Další ztráta Českých drah. Ve výběru provozovatele rychlíků z Prahy přes Havlíčkův Brod do Brna uspěl RegioJet

Stanice Havlíčkův Brod. Pramen: Správa železnicStanice Havlíčkův Brod. Pramen: Správa železnic

Jak deníku Zdopravy.cz řekl majitel RegioJetu Radim Jančura, žlutá firma počítá s jednotkami od polského výrobce Pesa.

302 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Georg

a polokrachujici pesa ma jednotky na 200 km/h a doda a schvali je do tri let, jo?

Martin

Počkat, to jako chcete říct, že až zase někdy pojedu z Havl. Brodu do Prahy, tak už tam nepojedu Bčka (občas i v původním provedení s koženkou) a historická polokupéčka???

Hmm, problém se jak vidět asi vyřešil sám…

Georg

co by za to lidi v roce 2026 dali, svezt se Beerem… 🙂

Martin

Tak určité kouzlo ten vůz má, no….ale dnešnímu standardu to už neodpovídá.

Jarda

Dobrá prace regiojet.
Škoda že se nesoutěží i jinde, třeba by si „cekej dlouho“ ani neskrtli.

K6_

To můžou rovnou zrušit inkarty, když si českou železnici pomalu, ale jistě rozebírají soukromníci. Místo toho je ČD ještě zdražují :/

Novotny

Cilem by bylo idealne zavest jednotny tarif levnejsi nez Cd bez inkaret a vse sjednotit a zachovat provazanost spoju, kdyz uz ministerstvo dopravy potazmo stat je lhostejne k CD.

Ministererstvo by pak melo tvrde vyzadovat sankce za neplneni zavazku verejne dopravy a nerozlisovat mezi CD a ostatnimi dopravci. To se tyka predevsim nadasavani zastaralych vozidel nebo nedodrzovani razeni, cistoty vozidel a dodrzovani grafikonu, kdyz uz kriteriem vyberu byla opet nejnizsi cena za km na ukor kvality.

Štefan

Myslím si, že je to v pořádku. Průvodčí ČD nedělají svou práci, jak by měli. Nemají přehled koho vezou a kam. Maléry při výstupu cestujících s malými dětmi, které se opakují, svědčí o tom, že se řádně nevěnují své práci. Na to nepomůže nic jiného, než svěřit dopravu a přepravu jiné společnosti.

Martin z topírny

No za to že u žlutého vás vodí každého Stevardi za ručičku až domů… 🙂

Tomáš

tvl:))

Vlakvedoucí

Můžete mi prosím říct, jaké maléry s dětmi se v poslední době staly ? Ze zkušenosti spíše část cestujících nevnímá do jaké stanice vlastně vlak vjíždí a potom to dopadá tak, že co pískám na odjezd, tak se teprve zvednou a než dojdou ke dveřím tak se začneme rozjíždět a oni jsou schopni skákat z rozjetého vlaku, což je porušení jejich vlastní bezpečnosti. Pokud se cestující neumí nás zeptat kdy ta zastávka bude a pokud ví že mu to bude trvat 3 min cca než vyleze z vlaku, tak by správně měl stát při zastavení vlaku už u nástupních dveří.… Číst vice »

Korytnacka

Vy jste bozsky nadclovek.Muzete me rict,kso si dokaze pamatovat u min. 100 lidi kam kdo jede?

Leinad

Jsem rád, že se dělají výběrka. Nicméně promile chyb průvodčích neberu jako hlavní důvod, pokud neprokážeš že je to systémové(bordel ve školeních, tlak na rychlost,…)

strojvedoucí J.

Tady čichám, že pan Štefan zaplatil přirážku za nástup bez jízdenky v obsazené stanici 🙂

Olda_údržbář

Aniž bych souhlasil se „Štefanem“ … Vaše vyjádření je typickou ukázkou „modrého myšlení“. Mně, jakožto cestujícímu, evokuje výraz „obsazená stanice“ tak maximálně nádraží obšancované sovětskou armádou nebo wehrmachtem, to je vcelku jedno :). Rozhodně ne místo, kde si nemůžu koupit jízdenku.

Olda_údržbář

Oprava: „můžu koupit jízdenku“

Profesor

Radši totu nečtete, zjistil byste že strojvůdci dostávají rozkazy a co by to u vás evokovalo asi vím… Vaše vyjádření je typickou ukázkou „zeleného myšlení“ 😀

Avlaky

povinně mistenkové má svji vyhodu, lepe si zapatujete cestujici (skrze system), ale neřikal bych že vlakvedoucí u ČD dělaji špatně svoji praci

Mirek

A bude i možnost si koupit na tyto vlaky PID jízdenku jako to je teď u ČD?

Radim

Proč ne?

Vojta

To by mohli zvážit (znovu)propojení R9 a R8, ušetřili by za jízdu R8 do Králova Pole. I když to by asi byl moc dlouho blokovaný perón v Brně na hlavním.

starší pán

Co takhle propojení s R23 v Kolíně?

mvn

Taková zpráva a axel alias vtvt alias olcit tu není 🤔

Granja

Dejte pokoj!!!!! Konečně je diskuse alespoň k přečtení.

Anonymní alkoholik

Už zase dostal ban? 😀

Georg

doufejme…

Anonymus

A proc by s podpisem otaleli? To je absurdni, ze muze smlouva byt klidne az o rok pozdeji.
Nicmene jsem radeji za Regiojet nez Ceske drahy. CD se musi snazit mnohem vic. S takovym rozpoctem, s tokika zamestnanci musi nabizet profi sluzbu, ne takovou habaduru jako dnes, kdy je vsem v txhle firme, ze je ztrata financni, protoze stat to zalatuje

Domis

Profi službu… a to je přesně ono, i kdyby ČD nabízely profi službu, protože na to mají kapacity, lidi, barák účedníků…
Tak to stejně žádný objednatel neocení, protože objednatel s péčí řádného hospodáře požaduje obvykle co nejnižší cenu.

Milan Coufal

V dnešní době už je jedno čím jedeš, jestli to je ČD nebo RJ kvalita je asi stejná a zpoždění taky.

Lukáš Chytil

No nevím teda. Nejhorší vůz u RJ je Bmz, u ČD varianty vozů B a B(d)t.

Okoloiduci

Linka R8 je kvalitou vo veľmi tesnom závese za ČD a jeho vlakmi zloženými z B/B(d)t

Jiří Kocurek

Jasně, lidem chybí že se Béčko po výjezdu z Přerova k Prosenicím rozklepe jak Tatramatka. Taky akvarijní okna ve kterých se přelévá voda podle toho jestli vlak brzdí nebo zrychluje.

Jakub

A bude pro ty jednotky stavět nějaké depo? Nebo kde bude probíhat běžná údržba, úklid souprav a atd…

Korytnacka

Regiojet udrzbu nedela.Nektere vagony uzvjezdi na kolech ve tvaru nekolikauhelniku,a o vnitrku se nebavim

Lukáš Chytil

Za to u ČD jsou, hlavně u Ešusů, všechna kola krásně kulatá.
Nedávno jsem jel 2* RJ z Olomouce/České Třebové do Prahy a i když nejsem milovník tohoto dopravce, tak nemám co vytknout.

Kolecko

Zbytečně, to Jančura nemusí

Jiří Kocurek

Ale ten řev, jak bude zavazet vlakům na kolejích mezi Hlavním a Hostivaří, výhružky, že mu nepřestaví výhybku a tak… https://zdopravy.cz/regiojet-zverejnil-detaily-k-planovanemu-depu-v-praze-zada-o-prvni-razitko-96247/

JirkaK

Letos v prosinci končí smlouvy na linkách Ex7, R11 a R17, takže ještě bude pěkně veselo.

Juraj

R17 sleduji denně na Zahradním městě. Tam by nějaká soutěž docela bodla.
R11 asi škoda mluvit, ta teď povinně funguje jako náhradní retro za nefunkční JHMD.

Kolecko

Tak RJ chcipla adamka 140.052 a na R do Kolína 2x německá ojetina. Tak se na vysočině těšte!

Johnny Cash

Teď k tomu RJ ještě přidá Ústecko a bude vymalováno (spíše namazáno).

TenCoTomuNerozumi

Už aby to bylo . Na výsledek se dost těším. To v pak v Ústeckém kraji může ČD zbalit úplně .

