DB přestaly odebírat nové rychlovlaky ICE 4, stěžují si na kvalitu z polské svařovny

ICE 4 při testovací jízdě. Foto: SiemensICE 4 při testovací jízdě. Foto: Siemens

Siemens a zejména Bombardier řeší velký problém s kvalitou nových rychlovlaků ICE 4 pro Deutsche Bahn. Německá železnice zastavila jejich

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jouda

Problém je úplně někde jinde….. Svářečů je momentálně v Polsku málo po tom, co jim bylo v místní kantýně k obědu podáno vynikající hovězí ze zdechlin.. Ani ta příloha za nic nestála, jak byla přesolená silniční solí…. A ostatních pár Svářečů to nestíhá! 😆😆

Paddy

Ještě že nám to ten petr.r. vysvětlil.
Bez jeho příspěvku by se ten článek určitě nedal pochopit 🙂

Poudy

Já bych řekl, že Petr vyrazil za zábavou. Tudíž sedí sám v koutku nějaký čtyřky v Kroměříži nebo kde a hnojí na všechno jeho oblíbené fóra, aby jen Nebel do blba, když tam musí sedět sám.

Poudy

Nečuměl.. omlouvám se, právě jsem se vrátil z hospody a nějak mi to neštajnuje 😀

korči

Neseděls s Petrem v jedný putyce? 🙂

petr.r

seděl a platil, nebot prohrál sázku. Ta liazka s veteránskou značkou je podvod.

Petr

Přesunout do České Lípy.

Stefan z Wroclavi

Je to spise tim, ze kvalitni polsti svareci jsou na Islandu a ve Svedsku. Momentalne u Bombardieru pracuji Ukrajinci – stejne jak ve vetsine firem. Polsky pan radeji snizi kvalitu vyrobku, nez dobre zaplati svym zamestnancum.

petr.r

ty máš nějaký zprávy, že svářeči to špatně svařili?. Není to třeba výkresovou dokumentací nebo nedorozumnění v jiných normách?

Michal

A tomu bych i docela veril…

Poudy

Tak to bohužel je a to ve všech oborech. Pracuji v potravinářství, máme tu asi 25% Čechů, 15 procent Slovenek a Slováků a zbytek vesměs Ukrajina, nějaké to Rumunsko a Polsko. Majitel s vedoucím výroby ne a ne pochopit, že se tohle ani náhodou nevyplatí. Jediní schopní pracovníci jsou ti Češi, jenže pracují u Prahy za hrubou mzdu cca 26000, takže si všichni dokážou představit co to je za lidi. Přesto to nějakou náhodou pořád všechno prochází, ale od kvalitní výroby to na opravdu daleko. A tak to podle mých informací chodí ve většině českých společností, já tomu už asi… Číst vice »

petr.r

Co sem pleteš potravinářství se svářečama, zeptej se někoho kdo má svářečák, jestli múže svařovat třeba v německu s českým svářečákem, aji už na slovensku nemůžeš, přitom starý byly slovenský i pro čechy. Vy jste uplně vypatlaní.

Vorech

Tak bud mas euro svarecak a muzes varit kdekoliv a je uznatelny. Pro kolejove vozidla je extra zkouska dane zeme nebo vyrobce!

VRT

To u nás by dopravce ještě zaplatil výrobci pokutu.

petr.r

za co? my máme jiné normy a když se jim ty sváry nelíbí, tak si to můžou svařovat v německu.

Jiří Šrámek

Poposedni si.

petr.r

380 je uzavřeno..máš vůbec svářečák, ten článek řeší svářeče a né 380. Četls vůbec článek o čem to je? O čd tam není nic naspaný.

Vlaďka

Je-li technickou dokumentací něco předepsáno, pak se to má na výrobku objevit. O normách to není.

petr.r

svářečský normy jsou uplně jiný jak u nás, tak v německu. Třeba ten polský svářeč neměl německý papíry.

Z Lípy

Norma pro svařování kolejových vozidel je evropská, norma pro kvalifikaci svářečů je dokonce ISO, a tak dále, lišit se to už může jen v detailech jednotlivých specifikací zákazníka, ale to povětšinou stejně vychází z těch nadnárodních norem. Problém je v klesající zručnosti a svědomitosti. Kuchaři dělají svářeče a všem je všechno u prdele.

Martin V.

A sem automatizace ještě nedorazila? Nebo je výroba kolejových vozidel tak malosériová, že se svářecí robot prostě nevyplatí?

Ingot

Svařovací automat se vyplatí v případě, že boucháte opravdu velký série, což tady asi nebude tak horký a dá se předpokládat, že kdyby se to vyplatilo, už to automat dělá. Další věc, ten robot je jednak drahej, jednak se musí udržovat, aby byla zachovaná přesnost výrobku, dodržený tolerance . Tím pádem to je náročný na techniky, údržbáře, díly.. Další problém jsou tvarově složitý svařence, špatná přístupnost, automat se nedostane úplně všude. Samotná přesnost součásti ke svaření to ovlivní také – jsou tolerance, do kterých lze zaručit kvalitu svaru. Stroj udělá to má naprogramované, člověk (pokud ovšem tomu rozumí) si s… Číst vice »

petr.r

10 jdu na školení svářečů a zeptám se na tu normu svařování kolejových vozidel..haha a budu trvat na novým svářečáku, vyčetl jsem to tady a basta. Já jsem žilv domění, že svár se liší podle druhu a podle svařovací metody, ale podle vozidel, tak vlastně je svářeš aut, autobusů, vlaků, lodí…to jsou věci……. Po kolika roků jdou ti svářeči kolejových vozidel na školení a jakou metodou to svařují. Kuchař může dělat tak fíru a né svářeče.

Pavel P.

EN 15085 a ISO 3834

Z Lípy

Roboti dorazily, dokonce jeden ve Wroclawi svařuje bočnice těch ICE4. Ale objemově je to jen v řádu jednotek procent z celého vozu, co robot dělá a co dokáže. Ostatní svary, hlavně na spodku, jsou tak složité na provedení, že by je ani všeuměl petr.r nesvařil 🙂 Já vám něco řeknu, ale pšš, oni i ty konstruktéři si teď u těch 3D programů dokáží vymyslet pěkný kraviny. Ono všechno souvisí se vším a není to jen o svářečích.

Arimatejsky

Ano, DB si nechá vozy svarovat jinde a ve Vratislavi si můžou vařit třeba polívku ale pro někoho jiného. Tomu se říká trh

petr.r

ten siemens zapojí celou evropu, asii a ameriku aby něco dokázal vyrobit, sám nic nezmůže.

K.S.

No to ale dělá kdejaká korporace, protože mít všechno v každém závodě je pekelně drahé a nevyplatí se to, takže třeba specifikace nového spalovacího motoru motoru jde z US, motor navrhují v ČR (levněji a rychleji než v USA), lije se a soustruží někde v Číně a SW řídicí jednotky dělá Indie.

Kuzma Kuzmič

Ano, u velkých korporací to většinou takhle chodí. Ale existují firmy, které jdou proti tomuto trendu. Viz třeba Tesla a SpaceX. Elon Musk tvrdí, že je lepší si maximum možného vyrobit ve vlastní režii, protože každý subdodavatel si vždycky něco přihodí. Má to i další výhody, mít všechno pod kontrolou a pod „jednou střechou“.