Největší zakázka na vodíkové vlaky. Němci objednali 27 iLintů

Jednotka Coradia iLint s vodíkovým pohonem. Foto: AlstomJednotka Coradia iLint s vodíkovým pohonem. Foto: Alstom

Německý dopravní svaz Rhein – Main Verkehrsverbund (RMV) spustil přes svoji firmu fahma zatím největší zakázku na vlaky jezdící na

Německý dopravní svaz Rhein – Main Verkehrsverbund (RMV) spustil přes svoji firmu fahma zatím největší zakázku na vlaky jezdící na vodík. U Alstomu objednal celkem 27 jednotek Coradia iLint v hodnotě zhruba půl miliardy eur. O zakázce informovaly Alstom  a RMV v tiskové zprávě. Vlaky budou jezdit hlavně na trasách kolem Frankfurtu nad Mohanem, do plného provozu budou nasazeny v roce 2022.

Alstom se stal vítězem veřejné soutěže, kterou loni dopravní svaz vypsal. Součástí zakázky je i dodávka vodíku, údržba a náhradní soupravy na dobu 25 let. Dodavatelem vodíku bude Infraserv GmbH & Co., plnící stanice pro vlaky bude v průmyslové zóně v Höchstu na okraji Frankfurtu. S jedním zásobníkem mají vlaky ujet až 1000 kilometrů denně.

RMV získá na nákup dotaci ve výši 40 % od spolkového ministerstva dopravy, ta má pokrýt rozdíl zhruba 40 % v pořizovacích nákladech v porovnání s klasickou dieselovou jednotkou. Vlaky budou ve vlastnictví společnosti fahma, která slouží jako půjčovna železniční vozidel pro dopravce jezdící v rámci dopravního svazu v závazku.

“Na dopravu připadá v Hesensku třetina všech emisí skleníkových plynů. I proto jsme se rozhodli pro tento projekt, který nahradí dieselové vlaky,” řekl hesenský ministr dopravy Tarek Al-Wazir.

Nové vlaky budou jezdit na linkách RB11 (Frankfurt-Höchst – Bad Soden), RB12 (Frankfurt – Königstein), RB15 (Frankfurt – Bad Homburg – Brandoberndorf) and RB16 (Friedrichsdorf – Friedberg).

Coradia iLint jezdí zatím v pravidelném provozu v Dolním Sasku, kde si objednali celkem 14 těchto jednotek se 160 sedačkami. Jednotky se vyrábí v německém závodě Alstomu v Salzgitteru.

Tagy alstom Alstom Coradia iLint fahma Rhein- Main Verkehrsbund vlaky na vodík
40 komentářů