Zesp

Jak taky vypadá současná vozba ČD v podání osobních vlaků a rychlíků, je zachyceno i v tomto videu, které jsem neplánovaně splácnul v únoru ve Skalici nad Svitavou. Původně jsem žádný záběr pořizovat nechtěl, ale když jsem viděl ty retro soupravy, nedalo se jinak. I mě to totiž překvapilo:

https://youtu.be/5C-Ra__7fcE

George

Dnes jsem jel z Brna do Pardubic R. Svitavách. Jela náhradní souprava a bylo to úplně v pohodě. Pohodlná jizda

Jiří Kocurek

Hukot brzdových špalků za jízdy a jekot při brždění k vlaku prostě patří, není to žádná pohřební tramvaj, aby tam bylo ticho!

Cestovatel z Vysočiny

S rychlíky ČD jsem zde dosud neměl žádný významný problém. Takže zničíme i to, co fungovalo. Naprosto nepochopitelné.

Dan

Někomu holt retro nevadí 🙂

George

No retro má zatím RJ.

Lukáš Chytil

B, Beer, Bds a Aee opravdu chcete poměřovat s Bmz?

Okoloiduci

Ale no tak. ČD síce nie sú dokonale, ale RJ napr. na R8 ma tiež pekné múzeum. Dokonca niektoré nemecké vozne sa ani nesnažil prelepiť.

Granja

Přijde mi, že na R8 došlo jen ke změně barvy z modré na žlutou. Čekal jsem kvalitu vyšší.

Jiří Kocurek

Ovšem kdyby je provozovaly ČD … a provozovat chtěly až moc….

https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201402/DSC01667.jpg

J. Špalek

To je ale mladší typ, vy jančuristo. Chce si to nejdříve něco zjistit.

Milda

Retro je láska 🤪🤪🤪🤪

Anonymus

Tak to jste stastna vyjimka.

Sysel

Už se vedení firmy probudí a začne něco dělat?
Předpokládám, že ano – přijmou se další kamarádi, teď už je to stejně jedno….
V roce 2034 to bude velmi zajímavé, pokud to takhle půjde dál, ČD budou minoritním dopravcem.

none

A vadilo by to necemu? Mensi, kvalitnejsi s moznosti rustu.

Anonymus

Souhlas. Nevadilo. Naopak

Sysel

Nevadilo, jen se vyčistí ten chlív.
Ta firma je teď tak šíleně zadlužená, že nic než krach a tvrdý reset jí už nepomůže. Mít dluh za chvíli 100 mld Kč a zároveň nemít moc pořádných vlaků je cesta do pekel.
Až si toho všimnou banky, může se velmi snadno stát, že jim nevyjde emise nových dluhopisů na zaplacení těch starých.
A až předáme/prodáme pozemky pod kolejemi SŽ, hodnota majetku klesne poměrně citelně dolů. To taky může mít negativní vliv na poskytování úvěrů a na vydávání dluhopisů.
Já bych si je rozhodně nekoupil – vysoké riziko, špatný vyhled.

král j

Předpokládám, že, tak jak se snižuje počet tratí, kde mohou železničáři z Českých drah používat režijky, dojde k jejich zlevnění.

Zapa

No, to je určitě ten největší problém, který teď ČD budou řešit.

Johnny Cash

Stávkou? To bylo obrovské téma, v roce 2011, když chtěl Kalousek zdanit režijky a stávkovalo se celý den.

xyz

16. 6. 2011 to nebylo kvůli režijkám, ale kvůli tomu, že (jak viselo na nádražích – oznámení od OSŽ) „o tom, v kolika letech se po roce 2030 bude chodit do penze, se musí rozhodnout do 10. 6. 2011 (tzn. 19 let předem), jinak STÁVKA“ (velkými písmeny a větším písmem). Vyhrožování tzv. časově neomezenou stávkou od železničářů a tramvajáků bylo v 1/2009, pokud Kalousek dá vládě k projednání novelu zákona o dani z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti. Kalousek tak ale neučinil a stávka byla tím pádem odvolána. Ten červen 2011 byl ale zajímavý: – sobota 11. 6. odpoledne:… Číst vice »

Ketchup1970

Miliony berou, Jandové a jiní…

Pohádkář

Popcorn ke sledování diskuze – 20,- Kč.
Kapesníčky pro modrogumy – 10 Kč.
Hlaste se!

Radim

Ještě dort pro „žlutogumy“ chybí – 20 Kč a kdo si ho koupí, tomu káva zdarma

Anonymní alkoholik

Super, jeden karamelovej cheesecake a latté, prosím. Díky. ♥

Okoloiduci

Dort u RJ 10 kč.

Swariner

Jj, pokud headhunteři hledají nějaké šínomazy, stačí navštívit tuhle diskusi a o nejmíň půlroční prémie nemusí mít strach…

Zesp

Smutnou ironií je, že ČD vozy z této linky nikde kvalitu dopravy nezlepší. To co tam bez uzardění ČD s klidnou duší dlouhodobě nasazovaly, to si fakt výměnu dopravce zaslouží… Snad půjdou hned do šrotu. A nebo je to jejich vlastní záměr, aby se zeštíhlily, protože to už jinak není možné. Proč už tam ty nové vlaky, co jen všude slibují, nejezdí? Měly by určitě mnohem lepší výchozí pozici… A i když by neuspěly, jednotky okamžitě uplatní jinde, vždyť i třeba linky z Brna do Šumperka, i z Brna do Plzně, či z Prahy do Děčína jsou zralé taky na… Číst vice »

Zapa

Jsou to šroty, ale vy byste pořizoval něco nového na výkony u kterých se neví, jak dlouho je bude jezdit? Resp. jsou tam už stanovené roky soutěží ale to nic neznamená.

Zesp

Jak píšu, stav vozidel je na vícero linkách tak tristní, že by se hned uplatnily jinde. No ne? Určitě by nezůstaly stát a nikdo nevěděl, co s nimi…

David S.

A bylo by MD ochotno na jiné lince platit vyšší cenu kvůli novým jednotkám? To ČD nemohou vědět…
Jak dlouho bude trvat lidem, než si uvědomí, že to co kde jezdí (kromě komerčních linek) neurčuje dopravce, ale objednatel…

Zesp

No, stále si nedokážu uvědomit ten paradox, že zatímco ti správní dopravci by tak rádi nasadili nová vozidla, musí jezdit za tak vysokou cenu se starým šrotem, protože MD to tak chce. A pak vyhraje jiný dopravce, který je schopen jezdit s novými vozidly za cenu podstatně nižší, než správný dopravce u toho šrotu… Zvláštní…

Leinad

V brutto smlouvách zejména objednatel. V netto smlouvách se jaksi dá očekávat, že dopravce udělá cosi nad rámec.

kix

a co tam předvádí RJ? Nic, tak jak to chcete hodnotit podle současného stavu? To je prostě nereálná kravina..co si kdo objedná, to má, takže co by si MD stanovilo, to by od čd (možná) dostalo, nebo to (opět možná) teď teda dostane od RJ

M.Z.

Jako asi mne to úplně netěší, protože z prakticky týdenního dojíždění HKPraha, PrahaBerlin, BerlinWolfsburg přibude nutnost řešit mimo IN100 a Bahncard100 dalšího dopravce při cestách na Vysočinu. Na druhou stranu těch je minimum a pokud se zachová návaznost na spoje „Renesance“ HavlBrod-Slavonice, které po 32 letech začala KONEČNĚ dávat smysl, tak asi OK. Ač se tu léta brečelo, jak jsou rychlíky na severu zanedbané, tak rychlíky přes Vysočinu jezdí ve složení 3xB249+BDs+A349 dodnes. Dokonce už ani ten tyrkyso-růžový mor Beer tam nejezdí. Zbývá jen nahradit Eso koňmi. Takže mne to vítěžství Radima vlastně vůbec nepřekvapuje…

Obyvatel Vysočiny

Jezdí tam Bee238 a dvě Bpee. Mimochodem A349 neexistuje a pokud jste myslel A149, to též nejezdí.

Tímto nicméně nechci tvrdit, že by Bpee byly něco extra…

M.Z.

*AB349… …a Bpee napsané nanejvýš v jízdním řádu… Poslední dvě jízdy minulý týden R9 “na kožence” a R10 má třetinu souprav také “náhradních”. Bee238 je instantní důvod koupit si jedničku. Srovnat tam nohy je peklo

Bram

Stačí si místo IN 100 koupit roční One ticket. Ten je platný u všech dopravců a ne jen u ČD.

Vlakem s kolem

One Tiket je zbytecne drahý. A s jeho každoročním zdražováním to dal a dal umocňuje. Ani In100 už se současnou cenou nedava moc smysl.

