci pochopitelné. Navíc si myslím, že to ještě nějaký ten den Praha vydrží.
Není to problém pro Prahu ani pro ty betonárny, jak se píše v článku, ale pro toho rejdaře.
Dobry den,
nema byt na zacatku clanku spis nad Prahou nez pod Prahou?
M.
Ne. Voda teče dolů, takže v tomto ohledu jsou třeba České Budějovice nad Prahou a Praha nad Mělníkem.
Nicméně, napsat „jižně od Prahy“ by možná neškodilo; ono se to sice hojně vyskytuje v názvech obcí, ale lidi tomu už v podstatě nerozumí.
Psát „jižně od Prahy“ by rozhodně uškodilo, když je to od Prahy na sever? 🙂 🙂
pod Mělníkem
Ale je to zvláštní…
Nad. To záleží jestli se na to díváte na mapu, kde je sever nahoře a nebo říční tok, kde je pramen nahoře a teče od něj dolů.
Praha pod Mělníkem by se náhodou dala zařídit…stačí obří povodeň na Labi, aby se rozlilo až do Prahy 😀 Akorát by nesměla být zároveň rozvodněná Vltava…