1175 kilometrů na jedno naplnění. Alstom otestoval, kolik může ujet vodíkový iLint

Jednotka Alstom Coradia iLint v Praze. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej KubalaJednotka Alstom Coradia iLint v Praze. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej Kubala

Jízdou vytvořil Alstom rekord v délce dojezdu na jedno naplnění.

Společnost Alstom ukončila svůj test, kolik zvládne dojet na jedno naplnění jednotka Coradia iLint jezdící na vodík.

Jízda za rekordem probíhala od včerejška, kdy vlak vyjel z Bremervörde v Dolním Sasku a zastavil dnes v jednu hodinu ráno po 1175 kilometrech jízdy napříč Německem v Burghausenu u rakouských hranic.

Alstom tak vytvořil nový rekord v dojezdu vodíkového vlaku. Šlo o sériově vyráběnou jednotku, která patří společnosti LNVG (Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen), objednateli dopravy z Dolního Saska.

Dolní Sasko je prvním regionem, kde vlaky jezdí v běžném provozu, nahradily dieselové jednotky.  Alstom je v oblasti vodíkové železnice průkopníkem, vodíkové jednotky se snaží prosadit i v Česku. Využití mají hlavně na tratích, kde se nepočítá s elektrizací. Alstom má aktuálně čtyři kontrakty na tyto jednotky: v Německu dodá 27 jednotek pro provoz v okolí Frankfurtu, dvanáct jednotek dodá do Francie, italská Lombardie má objednáno šest jednotek.

Tagy alstom Alstom Coradia iLint vodíková mobilita vodíkové vlaky
13 komentářů