Smolař

Už jsem na to přišel. ČD „všude“ prohrávají, protože jsem si JÁ koupil (poprvé) IN100. To jsem prostě já. Když jsem fandil v mistrovství světa v hokeji nám, projeli jsme to. Když jsem poprvé přijel (v červenci podotýkám) do Chorvatska, bylo tam 17 stupňů a chcalo. Když například spěchám na nějaký spoj, musím o dva dřív, protože se ve většině případů něco stane (až teda na vlaky, tam celkem OK, stačí jít jen o jeden dřív – tohle platí jen o autobusech a MHD), atd atd… Takže se všem omlouvám, příští rok si IN100 už nekoupím, beztak by se mi… Číst vice »

Ketchup1970

A co chleba, padá namazanou stranou dolů?

Radim

To je v pohodě, ten padá namazanou stranou dolů každému 🙂

none

Ale smolari jeste na nohu 🙂

jerry

Záleží, z jaké výšky.

Bram

IN 100 dnes do druhé třídy stojí 21 900 Kč. Roční one ticket stojí aktuálně 28 728 Kč.

Gwann

Tohle nevypada dobre pro ceske drahy. Ani pro mne, asi si ty papiry budu muset udelat, mam ze zlutaka koprivku a horsi se to.

Dan

V pořádku, běžná diagnóza ČD šotouše 🙂

xyz

Udělejte si je. Dost možná pak zjistíte, že v mnoha relacích (zejména těch mimo hlavní přepravní směry) budete autem rychlejší než předtím ve vlaku ČD.

Michal82

Tak je asi na čase , aby se ministr dopravy rozhodl pro výměnu vedení ČD. Nové vedení by mělo mít jasnou koncepci jak firmu reorganizovat s cílem aby byla schopna nabízet ve výběrku konkurence schopnou cenu.

ABC

jo hlavně aby ta reorganizace nevyšla na 8 miliard jako u pošty 🙂

Zapa

To už tu dlouho nebylo… nové vedení… A ono se pořád nic neděje.🤷🏼‍♂️ Možná také právě proto, že se tam mění lidi jak na orloji.

Leinad

Vedení hlavně s jasnými úkoly, KPI a vycházející z výběrka. Ne trafika pro vysloužilé papaláše a úředníky.

noerf

Zkuste zjistit, kolik Regiojet zaplatí za čtyř nebo pětivozové jednotky od Pesy a na kolik vyjde interpanter pro ČD.
Myslíte si, že ČD uspějí ve výběrovém řízení na trasu Praha – Brno – Břeclav – Bratislava/Vídeň či Praha – Berlín nakoupenými Vectrony za 120 milionů Kč/ks a s devítivozovými netrakčnímy jednotkami Siemens/Škoda s cenou 70 milionů Kč/vagón, když tam bude Regiojet s cenou lokomotivy Traxx MS3 80 milionů Kč/ks a nové vagóny bude nakupovat za 40 – 50 milionů Kč/ks.
ČD mají některé vlaky velmi dobré, problém je, že cestujici ČD za ně nechtějí platit skutečnou cenu.

Geralt

Já myslím, že u linek s ComfortJety se zařídí, aby ČD vyhrály. Navíc tohle jsou mezistátní linky, kde je to takové poněkud komplikovanější (nutnost spolupráce se zahraničním dopravcem). Nevěřím totiž že by ČD ze své kapsy kupovaly 20 takových jednotek, když využití by pro ně bylo krajně nejisté

noerf

Problém je, že Regiojet již nyní jezdí Bratislavu a Vídeň bez dotací a na vlastní licenci a podobně to má licenci do Německa. A pokud zdvojnásobý počet spojů do Vídně či Bratislavi, s tím, že tam ČD jezdit nebudou, tak tam dotace potřebovat také nemusí nebo jen minimální.

kix

pak je chyba ve vedení čd, ale ono ty velké rozdíly zas tak moc nejsou, třeba elfy do prahy stojí cca stejně co 3vozový panteři, takže předpokládám, že dálkové jednotky nebudou za polovinu oproti interpanterum, ktere se aktuálně ani nevyrábí

Dušan

Nesouhlasím, problém není cena, ale minimální vytíženost – pokud v dálkové dopravě je sedačková kapacita využita na v průměru 20 % a kupuje se nový špičkový park, s cenou cca. 970 000,- Kč za sedadlo, tak je něco prokazatelně špatně.

Kamui

Myslím že tohle je začátek konce ČD jak je známe. Firma tak prorostlá korupcí a neefektivitou (jsem zaměstnanec, vidím to jak jsou ČD doslova tunelovány dodavateli) že ani přes značné konkurenční výhody (vlastní depa, opravárenské kapacity) není schopna uspět. Je mi to líto ale musím se s tím smířit. Jediné řešení je privatizace, protože tahle kombinace akciovky (musí obstát v tržním prostředí) a vlastnění státem (VŘ na každý šroub, politické trafiky,…) je pro ně do budoucna smrtící.

Granja

ČD jsou akciovou společností se 100% účastí státu. Tunelování společnosti, či korupce, je trestný čin „porušení povinnosti při správě cizího majetku“ a každý, kdo o se něčem takovém dozví je povinen to oznámit orgánům činným v trestním řízení, tj. Policii ČR, nebo Státnímu zastupitelství. (Je jistější trestní oznámení podat nejlépe na Nejvyšší státní zastupitelství, aby Státní zastupitelství – jakékoli NSZ postoupené – následně průběh šetření trestného činu dozorovalo.)

Jenki

Někdo mi o něčem takovém možná někdy kdysi dávno vyprávěl.

Materiál jím dodaný na PČR a ÚOOZ nejspíš spinká někde v archivu, zatímco jeho dodavatel byl nečekaně zakleknut finančákem, a vyhrabal se z toho jen tak tak.

Nejsem si úplně jistý, jestli je ještě daňovým rezidentem ČR. A pokud ne, nedivím se.

Legal disclaimer: nevím kdy, nevím kdo, a stejně jsem si to celé vymyslel, abych vypadal v diskuzi zajímavěji 🙂

Granja

Ale houby. Nepotřebuji vypadat zajímavě. Jde o to, že buď ty informace Kamui (na kterého jsem reagoval) má a jsou pravdivé a půjde s nimi kam ze zákona má jít, anebo nejsou pravdivé a jen se domnívá. Ono osočit někoho z korupce a tunelování není jen tak, i když žádné jméno nepadlo. Prostě toto se mi nelíbí, a proto jsem takto zareagoval. Mohu mít k ČD tisíce výhrad, ale toto se mi zdálo hodně přestřelené. Nic jiného v tom není potřeba hledat.

Daniel

Myslím si že logičtější by byla spíše restrukturalizace (možná po příkladu Alitalia, vím neni to uplne nejlepší přiklad, ale stejné podmínky tam jsou vidět), privatizace národního železničního dopravce nikdy není úspěný nápad, měly by jsme tu potom přehnaný ceny jako v Anglii, a zatím není země kde by toto bylo úspěšné (možná jediná vyjímka Japonsko)

Daniel

Měli*

VTT

Kacířská otázka – vezmeme-li v úvahu celkovou neefektivitu v ČD, nejsou ty opravny a depa spíš přítěží než konkureční výhodou?

Petr

Nijak nehodnotim správnost rozhodnutí a jestli bude RegioJet lepší, než cd. Ale za to, jaké soupravy na té trati cd provozovaly teď a jaké za to chtěly jízdné si tuhle facku naprostou zasloužily. V roce 2023 mnohdy v celém vlaku jediný vůz se zásuvkou, to je donebevolajici ostuda, zvlášť, když jezdíte za ne úplně levný (ve srovnání např právě s RJ) tarif TR 10.

Granja

Jsou horší věci než zásuvka. Například když v zimě netopí.

Petr

To mi zas tak nevadí, mám bundu a mikinu, tak si ji obleču 😀 Ale jelikož jsem při cestě zvyklý pracovat, tak absence zásuvek mi fakt vadí. Ale shodneme se na tom, že obojí je špatně a současný stav linky ze strany cd je prostě vysmech

Broge

Dnes jsem na R9 jel, zasuvka tam byla, ale nebyl v ní proud 🙂

none

A ted co je lepsi 🙂

Kokr

Ani se nedivím že to sežral Jančura tak za prvé ministr je ODSak pravičáky podnikatel takže malá domu Jancurovi za druhé ti co teď CD předvádějí na R 9 je katastrofa vozy samej starej šrot dodržet zařízení to je vůbec nezajímá ve špičkové dopravě místo osmi vouzu jen čtyři nebo pět vozu a mají z toho prdel a baví se na účet cestujících no jo copak cestující to je pro ně póvl obtížněji hmyz s takovouhle přijdou postupně o všechny výkony !!!!!!!!!

