Další ztráta Českých drah. Ve výběru provozovatele rychlíků z Prahy přes Havlíčkův Brod do Brna uspěl RegioJet

Stanice Havlíčkův Brod. Pramen: Správa železnicStanice Havlíčkův Brod. Pramen: Správa železnic

Jak deníku Zdopravy.cz řekl majitel RegioJetu Radim Jančura, žlutá firma počítá s jednotkami od polského výrobce Pesa.

V soutěži ministerstva dopravy na provoz rychlíků na lince R9 Praha – Havlíčkův Brod – Jihlava/Brno uspěl RegioJet. Ministerstvo dnes oznámilo, že jeho nabídku vybralo jako ekonomicky nejvýhodnější. Druhým účastníkem byly České dráhy, pro které výsledek znamená v krátké době (po Plzeňském a Jihomoravském kraji) už třetí ztrátu výkonů.

„Cestující se mohou těšit na nové vlaky a lepší dostupnost krajské Jihlavy,“ uvedl mluvčí ministerstva František Jemelka. Spojení by mělo vypadat tak, že každých 120 minut pojede přímý vlak Praha – Havlíčkův Brod – Brno a každých 120 minut přímý vlak Praha – Havlíčkův Brod – Jihlava.

Dopravce bude muset na linku nasadit nová vozidla pro rychlost až 200 km/h. Jak deníku Zdopravy.cz řekl majitel RegioJetu Radim Jančura, žlutá firma počítá s jednotkami od polského výrobce Pesa.

Smlouva bude uzavřena na 15 let a zahrne požadavek na převod vozidel na nového dopravce po uplynutí této doby. Nový dopravce by měl vyjet v prosinci 2026

Ministerstvo neuvedlo nabídnuté ceny, celkový finanční objem odhadovalo při vypsání tendru na 6,5 miliardy korun. Ceny nakonec zveřejnil později RegioJet.

(v textu bylo původně nesprávně uveden termín zahájení plnění smlouvy prosinec 2025. Tento termín platil při podpisu smlouvy do konce ledna 2023. Pokud nedojde k podpisu smlouvy do září 2023, platí termín prosinec 2027).

Tagy České dráhy linka R9 Praha - Havlíčkův Brod - Brno Ministerstvo dopravy R9 RegioJet
302 komentářů