DB přestaly odebírat nové rychlovlaky ICE 4, stěžují si na kvalitu z polské svařovny
Siemens a zejména Bombardier řeší velký problém s kvalitou nových rychlovlaků ICE 4 pro Deutsche Bahn. Německá železnice zastavila jejich
Siemens a zejména Bombardier řeší velký problém s kvalitou nových rychlovlaků ICE 4 pro Deutsche Bahn. Německá železnice zastavila jejich odběr kvůli problémům s požadovanou kvalitou karosérií. Ty svařuje Bombardier ve svém závodě v polské Vratislavi.
Deutsche Bahn oznámila pozastavení odběru v tiskové zprávě. Jako důvod uvedla fakt, že karoserie i další části nebyly svařeny tak, jak výrobní firma slíbila. Podle DB hrozí, že by náklady na údržbu byly kvůli nekvalitě vyšší, než původně plánovala.
Hlavním dodavatelem jednotek ICE 4 je Siemens, Bombardier se na zakázce podílí zhruba 30 %, na starosti má mimo jiné svařování. Ve společném prohlášení Siemens a Bombardier potvrdily, že svařování neproběhlo podle předpisů, nedostatky ale nemají podle nich vliv na bezpečnost. Oba výrobci informovali německý drážní úřad EBA. Podle nich se problém týká relativně malého počtu vozů.
DB chce všechny jednotky nechat opravit v rámci záruky, firmy zatím jednají o tom, jak situaci vyřešit. Jednotky ICE 4 zůstávají dál v provozu.
Jednotky ICE 4 vyjely poprvé v prosinci 2017, aktuálně jich jezdí 25. DB jich má objednáno celkem 130.