Zapa

Ano, vyloženě se bavíme tím, že si nemáte kam sednout. 🤦🏼‍♂️ ČD nepřišly o tenhle výkon kvůli současným problémům, ale kvůli horší nabídce v soutěži. ČD do toho rozhodně nešly se současným vozovým parkem. Obdobně by, dle vaší logiky, RJ nemohl vyhrát kvůli tomu, že v létě posílal raději svoje vozy s koupákama k moři, než aby dodržoval řazení na svých linkách pod státní objednávkou.

Petr Šimral

To je zajímavé. A když vládlo ANO, tak byl Jančura zase kamárádem hnutí ANO, aby dostával kšefty.
Jak to ten Radim sakra dělá? Budu mu muset zavolat, aby mi poradil 🙂

noerf

Hlavně je to tím, že má zákazníky, kteří za jeho služby rádi zaplatí (vlaky Praha – Ostrava, Praha – Brno – Bratislava/Vídeň, Praha – Chorvatsko, autobusové linky).
Kdežto ČD mají historicky dvě třetiny i více tržeb z dotací a pořádně netuší, či jejich cestují chtějí.

Granja

Že by kouzlo osobnosti?

Lukáš Chytil

Tak zrovna změna podmínek na R23 Kolín – Ústí byla více než výmluvná.

Martin Dohnal

Bude linka i nadále v systému pid?

PepaM

Proč by nebyla?

Petr

Bezpochyby ano, není jediný důvod, aby nebyla …Ledaže by vrah veřejné dopravy Borecký rozhodl, že už SC kraj nechce platit, což se doufejme nestane 🙂

Martin Dohnal

Dojíždím denně z Čáslavi, kam budou jezdit i spěšné vlaky čd.proto je pro mne integrace důležitá.jen přemýšlím kolik pak bude stát místenka u regiojetu k lítačce

Hodně štěstí

Já myslím, že on samostatné místenky neprodává, když nejede za jeho tarif.

gitare3

Na R23 se prodávají i samostatné místenky, předpokládám, že to na R9 bude stejné.

Martin Dohnal

Kolik prosím na té 23 stojí?děkuji

Péťa

Na r23 nevím ale na r8 stojí 35 korun, stejně jako u ČD

gitare3

35 korun

jouda

V průvodci linky je vysloveně napsáno, že samostatné místenky jsou určeny právě pro cestující integrovaných systémů jako je PID a DÚK.

Petr

Otázka je už z principu špatně, jelikož žádné vlaky v závazků z principu nejsou a nemohou být povinně místenkové. Takže ani za regiojetu místenka potřeba nebude.

Jan Blahník

Tak jsme mohli mít kvalitu od Siemensu a budeme mít kvalitu z Polska. Navíc proč vyhrál RJ? Budou ostré obraty, takže nulový úklid souprav a jakmile bude zpoždění, už se bude předávat celý den. Njn, musíme ušetřit, i kdyby to stálo cokoliv.

Tom

A který vlak od Siemensu tam ČD chtěly nasadit? Mluvilo se o soupravách na 200 km/h, na které stále běží výběrko.

Avlaky

Jaké soupravy od siemensu? ČD žádné zasmluvněne nemá

Jakub

Kvalita od Siemensu by to byla asi jen pokud by Siemens vyhrál cenou ve výběrovém řízení. Po poslední soutěži na motoráky bych se ale nedivil, kdyby ČD vysoutěžily právě kvůli ceně také Pesy.

Jiří 24

Ono je úplně jedno co by tam jezdilo za jednotky, ale hlavně aby tam jezdil jediný správný dopravce.

Martin Hroch

Hmm zajímavé. Takže kdyby tam byla ta kvalita od Siemensu, tak by nebyly ostré obraty a zpoždění by se tak dalo asi snáze smazat, aby se nepředávalo nebo jak mám té vaší logice rozumět?

xyz

Kvalitu z Polska pro jiné výkony pořizují i ČD.

V Jihlavě-městě budou mít soupravy hodinový obrat, totéž přinejmenším mimo špičku (ale doufám, že i ve špičce) v Brně hl. n.

Lang

Ekonomicky nejvýhodnější? To znamená dávat zaměstnancům almužnu? Nebo zanedbání údržby? Nebo to znamená ještě něco jiného?

Jirka

Presne tak. Uz ted shani Regiojet TEZCE lidi. A bude jeste vic. Rozdil v penezich od CD a od Regiojetu je dost velky, pristup tez (u Regiojetu fakt uz nikdy vic), sam mohu porovnat penize od obou.

Nováček

A na jaké pozici?

OndraS

Znamená to snad, že ČD shání zaměstnance LEHCE? Nikde nechybí elektrikáři, zámečníci, údržba…? Nebo co jste tímto příspěvkem chtěl říci?

Ketchup1970

Přesto myslím, ze rozhovor s elektrikarem u CD který přešel od RGJ by vám pomohl otevřít si nove obzory.

Jirka

Chybi, to vim sam dobre. Ale je rozdil pracovat u Regiojetu za 25 tisic cisteho a rozdil pracovat u CD s vyplatou min. o 5 tisic vyssi, to snad uznate. (Ted davam priklad, ne ze to tak je doslova) A verte, ze vim, o cem mluvim – mam pracovni zkusenost u obou.

I proto dava Regiojet lepsi nabidky. Jen za udrzbu a zamestance dava totiz min.

Xxx

Stevard by za 25 čistého u RJ do práce ani nevstal. Natož vlakvedouci/teamleader.
Mzda u stew se v čistém pohybuje kolem 35 v čistém, u vlakose/TL OD cca 42 v čistém – za měsíční normu bez prescasu a různých odměn a příplatků :)Hezky den

Webster

To jsou všechno nadprůměrné mzdy, na které nedosáhnou 2/3 zaměstnanců. Jak to, že má tedy problém sehnat lidi?

J. Špalek

Chtěl tím říct, to co napsal, že to vy nechápete je jaksi váš problém.

Nováček

Já bych počkal až budou známy nabídky aby se to dalo skutečně porovnat.

XXXD

Začátek plnění smlouvy prosinec 2025 (tj. jsou na to už jen necelé 3 roky) a PESY na 200 km/h mě přílišným optimismem nezalívají, ale uvidíme třeba překvapí. PESA snad zatím ani žádné vlaky na 200+ km/h nevyrobila, tak jsem zvědavý jak do méně jak 3 let ty vlaky chtějí vyrobit a schválit.

Avlaky

Vyrobila

roman

možná vyrobila, ale provozované na 200 nejsou, asi ani schválené

Králík

Jsem rád, konečně je to facka pro České Dráhy…

Kdybych byl v dozorčí radě začnu hledat krizový management, protože České Dráhy jsou předlužené jako kráva a klesají jim výkony. Jsou na nejlepší cestě jít tam kam teď směřuje Česká Pošta …

Cemmnet

No tak se vezmou další a další úvěry…

Pat

Jestli to není cílem.

Zapa

Zase za tohle nezaplatí prakticky nic, když nic nemusí objednávat. Čím chcete snížit zadlužení? Omezením koupě nových vozidel? Netvrdím, že tam nejsou rezervy, určitě jsou, ale to to velké zadlužení už určitě o tolik nesníží.

Tom

Pokud to bude Interregio 200, bude docela sranda, až se to v Kolíně bude potkávat s RegioFoxem do Trutnova, kterej zřejmě bude, co se ksichtu týče, úplně stejnej. 😀

Nádražák

Asi jako když se v Brně potká InterPanter do Prahy s RegioPanteren do Židlochovic

Nováček

A co na tom jako bude ta sranda???
Že se potkají dva vlaky co vypadají stejně? To se děje na železnici každý den a že by u toho stáli lidi a smáli se až se za břicha popadali jsem si nikdy nevšiml :-O

broge

Tuší někdo, s jakými soupravami se hlásily ČD? Abych věděl, zda mám být zklamaný, nebo spokojený 🙂

Michal82

Škodovka jim asi neco nakreslila 🙂

Juraj

Hlásily se s hypotetickými EMU350, na které běží výběrko.

Dachs

No, jestli ČD bude ztrácet důležité dálkové tratě, třeba to povede k přehodnocení IN systému „nechci slevu zadarmo“. Přece jen využitelnost IN/25, 50, 100 dost odvisí od toho, kam s tím můžu, a podle toho si aplikaci pořídím, či nepořídím. Osobně 50 vnímám jako cenově přestřelenou a zdražení 25 (o třetinu?), vím, že dost lidí nakrklo.

Vojtech

Já už léta IN25 nemám. Do loňska jsem jezdila akční a relační jízdenky, teď jezdím z Prahy na sever na krajské tarify. Časové je to nastejno a řidičák CD je ještě v pohodě . Brno railjetem a Ostravu pendoliném. Nejčastěji na mezinárodní jízdenku, je často levnější….

Fujtes

Tak to se cestující můžou těšit na staré dobré 628, jako např. dneska na R23 z Ústí do Kolína 😁 (místo Bobiny od arrivy) .. o třídu lepší vlaky 😁🙂

Jan Sůra

Zadávací dokumentaci či text jste četl a chápete pojem nové vlaky?

honza.k

Na R23 nebo R8 je taky smlouva. Jenže pokud v ní nejsou dostatečné sankce, resp. objednatel neprovádí kontrolní činnost a nevystavuje pokuty, tak je smlouva jen cárem papíru.

Poskok

Jo, jenže tam nebyl požadavek na nové vlaky, takže tam jezdí to, co vyhovuje smlouvě, popř. nevyhovuje, ale se sankcemi.

W14

Na R8 jsou sankce tak nízké (jestli teda nějaké vůbec jsou), že RJ neřeší porušení smlouvy (zářným příkladem je mnou omíláme Chorvatsko, minulý rok to byl fakt extrém, a ten se bude opakovat i letos, byť RJ tvrdí, že počet spojů bude menší oproti loňsku, tak odkud ty vagóny a vlaky vezme, sanitární zažízení taky není v normě, NAD při výlukách RegioJet neřeší, na 7-8 vyprodaných vagonů dá max 5 autobusů). Co se týče Havlíčkova Brodu, tak doufám, že je smluvně zaručeno, že dané vlaky budou určeme výhradně pro provoz u nás max s přesahem do sousedních států, jinak tam… Číst vice »

Avlaky

Na Chorvatsko jezdí lehatkove vozy ne sadačkive

Péťa

Jo ale ty lehátka se dělají ze sedaček co jezdí na R8 (vozy standard s kuchyňkou, resp. místem pro vozíčkáře)

Modré zábradlí

Vy jezdíte na lokomotivě? Tak proč ji řešíte?

Profesor

Což chápeme. Ale taky chápeme pojmy jako slibem nezarmoutis. Z obejktivnich důvodu „se to nestihlo“. Máme to na salámu. A smlouva platí a není Boha kdo by jí zrušil, takže o co go. Prostě nějak nevěříme na zázraky kor v českém podání.

Kdo já

Trochu mi to připomíná sankce na úklid dálnice od sněhu, myslím že to bylo v Liberci. Firma dostala 50 000, za takovou sankci to nemusím ani uklízet, platit řidiče, auta, naftu…
Počkám až to staje.

Joe

Tak ta Bobina táhla klasickou soupravu a nevšiml jsem si, že by to na výkonu nějak trpělo, dojel jsem s tím včas. A kolikrát za celou dobu žlutopanování byla nasazena ta 628? Jestli poprvé, tak to je opravdu tragédie.

Samo

Ak ste niekto študovali súťažné podklady, viete mi povedať či si ministerstvo lepšie definovalo produkt na tej linke?

Nemám s liberalizáciou problém ak je zachovaný nejaký jednotný železničný produkt na objednávaných linkách. Problém je že na R8 si z toho Regiojet urobil holubník, do väčšiny vozňov napr. vyžaduje rezerváciu a ľudí bez nej (prípadne s napr. IDS lístkami) vytláča do malej časti súpravy (lowcost vozne). A takýchto vecí je viac.

Je toto v nových súťažiach nejak korigované?

Jiří 24

Ono je to také tím, že RJ vůbec neřeší označení rezervovaných míst. Kdyby ty vozy měly alespoň ERS (což třeba ty nové jednotky od Pesy budou mít), tak by nemusel vyhrazovat část vozů pro lidi bez místenky.

Leinad

Představme si to podobně, jako když má ČD část vlaku vymístenkovanku a na zbytku lístky o expresní rezervaci. To je docela časté. U RJ navíc steward nebo vlakoš důrazně připomíná(za chvilku sem přijde místenkář), nicméně drzejší nechává být, není předpis který by mi zakazoval být ve voze druhé třídy.

honza.k

Naprostý souhlas. U ČD si cestující bez rezervace, například se SJT nebo IDS jízdenkami prostě může sednout kamkoliv. U RJ jako největší plebs musí sedět v jednom jediném vyhrazeném voze. Divím se, že to kraje a ministerstvo RegioJetu trpí. To stejné to (ne)označování místenek, ale to je problém i ARRIVY a GWTR. Pak se není čemu divit, že jsou tito dopravci levnější, když spoustu takto standardních věcí, do kterých ČD investují (elektronický rezervační systém asi nebude úplně sranda), alternativní dopravci řešit nemusí.

W14

To není pravda, máte jízdenku do druhé třídy, tak můžete sedět kdekoliv ve druhé třídě. Low cost neexistuje, ten si zavedl RegioJet (nebavím se teď o tom, co za šroty na R8 jezdí). Pokud vás „steward“ vyhodí z místa, tak ať vám ukáže příslušný paragraf. Viz OneTIcket a místenka do druhé třídy. Tam se rozhodně nerozlišuje LowCost vs standard. Co mě spíše zaráží, že na pokladnách RJ tvrdí, že je R8 vyprodaná, ať lide jedou jiným spojem nebo jiný den. Ještě nikdy jsem nezažil, že by někomu nabídli OneTicket.

Avlaky

Paragraf je jednoduchý

Pokud má na sedadle někdo rezervaci sedet na něm nemůžete

Domis

Problém je ten, že dokud někdo s tou rezervací nepřijde, tak se o obsazení sedadla nedozvíte. A pokud preventivně vyhazuje průvodčí z celého vozu, je to špatně. Mně se to popravdě taky už stalo, takový extrémně namyšlěný průvodčí (a to jistě zkušený, jezdí tam mnoho let) mi v prázdném voze na R8 tvrdil, že je povinně místenkový. Vyhodit jsem se nenechal, ale skoro létala sprostá slova. Je to vůbec škoda, když takoví přemotivovaní, nebo o co hůř špatně informovaní zaměstnanci, pak dokážou trvale znechutit celý RegioJet. A vůbec se pak nedivím pravidelným cestujícím, co přesně z těchto důvodů tvrdí, že… Číst vice »

Domis

RJ musí sami navízet i Flexi jízdenky. Ale už jen to tvrzení, že „spoj R8“ je vyprodaný, tj. nenabídnutí cestujícímu přepravu vbe spoji, který je „otevřený všem cestujícím bez ohledu na obsazenost“, je porušení smlouvy s MD. Můžete to dát jako podnět MD, za to by mohla jít i pokuta.

Péťa

To není pravda. Mám síťovou oneticket do první třídy a můžu sedět kde chci, dokud samozřejmě nepřijde někdo s místenkou.
Stewardi jenom upozorňují že vás může někdo s místenkou vyhodit a v tom případě je půlka vozu č. 5 bezmístenková.

DuDr.

Za 2,5 roku budou nové a schválené jednotky na 200 od Pesy? Tomu někdo věří?

Dušan

Je to kategorie INTER REGIO 200 – stačí zapátrat na webu/twitteru PESY.

DuDr.

A už to někde jezdí nebo je to zatím jen na papíře? Tak za rok aby to bylo na okruhu jestli to myslí vážně.

kix

slibem nezarmoutíš..nějakej jeden vyřazanej vagon z ciziny se najde..a to stačí

KRÁSNĚ SE TO BORTÍ

SHRŇME SI FUNUS: 🙂 🙂 🙂 Dovolím si sem opětovně vložit můj ranní příspěvek z vedlejší diskuse, aktualizovaný o prosinec 2025, protože jsem tuto změny během jediného dne nečekal. Stabilně BEZ JEDINÉHO VYNECHÁNÍ již 10 let klesáme. 12/2016: část R25 v objednávce MD (GWTR) 12/2017: část R25 v objednávce Plz.k; tratě 194, 197, 198 (GWTR) 12/2018: městská linka Praha (ARRIVA) 12/2019: Zlínský kraj (ARRIVA); Liberecký kraj (ARRIVA), Ústecký kraj (nástup RJ, DLB, (AŽD)), Pardubický kraj (LEO); v objednávce MD: R21, R22, R24, R26, R8 (RJ) 12/2020: R14 (ARRIVA) 12/2021: R23 (RJ), L4, L3, (středočeské lokálky) 12/2022: tratě na Moldavu (RC,… Číst vice »

Profesor

Ještě asi 2017 šly do kýblu Šumavské tratě… Oni to snad dělaj schválně nebo co

Průzkumník

Zase každý prosinec teď bude někde v akci vajíčková pomazánka.

Průkopník

Zlínský kraj se vrací do normálu. Arriva dominovala i s autobusy, ale ty opadly stejně jak vlaky. Většinu už zase má ČSAD Uherské Hradiště a České dráhy.

Vojtěch

R21, R22, R24 a R26 má Arriva, ne?

Daniel D.

Vůbec mi nevadí různorodost dopravců v závazku veřejné dopravy, i když RJG na R8 bojuje (3 vozy v létě byly do nebe volající), ovšem byl to posun, radši se svezu v ex DB jedničce přeznačenou na dvojku než v českodrážním béčku. Co mi vadí je to, že stát něco vysoutěží a teď si mistře cestující poraď… Žádné tarifní sjednocení, navždy si budou hrát vzájemně jednotlivé IDS na vlastním písečku, nic teritoriálně spjaté. One ticket je zase něco zhora, co se nutí rozštěpeným objednatelům. Proč proboha nedojde k nějaké federaci IDS na bázi zemí, zkrátka vyších celků? Vůbec neberu krajům možnost… Číst vice »

Jan Sůra

Zkuste se podívat, kolik lidí zaměstnávají integrátoři v jednotlivých krajích…a zda si sami vypustí rybník:-)

Daniel D.

Zkuste se podívat s trochou Ostalgie 😉 na Bavorsko, které je teritoriálně srovnatelné s Českem, nasednu v Rudě a dojedu na konečnou metra v Mnichově na jednu IDS… Zkrátka pokud chceme jít tímto systémem veřejné dopravy je nutné se dopředu ambiciózně dozvědět od státu co chce a jak to chce, dopravci to za něho dělat nebudou, to že se udělá typicky české polovičatní řešení je čistě jeho věc.

Každodenní cestující

Nebo se podívejte na Durynsko: kolem Erfurtu to nejlepší, co může být (= FairtiQ), projedete ale Brandleitetunnelem a jste zpátky v minulém století a neexistuje nic, než papírové jízdenky… 🙁

xyz

Bavorsko je rozdrobeno do mnoha dopravních spolků = rozhodně neplatí, že jde o „jednu IDS“.

Radek

Copak integrátoři, ale hlavně dodavatelé různých krajských karet a aplikací…

honza.k

Přesně tak. V zásadě se asi taky nebráním většímu rozšíření soukromých dopravců, kdyby byla skutečná tarifní integrace. Ale ne SJT, to je tak na půl cesty… k čemu mi je SJT100, když si ke na každý vlak musím (pokud chci mít jistotu místa) zvlášť kupovat místenky. A tak bych mohl pokračovat dál a dál.

xyz

U regionálních vlaků vám nevadí, že „nemáte jistotu místa“?

To není vina SJT100, že jednak někteří dopravci (vč. Regiojetu) protlačují místenky i těm, kteří by je jinak nepotřebovali.

Stejně tak není jeho vina, pokud na nějakých spojích v závazku jsou nasazovány soupravy nepostačující přepravní poptávce.

Je zvláštní, že ještě před pár lety nekupoval místenky skoro nikdo a i tak v naprosté většině spojů všichni seděli.

Geralt

ČD jsou odsouzeny k zániku. V lepším případě budou za 10 – 15 let vozit pár obskurních výkonů, o které nebude mít zájem nikdo jiný, a dělat údržbu pro ostatní dopravce. V horším případě zaniknou úplně.

Geralt

Navíc s každou další prohrou se to jen zhoršuje. ČD musí živit management, depa,… ale příjmy vysychají.

Jarda

Tak s postupnym poklesem vykonu se da take ocekavat, nebo melo by se dat ocekavat ubytek zamestnancu. Zamestnanec čd.

BDT

To zase bude křiku a prohlášení o stávkach, ale máte pravdu, jinak to nepůjde.

none

Pokud objem prepravy a dopravy zustane stejny, nekde propusti, nekde naberou…
Hlavne aby na konci nebylo pet vedoucich na jednoho pracujiciho

Leinad

Jen aby to bylo napříč všemi vrstvami. (Tedy po ztrátě X % výkonů vyhodit x% lidí z provozu i z GŘ)

broge

Naopak. ČD se musí zmenšit, aby se mohly zlepšit. Protože při stávající jejich velikosti by to trvalo neúnosně dlouho…

Moravan

Jenom události dnešního týdne jsou dostatečné na odvolání managementu ČD…

kix

a co mají dělat? Podstřelovat cenu, aby se to ekonomicky nevyplácelo a pak kašlat na služby cestujícím a doufat, že to projde be zpokuty, jako to dělají někteří jiní dopravci, co zrovna v těchto dnech tak bodují? Jako nikdy jsem si nemyslel, že může být ještě něco horší jak služby českých drah, ale bohužel se to na české železnici stalo realitou. Liberalizace v našem podání je totální katastrofa, ale tak třeba se to někomu hodí, železnice krásně rostla a liberalizace tomu mohla naopak ještě výrazně pomoci, nikoliv to zabít..jo někde se to povedlo, ale to není většinou případ žlutého a… Číst vice »

panda

jezis to jsou zas krokodyli slzy 😀

Kubrt

Co mají ČD dělat? Co třeba – snížit náklady?

kix

jako to dělají tyrkysový a žlutý? Tak že bude jezdit půlka toho co má jezdit a někdy rovnou vůbec nic a když se poštěstí tak za to bude NAD? To se to pak podniká za nízké náklady..a nikoho ten stav moc netrápí.. Ale jinak nepopírám, že samozřejmě čd je rozežranej moloch, kde je restrukturalizace naprosto nezbytná, ale ani tak se nedá na ten dumping dosáhnout. Např. Arriva na R14 slibovala na podzim 2020, že bude jezdit zdvojeně i z důvodu vyšší spolehlivosti nejpozději od doplnění potřebné flotily jednotek (jaro 21), aby dojela aspoň jedna jednotka do cíle, realita je taková,… Číst vice »

Mendy

Tohle se snad ani za liberalizaci považovat nedá, to jsou soutěže na monopol.

Lang

A co se stalo?

Winchester1873

Už teď místo v managmentu ČD neni příliš dlouhodobá štace

Hodně štěstí

Vedení ČD by se mělo nad sebou zamyslet.

Ondřej

Ale proč? Vždyť jim je to jedno, budou sedět na prdelích na svých teplých místečkách a až se to začne potápět tak prostě potáhnou do jinýho skanzenu kde budou parazitovat dál … maximálně teď mají na cigáru o čem žvanit, stejně nic jinýho neumí.

Jelen

Jak tak vidím, síťové jízdenky ČD, IN karta, věrnostní body, to vše se stává čím dál tím méně použitelné…

Geralt

Je to tak. Čert vem režijky, ale nějaký celostátní IDS by to fakt už chtělo. A Oneticket v současné formě fakt není řešení.

Radim

Přesně

Péťa

Co je špatně na Oneticket? Mám síťovou jedničku a kromě komerčního Leoše to platí všude.

Nováček

Pravda až na ty věrnostní body.
Pokud jezdíte nějaké trasy s ČD máte věrnostní body, které zase můžete na těchto trasách využít. Pokud s ČD nejezdíte, tak věrnostní body nemáte a netrápí Vás že je nevyužijete.

Kleist

ČD vzpamatujte se trochu, nechceme tu druhou českou poštu. Nic proti liberalizaci ale to už je tento týden několikátý článek o prohře ČD.

Václav

To je překvapení… ještě, že se tenkrát “ztratily” ty šifrovací klíče. To by se správný, předem určený, vítěz vybíral hůř, nedej bože, kdyby se ukázalo, že by měly vyhrát ČD…

xyz

Zajímavé vyjádření v kontextu toho, že i samo MD v současnosti a tím více v minulosti mělo poněkud jiného „předem určeného“ (protože nesoutěženého/nepoptávaného) vítěze – ČD, a.s.

VojtaDrevik

Tak snad ČD nezruší VŘ na EMU 350

Robert

Zruší. Byly určeny primárně na tuto linku.

Leinad

Aby ostatní výrobci věděli, že se k ČD netřeba hlásit. Pro formu otočí x výběrek, nicméně pak to dostane dvorní dodavatel (a pokutu za pozdní dodání platí odběratel)

VojtaDrevik

A co třeba R17 do ČB, na kterou je ČD chtěly nasadit taky

Robert

Zruší. Byly určeny sem. Praha chce větší a zbytek ČR menší.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Tak tady bude veselo! Dáme 1000?
#dáme1000 #čd #režijky #režisti #modrégumy #jančurajeďábel #pláčrežistů #šotoušci #psychckénemoci #pndobřany

KRÁSNĚ SE TO BORTÍ

Jetelina klid. Ale taky jsem zvědav. Můj tip je 730 komentářů.

Petr Jetelina

Máš na mě něco konkrétního, soudruhu?

Petr Vašek

Kontakt na vašeho dealera do vzkazníku pls

Profesor

Když budeš psát takový bláboly jako tohle a ještě spoustu dalších pak dáme i dva

Jarda

Ja si myslim, ze vetsina lidi od cd uz se s nejakou liberalizaci smirila. Beztak s tim nikdo nic neudela. A to ze se v diskuzich vyskytuji jednotlivci, kteri blejou nesmysly, jeste neznamena ze jsou taci vsichni. Co bude, bude. Asi takhle bych to rekl. Zamestnanec čd. Pa 🙂

Průzkumník

To jo před deseti lety byli histerické záchvaty zábavnější.

xyz

#vyzobávározinky
#nikdynevyjede

(Kdo by si dnes na tyhle hlášky vzpomněl? 🙂 )

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

#došvestek #nadpropastí
Pamatuji a vzpomínám na modré gumy, co mi tenkrát vyhrožovali násilím…
#vzpomínáme

none

Pokud boj, tak to spis nejakou vedomostni soutez 😀

Profesor

Tak já nevím, bude to dobře když to bude systém každej pes jiná ves? Třeba to tak má fakt být a bude to skvělý, všude fungl nový vlaky, státní kasa díky tomu v přebytku a jízdné levnější než teď atd. Teda kromě ČD samozřejmě, ty už budou fungovat jen jako správci budov, opravny a zázemí pro tyhle nové dopravce. Jen se nemůžu zbavit pocitu že to bude spíš špatně… Dosavadní průběhy realizací těmito „takydopravci“ jsou takové….Dost rozpačité. A to vlastně všude kde to vyhráli. Že by se tam zvedla kvalita, spolehlivost a tím přibyli cestující prostě ne. To se nestalo… Číst vice »

Zdrasa

Tak nevím, ale řekl bych, že by ČD mohli už začít něco dělat. Od začátku liberalizace je to jedna prohra za druhou, zůstávají hlavně tam, kde to není moc průhledné. Tohle není dlouhodobě udržitelné. Buďto jsou tam opravdu naprosto neschopní, nebo tam jsou zcela cíleně takto neschopní, protože prosadit celkovou privatizaci je politicky neprůchodné, tak se to snaží zařídit potichu postupně. Ani jedna možnost se mi nelíbí.

Jakub

Ariva dala nižší cenu tak vyhrála, radši bych kdyby tam jezdili ČD, protože ty Pesy pokud nespoji 2 nebudou stačit

none

Kdyz mam na zacatku 100% a prijde konkurence, tezko budu mit porad stejne.
Na jednu stranu to vitam, na druhou mi to ubira pocet pujcoven kol…
Vzpominate jeste na to, jak zacal jezdit Jancura do Ostravy, co to udelalo s jizdnym a kvalitou sluzeb?

Pepin

Jihlava – Praha je vlakem absolutní nesmysl a utopoie, kde si lidé okolo Vystrčila na Vysočině plní svoje sny. Jízdní doba je cca 2:20 z Jihlavy do Prahy a rychlejší ani nebude. Jízdní doba autobusu je 1:40. Tedy o 1/3 kratší jízdní doba, interval poměrně slušný a bez větší investice z veřejných financí, což ten vlak bude a povede k vyššímu vydání z erární kasy, zadlužování obyvatel a defacto státu jako takového. Až bude jezdit vlak Jihlava Praha 60 – 70 minut, tedy o třetinu rychleji než to je autobusem a se srovnatelně stejně rychle, jako trvá cesta autem, pak… Číst vice »

Mates

A to sa dvere toho vlaku otvoria len v Jihlave a Prahe?

Pepin

Význam toho vlaku na trase Jihlava – Havlíčkův Brod Kolín Praha nemá smysl coby přímého spojení. K tomu abyste se courali z Jihlavy do Kolína, tak na to není třeba přímý vlak i s ohledem na potenciál a frekvenci takových přímých cestujících, které by v každém vlaku až na pátek odpoledne a neděli večer, šlo spočítat na prstech obou rukou.

M M

Evidentně je potřeba zahustit takt Praha – HB na jednu hodinu, tak se spojí příjemné s užitečným a vložené rychlíky se ohnou do Jihlavy, čímž se i vytvoří rychlé spojení pro stanice od Kolína dál

Radek

Asi jo, akorát si pak říkám, co bude s plánem Středočechů na celodenní spěšňáky z Prahy přes Kutnou Horu dál.

xyz

A nejen s nimi, ale i s Os-230 vedené zanedlouho novými Pantery, přičemž tyhle osobáky se po zavedení 1h taktu rychlíků stanou určenými vyloženě pro úsekové frekvence, zatímco dnes při mimošpičkovém 2h taktu rychlíků + při relativní svižnosti osobáků, zčásti slouží k přepravě na středně dlouhé vzdálenosti i ty osobáky.

xyz

Příjemné s užitečným by se spojilo při „evidentně je potřeba zahustit takt HB – Žďár – Brno na 1h takt“.

Granja

To každopádně. Frekvence tam je.

Granja

Praha – HB hodinově snad nikdo nerozporuje.

Alexandr

Hodinový interval Praha – Havlíčkův Brod už existuje, akorát mimo špičku se střídají po dvou hodinách Os a R. Celodenní hodinový takt rychlíků není potřeba, dnes protišpičkové R nad rámec 2 h taktu (978, 985) jezdí skoro prázdné.

xyz

Ne, ale i tak považuji za chybu, vést přímé vlaky do Jihlavy namísto pokračování směr Brno (tzn. když už 1h takt celodenně, tak na celé trase) s tím, že do Jihlavy s přestupem v HB.

Ta změna trasování ani nezkrátí cestovní doby oproti dnešku.

Vojta

Navíc s přihlédnutím k tomu, že spojení Žďár – Brno se má poměrně výrazně zrychlit (přeskočit jeden osobák Tišnov – Brno), takže jejich atraktivita nejspíš o to víc vzroste (resp. mohla by o to víc, kdyby tam byl ten hodinový takt)

Granja

Pokud to chápu správně, tak v Jihlavě moc cestujících nebude, zatímco z Havlíčkova Brodu do Prahy je tomu přesně naopak.

PS: Před lety jezdil ráno také přímý vlak z Jihlavy do Prahy a dle sčítání šlo víceméně o soupravovou jízdu Jihlava – Havlíčkův Brod. Takže uvidíme, zda se ty spoje mezi JI a HB vyplatí. Domnívám se, podobně jako Pepin, že ne. Ono vylobbovat a protlačit vlaky někam do zájmového místa a jejich následné, dostatečné využití, jsou dvě odlišné věci.

Profesor

Eeehhh a nezačíná ten strašně rychlej bus náhodou na Roztylech? Jakože půl hodinky metrem od centra? A taky jde o Kolín, Kutná Hora, Čáslav a H Brod… Takže díky ty legislativo EU.

VTT

Za půl hodiny dojedete Cčkem z Roztyl až na konečnou. Do Letňan, samozřejmě.

Vojtech

To skoro 8 minut přidej a hlavně 10 minut na přestup a čekání a pro některé i 40 Kč navíc za jízdenku. Kamarád, který je dost bohatý, buď jede svým novým VW Transportér anebo jede vlakem z VŠE do Jihlavy a nadává jen na to, ze vlak nemá jídelnak, jinak je v pohodě…

Pepin

Kolín, Kutná Hora a spol dnes nemajín spojení do Jihlavy? Mají, na jeden přeskok a to že to pojede napřímo, to nikoho nového navíc fakt neosloví. Ne v této relaci kde je přirozená spádová oblast Praha, kde jste autem z 1:20, autobusem za 1:40 a Brno, kde to je autem hodina, autobusem hodina a čtvrt. Podobně to je s přirozenou spádovou oblastí z Kolína, nebo Kutné Hory kde je Jihlava až na hooodně nízké příčce co do preference spojení. Takže ne že tam nemá existovat dobré spojení, ale vynaložení peněz na vlaky Jihlava – Praha, kde se to skutečně dělá… Číst vice »

xyz

Navíc ten „přeskok“ se v takových situacích nově zavede ve směru Žďár.

Plus v Jihlavě ve směru jízdy od H. Brodu na Telč.

Z Jihlavy do Brna vlakem se určitě nejezdí s použitím linky R9.

VTT

To kraj (který) chce lidi jedoucí z Jihlavy do Brna nacpat do aut? Nedokážu si představit, že někdo, kdo byl zvyklý na autobus po dálnici, přesedne na vlak jedoucí vyhlídkovou trasou přes Třebíč.

Svojsin

Půl hodiny je poněkud zkreslené, i vzhledem k tomu, že většina cestujících nemá cíl na perone hlavního nádraží.

Kernteriér

Má, všichni jedou jen na nádraží nebo do centra. I v Brně. To ví každý, kdo fandí Kometě!

jal

Teď v rádiu zaznělo, že nové jednotky jezdí 200.
Konec pomalých modrých vlaků.

Dušan

Není to celé dokonale absurdní ? Modernizace trati, co začala v roce 2007 – skončit má v roce 2035 stavbou „Modernizace průjezdu uzlem Havlíčkův Brod“, tj. po 28 letech od prvního kopnutí a mezitím si zde SŽ, státní organizace plánuje nejméně dva nickolejné provozy – první v roce 2024, druhý 2026, třetí..XY..a nějaký provoz linky R9 dle zadání MD ČR na této trati od 2025 ji absolutně nezajímá ? Tenhle „materiál“ chce zde opravdu stavět a provozovat VRT-ky ?

xyz

Náhodou začala v roce 2007 rekonstrukcí jednoho konkrétního úseku, aby se dalších cca 7 let nerekonstruovalo nic.

V situaci, kdy se to donedávna bralo jako záměrné rekonstrukce po kouscích s převážným zachováním provozu, mi na tom nic divného nepřijde.

Divné jsou pro mě až ty nickolejné provozy ruku v ruce s krátkostí a necelistvostí těch úseků.

Granja

A navíc bez přidané hodnoty – dálkového řízení (s výjimkou Skleného nad Oslavou).

Dušan

Dívám se do oficiálního materiálu – viz níže:
http://web.opd.cz/wp-content/uploads/2015/11/Brozura-OPD2-SZDC_2016_A5_CZE_web.pdf
A tam vidím, že 15 staveb mělo být realizováno do roku 2022 a ne 2035 – čili časový posun oproti původnímu záměru je 13 let ! Čili celá akce neměla trvat 28 let, ale pouze 15, což je zásadní rozdíl !

Xiao

ČD se svým nabubřelým a drahým byrokratickým aparátem jsou do budoucna bez šance. Myslím že po roce 2030 už ČD budou jen dožívat na pár výkonech než zmizí v propadlišti dějin.

Lukáš

Skvělé, takže síťové jízdenky dražší o 50% a čím dál menší využití. Ve vedení by se měli zamyslet, proč se toto děje. Jsem zvědav, co Rj nasadí za vozidla.

Lukáš

Už vidím, Pesa.

Tomáš Říha

Přečíst si titulek je evidentně problém. Přečíst si článek je evidentně taky problém. Postěžovat si v komentářích je ale jednoduché, že? Tak je třeba sem tu všeobecnou nasranost rovnou hodit, co?

Lukáš

Copak se vám nelíbí?To, že klesá využitelnost síťových jízdenek ČD díky ztrátám výkonu je fakt. A co se týče vozidel, které by měli na tomto výkonu jezdit jsem se opravil. Tak klid a nepruďte😉.

Nováček

Teď vyjde článek o něčem od roku 2025 a Vy si stěžujete na současnou cenu síťovky? Co to řešit až to bude aktuální? 🙂

Lukáš

Poukazoval jsem hlavně na využitelnost. Ta klesá. Ale jinak máte pravdu. Uvidíme, jaký stav bude v r. 2025.

Karel

To aby pesa zabrala … 2026 nové elektrické jednotky.. uvidíme. A údržbáře a uklízečky zlutak má? Ať to nevypadá jako na R8.

Ic540

Jezdím R8 celkem často a žádné problémy nezažívám.
Mám svůj flek a jsem v pohodě a klidu.
Za mě o mnoho lepší než Bčka před léty.

Igor

Tak to máte štěstí. Obvykle každá druhá jízda nějaký problém s uznáváním jízdenek z odisky. Ty vozy jak chyběly v létě vás také nějak minuly. Teď budu muset jet v pondělí do Brna takže už teď se bojím jesti se tam dostanu, když pojede NAD a na tu si stěžuje dlouhodobě nejvíce lidí.

Milan

Asi máte štěstí. Ještě horší je situace, pokud využíváte IDS, to vás vykážou do poloviny posledního vozu, i když je zbytek prázdný, a ještě u toho na vás čumí, jako na povl. Přitom by měla jízdenka platit ve druhé třídě všude, a žádná povinná rezervace v JŘ uvedena není.

Kernteriér

Jezdím s R8 z Brna do Vyškova a opačně poměrně často, nikdy se mi nestalo, že by mě nenechali sedět v jakékoli dvojce.

Nováček

Také nemohu říct, že bych tam viděl nějaké zásadní nedostatky.
Ale Vaše srovnání současného stavu, tedy po výběrku a stavu minulého, tedy před výběrkem je mimo.
Je to jako když srovnáváte Vaše staré a nové auto. Samozřejmě že nová Octavia je lepší jak stará Felícia, ale to by byl i Hyundai i30 🙂

Profesor

Nojo, je fajn že máte nebo někde děláte svoje fleky a jste v pohodě, ale ostatní by byli rádi když by to bylo čistý…

Nováček

Zdá se to až neuvěřitelné, že by Pesa měla mít necelé 3 roky vyrobené a schválené jednotky na 200 že 🙂
Ale předpokládám, že ČD chtěli něco od Škody a Ti na tom nebudou o moc lépe.

Pampeliška

Takže PESA přileze v ročním zpoždením, do té doby kodrcání s něčím, co zbylo z Brno-Bohumín. To je život.

Avlaky

Čas na výrobu a schválení je 3,5 roku

Beekee

? do 25/12 je to 2,5 roku, uniká mi něco?

Mates

3,5 roka? Nemá sa začať jazdiť v 12/2025?

Pampeliška

To bylo na Ústecký PESY podobně s korekcí počtu let dle pisatelů výše

Panda

To se ČD zásadně nestává.

Kernteriér

A ti ČD poptávaní pštrosi 350 by spadli z nebe? Než by VŘ proběhlo až do konce, bude mít Pesa ty vlaky hotové.

Rabín

Cílené rozbíjení železničního systému?

Kamil Novotný

Ano, čím méně, tím to půjde lépe zprivatizovat.

X 1

To je přece hloupost. Kdo zaplatí za ohlodanou kost?

Stráťa

Myslím že většina platících cestujících to bude považovat za jednoznačné zlepšení.

Josef Poslt

Jeďte se podívat do číny jak vypadá doprava opravdivým vlakem ! Zatím to vypadá že budoucí generace budou ještě rádi za jízdu na kole, Pokud euro 10 to nezmění !

Stráťa

A vy se jeďte podívat co jezdí na té lince teď a s čím je potřeba srovnávat. Ta Pesa možná nebude poslední výkřik železniční techniky ale to co tam jezdí teď s ní nesnese srovnání.

Granja

Jenže takhle to srovnat nejde. ČD má na R9 šroty a RJ R9 nejezdí s ničím, protože to vozí ČD. Srovnat lze pouze nabídnuté NOVÉ vlaky obou uchazečů třeba tak, že by se oba nabízené vlaky postavily vedle sebe a posuzovaly se jejich vzájemné výhody a nevýhody.

Josef Poslt

jed do číny a poznáš jak vypadá cesta vlakem v 21 století !

dizgrafyq

Myslíte VRT mezi milionovými městy nebo méně expresní vrstvy či lokální tratě, kde jezdí vlaky zhruba na úrovni Béček bez humanizace?

Lukáš

Zkuste se zeptat lidí, kteří mají IN 100, zda se jim to líbí. Dost o tom pochybuji.

adamgolias

tak to asi jsem menšina. kolin – usti = špína , špína , špína , chaos , nekompetentnost zaměstnanců,

jal

Máte mít radost, že konečně přestanou zpoždění, bude levnější jízdné, personál mladý a usměvavý, káva zdarma a hlavně- přestanou tam režijky.
Samé dobré věci a vy tu hudráte.